[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Nem értem miért nem lehetett ezt a beszerzést úgy meg kötni, hogy még legalább egy gépre legyen lehívási opciónk. Mi van ha bebizonyosodik, hogy nem elég a 2 gép a feladatok ellátásához.
Végig 3 volt terben,..nem kell bebizonyosodnia, hogy 3 kellene, ez tény. Ennyire volt pénz.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen and J.G.
A pilótafülke feletti légiutántöltő-üzemanyagcsonk leszedhető?
Mert a 610-essel ellentétben ezen nincs. Leszerelik, ha éppen nincs rá szükség? ( légáramlást ronthatja kicsit)

Ha követed az elejétől a beszerzéseket/fórumot, akkor már kiismerhetted a MH/HM hozzáállasát, így a helyes válasz a spórolás lesz
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Ez igy van, csak ép mindenre nem lehet.
Egyáltalán nincs igy.Hitelböl és fedezetlen pénzkibocsájtásbol megy a cirkusz.
A jövőt élik fel,lopják el,teszik tönkre
Végig 3 volt terben,..nem kell bebizonyosodnia, hogy 3 kellene, ez tény. Ennyire volt pénz.
Missziók miatt kellenek csak ezek a gépek.Országvédelemre feleslegesek.
 
Szállító repülőgépekre minden országnak szüksége van, akárcsak hadseregre. Ezért a hadsereg üzemelteti őket és katonai szállításokra (teher és személy) alkalmassak. A brazil repülőgép képes üzemanyag utántöltésre a levegőben Gripen repülőgépinknél. Az utántöltés sem felesleges, mert növeli a repülési távolságot (fontos különösen missziós feladatokban) de itthon is növeli a repülési időt, az őrjárati időt és harcászati előnyt jelent a nagyobb üzemanyag mennyiség. Akik fanyalognak azoknak tudniuk kell, hogy 6 db. AN-26 szállító repülőgép is volt rendszerben még a közelmúltban éppen a Fidesz idők elött és nagyjavításra is mentek volna Ukrajnába a gyártóhoz, még most is repülőképes állaptban lévő is van és még több nagyjavítható. De!!! Nem érte volna még ezeket a repülőgépeke harci-technikai tulajdonságaik miatt tovább hadrendben tartani az AN-26-ost. Helyes döntés volt, a beszerzés. Ami probléma a földi infrastruktúra hiányosságai valamint a 3. példány hiánya, hiszen nagyjavítás, karbantartás esetén egyetlen üzemképes marad, ha marad tehát a 3 db. a minimum flotta amit venni kellett volna. Legfeljebb 10 km-el kevesebb autópálya lenne.
 
Az alábbi ábrán a 390-es karbantartási igénye:

kc390-maintainence.jpg


Karbantartási igény prosi szerint:
14 naponta - 4 munkaóra
600 repült óránként vagy 12 havonta (évente) egyszer - 9-12 napos karbantartás
60 havonta (5 évente!) - 25-35 napos nagyjavítás

Ezek elég jó értékek: ezek mellett szinte biztos, hogy egy gép mindig elérhető lesz.

Sztem NEM létszükséglet egy harmadik gép: nincs annyi feladat, ami igényelné hogy állandóan bevethető legyen egy repülőgép.
Missziók alig vannak már és ami van az heti néhány úttal ellátható. Honvédelem esetén meg biztonságosabb földön tankolni mint levegőben. A 390-es egy elég szép kövér légi cél...
Az egy év szállítási különbség miatt szinte kizárt hogy egyszerre kelljen mindkettőt időszakosan karbantartani, ha kicsit is figyelnek az egyenletes terhelése, kihasználtságra.


Igen nagy valószínűséggel lespórolták a légi utántölthető (vagy töltő?) képességet a második gépről.

Szóval az egyik gép fiú, a másik lány - mint az első világháborús brit tankoknál is volt male / female elnevezés aszerint hogy volt-e rajta löveg. Könnyű lesz őket így megkülönböztetni... :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: kelepisti
Szállító repülőgépekre minden országnak szüksége van, akárcsak hadseregre. Ezért a hadsereg üzemelteti őket és katonai szállításokra (teher és személy) alkalmassak. A brazil repülőgép képes üzemanyag utántöltésre a levegőben Gripen repülőgépinknél. Az utántöltés sem felesleges, mert növeli a repülési távolságot (fontos különösen missziós feladatokban) de itthon is növeli a repülési időt, az őrjárati időt és harcászati előnyt jelent a nagyobb üzemanyag mennyiség. Akik fanyalognak azoknak tudniuk kell, hogy 6 db. AN-26 szállító repülőgép is volt rendszerben még a közelmúltban éppen a Fidesz idők elött és nagyjavításra is mentek volna Ukrajnába a gyártóhoz, még most is repülőképes állaptban lévő is van és még több nagyjavítható. De!!! Nem érte volna még ezeket a repülőgépeke harci-technikai tulajdonságaik miatt tovább hadrendben tartani az AN-26-ost. Helyes döntés volt, a beszerzés. Ami probléma a földi infrastruktúra hiányosságai valamint a 3. példány hiánya, hiszen nagyjavítás, karbantartás esetén egyetlen üzemképes marad, ha marad tehát a 3 db. a minimum flotta amit venni kellett volna. Legfeljebb 10 km-el kevesebb autópálya lenne.
Országvédelmi szempontbol feleslegesek ezek a gépek.Nincs hova kihasználni őket.Egyetlen leheséges feladatuk a külföldröl való utánpótlás szállitás a hátországi csapatokhoz.A légvédelem miatt meg se közelithetik a frontot.Terepkövető bújkálós repüléshez egyszerűen túl nagyok.
Igazábol honi védelmi szemponbol nincs nagy jelentősége a légi utántöltő képességnek sem.Az ellenséges radarok látják az utántöltésű magasságban lévő gépeket.A 4G gépeket amúgy se lehet a légvédelem miatt simán beküldeni a hadműveleti zónába.Mélyrepülésből,radarárnyékbol való üsd és fuss akciókat lehet csak csinálni-ide meg felesleges a légi utántöltés.Sőt,káros,hisz az utántöltési magasságban látják a gépeket,és növelhetik a késszenlétet.
A légvédelem miatt desszantműveletekre se tudjuk használni a gépeket.
Szóval az van,hogy országvédelemre teljesen feleslegesek és kihasználhatatlanok ezek a gépek.A hadműveleti zónába be se repülhetnek.Országvédelmi szempontbol valójában nincs olyan nagy jelentősége a légi utántöltésnek,illetve a kapacitásigény országvédelmi helyzetben jobban használható kisebb gépekkel is megoldható.Vagy utántöltő konténerekkel.
Lényegében csak a távoli missziok utánpotlásának könnyitésére vannak igazábol ezek a gépek.
Hát,személyes véleményem az,hogy szűkös forrásainkat csak azért ilyen gépekre költeni,hogy legyen rámpás misszió utánpótlási gépünk,eléggé kétes értékű dolog......
Max 1(egy) db,de még az se feltétlen nélkülözhetetlen.
 
Országvédelmi szempontbol feleslegesek ezek a gépek.Nincs hova kihasználni őket.Egyetlen leheséges feladatuk a külföldröl való utánpótlás szállitás a hátországi csapatokhoz.A légvédelem miatt meg se közelithetik a frontot.Terepkövető bújkálós repüléshez egyszerűen túl nagyok.
Igazábol honi védelmi szemponbol nincs nagy jelentősége a légi utántöltő képességnek sem.Az ellenséges radarok látják az utántöltésű magasságban lévő gépeket.A 4G gépeket amúgy se lehet a légvédelem miatt simán beküldeni a hadműveleti zónába.Mélyrepülésből,radarárnyékbol való üsd és fuss akciókat lehet csak csinálni-ide meg felesleges a légi utántöltés.Sőt,káros,hisz az utántöltési magasságban látják a gépeket,és növelhetik a késszenlétet.
A légvédelem miatt desszantműveletekre se tudjuk használni a gépeket.
Szóval az van,hogy országvédelemre teljesen feleslegesek és kihasználhatatlanok ezek a gépek.A hadműveleti zónába be se repülhetnek.Országvédelmi szempontbol valójában nincs olyan nagy jelentősége a légi utántöltésnek,illetve a kapacitásigény országvédelmi helyzetben jobban használható kisebb gépekkel is megoldható.Vagy utántöltő konténerekkel.
Lényegében csak a távoli missziok utánpotlásának könnyitésére vannak igazábol ezek a gépek.
Hát,személyes véleményem az,hogy szűkös forrásainkat csak azért ilyen gépekre költeni,hogy legyen rámpás misszió utánpótlási gépünk,eléggé kétes értékű dolog......
Max 1(egy) db,de még az se feltétlen nélkülözhetetlen.
Ezeket a gèpeket több èvtizedre vesszük. Addig bármi bejöhet, külszolgálatba is.
Nem lètkèrdès, de nem lenne rossz egy 3., megaz utántölthetősèg sem.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Aladeen
Országvédelmi szempontbol feleslegesek ezek a gépek.Nincs hova kihasználni őket.Egyetlen leheséges feladatuk a külföldröl való utánpótlás szállitás a hátországi csapatokhoz.A légvédelem miatt meg se közelithetik a frontot.Terepkövető bújkálós repüléshez egyszerűen túl nagyok.
Igazábol honi védelmi szemponbol nincs nagy jelentősége a légi utántöltő képességnek sem.Az ellenséges radarok látják az utántöltésű magasságban lévő gépeket.A 4G gépeket amúgy se lehet a légvédelem miatt simán beküldeni a hadműveleti zónába.Mélyrepülésből,radarárnyékbol való üsd és fuss akciókat lehet csak csinálni-ide meg felesleges a légi utántöltés.Sőt,káros,hisz az utántöltési magasságban látják a gépeket,és növelhetik a késszenlétet.
A légvédelem miatt desszantműveletekre se tudjuk használni a gépeket.
Szóval az van,hogy országvédelemre teljesen feleslegesek és kihasználhatatlanok ezek a gépek.A hadműveleti zónába be se repülhetnek.Országvédelmi szempontbol valójában nincs olyan nagy jelentősége a légi utántöltésnek,illetve a kapacitásigény országvédelmi helyzetben jobban használható kisebb gépekkel is megoldható.Vagy utántöltő konténerekkel.
Lényegében csak a távoli missziok utánpotlásának könnyitésére vannak igazábol ezek a gépek.
Hát,személyes véleményem az,hogy szűkös forrásainkat csak azért ilyen gépekre költeni,hogy legyen rámpás misszió utánpótlási gépünk,eléggé kétes értékű dolog......
Max 1(egy) db,de még az se feltétlen nélkülözhetetlen.
Felszálltál egy Mig-21-el és forszázzsal néhány perc után nem volt üzemanyagod, ezért le kellett szállnod, másiknak közben felszállni és sokkal több repülőgép kellett. Ez még 29-nél is komoly probléma volt. Néhány perc légiharc és kiürültél. Nincs olyan, hogy kisebb harcászati repülőgép, mert még drágább olyan harci gépet tartani amely nem tud hangsebesség felett repülni polgári repülőgépeket legalább eldfogni a levegőben, Akkor még kevesebb képességre meg egy géptípus amelyet meg kell venni szupport és üzemeltetés. Most a 4 felderítő L-39NG is rámutattam. A kiképzésre elég amit vettünk a többi rendelést anulálni és esetleg Griffekre költeni. (sajnos hiányzik a 4 elvileg megrendelt gép és az AESA lokátor, az Arexis konténerek és a Meteor. ezekkel lehetünk pariban, jelenlegi radar és fegyerzet elégtelen, akár a gépmennyiség...
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Ezeket a gèpeket több èvtizedre vesszük. Addig bármi bejöhet, külszolgálatba is.
Nem lètkèrdès, de nem lenne rossz egy 3., megaz utántölthetősèg sem.
Misszióra sem létszükséglet.Inkább C40 Clipper jellegű gépek utántöltő és tölthető kialakitással.
Egyrészt távlatilag sem várható semmiféle önálló nagy misszió.
Másrészt ugysem tudunk olyan rámpás távolsági szállitó képességet kiépiteni,ami önálló missziós harcjármű szállitási képességet hadműveletileg értékelhető mennyiségben adhatna.
Gombhoz varrtuk a kabátot.Az igazábol sokadrangú missziós rámpás képességi igényre vettünk szállitó gépeket-miközben távlatilag sem várható,hogy azok létszügségletüek lennének.
És eközben meg országvédelmi szempontbol létszükséglet dolgokra nincs keret.....
Szóval,megérte nekünk megvenni ezeket a gépeket?
Szerintem nem.
De ez nem a gép problémája,kritikája.Ez a mi országvédelmi helyzetünkben lévő forráskihasználás kritikája.
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu
A jövőt élik fel,lopják el,teszik tönkre
Tudom, hogy ez én kommentem a Tiéddel ellentétben tiszavirág életű lesz, de ha másoknak visszatérően lehet akkor nekem is:

Alig várom, hogy tavasszal eljöjjön számotokra a kánaán, a szebb jövő, de tényleg! Kivárom. Kivánom!
Alig várom, hogy lássam és az eredményeiről később az itt folyó témákban kommentelhessek!
Alig várom! :rolleyes:
 
Misszióra sem létszükséglet.Inkább C40 Clipper jellegű gépek utántöltő és tölthető kialakitással.
Egyrészt távlatilag sem várható semmiféle önálló nagy misszió.
Másrészt ugysem tudunk olyan rámpás távolsági szállitó képességet kiépiteni,ami önálló missziós harcjármű szállitási képességet hadműveletileg értékelhető mennyiségben adhatna.
Gombhoz varrtuk a kabátot.Az igazábol sokadrangú missziós rámpás képességi igényre vettünk szállitó gépeket-miközben távlatilag sem várható,hogy azok létszügségletüek lennének.
És eközben meg országvédelmi szempontbol létszükséglet dolgokra nincs keret.....
Szóval,megérte nekünk megvenni ezeket a gépeket?
Szerintem nem.
De ez nem a gép problémája,kritikája.Ez a mi országvédelmi helyzetünkben lévő forráskihasználás kritikája.
mindenki gombhoz varja a kabátot, ha nem gazdag arab ország. Ráadásul nagyon kevés harcászati típus van. Az USA most fejlesz szállítógépet, mert csak a C130 van X-k generáció. Van a A400M ami drága, A kisebb gépek C27, CASA-295 ter volt, de végül a nagyobb méretű légi utántölhető, nagyobb hatótávolságú és több képessége köztes a "váratlan exportnyertts" Embraer nyerrt optimális méretű repülőgéppel.. Nem véletlen a hatalmas sikere most a világon. Az orosz, kínai, japán gépek nem vásároltatóak a NATO-n belül..
 
Országvédelmi szempontbol feleslegesek ezek a gépek.Nincs hova kihasználni őket.Egyetlen leheséges feladatuk a külföldröl való utánpótlás szállitás a hátországi csapatokhoz.A légvédelem miatt meg se közelithetik a frontot.Terepkövető bújkálós repüléshez egyszerűen túl nagyok.
Igazábol honi védelmi szemponbol nincs nagy jelentősége a légi utántöltő képességnek sem.Az ellenséges radarok látják az utántöltésű magasságban lévő gépeket.A 4G gépeket amúgy se lehet a légvédelem miatt simán beküldeni a hadműveleti zónába.Mélyrepülésből,radarárnyékbol való üsd és fuss akciókat lehet csak csinálni-ide meg felesleges a légi utántöltés.Sőt,káros,hisz az utántöltési magasságban látják a gépeket,és növelhetik a késszenlétet.
A légvédelem miatt desszantműveletekre se tudjuk használni a gépeket.
Szóval az van,hogy országvédelemre teljesen feleslegesek és kihasználhatatlanok ezek a gépek.A hadműveleti zónába be se repülhetnek.Országvédelmi szempontbol valójában nincs olyan nagy jelentősége a légi utántöltésnek,illetve a kapacitásigény országvédelmi helyzetben jobban használható kisebb gépekkel is megoldható.Vagy utántöltő konténerekkel.
Lényegében csak a távoli missziok utánpotlásának könnyitésére vannak igazábol ezek a gépek.
Hát,személyes véleményem az,hogy szűkös forrásainkat csak azért ilyen gépekre költeni,hogy legyen rámpás misszió utánpótlási gépünk,eléggé kétes értékű dolog......
Max 1(egy) db,de még az se feltétlen nélkülözhetetlen.
Ezzel egyetértve hozzátenném, hogy választani kéne az Airbusok és a KC-k között.
Ugyanis VIP/személy szállításra így is - úgy is szükség van, de ezt a KC is el tudja látni.
Szerintem inkább az Airbusoktól szabaduljunk meg, azoknak tényleg nincs értelme, a KC pedig eleve többfeladatú, abban még lehet fantázia.
 
Ezzel egyetértve hozzátenném, hogy választani kéne az Airbusok és a KC-k között.
Ugyanis VIP/személy szállításra így is - úgy is szükség van, de ezt a KC is el tudja látni.
Szerintem inkább az Airbusoktól szabaduljunk meg, azoknak tényleg nincs értelme, a KC pedig eleve többfeladatú, abban még lehet fantázia.
Mindkettőre szükség van. Egyébként pedig nagyon sokat repülnek, állami igényekre. Nem a seregnek repülnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen