T
Törölt tag 1586
Guest
Ezt a 2012-es Aeromagazin videót most dobta fel a Youtube és szerintem ide való:
A videó végén látszik egy ALCA légi üzemanyag utántöltő csonkkal...Erről eddig még nem tudtam.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hat nem tudjak ezek az usasok hogy az alca nem jo ilyenre sot az osszes indulo eggyike se alkalmas erre a feladatra... Itt a forumon mar szazszor leirtak mar. /csak azert is az alcanak szurkolok./Aero Vodochody has partnered with Israel Aerospace Industries to offer the former’s L-159 for the U.S. Air Force’s OA-X close air support program.
Aero Vodochody’s CEO said the L-159 is “the most cost-effective and lowest-risk option.”
https://www.flightglobal.com/news/a...and-iai-pitch-revamped-l-159-for-oa-x-449391/
Szurkolni lehet, de az esélye az 0.Hat nem tudjak ezek az usasok hogy az alca nem jo ilyenre sot az osszes indulo eggyike se alkalmas erre a feladatra... Itt a forumon mar szazszor leirtak mar. /csak azert is az alcanak szurkolok./
Hagyjad már, talán L-39NG. Mindegy, akárhogy is lesz, pénzkidobás.Szurkolni lehet, de az esélye az 0.
A másik jet típust - Textron, Scorpion - is kizárták a versenyből mert elvárás a nem előkészített pályáról való üzemelés.
Ezenkívül ha könnyű jetet akarnánaknaz USAkok akkor ott lenne a Hawk illetve annaknaz USA változata a T45 illetve már most kész van a fenti gépek bázisán létrehozott az ALCA-nál messze potensebb Adwanved Hawk.
Ez a hír inkább egy esetleges hazai beszerzés szempontjából lehet érdekes mert lehet esély arra hogy több és korszerűbb rendszerekkel szerelik fel a gépeket.
Nem biztos hogy pénzkidobás lenne...Hagyjad már, talán L-39NG. Mindegy, akárhogy is lesz, pénzkidobás.
Igazából harcászati indokok érdekelnének,Ha valaki segítene:
Végülis
miért kellene lecserélni az A-10-est?
Annyit változtak volna a csatagépekkel kapcsolatos elvárások?
Úgy tudom, a kategóriájában felülmúlhatatlan, mokány kis gép volt, iszonyú tűzerővel.
És ez a cseh-izraeli izé mitől lesz jobb?
Ráadásul azt hallottam, hogy A-10-est nem ad el az USAF, még ha szemétre kell dobni, akkor se.
Vagyis nem szeretnének egyszer csak szembekerülni vele.
Tehát?
Ha valaki segítene:
Végülis
miért kellene lecserélni az A-10-est?
Annyit változtak volna a csatagépekkel kapcsolatos elvárások?
Úgy tudom, a kategóriájában felülmúlhatatlan, mokány kis gép volt, iszonyú tűzerővel.
És ez a cseh-izraeli izé mitől lesz jobb?
Ráadásul azt hallottam, hogy A-10-est nem ad el az USAF, még ha szemétre kell dobni, akkor se.
Vagyis nem szeretnének egyszer csak szembekerülni vele.
Tehát?
Igazából harcászati indokok érdekelnének,
a gazdasági, politikai részét el tudom képzelni, még ha nem is ismerem konkrétan.
Akkor, ha jól értem, nem volt harcászati indok.A "harcászati indoka" az volt, hogy majd az F-35-ös váltja, mert az mindenre is jó lesz. Most meg azon megy a károgás, hogy drága üzemeltetni valami kis szar, nulla páncélzatú és túlélőképességű egyhajtóműveshez képest. A repóraköltsége valahol 8-17000 dollár között van, ennél pontosabb értéket nem tudok. Egy propelleres (Texan, Tucano) költsége meg úgy 3-6000 dollár között lehet (de egy új típusnak a rendszeresítése még pluszköltségekkel is jár). De előreláthatólag amúgy nem lesz lecserélve még jó darabig. Akár 2030-2040-ig is kihúzhatják, szerencsésebb esetben. Persze ez a politikusokon múlik elsősorban. A hadsereg szeretné, ha maradna. De a légierőnél (ami az üzemeltetője) jó páran már nagyon ki akarnák vonni. Viszont a légierő jelenlegi titkára, Heather Wilson nagy rajongója a típusnak.
http://www.thedrive.com/the-war-zon...-exist-but-theyre-mired-in-bureaucratic-limbo
És épp most fogadták el a szárnycsereprogram további finanszírozását.
https://mcsally.house.gov/media-center/press-releases/mcsally-clears-next-hurdle-10-re-wing-funding
Akkor, ha jól értem, nem volt harcászati indok.
Az Aereo Vodochody bejelentette az ALCA továbbfejlesztett változatát az F/A-259-est
http://www.janes.com/article/81774/farnborough-2018-aero-reveals-f-a-259-light-attack-jet
Röviden:
- a fejlesztés az IAI-vel közösen;
- új erősebb hajtómű (F124-GA-100)
- színes NVG kompatibilis multifunkcionális kijelzős műszerfal;
- datalink (!!)
- AESA radar térképező és mozgó célpont azonosító képességgel;
Magánvélemény: SDB és egyéb precíziós fegyverzet szállításra, CAS-ra tökéletes...
Szállítani lehet vele SDB-t a függesztőkön (egyik bázison felszáll vele, a másikon meg leszáll vele, ez a szállítás), de az SDB-specifikáció szerinti a bevetéséről nem írnak a linkben egy árva szót sem. Ahhoz a függesztési lehetőségen kívül más is kell. CAS-ra meg az A-10 a tökéletes (fegyverzet+kialakítás+védettség=túlélőképesség), csak olyat nem kapunk, meg talán kifizetni se tudnánk ... sajnos.Az Aereo Vodochody bejelentette az ALCA továbbfejlesztett változatát az F/A-259-est
http://www.janes.com/article/81774/farnborough-2018-aero-reveals-f-a-259-light-attack-jet
Röviden:
- a fejlesztés az IAI-vel közösen;
- új erősebb hajtómű (F124-GA-100)
- színes NVG kompatibilis multifunkcionális kijelzős műszerfal;
- datalink (!!)
- AESA radar térképező és mozgó célpont azonosító képességgel;
Magánvélemény: SDB és egyéb precíziós fegyverzet szállításra, CAS-ra tökéletes...
Teljesen igaz...az SDB-specifikáció szerinti a bevetéséről nem írnak a linkben egy árva szót sem. Ahhoz a függesztési lehetőségen kívül más is kell.
Az A-10 egy COIN gép. Arra tökéletes...egészen addig amíg AK-t lóbáló buckalakókat kell kergetni.CAS-ra meg az A-10 a tökéletes (fegyverzet+kialakítás+védettség=túlélőképesség), csak olyat nem kapunk, meg talán kifizetni se tudnánk ... sajnos.
Őszintén remélem hogy AK-lóbáló buckalakónál komolyabb ellenség ellen sose fogunk háborúzni, talán ez lehet a haszna a NATO-tagságunknak (én még az ilyen háborúról is lemondanék, hacsak a buckalakók ide nem jönnek). Akkor viszont a kis magasságú CAS-harcászat is belefér. Hacsak a NATO el nem követi azt az őrültséget, hogy kikezd komolyabb ellenséggel, de eddig erre eléggé vigyáztak. Talán ezért lehet hogy az A-10-nek talán nem is nagyon tér el a baleseti vesztesége a harcban elveszített gépek számától, ezért is van az USAF-nál még mindig A-10. Az utolsó mondatoddal meg ha igazad is van - az csak a gazdag országokra vonatkozik, mi meg sajnos kimaradtunk abból a kosárból.Teljesen igaz.
Az nem elég ha egy gép a felfüggesztőjén el tud vinni egy SDB-t, Brimstonet, LGB-t vagy JDAM-et.
Az sem elég ha a gépnek van korszerű radarja, célzó konténere, datalinkje.
Más is kell.
Kell masszív stratégiai, taktikai felderítő képesség is - ISR gépek, drónok - megtalálni a sokszor idő érzékeny célokat.
Kell masszív harctéri hirközlési rendszer, parancsnoki lánc, JTAC specialisták ahhoz hogy CAS-t is repülhessen.
Az A-10 egy COIN gép. Arra tökéletes...egészen addig amíg AK-t lóbáló buckalakókat kell kergetni.
Minden ennél komolyabb helyzetben az A-10-es már csak komoly kockázarok árán vethető be.
A hagymányos kis magasságú rácsapásokkal ooeráló CAS napjai meg vannak számlálva.
A jövő a MANPAD-ek és nehézgéppuskák hatómagassága fölött PGM-kel opráló gépeké.
Én is remélem hogy nem kell háborúzni, viszont ha lesz háború - olyan ahová nem önként megyünk az USA csatlósaként - akkor azt jó eséllyel nem buckalakók ellen fogjuk vívni.Őszintén remélem hogy AK-lóbáló buckalakónál komolyabb ellenség ellen sose fogunk háborúzni, talán ez lehet a haszna a NATO-tagságunknak
Az 1991-es Desert Storm óta az USA sem viselt összfegyvernemi háborút techikailag valamennyire is fejlett ellenség ellen (OK, talán a Délszláv légi kampányokat még ide számolhatjuk, bár azok csak légi hadműveletek voltak)Talán ezért lehet hogy az A-10-nek talán nem is nagyon tér el a baleseti vesztesége a harcban elveszített gépek számától
Nem értem ez az A-10 körüli mítoszt.Szállítani lehet vele SDB-t a függesztőkön (egyik bázison felszáll vele, a másikon meg leszáll vele, ez a szállítás), de az SDB-specifikáció szerinti a bevetéséről nem írnak a linkben egy árva szót sem. Ahhoz a függesztési lehetőségen kívül más is kell. CAS-ra meg az A-10 a tökéletes (fegyverzet+kialakítás+védettség=túlélőképesség), csak olyat nem kapunk, meg talán kifizetni se tudnánk ... sajnos.
Az oroszok meg a II. vh óta. Nagy ügy. Őket valahol mégsem írja le senki emiatt.Az 1991-es Desert Storm óta az USA sem viselt összfegyvernemi háborút techikailag valamennyire is fejlett ellenség ellen (OK, talán a Délszláv légi kampányokat még ide számolhatjuk, bár azok csak légi hadműveletek voltak)