18 millió tonnát is hallottam, hogy annyit is bír az Adria évente. Ebből kb., 4 millió tonna a szerbeké. 14 millió lenne a miénk és a szlovák felhasználóé. Egy podcast videóban, egy energia szakértő, nem is Holoda, hanem egy másik.... Bemondta hogy a Mol 16 dollárt keres hordónként, az orosz olajon a jelenlegi felállásban. Szóval erős üzlet ez, kérdés a haszon hova megy. Nyilván valamennyit benyel az állam és a Mol, a többi passz. persze, ha minden így van, ahogy állítják.
Kicsit itt össze vannak keveredve a dolgok.
Az Adria szerb és szlovák-magyar szakasza másik ág. Teljesen mindegy mennyi megy ebből a szempontból a szerbekhez. Most nulla. Van is gond ott bőven, fel is fog menni a térségben az üzemanyagár.
Adria vs. Barátság
1.Az kérdés tartósan mennyit bír az Adria max. kapán. Ugyanarről a teszről mást mond a horvát Janaf és a MOL-Slovnaft.
Pár órás teszt volt. Nem több napi, heto, hónapi....
2. Az Adria felől olajat ha nem orosz jelenleg sem Batta, sem Pozsony nem tudja 100%-os kapacitással feldolgozni. Akkor a kiesőt más olajvállalattól kell importálni, így csökkentve a mi hasznunk, hízlalva más ország hasznát. Vagy a kutakon az ár lesz drágább.
Ki fizeti meg a finomítók átalakítását??
Mennyivel növeli ez az árat?
3. A horvát kikőtői kapacitás bírja ezt??
4. Van elég szabad tanker és szabad olaj? Milyen áron? Hajlandó vagy ezt fizetni???
5. A horvát tranzitdíj magasabb mint az ukrán, ezt megint hajlandó vagy fizetni???
6. A MOL nyer az orosz olajon és ezt a nyereséget 90-95%-ban elvonja az állam különadóval a rezsicsöki részbeni fedezetének. Tehát nemcsak a kurltakon fog drágulni az üzemanyag, ha az uráli olaj kiesik, de az otthoni gáz és áramszámlád is nő.
Vajon miért kért Németország is mentességet az NDK finomítójára, ahol
kazah olajat dolgoznak fel ugyanúgy a Barátságon keresztül.
Aki magyarként azért harcol, hogy ne legyen orosz olaj az vagy tájékozatlan, vagy annyira gyülöli az oroszokat, hogy hajlando megfizetni érte a magasabb üzemanyagárakat, otthoni gáz és villanyszámlát.
És még egy. Ha bezárjuk a Barátságot és vmi gond lesz az Adriával, akkor mit csinálunk?? Importáljuk az OMV-től Schwechatról a drágább naftát?? Mert akkor a térségben üzemanyaghiány lesz.