Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 671
26 901
113
Ez érdekes hírnek tűnik, de a cirill betűk miatt elakadtam.

http://function.mil.ru/news_page/co...@egNews&utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

9k%3D%281%29.jpg


A Google ford.
"
A Pszkov régió kezdett hirtelen ellenőrzést mobil tartalék erők parancsnoka ZVO"

Beírtam a Gugliba keresésként, hogy "Pszkov régió" . Rögtön érdekes találatokat kaptam. :D
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 248
113
Ott van fenn északon , a finnek alatt és Lettországtól keletre. Régen önálló hercegség volt. A középkorban mozgalmas volt arrafelé az élet a Német lovagrend majd később a Lengyel-Litván és a svéd szomszédság miatt. Szép vidék. Ma ott csoportosul egy komoly orosz sereg, ami érthető a Nato szomszédság miatt. A helyzet ugyanaz mint régen.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 671
26 901
113
Ott van fenn északon , a finnek alatt és Lettországtól keletre. Régen önálló hercegség volt. A középkorban mozgalmas volt arrafelé az élet a Német lovagrend majd később a Lengyel-Litván és a svéd szomszédság miatt. Szép vidék. Ma ott csoportosul egy komoly orosz sereg, ami érthető a Nato szomszédság miatt. A helyzet ugyanaz mint régen.
Köszönöm.Tény mozgalmas egy terület. Nyüzsge ez a humanoid.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 844
9 782
113
Én is nagy intenzitással kutatom a női agy rejtelmeit, mégsem fogom soha megérteni őket.

Sosem az volt a gond az emberiség történelmében, hogy nem tudták a férfiak, hogy mit akarnak a nők, hanem annak elérése okozott mindig problémát. :)

A nagy német autógyárak közűl mégis melyik az amelyik nem akarja a motorjait fejleszteni? A VW csoport, a BMW, a Mercedes, az Opel (tudom az amerikai)?

Csak olvastam a hírt valahol. Majd megpróbálok utánanézni neki.

Nem az elektromos hálózatról van szó meg hogy azt tákolják, hanem hogy azt bővíteni kell és főként táplálni, ráadásul olcsó és tiszta árammal. Erre a megújuló nem jó, atomerőművet nem tudnak ennyit építeni egyelőre, olajat meg szenet égetni erőműben és azzal táplálni villanyautót aztán kurvanagy ötlet lesz. Se mennyiségben, se minőségben nem áll rendelkezésünkre a szükséges két alapvető dologból kettő a villanyautóra váltáshoz globálisan.

Ha az olajat autó helyett erőműben égetnénk az nem feltétlenül lenne rossz ötlet. Erőműben hatékonyabb égetni és kevesebb is a szennyeződés. Valamint az erőmű nem a városban, hanem a várostól távolabb eregetné a füstöt, ami azért jó, mert a városi légszennyezettség súlyos gond. Az elektromos autók kevesebb energiával is elérik ugyanazt a menetteljesítményt, így az olaj-áram-villanymotor meghajtás energetikai szempontból se feltétlenül rosszabb, mint a közvetlen olajfelhasználás. Ráadásul egy ilyen rendszerbe a megújulók is könnyen integrálhatóak. Kb az áram 10%-át kényelmesen meg lehetne termelni velük.

A gond ezzel az, hogy ehhez megfelelő villanyautó kéne, amihez meg aksi kell. Olyan aksi, ami teherautók ellátásához is elég. Szóval itt pár év alatt is alaposan megváltozhat a helyzet.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 864
32 143
113
Sosem az volt a gond az emberiség történelmében, hogy nem tudták a férfiak, hogy mit akarnak a nők, hanem annak elérése okozott mindig problémát. :)



Csak olvastam a hírt valahol. Majd megpróbálok utánanézni neki.



Ha az olajat autó helyett erőműben égetnénk az nem feltétlenül lenne rossz ötlet. Erőműben hatékonyabb égetni és kevesebb is a szennyeződés. Valamint az erőmű nem a városban, hanem a várostól távolabb eregetné a füstöt, ami azért jó, mert a városi légszennyezettség súlyos gond. Az elektromos autók kevesebb energiával is elérik ugyanazt a menetteljesítményt, így az olaj-áram-villanymotor meghajtás energetikai szempontból se feltétlenül rosszabb, mint a közvetlen olajfelhasználás. Ráadásul egy ilyen rendszerbe a megújulók is könnyen integrálhatóak. Kb az áram 10%-át kényelmesen meg lehetne termelni velük.

A gond ezzel az, hogy ehhez megfelelő villanyautó kéne, amihez meg aksi kell. Olyan aksi, ami teherautók ellátásához is elég. Szóval itt pár év alatt is alaposan megváltozhat a helyzet.
Nincs az az erőmű, ami az olajadat olyan hatékonyan égetné el, hogy a hatásfoka, feltranszformálás, szállítás, letranszformálás, akku hatásfoka / hidrogéngyártás + üzemanyagcella hatásfoka, villanymotor hatásfoka jobban jöjjön ki, mint egy (akár nem is olyan modern) benzinesé vagy dízelé. A megújulók meg drágák, integrálhatóak minden rendszerbe, de csak drágítják az áram átlagos árát és megbízhatatlanúl termelik az áramot, ezzel rángatva a hálózatot. Ha neked sok áram kell, olcsón és megbízhatóan akkor alaperőművekben kell gondolkozz, ha még CO2-t sem akarsz belőle akkor atom vagy vízerőmű, az meg nem megoldás, hogy valahol máshol füstöljön, esetleg ha egy másik kontinensen, de akkor a szállítás lenne drága.
A gond az, hogy se akksi, se üzemanyagcella nincs olcsón, nem elég a teljesítményük sem, de nincs is elég anyag a Földön hozza, hogy eleget termeljenek még a szar teljesítményűből sem. Emellett annyi áramot termelünk amennyi kell jelenleg, erőművünk is ennyi van, építeni is annyit fogunk meg tudunk amennyivel szép lassan a jövőben nő az áramfogyasztás meg a régiek kicserélésére. Villanyautózni kellene még ennyi, ha azt fosszilisből állítod elő akkor nem csiáltál semmit, csak egy nagy adag környezetszennyezést. De ezt már leírtam, és a Villamosenergia topikban is volt téma. Szóval már unalmas. Jelenleg technológiailag se minőségbe se mennyiségbe nem vagyunk ott, hogy elektromosra váltsunk, még a személyautók sem.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 783
85 996
113
ROSA (Rosza)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 943
73 248
113
Mennyi rubel...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.