A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Azért előbb-utóbb ki fog borulni egy két bili. Valaki bíróságra fog vinni védhetetlen dolgokat.
Szerintem az eltelt 36 èvben nagyon sok vèdhetetlen dolog volt, ès senki nem ment bíróságra.

Legyen az szu22 felújítás majd kivonás.
Ajándèkba elosztogatott 72-es.
Elègtelen felszerelèssel misszióba küldött katonák.
Furcsa beszerzèsek.

Soha semmi nem törtènt.
 
Szerintem az eltelt 36 èvben nagyon sok vèdhetetlen dolog volt, ès senki nem ment bíróságra.

Legyen az szu22 felújítás majd kivonás.
Ajándèkba elosztogatott 72-es.
Elègtelen felszerelèssel misszióba küldött katonák.
Furcsa beszerzèsek.

Soha semmi nem törtènt.
Hát most lehet hogy változik.

Mondjuk ha beperled a MH-t biztosan kirúgnak. Leszerelni még nem igazán lehet
 
Jaj...
565123244_1224288569738371_4334455254831875583_n.jpg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Tizenegy dunántúli vasútállomást alakítanak át polgári mellett katonai célú használatra


Öt vasútvonal mentén, összesen tizenegy állomáson készítik elő a polgári-katonai használathoz szükséges logisztikai feltételek megteremtését. A beruházás kivitelezési szakaszában a tervek szerint két kilométernyi új felsővezeték-hálózat mellett, 21 kilométer vágányhálózat is épülne.


Közel 2 milliárd forintból a Vasútvillamosító Kft. végezheti el a nyugat-magyarországi TEN-T (transzeurópai közlekedési hálózat) vasútállomások esetében a polgári és katonai célú logisztikai átalakításokhoz szükséges előkészítő feladatokat. Az erről szóló hirdetmény a napokban jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben. Ennek része a megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés, környezeti hatástanulmány, építési engedélyezési tervek elkészítése, a szükséges engedélyek beszerzése és opciós feladatként a kiviteli tervek elkészítése is.

Kettős célú hasznosítást céloz a beruházás
A MÁV Zrt. az Innovációs és Technológiai Minisztériummal közösen, társkedvezményezettként valósítja meg azt a fejlesztési projektet. A beruházás az Európai Unió CEF-T-2021-MILMOB-STUDIES programjának támogatásával valósul meg, miután a projekt pozitív uniós elbírálását követően 2022. szeptember 27-én aláírták az erről szóló megállapodást.
A fejlesztés célja, hogy az ország nyugati és délnyugati térségében található vasútállomások olyan műszaki és logisztikai feltételekkel rendelkezzenek, amelyek lehetővé teszik a polgári és katonai szállítási igények együttes kiszolgálását.

Tizenegy nemzetközileg is fontos állomást fejlesztenének

A program ezzel nemcsak a nemzeti közlekedési hálózat biztonságát és ellenállóképességét növeli, hanem hozzájárul Magyarország aktív részvételéhez az európai védelmi mobilitási hálózatban.
A projekt a TEN-T törzshálózat 11 dunántúli vasútállomására terjed ki, köztük Almásfüzitő, Komárom, Nagyszentjános, Hegyeshalom, Várpalota, Hajmáskér állomásaira, valamint olyan megállókra, amelyek mind kulcsszerepet játszanak a hazai és nemzetközi vasúti áruszállításban.


2 km-en felsővezeték, 21 km-en új vágányok épülnének
A tervezési projekt összesen 113 vágányhálózati kitérő cseréjét, - amelyek mindegyikét be kell kötni a biztosítóberendezésbe -, továbbá több mint huszonegyezer folyóméter vágányépítés és két kilométer felsővezeték-hálózat kiépítésének előkészítését tartalmazza.



Itt van a projektben érintett települések listája
A MÁV Zrt. a projektet három önálló részajánlati csomagra bontotta, lehetőséget biztosítva a szakaszonkénti szerződéskötésre.
Az első rész az 1-es vonalhoz kapcsolódó állomásokat – Hegyeshalmot, Nagyszentjánost, Komáromot és Almásfüzitőt –, a második a 20-as vonalhoz tartozó Bobát, Hajmáskért és Várpalotát, míg a harmadik a dél-dunántúli, 30-as, 40-es és 41-es vonalak mentén fekvő Murakeresztúrt, Dombóvárt, Sárbogárdot és Kiskorpádot foglalja magában.
A tervezők minden rész esetében külön szerződés keretében látják el feladataikat. A fejlesztés az Európai Védelmi Mobilitás program részeként hozzájárul ahhoz, hogy a magyar vasúthálózat kiszolgálhassa a polgári és a katonai logisztikai igényeket. A beruházás hosszú távon erősíti a nyugat-magyarországi vasúti infrastruktúra versenyképességét, javítja a nemzetközi áruszállítás feltételeit, és egyúttal növeli az ország stratégiai védelmi képességeit.
 
A fejlesztés célja, hogy az ország nyugati és délnyugati térségében található vasútállomások olyan műszaki és logisztikai feltételekkel rendelkezzenek, amelyek lehetővé teszik a polgári és katonai szállítási igények együttes kiszolgálását.
Úgy tűnik háború esetén a keleti országrész gyors elvesztésével számolnak: ott nem fejlesztenek...
 
Remélem akkor heti szinten viszik őket korongozni, mert különben szart sem ér.

Azért heti szinten talán nem kell meg nem is lehet, de jah, fenn kell tartani a készséget mert anélkül nem megy. Szerencsére a sörét lőszer pont egy filléres tétel a had cuccok hoz képest.

Beszállítás alatt

M4 vagy türelmesen várjam meg amíg kiderül?
 
Mitől lesz egy sörétes puska kifejezetten C-UAS?
Kimaxolták, amennyire lehetséges. De a gyártó is belátja, hogy ez csak afféle utolsó védvonal, nem pedig anti drón képesség.

Remélem nálunk sem úgy fognak villogni vele.
És tegyük hozzá, hogy kizárólag képzett sörétlövő kezében ér valamit. Ha valakit csak úgy kijelölnek a pozícióra és a kezébe nyomják, akkor annyi mint csók a halottnak.

 
Last edited:
Kimaxolták, amennyire lehetséges. De a gyártó is belátja, hogy ez csak afféle utolsó védvonal, nem pedig anti drón képesség.

Remélem nálunk sem úgy fognak villogni vele.
És tegyük hozzá, hogy kizárólag képzett sörétlövő kezében ér valamit. Ha valakit csak úgy kijelölnek a pozícióra és a kezébe nyomják, akkor annyi mint csók a halottnak.

Tipikus példája annak amikor egy speciális hadszíntéri környezetben használt kényszermegoldást általánosítanak. A gyártó persze jól teszi, hogy felszáll a vonatra, de na...