M
molnibalage
Guest
45580 said:
Sokan és sokszor lecsesztek itt sokmindenkit hogy a mai légiharcokban már nincs dogfight mert a sivatagi viharban/Boszniában stb már BVR-a menő! A mi madarunk meg épp abban van a legjobbak között! Egy MKI kategóriájú nehézvadásszal összehasonlítani a C verziót nem fair bár sztem dogfightban a legrosszabb esetben is pariban van,az NG meg tuti jobb lesz több mutatóban,így dogfightban is!
Pontosan ez a nagy téveszme. Fel kellene fogni már végre, hogy a gépek képességei burtális függenek a gépben éppen lévő kerótól és a fegyverzkonfigtól. Egy megpakolt Szu-30-at egy C Gripen is lealázhat AA konfigban, fordítva meg a Gripen teljesen esélytelen ha valóban 2-3 km-en belül nekiállnak fordulózni. (Főleg HOBS képesség nélkül.)
Az NG mitől is lenne jobb? Az F414G csak egy Super Hornet hajtómű "gripenesítve". A NG üres tömege is nagyobb lesz - többel, mint a marketing 3%-os becslés, az ziher - több kerót visz - jóval többet mint a fékpadi %-os tolóerő növekedés - és mivel a több pilon lényege a több fegyver a fegyverek tömege és légellenállása is nő. Ha Meteor rakétával számolsz, akkor még BVR AA konfigban is nagyobb a légellenállás. Most volt hír, hogy az EF hatótáv paramétereit újra kell mérni a rakétával annyira odaver a légellenállásnak.
Szóval egyáltalán nem biztos, hogy meghaladja vagy egyáltalán eléri a mostani Griff teljesítményét az NG még F414G-vel is. Szóval és azon a véleményen vagyok, hogy F414 EPE nélkül csak vak hit abban reménykedni, hogy az NG erőtlejesebb lesz. Semmilyen szinten nem látom alátámasztva.
A Gripen képtelen meghaladni saját korlátait azért, mert egyszerűen a svéd igényekre készült. Kialakult egy méretbeli koncepció, amihez egy túl gyenge hajtóművet választottak. Mivel a gépméret is nő, ebből a kötöttségből nem képesek kitörni. Újrahajtóművezni meg utólag nem fogják a gépeket, mert mai pénzügyi viszonyok miatt ez lehetlen, a technikai problémákról nem is beszélve. Ott kezdődik, hogy az EPE is csak koncepció, soha nem építették be még egy repcsibe sem...