KC-135 Stratotanker (Boeing,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 570
113
Nyugdíjba vonult az első KC-135R

 

http://www.combataircraft.com/en/News/2013/02/26/First-operational-KC-135R-Stratotanker-retires/
 

Kolombusz

New Member
2010. április 18.
10
0
1
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lezuhant egy amerikai tanker Kirgizisztánban
A NATO-s tankerek személyzetének van valamilyen lehetősége a vész esetén történő gépelhagyásra (pl. ejtőernyők), vagy a civil utas és teherszállító gépek személyzetéhez hasonló lehetőségekkel rendelkeznek csak?
 

Hans

Member
2010. április 19.
168
1
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lezuhant egy amerikai tanker Kirgizisztánban
Fade:
Ahogy felágaskodik a Jumbo, na abból sejthető, hogy a súlypont hirtelen és végzetesen megváltozott. És sanszosan a cipelt járművek szabadultak el.
A tálibok meg már mindent lelőnek. Azt csodálom, hogy a Hold még a helyén van... :DDDD
 

Hans

Member
2010. április 19.
168
1
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lezuhant egy amerikai tanker Kirgizisztánban
Amúgy az utolsó években a C141-esekkel nem törént hasonló eset - igaz a földön?
Öreg már ezeknek a gépeknek a sárkánya. Brutális sokat repültek és jól megtervezett gépek, de előbb-utóbb még visszaüthet a KC-X tender csúszása(tatása).
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lezuhant egy amerikai tanker Kirgizisztánban
Nem a repült óraszámmal van a baj! Sokkal inkább a korrózióval, mely a korukból adódik. Közel 60 évesek! A karbantartásuk meg egyre drágább. Szóval lehetséges a szerkezeti hiba - néhány hét múlva kiderül A váltótípus /KC-46A/ viszont csak 2015-től érkezik....
Kolombusznak:
Tudtommal a KC-135-ből az orrfutó melletti alsó ajtón át a személyzet ki tud ugrani ejtőrnyővel. Ám félő, hogy ebben az esetben az alacsony magasság miatt erre nem volt idejük és lehetőségük! Néhány óra múlva kiderül....
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Lezuhant egy amerikai tanker Kirgizisztánban
T. Kolombusz!
Tévedtem! Katapult hiányában ejtőernyős vészkijáratot csak a berepülőprogramban használtak /volna/. És nincs is rá szükség, mert a légi utántöltés a harci cselekményektől távol, biztonságos légtérben történik....
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 786
8 388
113
KC-135_Stratotanker_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

sequadon

Active Member
2013. december 7.
354
220
43
Eltűnt egy KC-135 a La Manche csatorna felett
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/flight-qid72-missing-military-refuelling-5600320
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
Hogyan NE tankoljra pár érdekes példa:
Miért használnak kis gépeket is, pl F-18-ast ilyen célra? Nem sok keró fér bele még pótosokkal sem.
Mennyire elterjedt megoldás a 7 percnél látható, hogy arra a tankerf*szra rákötik a flexibilis csövet a kosárral?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
[QUOTE="
Miért használnak kis gépeket is, pl F-18-ast ilyen célra? Nem sok keró fér bele még pótosokkal sem.
Mennyire elterjedt megoldás a 7 percnél látható, hogy arra a tankerf*szra rákötik a flexibilis csövet a kosárral?[/QUOTE]
Ha a bevetésről a hordozóra visszatérő gépnek épp csak annyi keró kell, hogy kivárja a sorát a hajó fölött, arra a Hornet-ről áttölthető mennyiség is elég akár több gépnek is, biztonsági megoldás.
A merev csőre toldott hajlékony cső+kosár az urópai típusokon elterjedt, + ott, ahol pl. F-18-akat alkalmaz a légierő (ausztrál, spanyol). Így fejből talán minden európai típus csak kosaras módszerrel tölthető, viszont elég sok keró kötelék-bevetésekhez meg csak a nagy tankerekbe fér, így házasítják össze a kosaras megoldást a megfelelő mennyiséggel.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 785
30 559
113
De minek a házasítás? Nagy tanker nem létezik alapból kosaras megoldással?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
De minek a házasítás? Nagy tanker nem létezik alapból kosaras megoldással?
De igen, a KC-10-en a középső merev tankolócső mellett felszerelhető a szárnyak alá 1-1 hajlékony csöves konténer is. Viszont mivel egyrészt ez a gép nagyon kis példányszámban épült (olyan 50 körül), másrészt a plusz megoldás tudomásom szerint csak extraként rendelhető meg, így valószínűleg duplán is drága megoldás lehet. Nem véletlen hogy csak az USAF és a hollandok használják, egyik sem egy csóró ország. Az USA-nak duplán jó egy ilyen gép, mert tölteni tudja az AIR FORCE gépeit a merev csöves, és a NAVY és a MARINES gépeit is a hajlékony csöves rendszerrel.