[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Tetszik
Reactions: fishbed and Tumpek
586591754_1160393482951280_8360035794696552026_n.jpg
586834780_1160393309617964_413996452813474334_n.jpg

587103162_1160393036284658_2655530639959378385_n.jpg
584611972_1160392722951356_836747838798643266_n.jpg

585889132_1160393099617985_4648579309927149885_n.jpg


4 darab palettára szerelt ICU (Intensive Care Unit) modul külön beépíthető egységként illeszthető a fedélzetre, így a repülőgép rövid időn belül egészségügyi evakuációs konfigurációra alakítható át.

Ezekkel a fejlesztésekkel a KC-390 nem csak a szállítási kapacitást, hanem a nemzetközi és nagy NATO-missziókban való részvétel képességét is jelentősen bővíti.

A tavaly ősszel érkezett KC-390 szállítórepülőgéppel katonáink összesen több, mint 650 órát repültek. A pilóták az elmúlt időszakban számos képzésben vettek részt. Először alapképzésben (személy -és teherszállítás), majd ezt követően kismagasságú taktikai navigáció és AirDrop képzéseken. A KC-390 szállítórepülőgép típuson a személyzet részét képezi a loadmaster, aki a tehergépbe történő berakodásért és kirakodásért felel, továbbá a súlypont számításért.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
A pilótafülke feletti légiutántöltő-üzemanyagcsonk leszedhető?
Mert a 610-essel ellentétben ezen nincs. Leszerelik, ha éppen nincs rá szükség? ( légáramlást ronthatja kicsit)
AI azt írja, eltávolítható/felszerelhető a csonk és ha nem lenne, akkor C, nem KC ... szóval reménykedem, hogy 2 ugyanolyan gépet vettünk.
Ha jól számolom, ez a 15. elkészült gép. 2 proto, 8 brazil, 3 portugál, 2 magyar. Eddig minden gépen ott volt a pilótafülke felett a töltőcsonk, kivéve az utolsón, a második magyar gépen. Nem láttam még olyan fotót, hogy mások egyszer is leszerelték volna. Persze biztos le lehet szerelni, csak ezek szerint nem szokták.

Mivel a csonk maga valószínűleg nem annyira drága a gép más részeihez viszonyítva, ezért nem lehet nagy megtakarítást elérni azzal hogy abból csak egyet vettek. Viszont ha a teljes utántöltő rendszert kiépítését elhagyják (csővezeték, szivattyúk), azzal már talán lehet. Ha ez így történt, ezt valószínűleg Magyarországon beismerni hivatalosan sosem fogják. Írni fog majd róla mindenki mindenfélét mindenféle biztos forrásra hivatkozva, még olyan is lesz majd köztük aki azt állítja hogy olyan mondta aki látta szerződést (ugyanez volt a Gripenekkel és a helikopterekkel kapcsolatban is), de amíg nem lesz róla fotó/videó hogy a második gép a levegőben tankol, addig ez egy újabb hitvita lesz.
 
"Az elsőként érkezett KC–390 légi utántöltő csonkkal rendelkezik, míg a második gép konfigurációját a szállítókapacitás maximalizálására optimalizálták."

– indokolta a funkció hiányát a Honvédelmi Minisztérium a HVG-nek.




Szóval hivatalos hogy második gép nem légiutántölthető: ez nem bug hanem feature - ahogy mondani szokták.
 
Azért elég "komoly" kamu dumával állt elő a HM! :D
"Kommunikáciős kormányzás" - szokás szerint.

Úgy tűnik a HVG beérte ezzel a válasszal szóval sikeres volt a "bullshitelés"! :rolleyes:

Az lesz érdekes kérdés hogy ha már kerozint felvenni nem is tud, de le adni tud-e!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
"Az elsőként érkezett KC–390 légi utántöltő csonkkal rendelkezik, míg a második gép konfigurációját a szállítókapacitás maximalizálására optimalizálták."

– indokolta a funkció hiányát a Honvédelmi Minisztérium a HVG-nek.




Szóval hivatalos hogy második gép nem légiutántölthető: ez nem bug hanem feature - ahogy mondani szokták.
Hüleségbaxaanyomorúúúúságot........
 
Azért elég "komoly" kamu dumával állt elő a HM! :D
"Kommunikáciős kormányzás" - szokás szerint.

Úgy tűnik a HVG beérte ezzel a válasszal szóval sikeres volt a "bullshitelés"! :rolleyes:
Mondanám hogy meglepett a HM őszintesége azután amit pl. H145-nél előadtak, de azért itt is csak kiforgatták, amennyire lehetett. Nem mondták hogy nincs, csak azt hogy ez a gép a szállítókapacitás maximalizálására lett optimalizálva. Ami azért furcsa magyarázat, mert a szállítható össztömeget lehet növelni úgy is hogy induláskor kevesebb üzemanyagot tankolnak hogy beleférjenek a maximáslis felszálló tömegbe és utána a levegőben töltik után gépet. Persze az is lehet hogy kiszámolták hogy az elhagyott rendszerek tömege 40 év alatt mekkora üzemanyagmegtakarítást eredményez. A szállítókapacitás maximalizálására optimalizálták helyett valószínűleg inkább a költségre optimalizálták lett volna a megfelelő szó. Valamelyik cikkben benne volt hogy kb. mennyibe kerül egy sima szállító változat és egy tanker változat... Az átadott maketten még ott a töltőcsonk.
Az lesz érdekes kérdés hogy ha már kerozint felvenni nem is tud, de le adni tud-e!
Nekem az a gyanúm, hogy a második gép átadását el lehetett volna úgy is adni, hogy mi vagyunk a sima teherszállító változat első megrendelője és üzemeltetője...
 
Mondanám hogy meglepett a HM őszintesége azután amit pl. H145-nél előadtak, de azért itt is csak kiforgatták, amennyire lehetett. Nem mondták hogy nincs, csak azt hogy ez a gép a szállítókapacitás maximalizálására lett optimalizálva. Ami azért furcsa magyarázat, mert a szállítható össztömeget lehet növelni úgy is hogy induláskor kevesebb üzemanyagot tankolnak hogy beleférjenek a maximáslis felszálló tömegbe és utána a levegőben töltik után gépet. Persze az is lehet hogy kiszámolták hogy az elhagyott rendszerek tömege 40 év alatt mekkora üzemanyagmegtakarítást eredményez. A szállítókapacitás maximalizálására optimalizálták helyett valószínűleg inkább a költségre optimalizálták lett volna a megfelelő szó. Valamelyik cikkben benne volt hogy kb. mennyibe kerül egy sima szállító változat és egy tanker változat... Az átadott maketten még ott a töltőcsonk.
Teljesen értelmetlen ez a magyarázat: ki lett spórolva és kész!
Nekem az a gyanúm, hogy a második gép átadását el lehetett volna úgy is adni, hogy mi vagyunk a sima teherszállító változat első megrendelője és üzemeltetője...
HM sajtóosztály figyelem!
Magyarország beszállt a szállító változat fejlesztésébe és számos egyedi innovációval járult hozzá a típus fejlesztéséhez. Ilyen például a gép esztétikáját rontó és a madarakra is veszélyes hegyes töltőcsonk elhagyása. Az ezt javasló mérnökeinket fizikai Nobel-díjra is esélyesnek tartjuk.
Mindig van hová fejlődni... :rolleyes:
 
Hüleségbaxaanyomorúúúúságot........

Hova akarod vinni a légierőnket harcba, két után töltős géppel, a 18 Gripent ? A Csendes óceánra ?
Elég kell legyen egy ilyen gép, ha műszakilag top állapotban tartjuk. Közép európai térség főlé, itthon, nem kell a Gripeneknek. Baltikumba kell útközben tankolni ha oda megyünk ?
Egyáltalán konkrétan egy majd, 18 gépes kis légierőnek minek kell légi utántöltés egyébként ? Mert jó eséllyel egy NATO műveltebe nem tőlünk fognak légierőt kérni. Max., a Baltikum az ahova szerintem mi maximálisan ott tudunk lenni, belátható távolságon belül.
Ezeknek a gépeknek a szállító kapacitás kell hogy a prioritásuk legyen. Az se hazánk fölötti repkedés lenne, hanem ha helyzet van, azonnal tudjanak fegyvert, bármit hozni ,akár az óceánon túlról, vagy Ázsiából is.