Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Azt remélem tudjátok, hogy a magyar állam idáig egy osztrák tulajdonú magántársaságot dotált.
Inkább oda menjen a pénz, mint valami azeri falubaprogramba… miközben a gyermekmentők eszközökre, a kutató-mentők kötelező biztosításra és a szülészet nyilvánosan kér támogatást újszülött-újraélesztő asztalra. Arra már nincs pénz.
 
Baromi szélesek lettek az autók, visszatérő probléma úttervező konferenciákon az autók méretnövekedése, és hogy mit kezdjünk vele tervezőként. (és hosszúak és nehezek is lettek)
https://www.automobiledimension.com/car-comparison.php
Ram pickup tükör nélkül 209cm széles.
BMW X5 200,4cm
Audi Q8 199,7cm
Citroen C5 Aircross 190,2cm
Ford Ranger Raptor 202,8cm
Mercedes Gle Coupe 201cm
Vw Tuareg 198,4cm
Porsche Cayanne Coupe 198,3cm

enny a mai átlag autó:
Vw Golf VIII 178,9cm

És így hízott meg még ez is:
Golf I 161cm
Golf II 170cm
Golf III 169.4cm
Golf IV 173.5cm
Golf V 176cm
Golf VI 178cm
Golf VII 179cm

Trump példáját követve be kellene hozni a Kei-Carokat...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Trump példáját követve be kellene hozni a Kei-Carokat...
Nissan Figaro best! Élném nagyon
Figaro-13.jpg
Figaro-4.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: Kim Philby and fip7
Jó; de akkor milyen komplexusodat akarod kompenzálni vagy melyik illúziót megélni?;););)

Én egyiket se, nekem ilyen nagy platós izé nem kell, de megmondták a nálam progresszívebbek hogy akinek a Golf/Octavia/Focis/Mégane kombi nem jó, annak teherautót kell vennie.

Ez pedig teherautó. Hát akkor egye rosseb, inkább ez, mint az Octavia!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nissan Figaro best! Élném nagyon
Figaro-13.jpg
Figaro-4.jpg

Honda_S660_%CE%B1.jpg


Egyébként a Kei Car szabályozás nekünk Európaiaknak, vagy az amcsiknak nem felel meg, mert sokkal nagyobb darabok vagyunk, mint a Japánok. Aktuális Kei Car szabályok:
Maximális:
Hosszúság: 3,4 méter
Szélesség: 1,48 méter
Magasság: 2 méter
660 köbcenti és 47 kw (64 LE) teljesítmény.

Szerintem az EU-ban ez lenne életszerűbb:
Maximális:
Hosszúság: 4 méter
Szélesség: 1,7 méter
Magasság: 2 méter
999 köbcenti és 73 kw (99 LE) teljesítmény.
 
Én egyiket se, nekem ilyen nagy platós izé nem kell, de megmondták a nálam progresszívebbek hogy akinek a Golf/Octavia/Focis/Mégane kombi nem jó, annak teherautót kell vennie.

Ez pedig teherautó. Hát akkor egye rosseb, inkább ez, mint az Octavia!
Hát jó!:D

Most már az e-Golf helyett egy fostalicska Octaviával járok, s nem azért fostalicska, mert Octavia (mondjuk az a rövid váltó végáttételezés és/vagy fokozatszám egy vicc az 1.6 ideges motorral), hanem mert 15 éves, 400 ezer kilométeres (szétkopott motor) és egy időben mindenki kapcarongya volt...

Azzal együtt, hogy prekoncepcióim miatt rühellem a VW konszern termékeit, abszolút értem azokat akik ilyet vettek.

Ha magyar forgalmi közmorálhoz(köz khm. neveléshez) teherautó, akkor ZiL, Ural, KrAZ:hadonaszos:, csak semmi buziskodás cicapikápokkal!:D

Egy munkatársnőm mindennap beszámol a Miskolc-Sajószentpéter közötti reggeli-délutáni dzsihádélményeiről:hadonaszos:.
Mondtam neki a felsorolt típusokat:
- Ezekkel pont le fogod s.. sajnálni a körülötted zsizsegő forgalmat. Minden relatívé fog válni:D.

Eléggé hitetlenkedett, hát behívtam a lassan 40 éve (tehát már elég frusztráltságot összegyűjtött) autósokat oktató (B, C, D, + E) rokonomat, s lelkesen ecsetelte, hogy azokkal (légfék késedeleeem, programozottan gyűrődő első-hátsó lökhárítóóó, kisebbségi komplexust okozó üléspozícióó) nem lenne gondod a munkába/ból járó pattanásig feszültek kezelése:D
 
Honda_S660_%CE%B1.jpg


Egyébként a Kei Car szabályozás nekünk Európaiaknak, vagy az amcsiknak nem felel meg, mert sokkal nagyobb darabok vagyunk, mint a Japánok. Aktuális Kei Car szabályok:
Maximális:
Hosszúság: 3,4 méter
Szélesség: 1,48 méter
Magasság: 2 méter
660 köbcenti és 47 kw (64 LE) teljesítmény.

Szerintem az EU-ban ez lenne életszerűbb:
Maximális:
Hosszúság: 4 méter
Szélesség: 1,7 méter
Magasság: 2 méter
999 köbcenti és 73 kw (99 LE) teljesítmény.
178cm/86kg... Hát nem magasodtam ki a tömegből mikor kint voltam.
 
lelkesen ecsetelte, hogy azokkal (légfék késedeleeem, programozottan gyűrődő első-hátsó lökhárítóóó, kisebbségi komplexust okozó üléspozícióó) nem lenne gondod a munkába/ból járó pattanásig feszültek kezelése:D
A vége lemaradt:

...persze...gyere csak...vágj be elém...beengedlek...be fogsz férni...én meg megtudok állni időben...s akkor sem lesz baja a kocsidnak, ha összekoccanunk...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Pár autó ipari statisztika.
Első:
2560px-1975-_US_vehicle_production_share%2C_by_vehicle_type.svg.png

Vagyis az amcsiban főleg TGK-kat adnak el. Ami azért van, mert azokra sokkal lazábbak a környezetvédelmi előírások. Ezért jár ott az is platóssal akinek amúgy nincs is rá szüksége. Ugyanis abba mehet a Hemi V8 büntetlenül.

A másikhoz nincs képes ábrám ezért írom.
2024-ben 92.5 millió autót gyártottak a világon :eek:
Ebből 31.2 milliót kínában! :eek:
Ezzel szemben:
USA: 10.5 millió
Japán: 8.2 millió
Németek: 4 millió
India: 6 millió
Mexikó: 4.2 millió
Dél-Korea: 4.1 millió
Franciák: 0.9 millió
Angolok: 0.9 millió
Oroszország: 1 millió
Olaszország: 0.6 millió
Magyarország: 0.4 millió

És most együtt csodálkozzunk el azon, hogy a kínaiak megesznek minket az autógyártásban.... :(
 
Mégsem tiltják ki a belsőégésű motorokat.
Már mindegy, mert az autóipari cégek leépítették a belőégésű motor fejlesztését meg a gyártását is... most sikerült 2 szék közül a földre ülni.
 
Már mindegy, mert az autóipari cégek leépítették a belőégésű motor fejlesztését meg a gyártását is... most sikerült 2 szék közül a földre ülni.
Áá még nem késő.Volt valami cikk is hogy a BMW talán új motorokat fejleszt?Igazából mindenképp jobb mint a teljes tiltás
Belsőégésűben még mindíg nagyobb a tudás tapasztalat mint a kínaiaknál.Bár mindenben jönnek fel az igaz.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby