Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Benzinben Nekem az átlag valóban annyi de akkor számolj 8 liter LPG-vel, (320 Ft / 260 Ft attól függ hol tankolok)... 15 éve ..
LPG teljesen jó alternatíva, kár hogy nem sok gyártó csinál gyári LPG-s kocsit.
TESLA -val kapcsolatosan nem hallottam jó híreket a minuszban való, hetekig történő álldogálással kapcsolatosan, nem tudom kinek mi a tapasztalata? Azt tudom h vagy 15 évvel, olasz elektromos kisautó akksija azért ment sűrűn tönkre mert elektromosan nem figyeltek rá, hogy a LiFePO4 cellák nem bírják a 0 fok alatti üzemet.
Szerencsére nincs Tesla-m, így nem tudom ;)
Mai modern akkukkal nincs probléma, magasabb a fogyasztás, főleg ha nem töltőről indulok el, akkor fel kell fűtenie az alkkut. Mostani cégesemmel az őszi átlagom 17kWh volt, télen felment 24-re. Ha töltőről indulok 21 körül alakul.
 
Még ha 20 kWh/100km-el, és 130al számolok akkor is 2.600 Ft/100km.
Benzinben számoljunk mondjuk 7literes fogyasztással, 570 Ft-os benzin árral 3.990 Ft/100 km..

Ez lehet, csak felhasználóként nem érdekel.

Rettentő sokszor van -12 fok itthon;)
Nem jelentős az álló helyzeti fogyasztás, volt már olyan eSprinter amit 100%ra töltve raktam le, 10 hónap után (tél is benne volt) ültünk bele, és 90%-on volt, a 12voltos akku merült le..

Az elektromos autózás nem jó mindenre, ahogy a többi sem, viszont nem tudsz most itt 2025ben jobbat mondani mondjuk a feleségemnek a napi otthon-óvoda-iskola-munkahely-bolt-otthon-óvoda-iskola-otthon-munkahely körre, kb 40-50 km-re naponta.
Dízellel meg sem próbálkoznék kb 1 évet bírna, benzin egy fokkal jobb de mondjuk a benzines Arteonunk evett ebben a használatban 14 litert, és a modern benzinesek sem szeretik a téli 1-2km hidegjáratokat.
Most meg Passat GTE-ben 20kWh fogyasztassal letudja ezt, otthon töltve 70 Ft/kWh-al. Jön amúgy az utód full elektromos, az bírja ezt a használatot.

Szerintem az elektromos autó akkor jó jelenlegi költségkörnyezetben, ha van másik hosszú távokra* (főleg ha netán azonnal kell indulni) és/vagy ilyen igény nincs, mert soha nem mozdulsz ki a megyédből. (Rengetegen vannak ilyenek, nincs ezzel semmi gond).

...na meg ha van pénz lóvéra (Nagy hatótávolságú elektromos autó, az viszont méregdrága, de a pl. a VII-es e-Golf és kategóriatársai ebből a szempontból viccek).
Ha panelban laksz, az elektromos megint nem különösebben járható út.

Valójában (s ezzel nem mondok semmi újat) mindenféle hajtásláncnak van egy szűk használati profilja, ahol igazán otthonosan mozog.
Na most ezt kell eltalálni választáskor...
S az nem elég, hogy dízel, vagy hibrid, vagy benzin.
A konkrét típus, a konkrét hajtáslánccal az, amit el kell/kéne találni.
Főleg magyarországi használt autó vásárlási karakterisztikáknál..
Az első százezret ugyanis mindegyik megoldás kibírja még úgy-ahogy, meg azért csak ér valamit a garancia is, de idős autó, pénztelenül...

Ott tartunk, ahol régebben a "kisember luxusautót vesz használtan, de nem bírja üzemeltetni" volt, csak most már ez a kommersz autók szintjére is egyre inkább begyűrűzik: Magasnyomású üzemanyag ellátó rendszerek, EGR, turbó, részecskeszűrő - ezek benzineseknél is, netán AdBlue.
Használt hibrideknél, elektromosoknál teljesítményelektronika, akkumulátor...
 
LPG teljesen jó alternatíva, kár hogy nem sok gyártó csinál gyári LPG-s kocsit.

Szerencsére nincs Tesla-m, így nem tudom ;)
Mai modern akkukkal nincs probléma, magasabb a fogyasztás, főleg ha nem töltőről indulok el, akkor fel kell fűtenie az alkkut. Mostani cégesemmel az őszi átlagom 17kWh volt, télen felment 24-re. Ha töltőről indulok 21 körül alakul.
Annyi tapasztalat volt még a céges TESLÁ-val, hogy erős minuszban minimum 5 - 8 kWh között többet lehetett tankolni bele, mint pld nyáron.. A megfejtés: Tankolás közben ment a TESLA hőszivattyúja ami nem csak az akksit hanem pld a motort és egyéb szerkezeti részeket is "előfűtötte", hőenergiává alakítva a villamos energiát , és emiatt az is rásegített az utazás közbeni fűtésre, egy darabig erre nem kellett akksi energiár fodítani.
 
Szerintem az elektromos autó akkor jó jelenlegi költségkörnyezetben, ha van másik hosszú távokra* (főleg ha netán azonnal kell indulni) és/vagy ilyen igény nincs, mert soha nem mozdulsz ki a megyédből. (Rengetegen vannak ilyenek, nincs ezzel semmi gond).
Ez teljesen így van, nem mennék el SEMMILYEN elektromossal Erdélybe.
...na meg ha van pénz lóvéra (Nagy hatótávolságú elektromos autó, az viszont méregdrága, de a pl. a VII-es e-Golf és kategóriatársai ebből a szempontból viccek).
Ha panelban laksz, az elektromos megint nem különösebben járható út.
Pont egy 7,5es eGolf jön második autónak, 5 miller körül van, erre a használatra elég a hatótáv is, de tényleg csak erre való második/harmadik autónak. HA tudsz otthon tölteni.
Valójában (s ezzel nem mondok semmi újat) mindenféle hajtásláncnak van egy szűk használati profilja, ahol igazán otthonosan mozog.
Na most ezt kell eltalálni választáskor...
S az nem elég, hogy dízel, vagy hibrid, vagy benzin.
A konkrét típus, a konkrét hajtáslánccal az, amit el kell/kéne találni.
Főleg magyarországi használt autó vásárlási karakterisztikáknál..
Az első százezret ugyanis mindegyik megoldás kibírja még úgy-ahogy, meg azért csak ér valamit a garancia is, de idős autó, pénztelenül...
Már itt is írtam, PHEV. 100-150km körüli hatótávval már rendben van, és ott a benzin hosszútávra.
Ott tartunk, ahol régebben a "kisember luxusautót vesz használtan, de nem bírja üzemeltetni" volt, csak most már ez a kommersz autók szintjére is egyre inkább begyűrűzik: Magasnyomású üzemanyag ellátó rendszerek, EGR, turbó, részecskeszűrő - ezek benzineseknél is, netán AdBlue.
Használt hibrideknél, elektromosoknál teljesítményelektronika, akkumulátor...
Ebben megint egyetértünk, hülye EU miatt nincs olcsó, egyszerű autó, amivel fiatalítani lehetne, és utána olcsón fenntartani. Indiában, Kínában, Dél-amerikában van régebbi generációs kocsi újonnan. Itt nem lenne jó egy modern 1.6 szivó, mindenféle buzulás nélkül, mondjuk EURO5-el? Dehogynem, kajálnák a népek, és tuti környezetkímélőbb, mint egy lerugott 20 éves Passat/Mondeo/akármi..
 
Pont egy 7,5es eGolf jön második autónak, 5 miller körül van, erre a használatra elég a hatótáv is, de tényleg csak erre való második/harmadik autónak. HA tudsz otthon tölteni.
Jött egy gazdasági döntés, cserélnünk kellett pár hete kollégával az üzemanyagköltség miatt:
Vitte a VII-es e-Golfot, adta a majd 400 ezer kilométeres (csak gyűrűzve lett) 1.6-os benzines, másfél évtizedes Octaviát.

- Ő nem tud minden belepakolni, amit kéne, mert utasokkal nem fér be (pl. hűtőtáskák, műszerek, steril), s egy nap nem tud három kanyart megcsinálni ebben a hidegben. (Kisvárosi társintézményi összekötő).
Minden nap töltenie kell aljáról csurig az akkumulátort. (én hetente egyszer, max. kétszer töltöttem).

Én meg nagyon rövid távokat megyek egy-egy beindítással. Szoba hőmérsékletű épületben áll az Octavia, de már reggelente így is háromhengerezve indul. (Szívó benzines!)

"Olcsó" lesz ez végül, meglátjátok...
 
Itt nem lenne jó egy modern 1.6 szivó, mindenféle buzulás nélkül, mondjuk EURO5-el?

De, jó lenne. De a gonosz unió nem akarja, hogy olcsón vegyél jó autót.
A legújabb merényletük az ügyben:
"Emellett a frissítést követően, 2026-tól magasabb pontszámot kaphatnak majd azok az autók is, amelyek precízebben figyelik az autóvezető viselkedését is. Ezen belül a fáradtság figyelő rendszerekre kell gondolni, ami képes megelőzni az elalvást vagy rossz esetben akár képesek félreállni automatikusan, ha valami történik a sofőrrel. Emellett bizonyos rendszerek már az ittas vagy különböző drogoktól bódult sofőrök viselkedésmintáit is képesek felismerni, ez szintén plusz pontokat jelent majd az Euro NCAP értékelésénél."
Ezek mind olcsó megoldásoknak tűnnek....
 
De, jó lenne. De a gonosz unió nem akarja, hogy olcsón vegyél jó autót.
A legújabb merényletük az ügyben:
"Emellett a frissítést követően, 2026-tól magasabb pontszámot kaphatnak majd azok az autók is, amelyek precízebben figyelik az autóvezető viselkedését is. Ezen belül a fáradtság figyelő rendszerekre kell gondolni, ami képes megelőzni az elalvást vagy rossz esetben akár képesek félreállni automatikusan, ha valami történik a sofőrrel. Emellett bizonyos rendszerek már az ittas vagy különböző drogoktól bódult sofőrök viselkedésmintáit is képesek felismerni, ez szintén plusz pontokat jelent majd az Euro NCAP értékelésénél."
Ezek mind olcsó megoldásoknak tűnnek....
Most érkeznek a '26-os modellévű Sprinterek, azokban már benne van egy kamera a műszerfal közepén, ami figyeli a sofőrt, plusz alkohol szonda előkészítés. Áhh..

Jah és nekem ezt minden nap elő kell adnom, hogy ez a felhasználóknak milyen jó :cool::eek:
A fizikai gombok visszatérése, és az elektromos kilincsek száműzése egy jó irány.
 
Most érkeznek a '26-os modellévű Sprinterek, azokban már benne van egy kamera a műszerfal közepén, ami figyeli a sofőrt, plusz alkohol szonda előkészítés. Áhh..

Jah és nekem ezt minden nap elő kell adnom, hogy ez a felhasználóknak milyen jó :cool::eek:
A fizikai gombok visszatérése, és az elektromos kilincsek száműzése egy jó irány.
Akkor andalító országúton nem lesz nézelődése a legelésző fűnek, meg a növekedő nyúlnak, vagy hogy is van ez...
Valamelyik tesztben olvastam, hogy a stréberebbje még a tükörbe nézésért is rikácsolt, mer' nem előre nézett a tesztelő.
Zseniális...
 
A fizikai gombok visszatérése, és az elektromos kilincsek száműzése egy jó irány.

Az igen, de ehhez simán elég lenne egy jogszabály erről.

Most érkeznek a '26-os modellévű Sprinterek, azokban már benne van egy kamera a műszerfal közepén, ami figyeli a sofőrt, plusz alkohol szonda előkészítés. Áhh..

Fantasztikus :-(
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Akkor andalító országúton nem lesz nézelődése a legelésző fűnek, meg a növekedő nyúlnak, vagy hogy is van ez...
Valamelyik tesztben olvastam, hogy a stréberebbje még a tükörbe nézésért is rikácsolt, mer' nem előre nézett a tesztelő.
Zseniális...
Akkor éjszakai műszak után autóval nem lehet hazamenni? Enyhén szólva fáradt+álmos vagyok ilyenkor...
 

Na most nem tudom, hogy honnan, miért jutott eszembe a régi vicc:

Egy régi vágású, mamut virgoncságú monstrum cégnél jönnek mennek a cégvezetők.
Megint jön egy újabb vezérigazgató, folyik az átadás-átvétel.
A régi vezető felvázolja, hogy megtett, amit tudott, de kudarcot vallott.
Végül azzal önt lelket az újba, hogy ha ő is tanácstalanná válna, akkor se essen kétségbe; nyissa ki az igazgatói íróasztal fiókját, ő ugyanis bekészített oda három borítékot, sorszámozva.
Először az egyes számút nyissa ki, aszerint cselekedjen.
Ha nem jön be, akkor a kettest, majd ha az sem, akkor a hármast.

Az új vezér áttekinti a cég helyzetét, hát elég kétségbeejtő:
A cég méregdrága, bevédett munkaerővel dolgozik. Lassan és nagyon drágán fejleszt, még drágábban gyárt.
Drágán szerzi be a nyersanyagokat, és az energiát, túl nagy a termékpalettája, bicskanyitogató megoldású termékeket gyárt, pl. spórol az ablakemelő kapcsolók számán egy túlárazott elektromos autón, aminek a legolcsóbb kivitelében hiába van kijelző, de nincs tolatókamera*... s még dölyfös és lekezelő a vállalati kommunikációs kultúra is.
Miközben a vetélytársak úgy jönnek fel, mint a talajvíz.

Annyi mindenhez kéne hozzányúlni, olyan ellenállásokat kiváltva, hogy...

Kinyitja az 1-es számú borítékot.
Az van beleírva, hogy:

Kenjél mindent az előző vezetői garnitúrákra.

Összdolgozói gyűléseket hív össze szerte az összes üzemében, s videókapcsolatban számol be a cég borús jövőképéről, ostorozza az előző vezetőket, akik elmulasztották a szükséges lépéseket, átstrukturálásokat, s persze bőszen fogadkozik, hogy de majd ő.

...de ettől persze nem változik érdemben semmi.

Így hát kinyitja a kettes számú borítékot, az van beleírva, hogy:

Szervezz át!

Átszervez:
Öt termelési régiót hoz létre.
Az egyik márkának a továbbiakban nem lesz a termelésért felelős igazgatósági tagja.
Viszont az új regionális termelési igazgató márka- és országszintű funkciókat fog ellátni.
Új, márkákon átívelő menedzsmentmodellnek a tervek szerint még további szinergiákat és regionális költségelőnyöket fog kiaknázni.
Jelentsen ez bármit is...

Persze ettől sem fog érdemben változni semmi, a cég fut az események után, például arra döbben rá, hogy a presztízs szempontjából fontos luxusautójuk túlkoros, s gyakorlatilag elfelejtették időben kifejleszteni az utódját...


...így a kétségbeesett vezérigazgató kinyitja a harmadik borítékot is, hátha az megoldást jelent a problémáira.
Az van beleírva, hogy:
.
.
.
Készíts három borítékot...

*A két céges, vadiúj fapados VW ID.3-ban nincs tolatókamera, s továbbra is kétgombos a négy ablakemelő...
5d_m6521-1536x1024.jpg
 
Akkor éjszakai műszak után autóval nem lehet hazamenni? Enyhén szólva fáradt+álmos vagyok ilyenkor...

Konkrétan a sofőrök fele egy métert se menne így.
És a vicc az, hogy nem a fáradt sofőrök jelentik a veszélyt a forgalomban, hanem ezek a barmok:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kínaiak törés tesztelik az XC90-es Volvót:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha nem is olyan megbízhatóak és tartósak a volvók, mint régen, de legalább még mindig biztonságosak.
 
Korszerű vasúti, vízi és közúti infrastruktúra épülhet a Csepeli Szabadkikötőben...