Imádom a 24-eseket. Tényleg.
De hogy a függesztőkön két pózos van, hogy ne legyen töküres... basszus.
Gyorskötözőzzenek már fel egy nyamvadt... akármit.
Imádom a 24-eseket. Tényleg.
 
					
				 honvedelem.hu
						
					
					honvedelem.hu
				 
	 
	 
					
				Egy jó régi cikk egy mégrégebbi Augusztus 20-áról, az 1988-asról:

Repülő Múlt III.
Visszaemlékezés sorozatunkban, az előző rész folytatását olvashatjátok most, mely Gaál Csaba „Csóka” Mi-24-es helikoptervezető, 1988. augusztus 20-i élményeiről szól.lhsn.hu
Ez nekem egyrészt azért emlékezetes, mert 1988-ban én láttam a 19-i főpróbát Káposztásmegyerről, illetve másnap, 20-án a Mi-24-esek repülését a Várból.
Másrészt meg azért, mert 1988 után legközelebb 2001-ben rendeznek vizi- és légiparádét, de katonai helikopterek majd csak a 2004-es EU csatlakozás ünnepekor térnek vissza a Duna fölé.
Az, hogy az 1988-as főpróba, majd maga az ünnepi repülés a 24-esek számára ennyire izgalmasra sikeredett, azt nem is tudtam. Én csak arra emlékszem, hogy 19-én koradélelőtt egyszercsak felbolydult a légtér a lakótelep felett, An-2-eseket közrefogó Zlinek, Wilgák kötelékei köröztek, majd nagy dübörögve jöttek Dunakesziről a Mi-24-esek is.
Látványos volt, mert 11 évesen azt se tudtam, hogy a 20-ai Vizi- és Légiparádé kiinduló reptere évtizedekig a Dunakeszi kettős feladataú repülőtér volt.
Ez amúgy olyannyira így volt, hogy még 2004-ben is, de még egy ideig utána is észak-déli orientációja volt az ünnepi kötelékeknek, ami miatt a kecskemétről érkező 29-esek, Gripenek és Albák, illetve An-26-osok is volt, hogy észak felöl fordultak rá a Duna vonalára.
Azután viszonylag gyorsan jött a Gellérthegy - Andrássy út - Hősök tere, majd ebből lett a Tököl - Csepel várakozási légtér és a déli bejövetel.
Hozzáteszem a sok holding miatt (nem ritka a félórás sem!) nem kerül kevesebb keróba, mint az északi kör, de tény, hogy így legalább Ferihegynek is marad egy normális légtér észak felé.
 
					
				 honvedelem.hu
						
					
					honvedelem.hu
				Szerinted? Ezek a díszfestett MiG-29-est is eladták Kecskemétről...Vajon m i lesz a sorsa a gépeknek, hány kerül múzeumba?
Pár éven át tárgyalgatnak az eladásukról fűvel-fával, közben eső veri, nap szívja őket valamelyik csillaggarázsban.Vajon m i lesz a sorsa a gépeknek, hány kerül múzeumba?
Mennek a szerbekhez. Hónapok óta cikkeztek a szerbek erről. Valszeg a többi szovjet vas is ott fog kikötni. Kérdés, hogy a szerbektől mit kérünk, tudnánk mit elég nagy a lehetőségek száma.Pár éven át tárgyalgatnak az eladásukról fűvel-fával, közben eső veri, nap szívja őket valamelyik csillaggarázsban.
Mikor már mindenki elfelejtette őket, valamelyik nagyokos majd kitalálja a feltámasztásukat valamilyen bizarr koncepció alapján, óriási összegekért, aztán persze ejtik az ötletet.
(Itt nyilván folyamatosan próbáljuk őket összeépíteni a D-20-asokkal és / vagy a T-72-esekkel, mert az is jobb, mint a semmi!)
Végül jobb sorsa érdemesebb részeiket szétlopják és lassan szétrohadnak valahol, a nagy magyar ég alatt.
De azért még évtizedekig lesz hasznuk, földi célpontok helyett pénzre fognak vadászni: Az aktuális kormánynál éppen jól fekvő cégek évről évre milliárdos lóvét nyúlhatnak majd le a költségvetésből tárolásuk, őrzésük ürügyén és végül, egyszer majd ebből is lehet jóféle politikai tőkét kovácsolni a korrupcióra meg a nemzeti vagyon elherdálására mutogatva.
Nagyjából erre számítok.
Szerintem most épp valószínűbbnek tűnik hogy legkésőbb jövő márciusig el lesznek adva, hogy még biztos "jó helyre" kerüljön az érte kapott pénz... valahová Afrikába vagy a szomszédba. Majd látjuk, mi lesz belőle.Pár éven át tárgyalgatnak az eladásukról fűvel-fával, közben eső veri, nap szívja őket valamelyik csillaggarázsban.
Mikor már mindenki elfelejtette őket, valamelyik nagyokos majd kitalálja a feltámasztásukat valamilyen bizarr koncepció alapján, óriási összegekért, aztán persze ejtik az ötletet.
(Itt nyilván folyamatosan próbáljuk őket összeépíteni a D-20-asokkal és / vagy a T-72-esekkel, mert az is jobb, mint a semmi!)
Végül jobb sorsa érdemesebb részeiket szétlopják és lassan szétrohadnak valahol, a nagy magyar ég alatt.
De azért még évtizedekig lesz hasznuk, földi célpontok helyett pénzre fognak vadászni: Az aktuális kormánynál éppen jól fekvő cégek évről évre milliárdos lóvét nyúlhatnak majd le a költségvetésből tárolásuk, őrzésük ürügyén és végül, egyszer majd ebből is lehet jóféle politikai tőkét kovácsolni a korrupcióra meg a nemzeti vagyon elherdálására mutogatva.
Nagyjából erre számítok.
Vajon m i lesz a sorsa a gépeknek, hány kerül múzeumba?
Van még kiállítva Berekfürdőn, Kecelen, Zánkán, Szegeden, Kiskőrösön.Szolnok Reptárban van 3, + van körforgalomban, van a 8-as út mellett, van a Pápai bázisnak egy rendbe rakott, van a Project 110161. Hová kellene még?
Szolnok Reptárban van 3, + van körforgalomban, van a 8-as út mellett, van a Pápai bázisnak egy rendbe rakott, van a Project 110161. Hová kellene még?
Van még kiállítva Berekfürdőn, Kecelen, Zánkán, Szegeden, Kiskőrösön.
Elzárva Kecskeméten, Budaörsön, Pusztaottlakán, Kövesgyűrpusztán(?), Csepelen a Kossuthban.
De valahová azért jó lenne egy szürke P is, hogy a típus utolsó korszakáról is maradjon egy emlék.
Dunavarsányban a múzeumban van kiállítva egy szürke, de azt ők festették szürkére.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..
