Mikor adják ezeket oda az ukránoknak?
Mikor adják ezeket oda az ukránoknak?
/ 
Dél koreából nemannyira ment cucc oda. Max a nyugatiak vettek tüzérségi lőszert onnan átadásra.Mikor adják ezeket oda az ukránoknak?
Mikor adják ezeket oda az ukránoknak?
Na, 2+ hónap hiátus után csak sikerült egy videót szüljek belőle
Új T-80 variáns fejlesztés
Érdekes, hogy azóta meg kijöttek a T-90M2-es tervvel és ott a T-80-at nem említette egyáltalán. Vegyesebb jelzéseket adnak mint középiskolás koromban pár lány...Na, 2+ hónap hiátus után csak sikerült egy videót szüljek belőle
Nagyjából március-április óta ismert volt a T-90M2 megléte, csak még nem volt hozzá érdemi info, szóval annyira az nem ütközik a kettő. Inkább az, hogy a Frontline Intelligence gyűjtésével most robbant be a nyugati köztudatba.Érdekes, hogy azóta meg kijöttek a T-90M2-es tervvel és ott a T-80-at nem említette egyáltalán. Vegyesebb jelzéseket adnak mint középiskolás koromban pár lány...
Márciusban posztoltam. Kiegészíti-kapcsolódik @nyugger videójáhozMi lesz a "Burlak" univerzális modullal?
A T-80BVM és a TOS-1A gyártója az omszki Omszktranszmas
Na, 2+ hónap hiátus után csak sikerült egy videót szüljek belőle

Köszi, még lett volna benne némi tartalék, de akkor azzal még mára sem végeztem volna. Eredetileg belementem volna jobban a T-80U/UD vonalba, hogy egyáltalán mégis micsoda, mit tud, mennyi maradhatott a háború kezdetére - ezért is vannak benne a gyártási számok - és ez mennyire hathatott a gyártás újraindítására. Na meg, hogy az oroszok szépen kukázták is az UD-t a harkovi dízelmotor miatt. De miután így is 28 ezer karakteres lett a script, így inkább ezt egy másik adáshoz raktam el. Ahogy a T-80BVM-ről sem esett sok szó.Gratulálok, jó videó!![]()

Viszont ezek meg zusammen inkább a tavaly is már beígért Armata adásba lennének jobban, szépen félre vannak téve. Stílszerűen megint karácsonykor.A harckocsik esetében alkalmazott dízelmotorok és gázturbinák előnyeiről és hátrányairól szóló viták már több mint fél évszázada zajlanak, egyelőre vég nélkül. Abban azonban mindenki egyetért, hogy a T–80-as harckocsik Észak- és Közép-Európában találták meg a számukra legkedvezőbb működési feltételeket. Az enyhe és rendkívül párás éghajlat, valamint a jó minőségű sűrű úthálózat és az üzemanyagtöltő állomások bősége lehetővé tette, hogy a T–80-ak teljes mértékben kihasználják kivételes teljesítményüket.Дискуссии о преимуществах и недостатках дизельного и газотурбинного двигателей применительно к танку длятся уже более полувека, и конца им не видно. Однако все согласны, что в северной и центральной Европе танки Т-80 оказывались в наиболее благоприятных для себя условиях. Мягкий и очень влажный климат, густейшая сеть хороших дорог и заправок позволяли полностью раскрыть высочайшие динамические качества Т-80.
GE ajánlott a 2000es években új turbinát az Abramsnak,ami akár 2000+ lóerős is lehetett volna.Csak meg kellene rendelni.....Valahol a Klimov honlapján/archívumában megtaláltam, hogy a mókolt GTD-1250-et statikus motorként (?) is árulják állítólag 1800 lóerős teljesítményre hangolva, szóval van ott még bőven teljesítmény-tartalék. Viszont az egy tegyük fel GTD-1800-al tényleg repülő dög lenne![]()
Azt azért ne felejtsd el, hogy a végtelenül elavult orosz harckocsi Dieselekhez képest van realitása a GTD gázturbinának, nem úgy általában a Dieselekhez képest.Köszi, még lett volna benne némi tartalék, de akkor azzal még mára sem végeztem volna. Eredetileg belementem volna jobban a T-80U/UD vonalba, hogy egyáltalán mégis micsoda, mit tud, mennyi maradhatott a háború kezdetére - ezért is vannak benne a gyártási számok - és ez mennyire hathatott a gyártás újraindítására. Na meg, hogy az oroszok szépen kukázták is az UD-t a harkovi dízelmotor miatt. De miután így is 28 ezer karakteres lett a script, így inkább ezt egy másik adáshoz raktam el. Ahogy a T-80BVM-ről sem esett sok szó.
Plusz a végén hajnalban olyan 1,5-2 percnyi részt is kivágtam a véglegesből, mert megint csak nem lett volna időm/energiám azzal végezni. Ott egy kicsit jobban belementem volna a GTD-1500-ba, illetve kedvencembe, az Armata platform turbinásításába. Méretben minimálisan kéne a motortéren változtatni, a probléma inkább az extra üzemanyag-szükséglet elhelyezése lenne. Valahol a Klimov honlapján/archívumában megtaláltam, hogy a mókolt GTD-1250-et statikus motorként (?) is árulják állítólag 1800 lóerős teljesítményre hangolva, szóval van ott még bőven teljesítmény-tartalék. Viszont az egy tegyük fel GTD-1800-al tényleg repülő dög lenne
Na meg megvan a 12N360 és a GTD-1250 fajlagos üa fogyasztása is, amit össze lehet vetni az installálás szempontjából. Fun fact: egyáltalán nem stimmel az a fajlagos fogyasztás, amit guglizva kidob akár oroszul, akár angolul a 12N360-ról, de sikerült megtaláljamViszont ezek meg zusammen inkább a tavaly is már beígért Armata adásba lennének jobban, szépen félre vannak téve. Stílszerűen megint karácsonykor.
Ja és még a T-80-nál meg a fogyasztásnál maradva, 80-as évekbeli szovjet tesztek során a T-80B esetében sikerült 24% üa megtakarítást elérni az NR-1000B üzemanyag-szabályozó és egyéb adagolók átalakításával. Illetve a GTA-18A segédhajtómű (APU) felszerelésével. Persze most nem ez a proritás, de vszeg lehetne e téren a GTD-1250/1500-t is reszelni. Inkább a turbina, mint egy elolthatatlan lítumtűz találat esetén egy a hibrid tankban. A tavaly ősszel bullshittelt koreai hidrogén hajtást nem is említem, mert ha van lánctalpas bomba, akkor az az.
Na meg még egy utolsó idézet a videóban említett Usztyancev könyvből:
A harckocsik esetében alkalmazott dízelmotorok és gázturbinák előnyeiről és hátrányairól szóló viták már több mint fél évszázada zajlanak, egyelőre vég nélkül. Abban azonban mindenki egyetért, hogy a T–80-as harckocsik Észak- és Közép-Európában találták meg a számukra legkedvezőbb működési feltételeket. Az enyhe és rendkívül párás éghajlat, valamint a jó minőségű sűrű úthálózat és az üzemanyagtöltő állomások bősége lehetővé tette, hogy a T–80-ak teljes mértékben kihasználják kivételes teljesítményüket.
Szóval lesz még T-80 terítéken
És a 883 sem egy extrém modern valami hisz az is már 20+ éves.GE ajánlott a 2000es években új turbinát az Abramsnak,ami akár 2000+ lóerős is lehetett volna.Csak meg kellene rendelni.....
Harkovi 6TD motornak van 1800 lóerős változata is.
MTU883nak meg készült 2600 lovas változata az AAAM programhoz.
Érdekes,de a turbinák nagy fogyasztásáért a részterhelés felelős.Teljes,de egyenletes terhelésnél a turbina kevesebbet eszik,mint a dizel.
A logisztikai terhelés viszonylagos.Anno a benzines tankok simán ettek 7-800 litert is.....Turbina jó minőségben gyártva,karbantartva hosszabb élettartamú,mint a dizel.Kevesebb alkatrészből áll.Modern gyártástechnológiával pedig a gyártás is olcsóbb lehet,pont emiatt.
Muszkának egyszerűen nincs korszerű,nagy teljesitményű dizelmotorja hk-ba.Még mindig a 30as évekbeli francia liszenszet mókolják......Turbinájuk meg van,ami eléri a szükséges teljesitményigényt.Ennyi a truváj
30+ éves.Abrams turbinája,de a T80é is,meg 50+.Harkovi ellendugattyús motor is egy 30as évek beli Junkers motor liszenszén alapszik.....És a 883 sem egy extrém modern valami hisz az is már 20+ éves.
Az orosz mérnökök jók (lopakodó gépeket is egy orosz matematikus egyenletei alapján fejlesztették).
Pjotr UfimcevKi volt ő ?
Ja és még a T-80-nál meg a fogyasztásnál maradva, 80-as évekbeli szovjet tesztek során a T-80B esetében sikerült 24% üa megtakarítást elérni az NR-1000B üzemanyag-szabályozó és egyéb adagolók átalakításával. Illetve a GTA-18A segédhajtómű (APU) felszerelésével. Persze most nem ez a proritás, de vszeg lehetne e téren a GTD-1250/1500-t is reszelni. Inkább a turbina, mint egy elolthatatlan lítumtűz találat esetén egy a hibrid tankban. A tavaly ősszel bullshittelt koreai hidrogén hajtást nem is említem, mert ha van lánctalpas bomba, akkor az az.
Milyen képén? Nem láttatok még Barracudás lynxről képet.Lynx Barrakudás képén is világit a hűtő
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..