Tatra katonai szállító járművek

De minek?
A Tátra saját V8-ast gyárt, vélhetőleg sokkal könnyebb tömeggel, mint a Cummins.
Arról nem is beszelve, hogy hogyan lövöd össze a ZF-fel.
Na közben most utánna néztem, a Tatra force 3 rendelhető Tatra V8, V12-es motorral illetve Catelpillar,Cummins és volvo motorral is a sebességváltó a TATRA saját fejlesztése. A Civil piacos TATRA Phoenix pedig Paccar motorral és ZF TraXon automata opcionálisan pedig teljesen automata Alisson váltó is rendelhető bele.
 
Nekem is tetszik,de tekintettel a különleges piacára Tatra jövője sajnos nem túl rózsás szerintem.
 
Nekem is tetszik,de tekintettel a különleges piacára Tatra jövője sajnos nem túl rózsás szerintem.
Elég jó eladásaik vannak folyamatosan az utóbbi évtizedben és a kocsiajik európán kívül is nagyon népszerűek.

Konkrétan az egyik legnagyobb gondjuk a kapacitáshiány mostanában. ( ezért is van most a rábás összeborulás)
 
Nekem is tetszik,de tekintettel a különleges piacára Tatra jövője sajnos nem túl rózsás szerintem.
Cseh,szlovák, horvát és vsz a magyar hadsereg is átáll a teherautójukra emelett a cseh, szlovák, német, osztrák tűzoltók körében is népszerűek és ez csak európa... Szerintem igen csak jól állnak... És akkor még a civil piacról nem is beszéltünk... Szeretnénk mi egy ilyen magyar céget ami ennyire exportképes....
 
Cseh,szlovák, horvát és vsz a magyar hadsereg is átáll a teherautójukra emelett a cseh, szlovák, német, osztrák tűzoltók körében is népszerűek és ez csak európa... Szerintem igen csak jól állnak... És akkor még a civil piacról nem is beszéltünk...
Közel keleten és ázsiában is veszik a teherautóikat. Fülöp szigetek, izrael etc.
 
Elég jó eladásaik vannak folyamatosan az utóbbi évtizedben és a kocsiajik európán kívül is nagyon népszerűek.

Konkrétan az egyik legnagyobb gondjuk a kapacitáshiány mostanában. ( ezért is van most a rábás összeborulás)
Ahogy nézem, most évente kb 1500 db kocsit gyártanak és ezt szeretnék 3000 darabra emelni. Ez a kis darabszàm és a sok egyedi megoldás olyan drága, hogy szerintem nem túl rózsàsak a kilátások.
Nézzétek meg a tehergépkocsi piacot: Daimler trucks kb évi 500000 db, Volvo kb 150000 db. Stb.
Szerintem.
 
A katonai nehéz teherautó piac 2024-ben kb 18000 db volt, ami várhatóan 2030-ra 24-25000db lesz.
Azt gondolom, hogy ez a nyugati piac lehet Kina Észak-Korea és Oo nélkül, de tévedhetek.
 
Ahogy nézem, most évente kb 1500 db kocsit gyártanak és ezt szeretnék 3000 darabra emelni. Ez a kis darabszàm és a sok egyedi megoldás olyan drága, hogy szerintem nem túl rózsàsak a kilátások.
Nézzétek meg a tehergépkocsi piacot: Daimler trucks kb évi 500000 db, Volvo kb 150000 db. Stb.
Szerintem.
Szerintem nem, mert pont azokba a szegmensekbe gyártnak tehrrautókat ahol nagyon különböző igényeknek kell megfelelni sok eltéréssel, amit szerintem egy kis sorozatú gyártásnál sokkal jobban tudnak racionalizálni, mint mondjuk egy merci ahol nagyon nagy darabszámot kell rendeljél, vagy nagyon drága lesz ha változtatni akarsz valamit az alap teherautón. Illetve ami nagy előny szerintem a TATRA-nak, hogy a nagy főelemeket képesek házon belül legyártani maguknak ami szerintem egy nagyon nagy előny. Pulsz azt se felejtsük el, hogy gyakorlatilag a TATRA-nak nincs konkurenciája bizonyos értelemben, mert ilyen műszaki megoldással senki se gyárt teherautókát európban biztos, de szerintem a világon sem.
 
Köszönöm.
Anekdóta, ami most jutott eszembe, de semmi köze a Tátrához, lehet hogy nem is igaz: Amikor a Bundeswehr tàrgyalt a VW -el, hogy tervezék meg a VW 181-et, mert az micsoda üzlet, mert a BW 20000 darabot fog rendelni belőle, akkor a VW azt válaszolta: Szép és jó, legyártjuk, de akkor mit csinálunk aznap délután azon a futószalagon?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Állítólag a Horvátok tatrai horvátországban lesznek végszerelve a Đuro Đaković Specijalna vozila dd üzemébe
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé