Kirov osztály (Project 1144 Orlan)

Az Usakov megy a bontóba szétvágni? A három hajót egyformára modernizálják vagy eltérő elképzelések vannak a kialakításban?
 
Egyformára bár előttem még az sem tiszta mi lesz a végleges konfiguráció.
 
Ebbe a három (vagy kettő) modernizált példányba a Nagy Péter benne lesz vagy az jól van ahogy van és másik hármat / kettőt modernizálnak (egyelőre).

Ahogy boki is írta a Nagy Pétert majd a Nahimov után küldik wellnesezni.

Az Admiral Usakovot és az Admiral Lazarevet viszont az Egyesített Hajóépítő Vállalat 2012 környékén túlságosan lepusztultnak, (gazdaságos) felújításra már alkalmatlannak minősítette. Az Usakov mindenesetre tuti nem lesz felújítva, az reaktorbalesetes hajó, méginkább macerás lenne. (Az Admiral Usakov nevet azóta megkapta az egyik Szovermennij osztályú romboló.)
 
  • Tetszik
Reactions: Python
"A szokásos, gőz- vagy gázturbinás hajtásrendszerekhez képest a 1144-esek jóval összetettebb gépészettel rendelkeznek. A csak nukleáris meghajtás mellé ugyanis, állítólag magának Gorskov admirálisnak a megjegyzése miatt („Micsoda szégyen lenne, ha a hajók a nyílt vízen állva maradnának reaktorhiba miatt!”), két hagyományos kazánt is telepítettek. Ezt így együtt a CONAS rövidítéssel illetik, ami a Combined nuclear and steam propulsion system, azaz kombinált nukleáris és gőz(turbinás) meghajtást jelenti. Az elvárás ugyanis az volt, hogy a hajó a reaktorok valamilyen hibája esetén se kényszerüljön leállásra; ez egyébként nem tűnik túlbiztosításnak, ha figyelembe vesszük, hogy a tervek szerint a 1144-esek a kikötőktől igen távol kellett, hogy tevékenykedjenek a tengeralattjárók követése során. Ezért a hajóosztályba két atomreaktor és két kazán került, amelyek külön-külön és együttesen is képesek meghajtani a két, egyenként ötlapátos hajócsavart. Tisztán nukleáris hajtással általában 20 csomóban adják meg az elérhető sebességet, a kazánok rákapcsolásával pedig elérhető a 30-32 csomós végsebesség is. Természetesen a csak olajtüzelésű hatótáv igen terhelésfüggő, de a legnagyobb teljesítmény mellett 1000 tengeri mérföldet említenek általában. A tisztán hagyományos hajtással 14-17 csomóra képesek gyorsítani a 1144-esek, és 1120 tonna olajat visznek magukkal. Az élelmiszerkészletek mennyisége alapján a cirkálók ténylegesen önállóan tengeren tölthető idejét 60 napban adják meg."

http://techstory.blog.hu/2015/08/24...u_nehez_nuklearis_iranyitott_raketas_cirkalok


Itt azért annyit hozzáokoskodnék, hogy gőzturbina nélkül nincs érdemi nukleáris hajtás, csak egy magában dohogó reaktor. Az atomreaktor által termelt hő által termelt gőz által hajtott turbinák által hajtott hajócsavar az, ami hajtja a hajót, már ha a hagyományos orosz-amerikai-brit megközelítést nézzük. A francia, vagy kínai megoldás ezzel szemben a fenti lácba a hagyományos atomerőművek elmaradhatatlan lényegét, a turbina által hajtott generátort is beemeli a folyamatba, azaz a turbina hajtotta generátor által termelt árammal hajtott villanyomotor az, ami végül a hajócsavart megforgatja.
Bárhogy is van, ha van nukleáris hajtásunk, gőzturbinánk már mindenképpen lesz a hajón. Azonban ha eldöntöttük, hogy kiegészítő fosszilis tüzelésű turbinás meghajtást is beemelünk a képletbe, ügyelni kell arra, hogy amíg a nukleáris reaktorok gőzgenerátorai alapvetően nagy közegtömggel dolgoznak, a fosszilis tüzelésű kazánokban inkább a magasabb gőznyomás a jellemző. Az erőműveknél ezért van az, hogy a fosszilis erőművek turbinái magasabb nyomásúak és magasabb fordulatszámon dolgoznak (3000/3600 f/perc), addig az atomerőművek turbinái nagyobb átmérővel, több fokozattal, nagyobb gőztömeggel és alacsonyabb (1500/1800) fordulatszámmal operálnak.
Nem tudom, hogy a Kirovokon közös-e a turbina, amit a rekatorral, vagy az olajkazánokkal termelt gőzzel hajtanak, vagy szeparált-e a két rendszer?
 
Nagy Péter
OnHp4as.jpg


15002377_798110946958876_1944087646841258251_o.jpg


1807584.jpg
 
Boki, vagy bárki!
Mi újság a Nahimov felújításával? haladnak vele?
Esetleg tudnátok képet, új infót betenni, ide? Köszi!
 
Pr. 1144 "Orlan", orosz titulus: nehéz nukleáris rakéta cirkáló - TARK, "tяжёлые атомные ракетные крейсеры - ТАРК".
soviet_and_russian_cruisers_of_project_1144_kirov_by_kara_alvama-d6m5uob.png

Kirov alias Admiral Usakov - 1980
1442369268-proekt-1144-kirov.jpg

Frunze alias Admiral Lazarev - 1984
04-4684261-1144-frunze.jpg

02166002.jpg

Kalinyin alias Admiral Nahimov - 1988
02167013.jpg

Nagy Péter - 1998 eredetileg Kujbisev néven hajózott volna (pr. 1144.2)
1442369214-petr1.jpg

a2eeb7840c7c630566d1b34cc7680d39.jpg

A tesztek alatt
9941177da84b093baeca6f4de9b79318.jpg


Hátsó fedélzet
29-4058210-korma-1144.jpg


0a6018cc686f8e041dda5e2688c23240.jpg

f4111b0cb123a89a75406347f7b56140.jpg

0_25333_d21c64e4_orig.jpg
 
Én olyan molnisan fogom előadni de kiváncsi lennék hogy myilen magasságban tette meg azt a sebességet :oops:
 
Ahogy boki is írta a Nagy Pétert majd a Nahimov után küldik wellnesezni.

Az Admiral Usakovot és az Admiral Lazarevet viszont az Egyesített Hajóépítő Vállalat 2012 környékén túlságosan lepusztultnak, (gazdaságos) felújításra már alkalmatlannak minősítette. Az Usakov mindenesetre tuti nem lesz felújítva, az reaktorbalesetes hajó, méginkább macerás lenne. (Az Admiral Usakov nevet azóta megkapta az egyik Szovermennij osztályú romboló.)

Az első kettő ráadásul különbözik is a második kettőtől. Legkönnyebben messziről a hátsó ágyútorony kialakitása különbözi. Az első kettőn 2db szóló kivitelü külön toronyban lévő 100mm-es löveg van, a második 2-nél pedig egy toronyban dupla csövű vizhűtéses 130mm-es löveg. Ez a hátsó perspektívából készült tornyokon jól látszik....