Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

18 millió tonnát is hallottam, hogy annyit is bír az Adria évente. Ebből kb., 4 millió tonna a szerbeké. 14 millió lenne a miénk és a szlovák felhasználóé. Egy podcast videóban, egy energia szakértő, nem is Holoda, hanem egy másik.... Bemondta hogy a Mol 16 dollárt keres hordónként, az orosz olajon a jelenlegi felállásban. Szóval erős üzlet ez, kérdés a haszon hova megy. Nyilván valamennyit benyel az állam és a Mol, a többi passz. persze, ha minden így van, ahogy állítják.
Ezért mondom hogy ez üzlet: a pénz miatt nem akarnak leválni.
Az kamu-duma, hogy a vezeték nem bírja.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and honved
Mol-osoknak jobban hiszek akik azt mondjak oda a horvatokhoz kozel kene egy egy kisebb meretu finomito mert ez nem olyan egyszeru mint ahogy tunik, (par eve pletykaljak higy akarnak 2 kisebb finomitot ami kepes kiegeszteni/ kivaltani ideig oraig battat.)
Most urugy is lenne ra hisz elpukkant, es ezaltal ordit mennyire sebezheto az egyszem olajfinomito.
Vagy Kanizsan vagy zegerszegen volt egy
 
Mol-osoknak jobban hiszek akik azt mondjak oda a horvatokhoz kozel kene egy egy kisebb meretu finomito mert ez nem olyan egyszeru mint ahogy tunik, (par eve pletykaljak higy akarnak 2 kisebb finomitot ami kepes kiegeszteni/ kivaltani ideig oraig battat.)
Most urugy is lenne ra hisz elpukkant, es ezaltal ordit mennyire sebezheto az egyszem olajfinomito.
Védelmi inra szempontjábol jó lenne,méretgazdaságosság szempontjábol meg jobb batta.És oda megy a vezeték.
Védelmileg is az van,hogy azokat is masszivan védeni kéne,hisz az olcsó cirkáló dronok korában nem nagy ügy 1 helyet akár 5 finomitót is támadni egyideüleg.
Egyébként Zegen volt finomitó,nemtudom,hogy működik e még (régen rém büdös is volt tőle az a város)
Megfontolandó lenne mondjuk Koperbe,Triesztbe egy CNG kikötöt telepiteni.Ma már ez nem nagy ügy,úszó platformra telepitve megvehető.Közös labanc-tót-cselák együtműködésben még a költségek is megoszlanának.CNG valójában egyáltalán nem drágább az orosz gáznál,a Mo-ra juttatása a problémás.
Szabadságharcolás helyett inkább az EUn belüli tranzitdijak eltörléséért kéne lobbizni Brüsszelben......
 
Megfontolandó lenne mondjuk Koperbe,Triesztbe egy CNG kikötöt telepiteni.Ma már ez nem nagy ügy,úszó platformra telepitve megvehető.Közös labanc-tót-cselák együtműködésben még a költségek is megoszlanának.CNG valójában egyáltalán nem drágább az orosz gáznál,a Mo-ra juttatása a problémás.
Szabadságharcolás helyett inkább az EUn belüli tranzitdijak eltörléséért kéne lobbizni Brüsszelben......
Ilyenrol is lehetett hallani trieszt 30utan kiboviteni es onnan vezetekkel szloveneken keresztul hozzank, de nem hallani semmit vegul lesz e belole valami, sok az otlet keves a penz/akarat.
 
csak egy tiszaros lehet ellene a békének
OFF
Senki nincs béke ellen itthon. Ez egy propaganda duma.
Legfeljebb abban van eltérés hogy ki milyen békét akar. Az általad emlegetett párt okt. 23-án pl. az orosz követség előtt tüntetett azonnali tűzszünetet követelve.

Egyelőre az oroszok nem akarnak békét, pedig már az ukránok is belemennek hogy legyen ott a de facto határ ahol front áll. Putyinnak ez nem elég. Nem véletlen vágott rájuk újabb szankciókat Turmp és halasztotta a beharangozott találkozót.
Érdekes, hogy a fidesz-kormány sosem kéri számon az oroszokon, hogy miért nem állnak le, pedig ez lenne a leggyorsabb út a háború megállítására...
ON
 
18 millió tonnát is hallottam, hogy annyit is bír az Adria évente. Ebből kb., 4 millió tonna a szerbeké. 14 millió lenne a miénk és a szlovák felhasználóé. Egy podcast videóban, egy energia szakértő, nem is Holoda, hanem egy másik.... Bemondta hogy a Mol 16 dollárt keres hordónként, az orosz olajon a jelenlegi felállásban. Szóval erős üzlet ez, kérdés a haszon hova megy. Nyilván valamennyit benyel az állam és a Mol, a többi passz. persze, ha minden így van, ahogy állítják.
Kicsit itt össze vannak keveredve a dolgok.
Az Adria szerb és szlovák-magyar szakasza másik ág. Teljesen mindegy mennyi megy ebből a szempontból a szerbekhez. Most nulla. Van is gond ott bőven, fel is fog menni a térségben az üzemanyagár.

Adria vs. Barátság
1.Az kérdés tartósan mennyit bír az Adria max. kapán. Ugyanarről a teszről mást mond a horvát Janaf és a MOL-Slovnaft.
Pár órás teszt volt. Nem több napi, heto, hónapi....

2. Az Adria felől olajat ha nem orosz jelenleg sem Batta, sem Pozsony nem tudja 100%-os kapacitással feldolgozni. Akkor a kiesőt más olajvállalattól kell importálni, így csökkentve a mi hasznunk, hízlalva más ország hasznát. Vagy a kutakon az ár lesz drágább.
Ki fizeti meg a finomítók átalakítását??
Mennyivel növeli ez az árat?

3. A horvát kikőtői kapacitás bírja ezt??

4. Van elég szabad tanker és szabad olaj? Milyen áron? Hajlandó vagy ezt fizetni???

5. A horvát tranzitdíj magasabb mint az ukrán, ezt megint hajlandó vagy fizetni???

6. A MOL nyer az orosz olajon és ezt a nyereséget 90-95%-ban elvonja az állam különadóval a rezsicsöki részbeni fedezetének. Tehát nemcsak a kurltakon fog drágulni az üzemanyag, ha az uráli olaj kiesik, de az otthoni gáz és áramszámlád is nő.

Vajon miért kért Németország is mentességet az NDK finomítójára, ahol kazah olajat dolgoznak fel ugyanúgy a Barátságon keresztül.

Aki magyarként azért harcol, hogy ne legyen orosz olaj az vagy tájékozatlan, vagy annyira gyülöli az oroszokat, hogy hajlando megfizetni érte a magasabb üzemanyagárakat, otthoni gáz és villanyszámlát.

És még egy. Ha bezárjuk a Barátságot és vmi gond lesz az Adriával, akkor mit csinálunk?? Importáljuk az OMV-től Schwechatról a drágább naftát?? Mert akkor a térségben üzemanyaghiány lesz.
 
Kicsit itt össze vannak keveredve a dolgok.
Az Adria szerb és szlovák-magyar szakasza másik ág. Teljesen mindegy mennyi megy ebből a szempontból a szerbekhez. Most nulla. Van is gond ott bőven, fel is fog menni a térségben az üzemanyagár.

Adria vs. Barátság
1.Az kérdés tartósan mennyit bír az Adria max. kapán. Ugyanarről a teszről mást mond a horvát Janaf és a MOL-Slovnaft.
Pár órás teszt volt. Nem több napi, heto, hónapi....

2. Az Adria felől olajat ha nem orosz jelenleg sem Batta, sem Pozsony nem tudja 100%-os kapacitással feldolgozni. Akkor a kiesőt más olajvállalattól kell importálni, így csökkentve a mi hasznunk, hízlalva más ország hasznát. Vagy a kutakon az ár lesz drágább.
Ki fizeti meg a finomítók átalakítását??
Mennyivel növeli ez az árat?

3. A horvát kikőtői kapacitás bírja ezt??

4. Van elég szabad tanker és szabad olaj? Milyen áron? Hajlandó vagy ezt fizetni???

5. A horvát tranzitdíj magasabb mint az ukrán, ezt megint hajlandó vagy fizetni???

6. A MOL nyer az orosz olajon és ezt a nyereséget 90-95%-ban elvonja az állam különadóval a rezsicsöki részbeni fedezetének. Tehát nemcsak a kurltakon fog drágulni az üzemanyag, ha az uráli olaj kiesik, de az otthoni gáz és áramszámlád is nő.

Vajon miért kért Németország is mentességet az NDK finomítójára, ahol kazah olajat dolgoznak fel ugyanúgy a Barátságon keresztül.

Aki magyarként azért harcol, hogy ne legyen orosz olaj az vagy tájékozatlan, vagy annyira gyülöli az oroszokat, hogy hajlando megfizetni érte a magasabb üzemanyagárakat, otthoni gáz és villanyszámlát.

És még egy. Ha bezárjuk a Barátságot és vmi gond lesz az Adriával, akkor mit csinálunk?? Importáljuk az OMV-től Schwechatról a drágább naftát?? Mert akkor a térségben üzemanyaghiány lesz.
Úgy is mondhatjuk, aki azt állítja, hogy a bármilyen más úton (és ezzel vélhetőleg magasabb áron) beszerzett kőolaj nem fog áremelkedést eredményeznia a legváltozatosabb területeken (szállítmányozás, lakossági üzemanyagárak, gabona, stb stb) az valószínűleg nem mond igazat. És ott van még az a kérdés is, hogy amennyiben mégiscsak sikerülne majd az Adrián tartósan szállítani az igényelt mennyiséget (tehát azzal együtt, ami eddig a Druzsbán jött), akkor vajon mennyi idő múlva kezdene el a Janaf baszakodni velünk, és felhajtani az árat?
Én olyan 5 évre gondolok, maximum.

Teljes kreténségre vall azt gondolni, hogy a sokak által rikoltozva követelt leválás az valahogy majd energiabiztonságot fog eredményezni. Ha az Adria mellett kiépül majd mégegy, attól tök független alternatív vezeték, akkor majd leválhatunk a Druzsbáról is.

A leválás kizárólag az EU és az ukránok érdeke, nem a miénk.
 
Úgy is mondhatjuk, aki azt állítja, hogy a bármilyen más úton (és ezzel vélhetőleg magasabb áron) beszerzett kőolaj nem fog áremelkedést eredményeznia a legváltozatosabb területeken (szállítmányozás, lakossági üzemanyagárak, gabona, stb stb) az valószínűleg nem mond igazat. És ott van még az a kérdés is, hogy amennyiben mégiscsak sikerülne majd az Adrián tartósan szállítani az igényelt mennyiséget (tehát azzal együtt, ami eddig a Druzsbán jött), akkor vajon mennyi idő múlva kezdene el a Janaf baszakodni velünk, és felhajtani az árat?
Én olyan 5 évre gondolok, maximum.

Teljes kreténségre vall azt gondolni, hogy a sokak által rikoltozva követelt leválás az valahogy majd energiabiztonságot fog eredményezni. Ha az Adria mellett kiépül majd mégegy, attól tök független alternatív vezeték, akkor majd leválhatunk a Druzsbáról is.

A leválás kizárólag az EU és az ukránok érdeke, nem a miénk.
A Janaf már 22-23-ban elkezdte felhajtani az árakat, erre várnunk sem kell 5 évet, max még jobban.

A horvátokkal állunk az összes szomszédunk közül a legdurvább gazdasági vitában. Éppen nekik nem kellene kiszolgáltatni magunkat, mert azzal visszaélnek. Ahigy eddig is

Az oka az INA. Megbánták, hogy átadták nekünk az irányitási jogokat. De nincs pénzük visszavenni, ezért a bíróságon görcsölnek. Minden nemzetközi fórumon nyert a MOL, de nem adják fel. Pedig heti szinten növekszik a nemzetközi bíróságokon MOL-nak megítélt kártérítés milliárdos kamata. Erre szándékuk sincs kifizetni.

Helyette kitiltották Horvátországból a MOL elnök-vezérigazgatóját és horvát. elfogatási parancs van ellene. Nah, most ezekben kellene megbíznunk és nekik adnunk az ország kizárólagos olajellátását. Ez akkora lúzerség, hiba lenne, hogy arra nem tudok, mit mondani. Aki a horvátokra bízná Magyarország kizárólagks olajellátását, az nem veszi figyelembe a MOL és Magyarország érdekeit. Még ártól függetlenül sem.


Magyarország energiabiztonságát sztem az szolgálná, ha lenne uráli olaj a Barátságon, tengeri olaj az Adrián és mellé vhonnan még tudnánk kőolajat beszerezni.

Szerbia felé épül új olajvezeték. Ha Szerbián keresztül Bulgárián át elérnénk a Fekete tengert talán. De lehet ez sci-fi. Mindenesetre most egy szerbiai és bolgár tengerparti olajfinomító offon van. Az orosz tulajdon megöli a működését. Oda lehetne benyomulnunk. De nemtom ez mennyire reális.

Az hogy hagyjuk a ruszkikat és tegyük az életünk az ellenséges horvátok kezébe, abszurd .
 
2. Az Adria felől olajat ha nem orosz jelenleg sem Batta, sem Pozsony nem tudja 100%-os kapacitással feldolgozni.

A-simán lehet olyan olajat venni a világban,ami kb ugyan olyan,mint az orosz ural tipusú olaj.
B-simán fel tudja dolgozni batta a könnyű olajat is,mint ahogy azt már számtalanszor meg is tette.Éppenséggel a ruszki olaj magas kéntartalma követelte kéntelenités elmaradása magát a feldolgozást még egyszerűsiti is.
Az egész hsz-ben kb 1% valóságtartalom volt,:(

moderálva
 
Last edited by a moderator:
Kicsit itt össze vannak keveredve a dolgok.
Az Adria szerb és szlovák-magyar szakasza másik ág. Teljesen mindegy mennyi megy ebből a szempontból a szerbekhez. Most nulla. Van is gond ott bőven, fel is fog menni a térségben az üzemanyagár.

Adria vs. Barátság
1.Az kérdés tartósan mennyit bír az Adria max. kapán. Ugyanarről a teszről mást mond a horvát Janaf és a MOL-Slovnaft.
Pár órás teszt volt. Nem több napi, heto, hónapi....

2. Az Adria felől olajat ha nem orosz jelenleg sem Batta, sem Pozsony nem tudja 100%-os kapacitással feldolgozni. Akkor a kiesőt más olajvállalattól kell importálni, így csökkentve a mi hasznunk, hízlalva más ország hasznát. Vagy a kutakon az ár lesz drágább.
Ki fizeti meg a finomítók átalakítását??
Mennyivel növeli ez az árat?

3. A horvát kikőtői kapacitás bírja ezt??

4. Van elég szabad tanker és szabad olaj? Milyen áron? Hajlandó vagy ezt fizetni???

5. A horvát tranzitdíj magasabb mint az ukrán, ezt megint hajlandó vagy fizetni???

6. A MOL nyer az orosz olajon és ezt a nyereséget 90-95%-ban elvonja az állam különadóval a rezsicsöki részbeni fedezetének. Tehát nemcsak a kurltakon fog drágulni az üzemanyag, ha az uráli olaj kiesik, de az otthoni gáz és áramszámlád is nő.

Vajon miért kért Németország is mentességet az NDK finomítójára, ahol kazah olajat dolgoznak fel ugyanúgy a Barátságon keresztül.

Aki magyarként azért harcol, hogy ne legyen orosz olaj az vagy tájékozatlan, vagy annyira gyülöli az oroszokat, hogy hajlando megfizetni érte a magasabb üzemanyagárakat, otthoni gáz és villanyszámlát.

És még egy. Ha bezárjuk a Barátságot és vmi gond lesz az Adriával, akkor mit csinálunk?? Importáljuk az OMV-től Schwechatról a drágább naftát?? Mert akkor a térségben üzemanyaghiány lesz.
A leválás az orosz olajról egyre kevésbé megúszható: Trump-kormány legalább annyira nyomatja, mint az EU - ha nem jobban. "America first!" azt is jelenti, hogy "American shale oil first!" meg "American LNG first!". Trump "barátsága" k. nincs ingyé! :P

Az alábbi cikkben végig veszik mik a lehetőségek.



Ami pl. a hotváz zranzit díjat illeti ez mennyiség függő: ez horvátok is elmondták. A fenntartás költsége nagyjából fix - ha egy hordónyi meny át rajta ha 1 milliárd akkor is kb. annyi.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77
Baromság,rossz nyilas duma,hazug NER propi.
A-simán lehet olyan olajat venni a világban,ami kb ugyan olyan,mint az orosz ural tipusú olaj.
B-simán fel tudja dolgozni batta a könnyű olajat is,mint ahogy azt már számtalanszor meg is tette.Éppenséggel a ruszki olaj magas kéntartalma követelte kéntelenités elmaradása magát a feldolgozást még egyszerűsiti is.
Az egész hsz-ben kb 1% valóságtartalom volt,a többi hazug NER propi.
Komolyan mondom,de annyira alja propi szintre sűllyedtél már,hogy az fertelmes:(
Nem lenne egyszerűbb enélkül beszélni erről? Csak elviszi a fókuszt.

Nem lehet venni uráli olajat a világban. Ezt az oroszok keverik be , több olajmező mixéből Szamara környékén és stabilan, kiszámíthatóan küldik az anyagot a Barátságon.

Hogy lehet kiváltani?
Kell többféle mondjuk tengeri olajat venni, felhozni megfelelő mennyiségben. Építeni Battán és / vagy Pozsonyban nagy tartályokat és keverőüzemet. Ott kikísérletezni, hogy melyik mix lesz hasonló vagy jobb hatékonyságú mint az uráli. Mert mind Pozsony, mind Batta, ahogy a máig müködö NDK olajfinomító uráli olajra van konfigurálva.

Utána ezt stabilan hosszú távú szerződések keretében lekötni. Mert baxhatjuk, ha mindig más tengeri olajat veszünk, nem lesz hatékony ķőolajfeldolgozás sem Battán, sem Pozsonyban.

Évekkel ezelőtt 500-700 millió dollárra becsülték, lehet mostanra már 1mrd dollár. Tehát meg lehet csinálni, Schwechat és a szerbiai NIS is így müködik, ez utóbbi müködött.

De ez egy pont volt a fenti hat nyitott kérdésből és ár tekintetében csak negatív követlezményei vannak. Rohadtul nem tűnik úgy, hogy megéri.

moderálva
 
Last edited by a moderator:
Ezt az oroszok keverik be , több olajmező mixéből Szamara környékén és stabilan, kiszámíthatóan küldik az anyagot a Barátságon.
-mert lehet kapni.
Kell többféle mondjuk tengeri olajat venni, felhozni megfelelő mennyiségben. Építeni Battán és / vagy Pozsonyban nagy tartályokat és keverőüzemet. Ott kikísérletezni, hogy melyik mix lesz hasonló vagy jobb hatékonyságú mint az uráli. Mert mind Pozsony, mind Batta, ahogy a máig müködö NDK olajfinomító uráli olajra van konfigurálva.
-Battán konkrétan dolgoztak már fel arab könnyűolajat is.
De ez egy pont volt a fenti hat nyitott kérdésből és ár tekintetében csak negatív követlezményei vannak. Rohadtul nem tűnik úgy, hogy megéri.
A NERnek,ami lefölözi a pillanatnyi háború okozta hasznot,megéri.
Ez az ami NEM rossz nyilas duma,hanem a valóság.
Mert különben a "békeidőben" (mi most se állunk háborúban,a "háborús vészhelyzetre" való bármilyen hivatkozás csak ROSSZ NYILAS DUMA) az orosz olaj egyáltalán nem volt olcsóbb,mint a világpiaci (ahogy a rezsicsöki is fentállásának idejének nemkevés részében valójában drágitás volt)
Rövid távon politikai érdek az orosz birodalmi imperializmus megállitása
Hosszútávon meg hazai érdek,hogy ne legyünk kiszolgáltatott,függő helyzetbe egyetlen beszállitónak (se,az USAnak se.De tengeri úton mind gáz,mind olaj diverzifikáltan beszerezhető.Ehez minnél több irányban rá kell csatlakoznunk olyan csőhálózatokra,mik elérnek a tengerig,minnél több helyen-vagy visszaszerezni Fiumét.....)
 
Last edited by a moderator:
  • Tetszik
Reactions: bel
Kicsit itt össze vannak keveredve a dolgok.
Az Adria szerb és szlovák-magyar szakasza másik ág. Teljesen mindegy mennyi megy ebből a szempontból a szerbekhez. Most nulla. Van is gond ott bőven, fel is fog menni a térségben az üzemanyagár.

Adria vs. Barátság
1.Az kérdés tartósan mennyit bír az Adria max. kapán. Ugyanarről a teszről mást mond a horvát Janaf és a MOL-Slovnaft.
Pár órás teszt volt. Nem több napi, heto, hónapi....

2. Az Adria felől olajat ha nem orosz jelenleg sem Batta, sem Pozsony nem tudja 100%-os kapacitással feldolgozni. Akkor a kiesőt más olajvállalattól kell importálni, így csökkentve a mi hasznunk, hízlalva más ország hasznát. Vagy a kutakon az ár lesz drágább.
Ki fizeti meg a finomítók átalakítását??
Mennyivel növeli ez az árat?

3. A horvát kikőtői kapacitás bírja ezt??

4. Van elég szabad tanker és szabad olaj? Milyen áron? Hajlandó vagy ezt fizetni???

5. A horvát tranzitdíj magasabb mint az ukrán, ezt megint hajlandó vagy fizetni???

6. A MOL nyer az orosz olajon és ezt a nyereséget 90-95%-ban elvonja az állam különadóval a rezsicsöki részbeni fedezetének. Tehát nemcsak a kurltakon fog drágulni az üzemanyag, ha az uráli olaj kiesik, de az otthoni gáz és áramszámlád is nő.

Vajon miért kért Németország is mentességet az NDK finomítójára, ahol kazah olajat dolgoznak fel ugyanúgy a Barátságon keresztül.

Aki magyarként azért harcol, hogy ne legyen orosz olaj az vagy tájékozatlan, vagy annyira gyülöli az oroszokat, hogy hajlando megfizetni érte a magasabb üzemanyagárakat, otthoni gáz és villanyszámlát.

És még egy. Ha bezárjuk a Barátságot és vmi gond lesz az Adriával, akkor mit csinálunk?? Importáljuk az OMV-től Schwechatról a drágább naftát?? Mert akkor a térségben üzemanyaghiány lesz.
Engem az mérgesít, hogy pusztán aktuális politikai okok miatt, minden gazdasági szempont ellenére kellene leválnunk a világ egyik legnagyobb szénhidrogén szállitójáról, akivel ki van épitve a szállitási infrastruktúra és aki évtizedek óta megbizhatóan szállit. Aztán 10 év múlva megint mindenki puszipajtás lesz az oroszokkal,mert 2x2 mindig 4.
 
Engem az mérgesít, hogy pusztán aktuális politikai okok miatt, minden gazdasági szempont ellenére kellene leválnunk a világ egyik legnagyobb szénhidrogén szállitójáról, akivel ki van épitve a szállitási infrastruktúra és aki évtizedek óta megbizhatóan szállit. Aztán 10 év múlva megint mindenki puszipajtás lesz az oroszokkal,mert 2x2 mindig 4.
Mind az I.,mind a II.vh elött Németország legfontosabb kereskedelmi partnere Franciaország volt.
 
Szerinted a horvátok, látván, hogy már nem jön több olaj a Druzsbán, nem emelnének azonnal árat?
Ha szerinted nem, miért nem?
Mi az, hogy nem jon olaj a Druzsbán? :eek:

Ott van az Odessza - Bródy olajvezeték, azon át lehet nyomni olajat ide is. Nem kell itt fejtvesztve matekozni az Adriával ... :cool:


OdessaBrodyPipeline-700x331-1.png
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Mi az, hogy nem jon olaj a Druzsbán? :eek:

Ott van az Odessza - Bródy olajvezeték, azon át lehet nyomni olajat ide is. Nem kell itt fejtvesztve matekozni az Adriával ... :cool:


OdessaBrodyPipeline-700x331-1.png
1. Szerintem Magyarországnak nem jó ötlet ukrán olajterminált használni.
2. Miért kéne Odesszába olajat szállíttatni, utána a Brodi vezetékbe pumpálni, onnan a Druzsbába, ha egyébként a Druzsbán jön az urál típusú olaj?
3. Miből gondolod, hogy az odesszai olajterminál működni fog? Ahogy a dolgok kinéznek, az is ki lesz vonva a forgalomból.
 
Most az amerikaiak is elég világosan kimondták, hogy azon a vezetéken már orosz olaj nem fog jonni ... :rolleyes:
Örülök, hogy ennek így örülsz. Orbler elmegy még DC-be, aztán majd utána meglátjuk, mi lesz.
Mindenkinek vitathatatlan joga van olaj nélkul maradni ... :cool:
No comment.
Az odesszai olajterminál mindent egybevetve egy kitettség az ukránoknak, meg mindenkinek aki onnan tervez olajat betáplálni.

Így utánaolvasva ez is csak egy döglött ukrán projekt, mint a többi. Sok terv, nulla megvalósulás:
Amennyire emlékszem, ezt is támadták már az oroszok, illetve üzemen kívül van már egy ideje.

És igen, számolt már vele a MOL is:
 
Engem az mérgesít, hogy pusztán aktuális politikai okok miatt, minden gazdasági szempont ellenére kellene leválnunk a világ egyik legnagyobb szénhidrogén szállitójáról, akivel ki van épitve a szállitási infrastruktúra és aki évtizedek óta megbizhatóan szállit. Aztán 10 év múlva megint mindenki puszipajtás lesz az oroszokkal,mert 2x2 mindig 4.
számomra az tűnik perspektivikusnak hogy lemásoljuk a német modellt és "kazah" olajat veszünk
mi a kazahoknak fizetünk, azok az oroszokkal bartereznek vagy elszámolnak ahogy akarnak mi nem akarjuk tudni mi történik pontosan, a csövön meg jön tovább ugyanaz az urals olaj mint eddig
lenne pár százalék ügyleti költség átmenetileg amíg vissza nem áll a dolgok normális rendje, de nem kellene szétverni battát, a művelet meg legyen bármennyire is átlátszó nem támadható hiszen a németek is pont ugyanezt csinálják a "kazah" olajjal, rájuk lehet hivatkozni