JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

The Brazilian Air Force (FAB) conducted the first launch of the Meteor missile by an F-39 Gripen fighter jet...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
default.jpg

 
Hát ezen remélem senki sem lepődött meg....
Twitteren az elmúlt héten a kanadai F-35 szerződés kapcsán nagyon beleálltak a Gripen shill júzerekbe (pofátlanul tolják az kétségtelen), hogy mennyire fals és bullshit a Saab marketingje, épp gondolkodtam, hogy lehetne róla egy videót csináljak. Kérdés van-e hozzá elég copyright mentes videós matéria illusztrációnak
 
Twitteren az elmúlt héten a kanadai F-35 szerződés kapcsán nagyon beleálltak a Gripen shill júzerekbe (pofátlanul tolják az kétségtelen), hogy mennyire fals és bullshit a Saab marketingje, épp gondolkodtam, hogy lehetne róla egy videót csináljak. Kérdés van-e hozzá elég copyright mentes videós matéria illusztrációnak

Svájci tendernek nézz utána a témában.
Ott az Eurokacsákkal vetették össze a Gripent, meg a referencia F-18C/D-vel.
Szerintem a Gripen ott se domborított nagyot. Sok adat volt erről fellelhető.
5c1e44e29588dec158642f09daebad50.jpg
 
A kolumbiai úzletet megpróbálják kisiklatni...

Gripen repülőgépek, korrupciós botrányba keveredve. Hogyan magyarázható egyetlen repülőgép 183 millió eurós ára?


Kolumbia Saab Gripen vadászgépek felvásárlása a politikai feszültség új szakaszába lépett, miután a kolumbiai ügyészség teljes körű magyarázatot kért a védelmi minisztériumtól a több mint 16 billió peso, azaz körülbelül 3,1 milliárd euró értékű szerződéssel kapcsolatban.

Ez az összeg az egyes repülőgépek átlagos árát körülbelül 182 millió euróra emeli, ami felkeltette a közvélemény figyelmét, és fokozta a gyanút a tárgyalások átláthatóságával kapcsolatban. Természetesen a vadászgépek ára országonként változik, a szerződéstől függően, amely tartalmazhat kiképzési eljárásokat, fegyvereket vagy kiegészítő csomagokat. A repülőgépenkénti nagy különbség azonban politikai botrányt váltott ki Kolumbiában.

A döntés a kolumbiai katonai repülés legfontosabb beruházását jelenti az elmúlt évtizedekben, és a dél-amerikai állam belépését jelzi azon államok kis klubjába, amelyek a világ egyik legfejlettebb többcélú repülőgépét, a Gripent üzemeltetik. Ugyanakkor a Gripen „győzelem” az amerikai F-16 Fighting Falcon felett, a legmodernebb Block 72 változatban, stratégiai szempontból az Egyesült Államok területvesztését is jelenti egy olyan régióban, amely történelmileg a befolyási övezetébe tartozott.

A kolumbiai ügyészség a teljes közbeszerzési dokumentációt kérte, a szerződéskötés előtti szakasztól a megállapodás aláírásáig, beleértve a tanácsadó cég által biztosított dokumentumokat, valamint a Gripen kiválasztásához használt összehasonlító értékeléseket. Bár a kormány azt állítja, hogy kedvező árat ért el, és fenntartotta a 15 Gripen E és 2 kétüléses F változatra vonatkozó kezdeti költségvetést, a kritikusok szerint hiányzik a műszaki indoklás arra vonatkozóan, hogy Kolumbia miért fizetett ilyen magas átlagárat repülőgépenként.

A repülőgépenkénti 182 millió eurós ár közvetlenül a teljes szerződésből származik, amely nemcsak magát a repülőgépet, hanem a logisztikai csomagokat és egy további repülőgép opcióját is magában foglalja. A spanyol Defense.com szaklap azonban azt írja, hogy a Gripenek üzemeltetési költségeivel, összehasonlító teljesítményével vagy stratégiai előnyeivel kapcsolatos technikai részletek hiánya teret enged a találgatásoknak. A politikai környezet egy része, különösen az ellenzék számára – ahogy Abelardo de la Espriella kolumbiai ellenzéki politikus is vádolja – a Gripen beszerzési folyamatát más tényezők is befolyásolhatták.

„Ezt a felfogást az is erősíti, hogy Kolumbia first ladyje, Veronica Alcocer hosszabb ideig Stockholmban tartózkodott, aki gyakran vett részt társasági eseményeken és találkozott befolyásos személyiségekkel Svédországban abban az időszakban, amikor a Saab AB-vel folytatott tárgyalások lezárultak” – írja a forrás. Az a tény, hogy a teljes ár szinte változatlan maradt, bár a szerződést intenzíven újratárgyalták, fokozta a kérdéseket azzal kapcsolatban, hogy hogyan alakult ki az üzlet végső költsége.

Az üzlettel kapcsolatos koherens katonai magyarázat hiánya a nyilvánosság számára tovább fokozta ezeket a gyanúkat. Bár a tisztviselők kijelentették, hogy a Gripen a „legjobb megoldás”, nem mutattak be semmilyen összehasonlító tanulmányt vagy részletes hivatalos elemzést, amely ehhez a döntéshez vezetett volna.

Az ellenzék azzal vádolja, hogy egy repülőgép ára meghaladja a más dél-amerikai államok által használt hasonló repülőgépek értékének háromszorosát, a folyamat átláthatatlanságát pedig korrupciós vádakkal illeti.

A hivatkozott forrás szerint a botrány azután fokozódott, hogy Svédországban büntetőfeljelentést nyújtottak be, amelyben a Gripen Kolumbiának történő eladásával kapcsolatos lehetséges vesztegetési ügy kivizsgálását kérték.

Gustavo Petro elnök védekezésben azt állítja, hogy nincsenek további költségek, a repülőgépek teljesen újak, a végső ár pedig tartalmazza az ipari kompenzációs programokat.

A kolumbiai védelmi minisztérium szintén védekezik, és arról számol be, hogy a beszerzés egy komplett csomagot jelent, amely magában foglalja a továbbfejlesztett konfigurációjú, fejlett vezérlőrendszerekkel, elektronikus hadviseléssel és a legújabb érzékelőkkel felszerelt repülőgépeket, valamint egy fegyvercsomagot. Ezenkívül az ár magában foglalja a kiegészítő felszereléseket, tesztpadokat, az üzembe helyezés első éveire vonatkozó alkatrészeket, valamint az elektronikus hadviselési komplexum önálló konfigurációjához szükséges infrastruktúrát, amelyhez egy komplett kiképzőközpont is tartozik négy kabinnal és egyéb, a személyzet kiképzésére szolgáló felszerelésekkel.

De ezek a részletek nem elégítették ki az ellenzéket, ami azt mutatja, hogy még mindig vannak megválaszolatlan kérdések. „Az ellenzék számára a beruházást nem támasztják alá szilárd stratégiai tanulmányok, és a Gripen repülőgépek nem felelnek meg a fegyveres erők közvetlen igényeinek, mivel hagyományos konfliktusokra tervezték őket, nem pedig Kolumbia belső valóságára” – írja az idézett forrás is.
 
  • Tetszik
Reactions: Tumpek and fip7
A svéd koronahercegnő tanulgat
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
The Swedish Armed Forces' annual Christmas tree flights will receive Nordic reinforcements from the Danish and Finnish Air Forces this year. For the first time, Jas 39 Gripen E will lead one of the formation flights that are flown in the shape of a Christmas tree every December.


Per_Forsberg_F-rsvarsmakten_julformation_F_7_med_f.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
The Brazilian Air Force (FAB) conducted the first launch of the Meteor missile by an F-39 Gripen fighter jet...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.