L-159 Alca (Aero, Csehország)

Egy ukrán cikk az ALCA modernizációról.


Én látom csak bele, hogy Irakra kellett volna ráverni az összes fejlesztési költséget, de ha már útba akadt egy újonnan mindent rá lehet verni ország, akkor Ukrajna majd lelkesen felveszi a hitelt, hogy kifejlesszék neki az új szuper könnyű támadógépet és majd Irak megkapja az upgradet ingyen?
Mondjuk még mindig tartom, hogy AV-nek az egy jó húzás lenne, ha lenyúlnák az ukrán sugárhajtómű tudást és magunk tudnánk az új géphez gyártani.
Kíváncsi leszek a gép árára.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and Vlad
Egy ukrán cikk az ALCA modernizációról.


Én látom csak bele, hogy Irakra kellett volna ráverni az összes fejlesztési költséget, de ha már útba akadt egy újonnan mindent rá lehet verni ország, akkor Ukrajna majd lelkesen felveszi a hitelt, hogy kifejlesszék neki az új szuper könnyű támadógépet és majd Irak megkapja az upgradet ingyen?
Mondjuk még mindig tartom, hogy AV-nek az egy jó húzás lenne, ha lenyúlnák az ukrán sugárhajtómű tudást és magunk tudnánk az új géphez gyártani.
Kíváncsi leszek a gép árára.

Azt a tudást úgy is lenyúlhatják, hogy felvesznek néhány mérnököt.
Bár nem tudom, hogy mennyit fejlődött az ukrán h-mű ipar az elmúlt 30 évben.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Azt a tudást úgy is lenyúlhatják, hogy felvesznek néhány mérnököt.
Bár nem tudom, hogy mennyit fejlődött az ukrán h-mű ipar az elmúlt 30 évben.

Igen, LMzek kedvenc elmélete. De egy percre gondolj bele! Megállapodnak és az EU (vagy az USA/IMF/stb) hitelt ad Kijevnek, hogy a K+F-be be tudjon szállni, gondolom új gyártó sorok is kellenek a lebombázottak helyére, miegymás. A csehek meg viszik a számlát Brüsszelbe, hogy valami kártérítés nekik is jöjjön, mert ők megsegítették Határvidéket. (Ezt üresen nem fogadná be, de becsúsztatják az összeget a T-72 reaktiválás és a DANA közötti sorba.)

Lényegében ez alatt a háború örve alatt a közpénzek olyan méretű lenyúlása áll, hogy aki azt hiszi, hogy önerőből épít egy cseh gyártó valamit vagy fizet saját zsebből valamiért, annak szimplán csak vékonyabb és érzékenyebb az arcbőre, mint akik most degeszre keresik magukat.

És persze Kijev sosem fizeti vissza azokat a pénzeket, amiket most gyors igyekezettel felvesz rendkívüli hadi kölcsönnel. (Viszont ettől a pillanattól kezdve nem lepődnék meg azon, ha fillérekért kivásárolnák az ukrikat a csehek. Vagy valaki más.)
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Még néhány mondat az ASELPOD integrációról...

news_2010_alca_iqaf_aselpod2.jpg
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: zeal and Szittya
The Defense Minister's Board of Directors approved a public contract on Thursday to carry out periodic repairs on L-159 aircraft.

Ensuring maintenance is essential to ensure the operation of this aircraft.

The subject of the public contract is the prescribed work that must be carried out after 2000 flight hours or after eight years of operation. At the same time, the contract concerns other work that is necessary to maintain airworthiness.

Repairs and maintenance for almost 1.7 billion crowns including VAT will be provided by the aircraft manufacturer AERO Vodochody AEROSPACE. They will concern eight two-seater L-159 aircraft. The public contract will be implemented between 2026 and 2029. The contract should be signed during January.

The aforementioned work is necessary to ensure continuous pilot training. It will also significantly increase pilot safety when performing training or combat flights and the necessary flight hours of military pilots of the aforementioned aircraft type, thereby increasing their professional proficiency for the transition to the supersonic Gripen or F-35 aircraft.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
The Defense Minister's Board of Directors approved a public contract on Thursday to carry out periodic repairs on L-159 aircraft.

Ensuring maintenance is essential to ensure the operation of this aircraft.

The subject of the public contract is the prescribed work that must be carried out after 2000 flight hours or after eight years of operation. At the same time, the contract concerns other work that is necessary to maintain airworthiness.

Repairs and maintenance for almost 1.7 billion crowns including VAT will be provided by the aircraft manufacturer AERO Vodochody AEROSPACE. They will concern eight two-seater L-159 aircraft. The public contract will be implemented between 2026 and 2029. The contract should be signed during January.

The aforementioned work is necessary to ensure continuous pilot training. It will also significantly increase pilot safety when performing training or combat flights and the necessary flight hours of military pilots of the aforementioned aircraft type, thereby increasing their professional proficiency for the transition to the supersonic Gripen or F-35 aircraft.
Hát ez elég gyors döntés volt az új védelmi minisztériumtól.