[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Úgyis lehet nézni, hogy magyar banki hitelekből él a cég amit negyedévente törleszt.
Amit veszünk tőlük azt szépen hiteltörlesztés címén vissza is utalják, miközben a cég magyar lett.
Tehát itt a honvédségi beszerzésekre elutalt forint/euro itthon marad.
Off

Na látod sokan ezèrt hülyèzik a fidesz szavazót.

Itt vagy te aki valószínű tájèkozottabb vagy az átlagnál, mègis ekkora marhaságot írsz.

Masik lehetősèg ugye hogy te is tudod mi az igazság. Akkor meg szimplán hazudsz.

De remèljük Habony Árpád minden forintot jó cèlra fordít.

On
 
Ez a ceg khbelyben cseh. munkaerő cseh, fizetes cseh, es az ott dolgozok oda is adoznak. Magyar hitelbol...

Mi történt hirtelen azzal a standardizált narratívával hogy aki a tényleges munkát végzi és az után helyben adózik az csak összeszerelő üzem (csehek)míg a szent tőke tulajdonos (magyarok) a követendő faszagyerek? Az csak a magyarországi autó és akkumulátor gyárakra igaz, ugye?
 
A csehek nem osszeszerelo üzem mert meg az elektronika egy részét is ok gyartjak. persze van külföldi alkatrész, de magyar ebbol semmi lényeges. Ergo itt ez nem igaz, ez nem Gripen...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Off

Na látod sokan ezèrt hülyèzik a fidesz szavazót.

Itt vagy te aki valószínű tájèkozottabb vagy az átlagnál, mègis ekkora marhaságot írsz.

Masik lehetősèg ugye hogy te is tudod mi az igazság. Akkor meg szimplán hazudsz.

De remèljük Habony Árpád minden forintot jó cèlra fordít.

On
Vagy hazudozok vagy hülye vagyok vagy elolvastam az AV pénzügyi jelentését és megpróbáltam az AI segítségével értelmezni.;)

Magyar állami bank hosszú távú hiteleiböl él az Aero Vodochody. Az új magyar tulajdonos nem rendezte, hanem átütemezte az adósságot 2036-ig szóló hosszú távú hitelre, amit negyedévente törleszt az AV.

Az hogy a tulajdonosok vettek-e ki pénzt a cégből nem tudom, nem volt erre utalás a jelentésben. De mivel a cég még 30 mrd HUF-os veszteséget görget, sztem kell neki még a tavalyihoz hasonló minimum 3 jó év és utána lehet utalgatni a bankszámlákra. Az idei tuti lesz olyan jó mint a tavalyi. Hogy a kövi két év milyen lesz decemberben megmondom.

Hogy jó legyen, ahhoz kell ősszel a +4 cseh gép, a szlovák v. bolgár rendelés, egy masszív afrikai (algéria vagy nigéria ) és pár apró afrikai, ázsiai jövőre

Évi 12 gép biztosítja a tisztességes profitot, ennél többnél lehet rendesen kaszálni.

Emellett szépen bepörögött a KC390 és A220 alkatrészbeszállítás. Kíváncsi leszek, hogy a SAFE a C27-st is bepörgeti-e.

Szal nem a magyar megrendelésből fog dőzsölni Habony, ahogy a magyar gépek karbantartása sem fog kiugró bevételt hozni, csak épít a többi Skyfox üzembentartással együtt egy újabb stabil lábat az eddigiek mellé.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
A csehek ma lehívták a +4-es opciót, 8 db Skyfoxuk lesz.



Ezzel idén meglesz a havi 1 gép gyártása mint tavaly.
Viszont jövőre csak két cseh gép gyártása marad, illetve a meg nem nevezett ázsiai vevő.

Ami érdekesség. Mivel 1 gép gyártása, ha nem kérnek hozza semmi extrát, az kb. 12 hónap, akkor ezek a már idén év végén a cseheknek leszállításra kerülő pluszgépek előre saját rizikóra le voltak gyártva. Vagy le volt rég zsírozva a vétel csak most lett nyilvánosságra hozva
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Kávé
A csehek ma lehívták a +4-es opciót, 8 db Skyfoxuk lesz.



Ezzel idén meglesz a havi 1 gép gyártása mint tavaly.
Viszont jövőre csak két cseh gép gyártása marad, illetve a meg nem nevezett ázsiai vevő.

Ami érdekesség. Mivel 1 gép gyártása, ha nem kérnek hozza semmi extrát, az kb. 12 hónap, akkor ezek a már idén év végén a cseheknek leszállításra kerülő pluszgépek előre saját rizikóra le voltak gyártva. Vagy le volt rég zsírozva a vétel csak most lett nyilvánosságra hozva
Ez a +4 Skyfox, állítólag 24 mrd HUF lesz.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Ez a +4 Skyfox, állítólag 24 mrd HUF lesz.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ahogy Protiva hozzátette, a repülőgép ára megközelíti az 1,5 milliárd koronát. Az eredeti szerződés körülbelül kétmilliárdról szólt (32 mrd HUF), de most a tartozékok és a pilótaképzés már nem részei a csomagnak. A repülőgépek megegyeznek majd az eredeti szerződésben szereplőkkel. Az első kettő talán még idén, a többi a jövő év végére készül el.
 
A prágai pilótaképző központ vezetője a 4+4 után, akár további gépek beszerzését sem veti el, a kiképzési igények függvémyében.

Szerinte az eredeti négy repülőgép nem lett volna képes megfelelni azoknak a követelményeknek, amelyeket nemcsak a cseh hadsereg, hanem a külföldi megrendelők is támasztottak az állami tulajdonú vállalattal szemben. „Ezért vettünk fel újabb négy gépet a flottába, és a nyolc lesz az az alapszám, amely lehetővé teszi számunkra, hogy megfeleljünk az összes ránk váró követelménynek” – mondta a LOM Prague igazgatója.

Szerinte jelenleg nyolc darab elegendő. „De a növekvő igények és az ügyfeleink iránti fokozott tudatosság tekintetében előfordulhat, hogy az igények tovább fognak növekedni, és akkor természetesen a nyolc darab további bővítésén kell gondolkodnunk” – mondta Protiva.

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A perui védelmi minisztérium megerősítette 12 szubszonikus repülőgép tervezett beszerzését, a szállítások 2026 júliusában kezdődnek. A szóban forgó repülőgépek között szerepel a Leonardo M345 és M346, valamint az Aero Vodochody L-159 Alca.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A perui védelmi minisztérium megerősítette 12 szubszonikus repülőgép tervezett beszerzését, a szállítások 2026 júliusában kezdődnek. A szóban forgó repülőgépek között szerepel a Leonardo M345 és M346, valamint az Aero Vodochody L-159 Alca.
L-159-est honnan kapnának? Kivonják a csehek a gépeik felét?
 
  • Tetszik
Reactions: enzo
70 körül gyártottak. 20-20 körül van a cseheknek meg a Drakennek. 14-15 Iraknak. Még egy perui memnyiség lehet letárolva.
72 darabot gyártottak
ebből 36 db lett letárolva, amiből 12 ment Irakba, 21 a Draken-hez, 3 Amerikába
24 cseh gép van jelenleg
72-(36+24)= 12
A maradék 12 gépből különféle protípus lett vagy a többi gépnek pótalkatrész (kannibalizáció), 2 megsemmisült
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy "vicces" barátom --szakterület-közeli-- hobbiból nézelődve talált egy civil megoldást --ami civilben ugyan kicsit-/qrvára-drága, de katonáéknak kb. a "gombokért" szint--, amivel "arany-füstös" lesz(/lehet) a kabintető az új L-39-nek, vagyis ;) => a radarkeresztmetszet(RCS) érték 30-45%-kal kisebb lehet az NG/Skyfox-nál.
Fut még pár kört, kíváncsi leszek, hogy a jövőheti sörözésen milyen hírei lesznek! :oops:

U.I.: Memmonta' hogy telefont majd ne vigyek! :cool: / :eek:


.
 
@Terminator
Ebből kiderül hogy évi max.7 KC-390-es gépet épít idén és jövöre is az Embraer.


Cseh szárnyak nélkül a brazil óriások nem repülnének. Az Aero növeli az Embraer C-390-esek gyártását.


Az Aero Vodochody jelentősen növelte a brazil vállalat Embraer C-390 katonai szállító repülőgépének alkatrészeinek gyártását idén, és a programban értékesítési növekedésre számít. Összesen hét készletet fognak leszállítani, szemben a tavalyi 4,5 készlettel. Jövőre a termelés várhatóan megegyezik az ideivel, 2027-ben pedig további egy készlettel várhatóan növekedni fog.

Az úgynevezett együttműködési és civil programok az Aero teljes eladásainak nagyjából egynegyedét teszik ki. A C-390-es program a tavalyi együttműködési programok eladásainak több mint egyharmadát tette ki – válaszolta Lukáš Hora, az Aero szóvivője a ČTK kérdésére.

Jövőre a célunk az lesz, hogy a termelést változatlan termelési ütemben tartsuk, ami megfelel az Embraer kérésének. Emellett a program keretében a termelés és a teljes ellátási lánc optimalizálására is szeretnénk összpontosítani” – mondta a szóvivő.

Az Aero 2011 óta működik együtt az Embraerrel. A cég gyártja a C-390-es repülőgép teljes szárnyának elülső élét, ajtóit, rakomarámpáját és a hátsó törzs második részét.

A szóvivő szerint a 2026-ra és 2027-re megrendelt készletek száma gyakorlatilag eldöntött, és csak minimálisan változhat az egyes alkatrészek teljes szükséges gyártási ideje, valamint a felhasznált nyersanyagok és alapanyagok ellátása tekintetében.

A C-390-es repülőgépek nemcsak Brazíliában állnak szolgálatban, hanem más országok is választották őket, például Portugália, Magyarország, Hollandia, Ausztria, és Csehország is szerződést írt alá két repülőgép 2024-es leszállítására. Ez egy többcélú katonai szállító repülőgép, amely 26 tonna rakomány szállítására képes.

Az Aero Vodochody tavaly több mint hatmilliárd koronás forgalmat bonyolított le, ami 1,75 milliárddal több, mint az előző évben. Ez volt a vállalat modern történetének legjobb eredménye. Ebben az L-39 Skyfox repülőgép gyártása is kulcsszerepet játszott.

Az Aero tavaly szállított tömeggyártású repülőgépeket Vietnamnak, és az első négy repülőgépet már átadta az állami tulajdonú LOM Praha vállalatnak. Idén szeptemberben további négy repülőgépet rendeltek egy opció keretében, amelyet cseh katonai pilóták kiképzésére használnak.

Az Aero egy 12 motoros megrendelésen is dolgozik Magyarország számára, ahol eddig hat (
5!!!)repülőgépet szállítottak le, és további hármat novemberben szállítanak ki. A szóvivő szerint más ügyfelekkel is folyamatban vannak a tárgyalások. Az Aero 16 éve dolgozik együtt az Airbusszal az Airbus 220-as repülőgép elülső éleinek gyártásán.