T-80

Mikor adják ezeket oda az ukránoknak?

Ezeket már nem adják át az ukránoknak, helyette otthoni lőtéren végezték, a drónoperátorok gyakorló céltárgyaiként.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Új T-80 variáns fejlesztés
Na, 2+ hónap hiátus után csak sikerült egy videót szüljek belőle
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Na, 2+ hónap hiátus után csak sikerült egy videót szüljek belőle
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Érdekes, hogy azóta meg kijöttek a T-90M2-es tervvel és ott a T-80-at nem említette egyáltalán. Vegyesebb jelzéseket adnak mint középiskolás koromban pár lány...
 
Érdekes, hogy azóta meg kijöttek a T-90M2-es tervvel és ott a T-80-at nem említette egyáltalán. Vegyesebb jelzéseket adnak mint középiskolás koromban pár lány...
Nagyjából március-április óta ismert volt a T-90M2 megléte, csak még nem volt hozzá érdemi info, szóval annyira az nem ütközik a kettő. Inkább az, hogy a Frontline Intelligence gyűjtésével most robbant be a nyugati köztudatba.

Azt sem tartom kizártnak, hogy bár ugyanúgy az UVZ konszernbe tartozik Omszk és Nyizsnyij Tagil, a két üzem állománya még sincs közösen kezelve, azért nem láttuk a papírokon
 
Gratulálok, jó videó! :)
Köszi, még lett volna benne némi tartalék, de akkor azzal még mára sem végeztem volna. Eredetileg belementem volna jobban a T-80U/UD vonalba, hogy egyáltalán mégis micsoda, mit tud, mennyi maradhatott a háború kezdetére - ezért is vannak benne a gyártási számok - és ez mennyire hathatott a gyártás újraindítására. Na meg, hogy az oroszok szépen kukázták is az UD-t a harkovi dízelmotor miatt. De miután így is 28 ezer karakteres lett a script, így inkább ezt egy másik adáshoz raktam el. Ahogy a T-80BVM-ről sem esett sok szó.

Plusz a végén hajnalban olyan 1,5-2 percnyi részt is kivágtam a véglegesből, mert megint csak nem lett volna időm/energiám azzal végezni. Ott egy kicsit jobban belementem volna a GTD-1500-ba, illetve kedvencembe, az Armata platform turbinásításába. Méretben minimálisan kéne a motortéren változtatni, a probléma inkább az extra üzemanyag-szükséglet elhelyezése lenne. Valahol a Klimov honlapján/archívumában megtaláltam, hogy a mókolt GTD-1250-et statikus motorként (?) is árulják állítólag 1800 lóerős teljesítményre hangolva, szóval van ott még bőven teljesítmény-tartalék. Viszont az egy tegyük fel GTD-1800-al tényleg repülő dög lenne :D

Na meg megvan a 12N360 és a GTD-1250 fajlagos üa fogyasztása is, amit össze lehet vetni az installálás szempontjából. Fun fact: egyáltalán nem stimmel az a fajlagos fogyasztás, amit guglizva kidob akár oroszul, akár angolul a 12N360-ról, de sikerült megtaláljam :D Viszont ezek meg zusammen inkább a tavaly is már beígért Armata adásba lennének jobban, szépen félre vannak téve. Stílszerűen megint karácsonykor.

Ja és még a T-80-nál meg a fogyasztásnál maradva, 80-as évekbeli szovjet tesztek során a T-80B esetében sikerült 24% üa megtakarítást elérni az NR-1000B üzemanyag-szabályozó és egyéb adagolók átalakításával. Illetve a GTA-18A segédhajtómű (APU) felszerelésével. Persze most nem ez a proritás, de vszeg lehetne e téren a GTD-1250/1500-t is reszelni. Inkább a turbina, mint egy elolthatatlan lítumtűz találat esetén egy a hibrid tankban. A tavaly ősszel bullshittelt koreai hidrogén hajtást nem is említem, mert ha van lánctalpas bomba, akkor az az.

Na meg még egy utolsó idézet a videóban említett Usztyancev könyvből:
Дискуссии о преимуществах и недостатках дизельного и газотурбинного двигателей применительно к танку длятся уже более полувека, и конца им не видно. Однако все согласны, что в северной и центральной Европе танки Т-80 оказывались в наиболее благоприятных для себя условиях. Мягкий и очень влажный климат, густейшая сеть хороших дорог и заправок позволяли полностью раскрыть высочайшие динамические качества Т-80.
A harckocsik esetében alkalmazott dízelmotorok és gázturbinák előnyeiről és hátrányairól szóló viták már több mint fél évszázada zajlanak, egyelőre vég nélkül. Abban azonban mindenki egyetért, hogy a T–80-as harckocsik Észak- és Közép-Európában találták meg a számukra legkedvezőbb működési feltételeket. Az enyhe és rendkívül párás éghajlat, valamint a jó minőségű sűrű úthálózat és az üzemanyagtöltő állomások bősége lehetővé tette, hogy a T–80-ak teljes mértékben kihasználják kivételes teljesítményüket.

Szóval lesz még T-80 terítéken
 
Valahol a Klimov honlapján/archívumában megtaláltam, hogy a mókolt GTD-1250-et statikus motorként (?) is árulják állítólag 1800 lóerős teljesítményre hangolva, szóval van ott még bőven teljesítmény-tartalék. Viszont az egy tegyük fel GTD-1800-al tényleg repülő dög lenne :D
GE ajánlott a 2000es években új turbinát az Abramsnak,ami akár 2000+ lóerős is lehetett volna.Csak meg kellene rendelni.....
Harkovi 6TD motornak van 1800 lóerős változata is.
MTU883nak meg készült 2600 lovas változata az AAAM programhoz.
Érdekes,de a turbinák nagy fogyasztásáért a részterhelés felelős.Teljes,de egyenletes terhelésnél a turbina kevesebbet eszik,mint a dizel.
A logisztikai terhelés viszonylagos.Anno a benzines tankok simán ettek 7-800 litert is.....Turbina jó minőségben gyártva,karbantartva hosszabb élettartamú,mint a dizel.Kevesebb alkatrészből áll.Modern gyártástechnológiával pedig a gyártás is olcsóbb lehet,pont emiatt.
Muszkának egyszerűen nincs korszerű,nagy teljesitményű dizelmotorja hk-ba.Még mindig a 30as évekbeli francia liszenszet mókolják......Turbinájuk meg van,ami eléri a szükséges teljesitményigényt.Ennyi a truváj
 
Köszi, még lett volna benne némi tartalék, de akkor azzal még mára sem végeztem volna. Eredetileg belementem volna jobban a T-80U/UD vonalba, hogy egyáltalán mégis micsoda, mit tud, mennyi maradhatott a háború kezdetére - ezért is vannak benne a gyártási számok - és ez mennyire hathatott a gyártás újraindítására. Na meg, hogy az oroszok szépen kukázták is az UD-t a harkovi dízelmotor miatt. De miután így is 28 ezer karakteres lett a script, így inkább ezt egy másik adáshoz raktam el. Ahogy a T-80BVM-ről sem esett sok szó.

Plusz a végén hajnalban olyan 1,5-2 percnyi részt is kivágtam a véglegesből, mert megint csak nem lett volna időm/energiám azzal végezni. Ott egy kicsit jobban belementem volna a GTD-1500-ba, illetve kedvencembe, az Armata platform turbinásításába. Méretben minimálisan kéne a motortéren változtatni, a probléma inkább az extra üzemanyag-szükséglet elhelyezése lenne. Valahol a Klimov honlapján/archívumában megtaláltam, hogy a mókolt GTD-1250-et statikus motorként (?) is árulják állítólag 1800 lóerős teljesítményre hangolva, szóval van ott még bőven teljesítmény-tartalék. Viszont az egy tegyük fel GTD-1800-al tényleg repülő dög lenne :D

Na meg megvan a 12N360 és a GTD-1250 fajlagos üa fogyasztása is, amit össze lehet vetni az installálás szempontjából. Fun fact: egyáltalán nem stimmel az a fajlagos fogyasztás, amit guglizva kidob akár oroszul, akár angolul a 12N360-ról, de sikerült megtaláljam :D Viszont ezek meg zusammen inkább a tavaly is már beígért Armata adásba lennének jobban, szépen félre vannak téve. Stílszerűen megint karácsonykor.

Ja és még a T-80-nál meg a fogyasztásnál maradva, 80-as évekbeli szovjet tesztek során a T-80B esetében sikerült 24% üa megtakarítást elérni az NR-1000B üzemanyag-szabályozó és egyéb adagolók átalakításával. Illetve a GTA-18A segédhajtómű (APU) felszerelésével. Persze most nem ez a proritás, de vszeg lehetne e téren a GTD-1250/1500-t is reszelni. Inkább a turbina, mint egy elolthatatlan lítumtűz találat esetén egy a hibrid tankban. A tavaly ősszel bullshittelt koreai hidrogén hajtást nem is említem, mert ha van lánctalpas bomba, akkor az az.

Na meg még egy utolsó idézet a videóban említett Usztyancev könyvből:

A harckocsik esetében alkalmazott dízelmotorok és gázturbinák előnyeiről és hátrányairól szóló viták már több mint fél évszázada zajlanak, egyelőre vég nélkül. Abban azonban mindenki egyetért, hogy a T–80-as harckocsik Észak- és Közép-Európában találták meg a számukra legkedvezőbb működési feltételeket. Az enyhe és rendkívül párás éghajlat, valamint a jó minőségű sűrű úthálózat és az üzemanyagtöltő állomások bősége lehetővé tette, hogy a T–80-ak teljes mértékben kihasználják kivételes teljesítményüket.

Szóval lesz még T-80 terítéken
Azt azért ne felejtsd el, hogy a végtelenül elavult orosz harckocsi Dieselekhez képest van realitása a GTD gázturbinának, nem úgy általában a Dieselekhez képest.
 
GE ajánlott a 2000es években új turbinát az Abramsnak,ami akár 2000+ lóerős is lehetett volna.Csak meg kellene rendelni.....
Harkovi 6TD motornak van 1800 lóerős változata is.
MTU883nak meg készült 2600 lovas változata az AAAM programhoz.
Érdekes,de a turbinák nagy fogyasztásáért a részterhelés felelős.Teljes,de egyenletes terhelésnél a turbina kevesebbet eszik,mint a dizel.
A logisztikai terhelés viszonylagos.Anno a benzines tankok simán ettek 7-800 litert is.....Turbina jó minőségben gyártva,karbantartva hosszabb élettartamú,mint a dizel.Kevesebb alkatrészből áll.Modern gyártástechnológiával pedig a gyártás is olcsóbb lehet,pont emiatt.
Muszkának egyszerűen nincs korszerű,nagy teljesitményű dizelmotorja hk-ba.Még mindig a 30as évekbeli francia liszenszet mókolják......Turbinájuk meg van,ami eléri a szükséges teljesitményigényt.Ennyi a truváj
És a 883 sem egy extrém modern valami hisz az is már 20+ éves.
 
És a 883 sem egy extrém modern valami hisz az is már 20+ éves.
30+ éves.Abrams turbinája,de a T80é is,meg 50+.Harkovi ellendugattyús motor is egy 30as évek beli Junkers motor liszenszén alapszik.....
És persze azért a mai MTU 883 se minden részletében azonos a 30 évvel ezelöttivel.
Azonban az szerintem is igaz,hogy az oroszoknak jobb lenne a gt-s hk.Csak hát ahoz is kéne nekik a modern nyugati gyártástechnológia.......Az orosz mérnökök jók (lopakodó gépeket is egy orosz matematikus egyenletei alapján fejlesztették).
A muszka ipar viszont mindig is elmaradott volt a világszinvonaltol.
Modern gyártástechnológiával két hátránya van a turbinának,a fogyasztása és a kipufogó hőképe.Szibériai télben viszont még a fogyasztás se akkora hátrány,hisz hadműveleti helyzetben muszáj melegen tartani a dizelt is-járatni kell,mikor a turbina állhat.Hőképe meg a dizelnek is van akkora,hogy a mai hőképalkotok messziről kiszúrják különleges hőálcázási rendszabályok nélkül.És a mozgó hk-in azok se igazán alkalmazhatók.(Lynx Barrakudás képén is világit a hűtő)
Persze azért nem csak a muszka ipar és logisztika számára nyűgös a gt hátrányos oldala,hanem még sokaknak másoknak is.Ezért sincs elterjedve a hk-turbina.De nekik nem számit a turbina hidegtűrő képessége.-40 fok Szibérián kivül már olyan extrémitás,hogy amúgy is hadműveleti szünet állna be.
Nekünk egyértelműen a dizel motor a jobb.És a hk dizelek terén még mindig a német MTU a király.
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu and Ocses
Ja és még a T-80-nál meg a fogyasztásnál maradva, 80-as évekbeli szovjet tesztek során a T-80B esetében sikerült 24% üa megtakarítást elérni az NR-1000B üzemanyag-szabályozó és egyéb adagolók átalakításával. Illetve a GTA-18A segédhajtómű (APU) felszerelésével. Persze most nem ez a proritás, de vszeg lehetne e téren a GTD-1250/1500-t is reszelni. Inkább a turbina, mint egy elolthatatlan lítumtűz találat esetén egy a hibrid tankban. A tavaly ősszel bullshittelt koreai hidrogén hajtást nem is említem, mert ha van lánctalpas bomba, akkor az az.

Szerintem a mai napig kísérti az oroszokat az a döntés, hogy a két haldokló gyárból a rosszabb minőségű, gyengébb termékkel rendelkező, de legalább fölöslegesen nagy kapacitású UVZ-t mentették meg a 90's években.
A T-72B nem csak rosszabb volt minden paraméterében, mint a T-80U, de már a 90's évek elején is teljesen kompromitálódott a NATO által.
Ellenben a T-80U-ról a svéd tesztig nem tudtak kb. semmit, és oda is csak azért ment el (ahogyan a görögökhöz is), mert az állam nem tartott rá igényt. (Csőd szélén volt a gyár)
Az orosz viszonyokat nézve már akkor a T-80 család megtartása lett volna a jó választás.
A T-80BV egy jól védett, nagy mobilitású harckocsi volt, amely kb. 3000-s darabszámban a rendelkezésükre állt.
És orosz viszonyok között kifejezetten jól használható volt, nem csak -40-ben, de akár +40 fokban is.
A T-80U pedig akkor simán pariban volt a 90's évek eleji nyugati vasakkal.
Extrém jó mobilitása és páncélzata volt. Megbízhatóságát a görög teszt is igazolta, pedig teljesen új automata váltóval vitték a tesztre!
És Oroszország reális anyagi helyzetét nézve nem volt szükségük 20,000 db harckocsira.
Igen az SZU összeomlása után 50+ ezerről 20 ezerre vágták vissza ezt a számot. De nem volt ennyire sem szükség.
Igazából a T-80BV+U állomány, minimális évente 50-60 db U átadása mellet simán fedezte volna az igényeiket.
Én így látom. Ez a kontextus.

A turbinának a pozitív tulajdonságait jól összeszedted, de szerintem van még kettő amit nem említettél a videóban.
Az egyik, hogy nem csak a hideget, de az extrém meleget és a nagy tengerszint feletti magasságot is jól bírja.
Ezt vissza igazolta a görög teszt is.
A másik, hogy a gázturbina az bizony léghűtéses. Vagyis nincs kitéve a vízhűtéses motoroknál fennálló hűtő rendszer sérülésnek.
A többire részben Negan válaszolt, műszakilag pontosan.
De azt ne felejtsük el, hogy a GTD-1250-es technológiája az a 80's évek szintje.
Egy mai modern gázturbina jobb termikus hatékonyságú, ergó fajlagosan kevesebbet fogyaszt.
A GTD termikus hatékonyságát nem ismerem, de más akkori szovjet gázturbináké (energia termelésben) 32-35% között mozgott.
Ma egy jó minőségű gázturbina, önmagában 40-45% között tud.
Ez pedig bizonyos esetekben jobb, mint a mai legjobb civil jármű dízelek maximális hatékonysága.
A gázturbina hatékonysága a rész terhelésen veszik el a dízelhez képest. De mint írtad, álló helyben az APU megoldhatja ezt a problémát.

A hibrid meg a hidrogén és elektromos tank meg jó nagy gyökérség.
Egyedül a D+E lehetne jó, ahol a dízel meghajt egy generátort, majd onnan direktbe megy az áram a villanymotorokra amik hajtanak.
Ennek alacsony gázállásnál, rész terhelésen van előnye, illetve megbízhatóbb, mint egy hagyományos rendszer. De helyigényes és drága.
Személygépkocsiban benzin+elektromos változatban léteznek Nissan és Honda személygépkocsik. Csak, hogy írjak valami létező példát.
De tankokban 1+MW energiákat így mozgatni, nem biztos, hogy ésszerűen lehetséges.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0