Érdekességek a világ országaiból

Ez érdekes hírnek tűnik, de a cirill betűk miatt elakadtam.

http://function.mil.ru/news_page/co...@egNews&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

9k%3D%281%29.jpg


A Google ford.
"
A Pszkov régió kezdett hirtelen ellenőrzést mobil tartalék erők parancsnoka ZVO"

Beírtam a Gugliba keresésként, hogy "Pszkov régió" . Rögtön érdekes találatokat kaptam. :D
 
Ott van fenn északon , a finnek alatt és Lettországtól keletre. Régen önálló hercegség volt. A középkorban mozgalmas volt arrafelé az élet a Német lovagrend majd később a Lengyel-Litván és a svéd szomszédság miatt. Szép vidék. Ma ott csoportosul egy komoly orosz sereg, ami érthető a Nato szomszédság miatt. A helyzet ugyanaz mint régen.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
Ott van fenn északon , a finnek alatt és Lettországtól keletre. Régen önálló hercegség volt. A középkorban mozgalmas volt arrafelé az élet a Német lovagrend majd később a Lengyel-Litván és a svéd szomszédság miatt. Szép vidék. Ma ott csoportosul egy komoly orosz sereg, ami érthető a Nato szomszédság miatt. A helyzet ugyanaz mint régen.
Köszönöm.Tény mozgalmas egy terület. Nyüzsge ez a humanoid.
 
Én is nagy intenzitással kutatom a női agy rejtelmeit, mégsem fogom soha megérteni őket.

Sosem az volt a gond az emberiség történelmében, hogy nem tudták a férfiak, hogy mit akarnak a nők, hanem annak elérése okozott mindig problémát. :)

A nagy német autógyárak közűl mégis melyik az amelyik nem akarja a motorjait fejleszteni? A VW csoport, a BMW, a Mercedes, az Opel (tudom az amerikai)?

Csak olvastam a hírt valahol. Majd megpróbálok utánanézni neki.

Nem az elektromos hálózatról van szó meg hogy azt tákolják, hanem hogy azt bővíteni kell és főként táplálni, ráadásul olcsó és tiszta árammal. Erre a megújuló nem jó, atomerőművet nem tudnak ennyit építeni egyelőre, olajat meg szenet égetni erőműben és azzal táplálni villanyautót aztán kurvanagy ötlet lesz. Se mennyiségben, se minőségben nem áll rendelkezésünkre a szükséges két alapvető dologból kettő a villanyautóra váltáshoz globálisan.

Ha az olajat autó helyett erőműben égetnénk az nem feltétlenül lenne rossz ötlet. Erőműben hatékonyabb égetni és kevesebb is a szennyeződés. Valamint az erőmű nem a városban, hanem a várostól távolabb eregetné a füstöt, ami azért jó, mert a városi légszennyezettség súlyos gond. Az elektromos autók kevesebb energiával is elérik ugyanazt a menetteljesítményt, így az olaj-áram-villanymotor meghajtás energetikai szempontból se feltétlenül rosszabb, mint a közvetlen olajfelhasználás. Ráadásul egy ilyen rendszerbe a megújulók is könnyen integrálhatóak. Kb az áram 10%-át kényelmesen meg lehetne termelni velük.

A gond ezzel az, hogy ehhez megfelelő villanyautó kéne, amihez meg aksi kell. Olyan aksi, ami teherautók ellátásához is elég. Szóval itt pár év alatt is alaposan megváltozhat a helyzet.
 
Sosem az volt a gond az emberiség történelmében, hogy nem tudták a férfiak, hogy mit akarnak a nők, hanem annak elérése okozott mindig problémát. :)



Csak olvastam a hírt valahol. Majd megpróbálok utánanézni neki.



Ha az olajat autó helyett erőműben égetnénk az nem feltétlenül lenne rossz ötlet. Erőműben hatékonyabb égetni és kevesebb is a szennyeződés. Valamint az erőmű nem a városban, hanem a várostól távolabb eregetné a füstöt, ami azért jó, mert a városi légszennyezettség súlyos gond. Az elektromos autók kevesebb energiával is elérik ugyanazt a menetteljesítményt, így az olaj-áram-villanymotor meghajtás energetikai szempontból se feltétlenül rosszabb, mint a közvetlen olajfelhasználás. Ráadásul egy ilyen rendszerbe a megújulók is könnyen integrálhatóak. Kb az áram 10%-át kényelmesen meg lehetne termelni velük.

A gond ezzel az, hogy ehhez megfelelő villanyautó kéne, amihez meg aksi kell. Olyan aksi, ami teherautók ellátásához is elég. Szóval itt pár év alatt is alaposan megváltozhat a helyzet.
Nincs az az erőmű, ami az olajadat olyan hatékonyan égetné el, hogy a hatásfoka, feltranszformálás, szállítás, letranszformálás, akku hatásfoka / hidrogéngyártás + üzemanyagcella hatásfoka, villanymotor hatásfoka jobban jöjjön ki, mint egy (akár nem is olyan modern) benzinesé vagy dízelé. A megújulók meg drágák, integrálhatóak minden rendszerbe, de csak drágítják az áram átlagos árát és megbízhatatlanúl termelik az áramot, ezzel rángatva a hálózatot. Ha neked sok áram kell, olcsón és megbízhatóan akkor alaperőművekben kell gondolkozz, ha még CO2-t sem akarsz belőle akkor atom vagy vízerőmű, az meg nem megoldás, hogy valahol máshol füstöljön, esetleg ha egy másik kontinensen, de akkor a szállítás lenne drága.
A gond az, hogy se akksi, se üzemanyagcella nincs olcsón, nem elég a teljesítményük sem, de nincs is elég anyag a Földön hozza, hogy eleget termeljenek még a szar teljesítményűből sem. Emellett annyi áramot termelünk amennyi kell jelenleg, erőművünk is ennyi van, építeni is annyit fogunk meg tudunk amennyivel szép lassan a jövőben nő az áramfogyasztás meg a régiek kicserélésére. Villanyautózni kellene még ennyi, ha azt fosszilisből állítod elő akkor nem csiáltál semmit, csak egy nagy adag környezetszennyezést. De ezt már leírtam, és a Villamosenergia topikban is volt téma. Szóval már unalmas. Jelenleg technológiailag se minőségbe se mennyiségbe nem vagyunk ott, hogy elektromosra váltsunk, még a személyautók sem.
 
ROSA (Rosza)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mennyi rubel...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.