LAV-25, ASLAV, LAV I/II/III, Stryker, AVGP-család

A baj az, hogy APC-re nem rakhatsz echte terepgumit, mert pillanatok alatt meg fogja enni az aszfalt amin az ideje nagy részét tölti...
Elösször is,nem attol APC valami,hogy kerekes.És nem attol IFV,hogy láncos.
Másrészt ne a ruszki BTR gumit vedd alapnak.Bár ami azt illeti,anno a ballonkerekes KRAZ vagy KAMAZ messze nem ette úgy a gumikat,mint a BTR.Pedig azért azok is jóval többet mentek betonon,mint terepen-miközben nagyon jó terepesek voltak.Bár azt igy most meg nem mondom,hogy ruszki gumi volt e rajtuk,vagy magyar,esetleg valami más gyártás (és a Taurus gumik se voltak éppen a világ csodái....)
 
Elösször is,nem attol APC valami,hogy kerekes.És nem attol IFV,hogy láncos.
Másrészt ne a ruszki BTR gumit vedd alapnak.Bár ami azt illeti,anno a ballonkerekes KRAZ vagy KAMAZ messze nem ette úgy a gumikat,mint a BTR.Pedig azért azok is jóval többet mentek betonon,mint terepen-miközben nagyon jó terepesek voltak.Bár azt igy most meg nem mondom,hogy ruszki gumi volt e rajtuk,vagy magyar,esetleg valami más gyártás (és a Taurus gumik se voltak éppen a világ csodái....)
Egy btr gumiabroncsának teljesen más a mintázata mint a strykernek.
Igen ennyire. Ha telemegy sarrar a kerék bordázata (márpwdig telemegy), akkor minden kerekes csupán béna kacsa.
Ès pont mert teljesen más a mintázata a btr-nek, így nem is tud telimenni, mint ezen a videón amit mutatnak.

Hogy mennyire bírja az aszfaltot azt mondjuk nem tudom.

De egy ilyen emelkedőn eladni pár mèter után az szerintem necces. Akármivel is.
 
Egy btr gumiabroncsának teljesen más a mintázata mint a strykernek.
Egy kezdő,rutintalan soför is lehet mögötte.....
BTR hirhedten eszi a gumit betonon.De szerintem ezt nem a mintázat,hanem a gumi összetétel okozhatja.Vagy a konstrukció hibái is.Anno a civil Kamaz volt hires róla,hogy a hajtott tengelyeken eszi a gumikat,mert szerencsétlenül volt megalkotva.Élesebb kanyarokban gumicsikot húztak a hátsó tengelyek.Terepes viszont nem csinálta (annyira,mert az ikertengelyek valamennyire mindig csinálják.Kamionpót tripla tengelyei is csinálják éles kanyarba,főleg nagy teherrel)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Ocses
Egy btr gumiabroncsának teljesen más a mintázata mint a strykernek.

Ès pont mert teljesen más a mintázata a btr-nek, így nem is tud telimenni, mint ezen a videón amit mutatnak.

Hogy mennyire bírja az aszfaltot azt mondjuk nem tudom.

De egy ilyen emelkedőn eladni pár mèter után az szerintem necces. Akármivel is.
A BTR-en echte terepgumik vannak, es ennek megfelelően extrém gyorsan kopnak aszfalton.
 
Ès akkor felmerül a kèrdès minek van több èrtelme.

Egy nem kopó aszfaltguminak, ès a terepen szenvedni, vagy egy gyorsan kopó gumi, ami terepen jobban teljesít.

Szerintem a második.
Az APC-nek alapvetően nem az a dolga, hogy tökön paszulyon át járkáljon, ezért kerekesek és nem láncosak. Természetesen korlátozottan képesnek kell rá lennie, de az APC egy busz ami tűztámogatást képes adni a deszantnak ami járműrőlszállás után alapvetően egyedül vívja meg a harcát a gépek csak támogatják ezt.
 
  • Vicces
Reactions: Negan
Az APC-nek alapvetően nem az a dolga, hogy tökön paszulyon át járkáljon, ezért kerekesek és nem láncosak. Természetesen korlátozottan képesnek kell rá lennie, de az APC egy busz ami tűztámogatást képes adni a deszantnak ami járműrőlszállás után alapvetően egyedül vívja meg a harcát a gépek csak támogatják ezt.
Ezen a felvètelen nem tökön paszulyon nem tud elmenni a gèp, hanem egy emelkedő első pár mèteren.

Ráadásul a dragoonon azèrt van erősebb fegyverzet, hogy jobban támogathassa a gyalogságot.
Ha nem tud egy kisebb sáros dombra sem felmenni, akkor nagyon behatárolja a gyalogság harcát.
Ráadásul a gyalogság lehet így nem ott vívaj meg a harcot ahol ideális(abb)lenne, hanem ahová a gèp el tud jutni.
Így viszont kb felesleges az erősebb fegyverzet a gèpre.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ezen a felvètelen nem tökön paszulyon nem tud elmenni a gèp, hanem egy emelkedő első pár mèteren.

Ráadásul a dragoonon azèrt van erősebb fegyverzet, hogy jobban támogathassa a gyalogságot.
Ha nem tud egy kisebb sáros dombra sem felmenni, akkor nagyon behatárolja a gyalogság harcát.
Ráadásul a gyalogság lehet így nem ott vívaj meg a harcot ahol ideális(abb)lenne, hanem ahová a gèp el tud jutni.
Így viszont kb felesleges az erősebb fegyverzet a gèpre.
A felvételen nem harcolni mennek az biztos. A nagy könyv szerint az APC-k vagy az utolsó terepfedezetig, vagy a fegyvereiknek hatásos lőtávolságának a széléig mennek, ott megállnak és onnan "lövöldöznek". A 30-as gépágyú hatásos lőtávolsága 2-3km körül van... Nyilvánvalóan másfajta harcra is képes egy APC (ez főleg találkozó harcnál következikbe), de az alapvetés amire a járművet fejlesztik az ez.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: Negan and Rferi66
A felvételen nem harcolni mennek az biztos. A nagy könyv szerint az APC-k vagy az utolsó terepfedezetig, vagy a fegyvereiknek hatásos lőtávolságának a széléig mennek, ott megállnak és onnan "lövöldöznek". A 30-as gépágyú hatásos lőtávolsága 2-3km körül van... Nyilvánvalóan másfajta harcra is képes egy APC (ez főleg találkozó harcnál következikbe), de az alapvetés amire a járművet fejlesztik az ez.
Jaj istenem...

Nem tud felmenni az utolsó terep fedezet tetejèig, ahonnan támogathatná a gyalogságot.
Pedig nem egy óriás dombról van itt szó.

A 30 milist meg azèrt került rá, hogy normálisan tudja támogatni a gyalogságot.

De elbeszèlünk egymás mellett.

A stryker szerintem kerekesek közül is csapnivaló terepjáró kèpessègel rendelkezik. Amennyire persze YouTube videókból messzemenő következtetèst lehet levonni.

Èrtem mire való egy APC, de nem baj ha egy 8 kerekű pancèlos azèrt valamennyire elevickèl terepen.
De a stryker tènyleg csak evickèl.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Jaj istenem...

Nem tud felmenni az utolsó terep fedezet tetejèig, ahonnan támogathatná a gyalogságot.
Pedig nem egy óriás dombról van itt szó.

A 30 milist meg azèrt került rá, hogy normálisan tudja támogatni a gyalogságot.

De elbeszèlünk egymás mellett.

A stryker szerintem kerekesek közül is csapnivaló terepjáró kèpessègel rendelkezik. Amennyire persze YouTube videókból messzemenő következtetèst lehet levonni.

Èrtem mire való egy APC, de nem baj ha egy 8 kerekű pancèlos azèrt valamennyire elevickèl terepen.
De a stryker tènyleg csak evickèl.
A Stryker alapvetően könnyű ( a 30-as toronnyal is) ezért akkora a kereke amekkora.
A 30 tonnás Boxernek és tarsainak vannak nagyobb kerekei, de nem egy 20 tonnás gépnek.
 
A Stryker alapvetően könnyű ( a 30-as toronnyal is) ezért akkora a kereke amekkora.
A 30 tonnás Boxernek és tarsainak vannak nagyobb kerekei, de nem egy 20 tonnás gépnek.
Emlèkeim szerint a continentál gumik ugyanakkorák voltak a btr-eken mint a strykeren.