[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Arra nem emlékszek.

3Q25 Backlog and Deliveries release.

image.png


image.png


In August 2025, aligned with Embraer's strategic objective of increasing near-term aircraft availability for international customers, Embraer and the Brazilian Air Force entered into a mutual agreement to reduce the total number of KC-390 aircraft to be delivered under the existing contract from 19 to 18 units.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
 
Hazánk két gépet vásárolt, melyből a második a tervek szerint november végén érkezik meg a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
...
Magyar Honvédség repülőeszközei a vadászgépekre – többek között a Gripenekre – jellemző légifölény szürke festést kapták, mely világos, kékes-szürkés árnyalatának köszönhetően kisebb láthatóságot biztosít az égbolton. A kimondottan katonai repülőgépeken alkalmazott festéknek rejtett előnyei is vannak: a gép kevésbé melegszik fel, csökken az infravörös nyoma (vagyis a hőképalkotó eszközökön való észlelhetősége), valamint a radarláthatósága is.
 
A kimondottan katonai repülőgépeken alkalmazott festéknek rejtett előnyei is vannak: a gép kevésbé melegszik fel, csökken az infravörös nyoma (vagyis a hőképalkotó eszközökön való észlelhetősége), valamint a radarláthatósága is.
... kevésbé melegszik fel ahhoz képest hogy ha pl. feketére festenék. A hajtómű meg akkor is világít a hőképen ha szürke a gép. De ennek kb semmi jelentősége nincs, mert a gép radarjel visszaverő felülete akkora hogy 500+ km-ről is látszik.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Gondolom Böröndi azért nem ezzel ment
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kecskeméten a második KC!




To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

6920624d164d6068090567.jpg
6920624fa6660236022947.jpg

69206252a10a4595396103.jpg
69206251e56ba610131403.jpg

585419248_820859547328486_1219004729902670214_n.jpg
 

KC-390 felhasználói konferencia - Hazánk idén először ad otthont az egyhetes, évente megrendezett konferenciának.

„Ezeken az alkalmakon erősítjük a hivatalos kapcsolatainkat, értékes tapasztalatokat osztunk meg egymással és közben barátságokat is építünk, amelyek mind együttműködésünk gerincét alkotják” – emelte ki köszöntőbeszédében a kecskeméti alakulat parancsnoka.

...
A rendezvény szakmai előadásokkal folytatódott többek között a már üzemeltetők eddigi műveleti és a platform rendszerbe állításának tapasztalatairól, valamint az átképzési rendszer sajátosságairól. A hét második felében külön repülőműszaki, hajózó és menedzsment szekciókban folytatódnak az egyeztetések.

A KC-390 közepes katonai szállító repülőgépet hazánk mellett jelenleg Portugália és Brazília üzemelteti, az Embraer és Ausztria, Hollandia, Dél-Korea, Csehország és Svédország között már megszülettek a szerződések, Litvániával és Szlovákiával pedig még zajlanak a tárgyalások.
...
Marcio Monteiro, az Embraer Defense & Security (Védelem és Biztonság) részlegének piackutatásért felelős alelnöke és marketingigazgatója köszöntőjében emlékeztetett: ... A második KC-390-es november 21-ei érkezésével ráadásul Magyarországon elsőként lesz teljes a megrendelt flotta.
 
A pilótafülke feletti légiutántöltő-üzemanyagcsonk leszedhető?
Mert a 610-essel ellentétben ezen nincs. Leszerelik, ha éppen nincs rá szükség? ( légáramlást ronthatja kicsit)
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and Aladeen
A pilótafülke feletti légiutántöltő-üzemanyagcsonk leszedhető?
Mert a 610-essel ellentétben ezen nincs. Leszerelik, ha éppen nincs rá szükség? ( légáramlást ronthatja kicsit)

Vagy csak egyik gépet kértük légi utántöltős verzióban. Már ha lehet így kérni és nem alap felszerelés a légi utántöltési technológia.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
A pilótafülke feletti légiutántöltő-üzemanyagcsonk leszedhető?
Mert a 610-essel ellentétben ezen nincs. Leszerelik, ha éppen nincs rá szükség? ( légáramlást ronthatja kicsit)
Erről volt már itt vita...
Google AI szerint fix, nem leszerelhető... (AI elég megbízhatatlan úgy általában)

Egy prosi szerint meg leszerelhető:

The refueling probe can be removed in case of long period without
receiver refueling needed.


Amúgy nagyon ajánlom az alábbi prosit: nagyon részletes jó infó grafikákkal!


Sztem elég esélyes, hogy a második gépről lespórolta HM ezt a képességet... :(
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Vagy csak egyik gépet kértük légi utántöltős verzióban. Már ha lehet így kérni és nem alap felszerelés a légi utántöltési technológia.
Simán lehet így kérni: egy ország minek fizessen több millió dodot a légi utántöltő rendszerért ha csak szállítani akar vele mert pl. nem légi utántölthetőek a gépei?!


Az is érdekes kérdés, hogy hány légi utántöltő rendszert ("kiengedhető slagot") vettük a két géphez.
Attól, hogy a második gép (jelenállapotában) nem tud üzemanyagot felvenni, attól még hordozhatja az utántöltő podokat - már ha jut mindkét gépre.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Embraer Completes C-390 Millennium Deliveries to the Hungarian Air Force

Hungary is the first nation to receive all contracted multi-mission aircraft and the second NATO operator of the C-390.

The Hungarian C-390s are the first in the world to feature a modular roll-on/roll-off medical Intensive Care Unit (ICU).
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
Nem értem miért nem lehetett ezt a beszerzést úgy meg kötni, hogy még legalább egy gépre legyen lehívási opciónk. Mi van ha bebizonyosodik, hogy nem elég a 2 gép a feladatok ellátásához. Mi van ha valamelyik géppel történik valami...Grippent és H145-öt is vesztettünk már de azokból legalább van "bőven" itt meg 2 gépből álló flottáról beszélünk.