Egyéb szállító- és tankergép típusokkal kapcsolatos hírek

Blackburn_Beverley_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Tu-154M (Tupoljev)

Mert szép, különleges és az oroszok most is repülik. Például Szíriából, hazafelé...

https://www.yahoo.com/news/first-russian-planes-fly-syria-ministry-084455665.html

http://www.cavok.com.br/blog/video-aeronaves-russas-comecam-a-deixar-a-siria/ (2. perctől a közös repülés)

Itt egy beszámoló az utolsó EU-s járatról:
http://www.airlinereporter.com/2015/06/end-tupolev-tu-154-continental-europe/

és még egy érdekesség:
 
A Lockheed Martin bemutatta saját STEALTH tanker koncepcióját a KC-Z tenderre.
C15rd4TWQAA5sbH.jpg

A cél az F-22 és F-35-nek utántöltést biztosítani ott ahová a hagyományos tankerek már nem mehetnek.
 
A Lockheed Martin bemutatta saját STEALTH tanker koncepcióját a KC-Z tenderre.
C15rd4TWQAA5sbH.jpg

A cél az F-22 és F-35-nek utántöltést biztosítani ott ahová a hagyományos tankerek már nem mehetnek.
Ez lenne egy bemutatàs? Nem vitték tùlzàsba sz eseményt...:)
 
Flightradar szerint csak egy magányos Brize Norton-i A330MRTT Voyager repült el a fejem felett áthaladóban, Újpesten, de fülre jóval élesebb, "szívócsatornásabb" hangja volt, szóval lehet, hogy egy-egy Typhoon, vagy Tornado is ment vele. A felhők miatt nem láttam.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
Vége az An-132D programnak?
https://www.jetfly.hu/adat/news/63098/gyorskep/nagykep/1000x667an_132-2.jpg
2019. április 26-án Ukrajna bejelentette, hogy felfüggeszti a Szaúd-Arábiával közösen folytatott An-132D közepes taktikai szállítógép-programját. Mi állhat a döntés hátterében?

A kéthajtóműves, turboprop gépek az An-32-esek alaposan továbbfejlesztett változatai lennének, melyhez a 2016 februárban kötött megállapodás értelmében Ukrajna a repülőmérnöki szaktudást, míg Szaúd-Arábia a pénzügyi finanszírozást nyújtotta. A szaúdi King Abdulaziz City for Science and Technology (KACST) és az ukrán Antonov közös vállalata Szaúd-Arábiában is felállított volna egy gyártósort, ahol a tervezett 80-250 An-132D egy részét építették volna meg 2021-től.

A mostani leállás okaként az egyre szorosabbá váló szaúdi-orosz kapcsolatokat sejtik. Az Antonov cég emiatt új partnert keres a két Pratt & Whitney Canada PW150 turboprop hajtóművel, hat lapátos Dowty R408 légcsavarokkal, a Honeywell avionikai rendszereivel, Liebherr légrendszerekkel és Hamilton Sundstrand segédhajtóművel (APU) ellátott An-132D-knek.


Forrás: https://honvedelem.hu
https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/vege-az-an-132d-programnak
 
Phneumatikai rendszerek?
Ha klasszikus levegőrendszerre gondolsz, olyan nincs az An-26/30/32 családon... (pl. a MiG-21-en van)
kössz... rövid guglizással én is találtam egy képet.
AN-132_main-features_600.jpg

Szóval légkondi...

Mindössze annyi bajom volt, hogy olyan, hogy légrendszer.... nnna hát abból kitalálni, hogy légkondi... az nem egyszerű.

más: nagyon úgy tűnik, hogy a szerencsétlen ukrik jól elszabták ezt az utolsónak látszó esélyüket...
 
AN-132_main-features_600.jpg





más: nagyon úgy tűnik, hogy a szerencsétlen ukrik jól elszabták ezt az utolsónak látszó esélyüket...
Tartok tőle hogy szokás szerint már megint a t..... ukrán politikusak szabták el a szerencsétlen alárendeltjeik számlájára ...
 
Brazil᾿s DESAER (Desenvolvimento Aeronáutico) plans to develop a multipurpose military configuration of its forthcoming ATL-100 (Aeronave de Transporte Leve) light transport aircraft for local and foreign customers.


Beginning in 2022, the company plans to develop the military version for roles such as troop transport, logistics, humanitarian aid, search and rescue, maritime patrol, liaison and observation, medical evacuation, border surveillance and security, and special operations, the company told Jane's . The troop transport configuration, for example, is envisioned to lift 19 personnel or twelve fully equipped paratroopers and two controllers.

The company noted that it is finalising self-funded preliminary studies of the civilian version, and is in talks with five companies about potential collaboration with the goal of flight testing the first prototype in 2021.

Pratt & Whitney Canada's PT6A-65B and GE Aviation's Catalyst turboprop aircraft engines are being considered to power the aircraft. DESAER is also in negotiations with Collins Aerospace and AEL Sistemas over the supply of the aircraft's avionics and communications components.



p1749053_main.jpg





5-atl100-medidas_orig.png




4-atl100-interno_orig.png







http://desaer.com.br/