A Világgazdaság megbízható, naprakész, objektív információforrás, az üzleti élet befolyásos, mértékadó lapja.
www.vg.hu
Na most nem tudom, hogy honnan, miért jutott eszembe a régi vicc:
Egy régi vágású, mamut virgoncságú monstrum cégnél jönnek mennek a cégvezetők.
Megint jön egy újabb vezérigazgató, folyik az átadás-átvétel.
A régi vezető felvázolja, hogy megtett, amit tudott, de kudarcot vallott.
Végül azzal önt lelket az újba, hogy ha ő is tanácstalanná válna, akkor se essen kétségbe; nyissa ki az igazgatói íróasztal fiókját, ő ugyanis bekészített oda három borítékot, sorszámozva.
Először az egyes számút nyissa ki, aszerint cselekedjen.
Ha nem jön be, akkor a kettest, majd ha az sem, akkor a hármast.
Az új vezér áttekinti a cég helyzetét, hát elég kétségbeejtő:
A cég méregdrága, bevédett munkaerővel dolgozik. Lassan és nagyon drágán fejleszt, még drágábban gyárt.
Drágán szerzi be a nyersanyagokat, és az energiát, túl nagy a termékpalettája, bicskanyitogató megoldású termékeket gyárt, pl. spórol az ablakemelő kapcsolók számán egy túlárazott elektromos autón, aminek a legolcsóbb kivitelében hiába van kijelző, de nincs tolatókamera*... s még dölyfös és lekezelő a vállalati kommunikációs kultúra is.
Miközben a vetélytársak úgy jönnek fel, mint a talajvíz.
Annyi mindenhez kéne hozzányúlni, olyan ellenállásokat kiváltva, hogy...
Kinyitja az 1-es számú borítékot.
Az van beleírva, hogy:
Kenjél mindent az előző vezetői garnitúrákra.
Összdolgozói gyűléseket hív össze szerte az összes üzemében, s videókapcsolatban számol be a cég borús jövőképéről, ostorozza az előző vezetőket, akik elmulasztották a szükséges lépéseket, átstrukturálásokat, s persze bőszen fogadkozik, hogy de majd ő.
...de ettől persze nem változik érdemben semmi.
Így hát kinyitja a kettes számú borítékot, az van beleírva, hogy:
Szervezz át!
Átszervez:
Öt termelési régiót hoz létre.
Az egyik márkának a továbbiakban nem lesz a termelésért felelős igazgatósági tagja.
Viszont az új regionális termelési igazgató márka- és országszintű funkciókat fog ellátni.
Új, márkákon átívelő menedzsmentmodellnek a tervek szerint még további szinergiákat és regionális költségelőnyöket fog kiaknázni.
Jelentsen ez bármit is...
Persze ettől sem fog érdemben változni semmi, a cég fut az események után, például arra döbben rá, hogy a presztízs szempontjából fontos luxusautójuk túlkoros, s gyakorlatilag elfelejtették időben kifejleszteni az utódját...
www.vezess.hu
...így a kétségbeesett vezérigazgató kinyitja a harmadik borítékot is, hátha az megoldást jelent a problémáira.
Az van beleírva, hogy:
.
.
.
Készíts három borítékot...
*A két céges, vadiúj fapados VW ID.3-ban
nincs tolatókamera, s továbbra is kétgombos a négy ablakemelő...
www.vezess.hu