Max level speed (sea level) Mach 0.82
Rate of climb (SL) 52 m/s
Nem, nem tudja elfogni őket. Ez is alkalmatlan rá.
egy a380 max. 900-zal repeszt. ezek szerint sokkal gyorsabbnak kell lenni az airpolicájnak?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Max level speed (sea level) Mach 0.82
Rate of climb (SL) 52 m/s
Nem, nem tudja elfogni őket. Ez is alkalmatlan rá.
Csak gondolj bele, Belép az országhatáron mondjuk 800-al, 7000 méteren.egy a380 max. 900-zal repeszt. ezek szerint sokkal gyorsabbnak kell lenni az airpolicájnak?
igen, vágom. 30 méter, integetés, bemutatás - miközben a stewardess pipálja a pilótát...Csak gondolj bele, Belép az országhatáron mondjuk 800-al, 7000 méteren.
Mire ez Kecsóról a betonról felér 7000-re, ráfordul, hogy majd utóléri a légibusz már elhagyta az országot.
Itt nem olyan elfogásról beszélünk, hogy felszáll, ráfordul és megküldi 2 AMRAAM-mal az meg majd utóléri.
hát jól lehúztátok róla a keresztvizet...!
tévedés lenne ez a történet, avagy jól bejelenti az aero hogy pölö az ng2 nevű gépébe belerak egy bikább motort...?
Amerikai "motorral" a lehetséges vásárlók 85%-a nem tudná. vagy nem akarná megvenni, mindkét esetben a sokmindent takaró "nemzetbiztonsági kockázat" miatt, ami az USA-ban várható folyamatok miatt egyre valószínűbb.
Teljesen indokolt szerintem a hajtómű leváltása, és akkor már a --szakmailag is többek által javasolt-- combosabb engine --halkan mondom-- lehetővé tenne egy hangsebesség feletti képességet.
Ha ez akár "csak" az 1,2-1,3M-t jelenti, akkor is nagyságrendekkel nagyobb lehetőségek nyílnak meg:
- "lazán" tud drónként fegyverhordozó lenni pilótás vadászrepülőgépekkel együttműködve (mint a Boeing Loyal Wingman-je), azoknak képességet sokszorozni(Griff, Griff, Griff ),
- vagy akár azok nélkül nagy önállóságú csapásmérést, most még nem is látható, milyen új, jövőbeni feladatokat végrehajtani.
- olcsó csali/hamis-cél szerepet eljátszani pár milliós verzióval, védve a 100 milliós/személyzetes valódi célpontot,
- több ország által áhított olcsó, olcsón üzemben tartható, újabb tervezésű/építésű légtérrendész(egy "modern F-5 "),
- Nektek is vannak --szerintem-- ilyen a gépkategóriára jó ötleteitek...
U.i: "összehívom" a home-pub csapatom, és
.
"A(z ALCA) korszerűsítésre és az előírt munkákra fordított összeg így akár a 10-12 milliárd koronát is elérheti, ami több mint fele a szuperszonikus Gripen tízéves bérleti díjának. A modernizált L-159A üzemeltetése is elméletileg 2038-40-ig lehetséges."Mi lesz az L-159 Alca jövője?
"Ha a Cseh Légierő 24 vagy több szuperszonikus repülőgép üzemeltetését választja, az szinte biztosan a legtöbb jelenleg üzemeltetett L-159A végét jelenti."
Ha meg nem korszerüsítík a gépeket tiplizik a gyár."A(z ALCA) korszerűsítésre és az előírt munkákra fordított összeg így akár a 10-12 milliárd koronát is elérheti, ami több mint fele a szuperszonikus Gripen tízéves bérleti díjának. A modernizált L-159A üzemeltetése is elméletileg 2038-40-ig lehetséges."
Modern RWR - az önvédelmi rendszer alapjaA teljes digitális üzemanyag-kezelő rendszert újonnan a Mesit LUN 8112 egysége fogja vezérelni, és lehetővé teszi az üzemanyag nyomással történő feltöltését egy pontról az összes tartályba, beleértve a továbbiakat is. Ezután az összes állapotüzenet megjelenik az AMOS rendszeren keresztül. A cseh Speel Praha cég terméke, amely információkat gyűjt a repülőgépek különböző rendszereiről, tárolja az FDAU adatgyűjtő egységben, és közvetlenül a multifunkciós kijelzőn jeleníti meg a pilótának. A nedves szárny repülési tesztjei valószínűleg 2022 folyamán zajlanak majd a gyári L-159T2X ev gépen. számú 6073 , amely a tervezett előírt munkavégzés miatt sokáig nem repült.
A belső üzemanyag mennyiségének mintegy 250 literes megnövekedésének és a szárny tisztább aerodinamikai koncepciójának köszönhetően a működési hatótáv kis mértékben nő, de így is valamivel 300 km felett lesz. Ez elegendő érték a hazai környezetben történő működéshez, de a nemzetközi tevékenységek esetében ez a tartomány már nem elegendő. Az L-159 esetében a tényleges harci műveletek során kisebb, 350 literes "taktikai" emelőket használnak, míg a nagyobb, 500 literes bandákat főleg a kiképzésben alkalmazzák. A gyakorlatok során természetesen gyakran hajtanak végre négy póttartállyal történő repülést, de ez a konfiguráció már befolyásolja a repülési jellemzőket, ugyanakkor nem teszi lehetővé egyetlen A2G lőszer felfüggesztését sem. Az egyetlen megoldás az üzemi hatótávolság növelésére egy tankoló berendezés felszerelése, amely lehetővé tenné Alce számára, hogy a levegőben tankolhasson repülőgép-tartályhajókról. Végül, A cseh védelmi minisztérium anyagai szerint viszonylag beszédes az Alka és a Gripen közötti hatótávolság különbség egy tankolás mellett. Az L-159B prototípuson a légi tartályhajókból történő tankolás lehetőségének integrálására vonatkozó előkészítő munkákat végeztük, és honlapunkon már részletesen foglalkoztunk vele. Az ACR érdektelensége miatt azonban az egész folyamat nem zárult le, és kérdés, hogy a hadsereg egyáltalán fontolóra veszi-e, holott a PP16-on belüli együléses L-159A továbbra is megerősített. gyártásból). Az L-159B prototípuson a légi tartályhajókból történő tankolás lehetőségének integrálására vonatkozó előkészítő munkákat végeztük, és honlapunkon már részletesen foglalkoztunk vele. Az ACR érdektelensége miatt azonban az egész folyamat nem zárult le, és kérdés, hogy a hadsereg egyáltalán fontolóra veszi-e, holott a PP16-on belüli együléses L-159A továbbra is megerősített. gyártásból). Az L-159B prototípuson a légi tartályhajókból történő tankolás lehetőségének integrálására vonatkozó előkészítő munkákat végeztük, és honlapunkon már részletesen foglalkoztunk vele. Az ACR érdektelensége miatt azonban az egész folyamat nem zárult le, és kérdés, hogy a hadsereg egyáltalán fontolóra veszi-e, holott a PP16-on belüli együléses L-159A továbbra is megerősített. gyártásból).
LDP konténerintegráció - Csehország véget nem érő történet
Az LDP (Laser Designator Pod) célzókonténer megvalósítása az L-159-en kicsit olyan, mint egy végtelen történet, és ez az egyik legfontosabb dolog a CAS közvetlen légi támogatási feladatok ellátásában. Az eredetileg tervezett TIALD nagyon hamar elavulttá vált, és az integrációja végül nem történt meg. A gyártó most már csak két változatot fontolgat az Alka célzótartályából. Ez egy bevált és nagyon elterjedt izraeli Litening, vagy török Aselpod lesz. A két gyártó konténerének integrálása nagyjából megegyezik az L-159A-val, és ez elsősorban attól függ, hogy az ACR milyen típusú konténert választ pénzügyi okokból.
A török Aselpodot az L-159-en csak földi teszteken tesztelték, melyben a 4-es számú hajótest pilonra függesztették fel, a pilótafülkébe pedig állítólag külön vezérlő- és kijelzőrendszert telepítettek, ami ismét összefügg a 2001. évi CX. a rezsim végrehajtásáról szóló rész BULLSEYE az L-159-hez. Az L-159-es Aselpod-tesztek teljes programja összefüggésbe hozható az iraki légierő akkori követelményével, amely az IQAF gen. Az Anwar HAMAD Amina a török Aselpodot igyekezett integrálni L-159-es gépeibe. Az IS elleni légi offenzíva befejeztével azonban az iraki légierő érdeklődése lassan elenyészett, és ma már gyakorlatilag nem beszélnek erről a tevékenységről.
Az izraeli Litening integrációja, amely továbbadta az L-159B ev. No. 6073 és repülési tesztek. 2011-ben az Aero Vodochody és a Rafael gyártó megállapodott, hogy közös demonstrációs programot hajtanak végre a Litening III konténer részleges integrálására és a konténer alapvető funkcióinak tesztelésére. Az L-159B gyárban kisebb átalakításokat kellett végrehajtani az elektromos rendszeren, a „Béčka” repüléselektronikát pedig ideiglenesen a törzsbe szerelt elektronikai egységgel bővítették, amely összekötő interfészt adott a konténer és a repülőgép között. Az elülső kabinba került a konténer számos kezelőszervvel ellátott vezérlőkarja, illetve részben módosult a hátsó pilótafülke, amelybe a konténerből a Barco jelismétlőbe érkezett videojel került.
2011 novemberében és decemberében több próbarepülésre is sor került a teljes rendszer működőképességének ellenőrzésére, a különböző szenzormódokkal rendelkező célpontok felkutatására és azok megfigyelésének stabilitására. A lézerrendszerek aktív használata azonban jogszabályi okokból nem történt meg. A Cseh Fegyveres Erők légierejének tagjai hat bemutató repülést is teljesítettek Béčko-n a Jince katonai gyakorlóterület felett, ahol végre tesztelték a Laser Spot Trackert. A tesztek kimutatták, hogy a Litening III "célzódoboz" integrálása elvileg lehetséges az L-159-es repülőgépeken, de a katonai gépeken lévő sorozatos verzióhoz további szükséges és sajnos költséges módosításokra lesz szükség.
Új robotpilótaModern RWR - az önvédelmi rendszer alapja
Az RWR figyelmeztető radarvevők ma már nagyon elterjedt részei a teljes önvédelmi rendszernek, amelyek időben figyelmeztethetik a pilótát az ellenséges radarra irányuló fenyegetés veszélyére, illetve további adatokat generálhatnak a fenyegetés pontos típusáról, irányáról, stb. Bár az RWR típusú Sky Guardian 200 rendszer az Alka bevezetésekor viszonylag modernnek számít, mára már nem elégséges, és nem garantálja az összes jelenleg használt radar rögzítését, legyen az légi vagy földi platform. Az RWR esetében ez általánosabb kérdés, mivel az L-159-nél korszerűbb repülőgépeknél gondok vannak a figyelmeztető radarvevők megfelelő működésével. Hiszen pontosan ezt említi az egykori szlovák Fulcrum-pilóta, Kamil „MAVEB” Glovňa „Repültünk a MiG-29-est” című emlékkönyvében. ahol az Eagle Talon és a Lengyel Légierő kétoldalú gyakorlatának szentelt részben egyenesen kijelenti, hogy még az F-16C / D Block 52 lengyel pilótái sem bíztak túlságosan az RWR-ben. Az eredeti Sky Guardian RWR erkölcsi elavultsága miatt az Aero Vodochody azt javasolja, hogy cseréljék le a Finmeccanica - Selex ES (jelenleg Leonardo) újabb SEER rendszerére.
Az olasz Leonardo cég SEER figyelmeztető radarvevőjének antennaelemeinek elrendezési diagramja.
A SEER egy fejlett digitális radarfigyelmeztető vevő (RWR), amely elődjéhez képest nagyobb érzékenységet és pontosabb célzást biztosít a rögzített jelek szögében és távolságában. Az új RWR repülési tesztjei az L-159-en 2014-ben zajlottak egy kiterjedt TLP (Tactical Leadership Program) szövetségi gyakorlat során a spanyolországi Albacetében. A Finmeccanica - Selex ES szakemberei a teljes rendszer próbatelepítését végezték el két L-159A repülőgépen kevesebb mint három óra alatt a meglévő kábelezés és a régebbi Sky Guardian 200 által használt eredeti antennák felhasználásával. Az új SEER rendszer pontosan a vártnak megfelelően működött, és légi, szárazföldi és tengeri fenyegetéseket jelentős távolságból, nagy pontossággal. Az olasz gyártó EWOS (Electronic Warfare Operational Support) támogatási szakemberei minden repülés előtt frissített küldetési adatfájlokkal látták el a cseh pilótákat az előző küldetés során gyűjtött hírszerzési információk alapján. Ezek lehetővé tették az L-159 pilótái számára, hogy jobb helyzetfelismerést szerezzenek, és azonnal reagáljanak a potenciális fenyegetésekre, ami hatékonyabb teljesítményt eredményezett a TLP gyakorlatok során.
Egy külön fejezet tehát mai szemmel nézve az L-159-es fenyegetés nem kielégítő jelzése. Ezt a műszerfal bal felső sarkában található ikonikus zöld kerek képernyő biztosítja, amely jól ismert az összes F-16-os verzió pilótafülkéjéből. Sajnos ez a jelző csak azt az irányt és hozzávetőleges távolságot mutatja, ahonnan a repülőgép besugárzásra kerül. A probléma azonban az, hogy nem képes megjeleníteni egy adott típusú radar vagy az ellenséges repülőgép típusát, és a radar működési módját stb. A legmodernebb RWR „teljes” fenyegetéskönyvtárral ilyen fontos részleteket képes megjeleníteni nagy MFD-k, mint a pontos fenyegetettség terület a földi légvédelmi rakétakomplexumok esetében stb.
Repüléselektronika – modernizáció négy módonÚj robotpilóta
Az Alka a kezdetektől fogva robotpilótával van felszerelve, amely a modern vadászgépekkel ellentétben csak a magasságot és az irányt tudja tartani, ami természetesen csökkenti a pilóta terhelését, ha taktikai helyzetre kell összpontosítania, de egy adott repülést már nem tud követni. pálya. Emiatt a gyártó azt javasolja, hogy cseréljék ki egy új, oldalsó rezgéscsillapítóval ellátott robotpilóta rendszerre, amelyet közvetlenül az Aero Vodochodyban fejlesztettek ki. Az ajánlatban lehetőség van a jelenlegi autopilot üzemmódok további lehetőségekkel történő bővítésére is, a megrendelő pontos igényei szerint.
IFF mód 5
Egy feltétlenül szükséges lépés ahhoz, hogy az L-159 részt vehessen a Szövetség jövőbeni műveleteiben, egy új transzponder, vagy IFF (Identification Friend or Foe) transzponder integrálása, amely támogatja a legújabb Mode 5 Level 1 és ADSB-Out funkciókat is. Az új Mode 5 hamarosan feltétlenül szükséges lesz, és ez a frissítés természetesen az ACR légierő más platformjaira is vár. Az Aero Vodochody már végzett megvalósíthatósági tanulmányt egy új IFF transzponder L-159-be történő integrálására, amely az 5. módban két szintű úgynevezett választ biztosít. Míg az 1. szint barátságosként azonosítja a transzponderrepülőgépet, és megfelelő titkosított választ ad, a 2. szint továbbra is pontos GPS-pozíció-információkat ad hozzá. Nagyon valószínű, hogy az ACR-nek mindenképpen végre kell hajtania ezt a frissítést.
Új rádióállomás
A frissítés következő lépése a meglévő Rockwell-Collins AN / ARC 210 lecserélése egy vadonatúj VHF / UHF MR600A rádióra a német Rohde & Schwarz cégtől. Az új rádióállomás már rendelkezik beépített belső kódolóval, így támogatja a titkosított adatok továbbítását. Ugyanakkor már lehetővé teszi egy teljesen új kommunikációs mód, a SATURN (Second Generation Anti-Jam Tactical UHF Radio for NATO) használatát, amely 2024-től váltja fel az eddig széles körben használt Have Quick II szövetségi módot.