Kirov osztály (Project 1144 Orlan)

"A szokásos, gőz- vagy gázturbinás hajtásrendszerekhez képest a 1144-esek jóval összetettebb gépészettel rendelkeznek. A csak nukleáris meghajtás mellé ugyanis, állítólag magának Gorskov admirálisnak a megjegyzése miatt („Micsoda szégyen lenne, ha a hajók a nyílt vízen állva maradnának reaktorhiba miatt!”), két hagyományos kazánt is telepítettek. Ezt így együtt a CONAS rövidítéssel illetik, ami a Combined nuclear and steam propulsion system, azaz kombinált nukleáris és gőz(turbinás) meghajtást jelenti. Az elvárás ugyanis az volt, hogy a hajó a reaktorok valamilyen hibája esetén se kényszerüljön leállásra; ez egyébként nem tűnik túlbiztosításnak, ha figyelembe vesszük, hogy a tervek szerint a 1144-esek a kikötőktől igen távol kellett, hogy tevékenykedjenek a tengeralattjárók követése során. Ezért a hajóosztályba két atomreaktor és két kazán került, amelyek külön-külön és együttesen is képesek meghajtani a két, egyenként ötlapátos hajócsavart. Tisztán nukleáris hajtással általában 20 csomóban adják meg az elérhető sebességet, a kazánok rákapcsolásával pedig elérhető a 30-32 csomós végsebesség is. Természetesen a csak olajtüzelésű hatótáv igen terhelésfüggő, de a legnagyobb teljesítmény mellett 1000 tengeri mérföldet említenek általában. A tisztán hagyományos hajtással 14-17 csomóra képesek gyorsítani a 1144-esek, és 1120 tonna olajat visznek magukkal. Az élelmiszerkészletek mennyisége alapján a cirkálók ténylegesen önállóan tengeren tölthető idejét 60 napban adják meg."

http://techstory.blog.hu/2015/08/24...u_nehez_nuklearis_iranyitott_raketas_cirkalok
 
Rakhattak volna bele nagyobb reaktort nagyobb villanymotorokkal, és mindig csak egy rendszert kellene karbantartani meg húszévente feltölteni.
 
Nagy Péter teljes pompájában
14711072_782000498569921_1461525994494626169_o.jpg


14715669_782000555236582_4290381495340316387_o.jpg


14715025_781343621968942_7187430637327186631_o.jpg


dX9TI4p.jpg
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ennyi hajó lehetett, ha beleszámolsz minden flottához tartozó úszó alkalmatosságot.
 
Miért lett a 82-es a 101-es hadosztály 82-es és 101-es? Úgy alakult, hogy mikor megalakultak ezek a számok voltak szabadok.
 
Admiral Nachimov modernizáció

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azt hittem a másik hármat kivonták és mennek szétvágóba vagy hasonló. Tudtam, hogy több létezett, de azt nem, hogy a Nagy Péteren kívül is terveznek üzemben tartani. Van még amelyiket felójítanak most vagy tervben van a jövőben vagy ez a kettő lesz harcképes?
 
Ebbe a három (vagy kettő) modernizált példányba a Nagy Péter benne lesz vagy az jól van ahogy van és másik hármat / kettőt modernizálnak (egyelőre).
 
Azt hittem a másik hármat kivonták és mennek szétvágóba vagy hasonló. Tudtam, hogy több létezett, de azt nem, hogy a Nagy Péteren kívül is terveznek üzemben tartani. Van még amelyiket felójítanak most vagy tervben van a jövőben vagy ez a kettő lesz harcképes?

Admiral Lazarev még esélyes.