KC-135 Stratotanker (Boeing,USA)

Nyugdíjba vonult az első KC-135R

 

http://www.combataircraft.com/en/News/2013/02/26/First-operational-KC-135R-Stratotanker-retires/
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lezuhant egy amerikai tanker Kirgizisztánban
A NATO-s tankerek személyzetének van valamilyen lehetősége a vész esetén történő gépelhagyásra (pl. ejtőernyők), vagy a civil utas és teherszállító gépek személyzetéhez hasonló lehetőségekkel rendelkeznek csak?
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lezuhant egy amerikai tanker Kirgizisztánban
Ez másik heti esemény.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

állítólag elszabadult a rakomány és felszállás közben a gép végébe csuszott. A tálibok persze jelezték, hogy ők lötték le a gépet. :D
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lezuhant egy amerikai tanker Kirgizisztánban
Fade:
Ahogy felágaskodik a Jumbo, na abból sejthető, hogy a súlypont hirtelen és végzetesen megváltozott. És sanszosan a cipelt járművek szabadultak el.
A tálibok meg már mindent lelőnek. Azt csodálom, hogy a Hold még a helyén van... :DDDD
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lezuhant egy amerikai tanker Kirgizisztánban
Amúgy az utolsó években a C141-esekkel nem törént hasonló eset - igaz a földön?
Öreg már ezeknek a gépeknek a sárkánya. Brutális sokat repültek és jól megtervezett gépek, de előbb-utóbb még visszaüthet a KC-X tender csúszása(tatása).
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lezuhant egy amerikai tanker Kirgizisztánban
Nem a repült óraszámmal van a baj! Sokkal inkább a korrózióval, mely a korukból adódik. Közel 60 évesek! A karbantartásuk meg egyre drágább. Szóval lehetséges a szerkezeti hiba - néhány hét múlva kiderül A váltótípus /KC-46A/ viszont csak 2015-től érkezik....
Kolombusznak:
Tudtommal a KC-135-ből az orrfutó melletti alsó ajtón át a személyzet ki tud ugrani ejtőrnyővel. Ám félő, hogy ebben az esetben az alacsony magasság miatt erre nem volt idejük és lehetőségük! Néhány óra múlva kiderül....
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lezuhant egy amerikai tanker Kirgizisztánban
T. Kolombusz!
Tévedtem! Katapult hiányában ejtőernyős vészkijáratot csak a berepülőprogramban használtak /volna/. És nincs is rá szükség, mert a légi utántöltés a harci cselekményektől távol, biztonságos légtérben történik....
 
KC-135_Stratotanker_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Eltűnt egy KC-135 a La Manche csatorna felett
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/flight-qid72-missing-military-refuelling-5600320
 
Hogyan NE tankoljra pár érdekes példa:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Miért használnak kis gépeket is, pl F-18-ast ilyen célra? Nem sok keró fér bele még pótosokkal sem.
Mennyire elterjedt megoldás a 7 percnél látható, hogy arra a tankerf*szra rákötik a flexibilis csövet a kosárral?
 
[QUOTE="
Miért használnak kis gépeket is, pl F-18-ast ilyen célra? Nem sok keró fér bele még pótosokkal sem.
Mennyire elterjedt megoldás a 7 percnél látható, hogy arra a tankerf*szra rákötik a flexibilis csövet a kosárral?[/QUOTE]
Ha a bevetésről a hordozóra visszatérő gépnek épp csak annyi keró kell, hogy kivárja a sorát a hajó fölött, arra a Hornet-ről áttölthető mennyiség is elég akár több gépnek is, biztonsági megoldás.
A merev csőre toldott hajlékony cső+kosár az urópai típusokon elterjedt, + ott, ahol pl. F-18-akat alkalmaz a légierő (ausztrál, spanyol). Így fejből talán minden európai típus csak kosaras módszerrel tölthető, viszont elég sok keró kötelék-bevetésekhez meg csak a nagy tankerekbe fér, így házasítják össze a kosaras megoldást a megfelelő mennyiséggel.
 
De minek a házasítás? Nagy tanker nem létezik alapból kosaras megoldással?
De igen, a KC-10-en a középső merev tankolócső mellett felszerelhető a szárnyak alá 1-1 hajlékony csöves konténer is. Viszont mivel egyrészt ez a gép nagyon kis példányszámban épült (olyan 50 körül), másrészt a plusz megoldás tudomásom szerint csak extraként rendelhető meg, így valószínűleg duplán is drága megoldás lehet. Nem véletlen hogy csak az USAF és a hollandok használják, egyik sem egy csóró ország. Az USA-nak duplán jó egy ilyen gép, mert tölteni tudja az AIR FORCE gépeit a merev csöves, és a NAVY és a MARINES gépeit is a hajlékony csöves rendszerrel.