[Kantin] Magyarország

Status
Not open for further replies.
Ha akarod, akár nevethetsz, vagy röhöghetsz is. Rajta. Csak tele van a hócipőm azzal, hogy egyes hivatásokat, azok képviselőit lekomcsizzák, úgy, hogy semmi alapja nincs. Ez csak hangulatkeltés. Megjegyzem, minden szervezetet megelőzve a bíróságok mondták ki, hogy a bíró a párt (akkor csak egy volt) tagja nem lehet. Ez még a rendszerváltás előtt volt. Aztán 2010-ben jött az új kormány, akik más emberekkel képzelték el az igazságszolgáltatást, és hogy elérjék a céljukat, hoztak egy törvényt, ami már csak azért is problémás volt, mert 60 éves korukban kötelező volt a bírák nyugdíjazása, míg ez más hivatások esetében fel sem merült.... Aztán OIT helyett lett OBH, ami a nevéhez hűen hivatal, meg Handó Tünde és az ő barátai.... Ezen egyébként semmi nevetnivaló nincs. De csak mosolyogj...
 
"A kerékpárosok akár egymás mellett is haladhatnának, és autó nem előzhet kerékpárost, vagyis nem haladhat gyorsabban nála. "

Fasza lesz!

http://www.origo.hu/itthon/20170208-uj-bringas-kersz-kotelezo-oldaltavolsag-elozesnel.html

Ne próbáld már meg egyoldalúan lefesteni a mesét :D
„Elsősorban olyan utcákat lehetne kerékpáros utcává tenni, ahol jelenleg sincs átmenő autóforgalom, csak például célforgalom”
Szóval mindenhol nem lenne ilyen, csak mutatóba 1-2. (Mindazonáltal sok értelme valóban nincs.)

Az mondjuk olyan megmosolyogni való eufémizmus, hogy: „A jelenlegi szabályozás szerint kötelező a bicikliseknek a kerékpárutat használni ott, ahol az ki van jelölve. A gyakorlatban azonban gyakran csak a kétirányú út egyik oldalán van kerékpárút, és erről nehézkes és veszélyes átjutni az út túloldalára; vagy csak kerékpársáv van kijelölve a járdán, amely nem alkalmas arra, hogy a gyalogosokkal együtt egy biciklis is használja; vagy télen nincs megfelelő takarítás a kerékpárutakon. ”

Az kimaradt, hogy van kerékpárút, mert ki van táblázva, de gyakorlatilag akkora rakás szar, hogy gyalog se nagyon lehet közlekedni rajta. (pl. Kecskeméten a reptérhez vezető „kerékpárút, meg a Lajosmizséről Felsőlajosra vivő és az 52-es út menti szarhalom”)

És sajnos koncepció sincs, mert, ha országos útvonalat akarsz menni, akkor néha teljesen random módon ki van baszva egy pár kilóméteres szakaszon a tiltó tábla, aztán kerüljél 40km-eket, ha nem akarsz szabályt sérteni.
Igazából az a mélyen fájó, hogy (a városok között lusták az utak szélére még 1-1 méter aszfaltsávot rakni két oldalra, meg húzni egy-egy záróvonalat és akkor a problémák 80%-a meg lenne oldva. Például Nagylaktól Nagyszalontáig ez nagyon jól működik.
Persze az is jópofa, amikor a 6-os Eurovelon Szentendre után (a nagyfalu felé) a földúton folytatódik a nemzetközi kerékpárút és az útelágazódásnál nincs kirakva egy tábla, hogy merre menjél tovább. Ha rosszul döntesz, akkor egy kilóméter múlva jössz rá, hogy egy tanya bekötőútjára keveredtél, ami persze zsákutca :D
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Kerékpárosszempontból nézve tényleg a hálózat hiányosságai a legsúlyosabb problémák! Például a Dunakanyarban impresszív hálózat van mindkét parton, de a balparti hálózat Dunakeszi és Budapest között egy néhány kilométeres szakaszon hiányzik, ahol csak mocsaras földutakon lehet Auchan parkolókon át megközelíteni Káposztást, vagy a régi kettesen, életveszélyes körülmények között a megyeri hídnál kezdődő pesti kerékpárutakat. Kicsit olyan ez, mint a hiányzó pánamerikai út Panamánál, csak tudnám miért akarják az északi agglomeráció kerékpárosait távol tartani a várostól!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Kerékpárosszempontból nézve tényleg a hálózat hiányosságai a legsúlyosabb problémák! Például a Dunakanyarban impresszív hálózat van mindkét parton, de a balparti hálózat Dunakeszi és Budapest között egy néhány kilométeres szakaszon hiányzik, ahol csak mocsaras földutakon lehet Auchan parkolókon át megközelíteni Káposztást, vagy a régi kettesen, életveszélyes körülmények között a megyeri hídnál kezdődő pesti kerékpárutakat. Kicsit olyan ez, mint a hiányzó pánamerikai út Panamánál, csak tudnám miért akarják az északi agglomeráció kerékpárosait távol tartani a várostól!

A duna másik oldalán egyáltalán nem ilyen szar a helyzet, de a biciklisek ezt letojják, és a 11-est használják bicikli útnak még ott is ahol amúgy tilos lenne és ezzel fasza kis fennakadásokat okoznak. (persze panasz az van, csak nem értem mire, mert rendszeresen ott futok pl most télvíz idején is. nekem jó, nekik nem :D pedig nekem sem takarítják) A dudát, az 1.9 TDI füstöt és édesanyjuk sejhajának sűrű emlegetését is imádják :D A zebra használatát nem ismerik, ugyanis jelenleg le kéne pattanni a bringáról és át kéne tolni az úton és már megtörtént velem, hogy ő jött mint egy barom majdnem elütöttem, mert nem vettem észre kb egyszer csak ott volt előttem és még neki állt feljebb. Kezet emelt rám, kifektettem és mászhatott be a bringájáért egy kutyákkal jól ellátott kertbe ahova magától berepült a bicikli. A kedvencem az, hogy őket nem bírságolja meg a rendőr, ha szabálytalanságot követnek el..
 
A kedvencem az, hogy őket nem bírságolja meg a rendőr, ha szabálytalanságot követnek el..

Iszonyú pénzeket be lehetne szedni rajtuk. Különösen Budapesten nem ismerik a KRESZ-t, a legalapvetőbb dolgokat sem. Megállna a rendőr egy biciklis szempontból forgalmasabb zebránál, jobbkéznél és akár negyed óra alatt százezer bejött a kasszába. A büntetési bevételek több mint felét adhatnák a bringások, megduplázva azzal ezt a bevételi formát, ha végre vennék a fáradságot, hogy a biciklisek is megkapják a jól megérdemelt büntetésüket!
 
Ne próbáld már meg egyoldalúan lefesteni a mesét :D
„Elsősorban olyan utcákat lehetne kerékpáros utcává tenni, ahol jelenleg sincs átmenő autóforgalom, csak például célforgalom”
Szóval mindenhol nem lenne ilyen, csak mutatóba 1-2. (Mindazonáltal sok értelme valóban nincs.)

Az mondjuk olyan megmosolyogni való eufémizmus, hogy: „A jelenlegi szabályozás szerint kötelező a bicikliseknek a kerékpárutat használni ott, ahol az ki van jelölve. A gyakorlatban azonban gyakran csak a kétirányú út egyik oldalán van kerékpárút, és erről nehézkes és veszélyes átjutni az út túloldalára; vagy csak kerékpársáv van kijelölve a járdán, amely nem alkalmas arra, hogy a gyalogosokkal együtt egy biciklis is használja; vagy télen nincs megfelelő takarítás a kerékpárutakon. ”

Az kimaradt, hogy van kerékpárút, mert ki van táblázva, de gyakorlatilag akkora rakás szar, hogy gyalog se nagyon lehet közlekedni rajta. (pl. Kecskeméten a reptérhez vezető „kerékpárút, meg a Lajosmizséről Felsőlajosra vivő és az 52-es út menti szarhalom”)

És sajnos koncepció sincs, mert, ha országos útvonalat akarsz menni, akkor néha teljesen random módon ki van baszva egy pár kilóméteres szakaszon a tiltó tábla, aztán kerüljél 40km-eket, ha nem akarsz szabályt sérteni.
Igazából az a mélyen fájó, hogy (a városok között lusták az utak szélére még 1-1 méter aszfaltsávot rakni két oldalra, meg húzni egy-egy záróvonalat és akkor a problémák 80%-a meg lenne oldva. Például Nagylaktól Nagyszalontáig ez nagyon jól működik.
Persze az is jópofa, amikor a 6-os Eurovelon Szentendre után (a nagyfalu felé) a földúton folytatódik a nemzetközi kerékpárút és az útelágazódásnál nincs kirakva egy tábla, hogy merre menjél tovább. Ha rosszul döntesz, akkor egy kilóméter múlva jössz rá, hogy egy tanya bekötőútjára keveredtél, ami persze zsákutca :D
Igen, szar az egész. És akkor az egészsegügyröl mèg nem is beszéltünk ! :cool:
Mivel a biciklisek nem fizetnek adòt a bicikli hasznàlata utàn, nem értem egèszen, milyen jogon követelik, hogy szàmukra kiépitsek az infrastrukturàt. Különösen màsok rovásàra, akik jelentösen adòznak pl a gèpkocsi hasznàlata utàn.
 
Ebben az egész autós, bringás, gyalogos történetben az a legkellemetlenebb, hogy ugye azok az emberek, akik autósok és gyalogosok, vagy autósok és bringások azokkal nem igen van probléma, mert aki "gyalogosként" autóban ül, az tudja, hogy igenis meg kell állni, a zebránál. Mert tudja azt, hogy ha épp nem ül autóban ő is szereti, ha neki megállnak. Ha pedig éppen autóba ül, akkor tudja, hogy mire kell odafigyelni a gyalogos tapasztalatok alapján. Ugyan ez vonatkozik a autós bringás kombóra is azzal az egy kitétellel, hogy az ilyen BMW és országúti bringa kombóra nem vonatkozik. (Egy ilyen bicilkis feküdt le pihenni és a bringája ment a kutyák közé)
Ám a legnagyobb probléma a biciklis és gyalogos kombinációval van. Atom buták. Nem tudják, hogy pl én az autómban sokszor csak korlátozottan látok ki, pl takar az A oszlop a szélvédőm mellett és esetenként teljesen kitakarhat egy biciklist. Másrészt ugye azt sem értik meg, hogy törvény ide vagy törvény oda én másfél tonnán lovagolok ő meg egy papírfecnin. Ergó nem nekem van több veszíteni valóm, tehát nem az én jól felfogott érdekem elsősorban, hogy maximálisan odafigyeljek az ilyenekre, hanem nekik maguknak. Pl ősszel egy kivilágítatlan bekötő úton majdnem elütöttem egy vadmalacot, akin fekete bőrkabát volt farmerrel, annyi volt a szerencséje, hogy észrevettem, hogy mozog a sötétség :D De volt már olyan, hogy finoman jeleztem az országútisoknak, hogy az út közepe nem az ő territóriumuk:D 10m-re a bicikli úttól.
 
A duna másik oldalán egyáltalán nem ilyen szar a helyzet, de a biciklisek ezt letojják, és a 11-est használják bicikli útnak még ott is ahol amúgy tilos lenne és ezzel fasza kis fennakadásokat okoznak.
Ja, pont ezt mondom, hogy egy kevés aszfalttal és festékkel mennyit lehetne dobni a helyzeten és mennyi bosszankodástól szabadulhatnánk meg.

A zebra használatát nem ismerik, ugyanis jelenleg le kéne pattanni a bringáról és át kéne tolni az úton és már megtörtént velem, hogy ő jött mint egy barom majdnem elütöttem, mert nem vettem észre kb egyszer csak ott volt előttem
Igen, ez sajnos kurva nagy baj, hogy a kerékpárost folyamatosan fogja/akadályozza a kresz a menetidő indokolatlan növelésével, pedig gyakorlatilag környezetterhelés, zajterhelés és az út rongálása nélkül közlekedik.
Haladsz magadnak előre a kerékpárútnak kinevezett izén és ahol csak lehet, fogja magát és odabasz egy kerékpárút vége táblát, hogy menjél át a zebrán, hogy ott is tudj 3-4 utca hosszan menni, mert oda építi a bicikliút következő szakaszát, aztán megint átfűzi a túloldalra, mint ahogy az Üllői úton megcsinálták az elmeroggyantak.
Az a legaranyosabb, amikor a körforgalmaknál, (amibe az autósoknak se volna szabad idegből nyélgázon bemenni) fogja és kibaszarintja a elsőbbségadás kötelezőt, ahol az autósnak tényleg mindegy lenne, ha 3 méterrel hamarabb kell lassítania/megállnia, hogy ne menjen neki az éppen bent lévő járműnek

Mivel a biciklisek nem fizetnek adòt a bicikli hasznàlata utàn, nem értem egèszen, milyen jogon követelik, hogy szàmukra kiépitsek az infrastrukturàt. Különösen màsok rovásàra, akik jelentösen adòznak pl a gèpkocsi hasznàlata utàn.
Mondjuk olyan jogon, hogy nem termelnek nitrogénoxidokat, visszamaradó szénhidrogént, meg kormot, amit aztán beszippantasz és csarnok elsőre jönnek a léguti megbetegedések, tüdőrák, meg a többi jópofa dolog. :)
Amivel aztán megterheled a kórházakat, hogy kemóra jársz meg ilyenek és ezzel igen sokba kerülsz a társadalomnak.
Ráadásul szendioxidból, szénmonoxidból is esélyesen kevesebbet juttatsz a levegőbe, ha izomerővel mozgatsz ~100kg-ot, mintha kőolajszármazékkal hajtasz 1-1,5 tonna fémet, meg műanyagot.
Bár ilyen alapon a játszóterek után se adóznak a porontyok. Azt is más fizeti, pedig csak a gyerekek hóbortja, hogy csúszdáznak meg hintáznak ;)
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Mondjuk olyan jogon, hogy nem termelnek nitrogénoxidokat, visszamaradó szénhidrogént, meg kormot, amit aztán beszippantasz és csarnok elsőre jönnek a léguti megbetegedések, tüdőrák, meg a többi jópofa dolog. :)
Amivel aztán megterheled a kórházakat, hogy kemóra jársz meg ilyenek és ezzel igen sokba kerülsz a társadalomnak.
Ráadásul szendioxidból, szénmonoxidból is esélyesen kevesebbet juttatsz a levegőbe, ha izomerővel mozgatsz ~100kg-ot, mintha kőolajszármazékkal hajtasz 1-1,5 tonna fémet, meg műanyagot.
Bár ilyen alapon a játszóterek után se adóznak a porontyok. Azt is más fizeti, pedig csak a gyerekek hóbortja, hogy csúszdáznak meg hintáznak ;)

Na hagyjuk az eszement hülyeséget! Az autó, olaj és építőipar és szolgáltató szektor idevágó része termelte állami bevételeknek század, ha nem ezredrészét teszik ki ezek az egészségügyi költségek. Szóval ez nem ér, hanem éppenhogy ellenérv a biciklissen szemben, aki mögött még ipar sem áll, hogy az adózzon legalább, amíg az autós mögött álló ipar, ami maga a gazdaság lényegében és az autós maga olyan iszonyú mennyiségű adóbevételt produkál, hogy nélküle itt neolitikum lenne!
 
  • Tetszik
Reactions: Kukorica János
Szóval ez nem ér, hanem éppenhogy ellenérv a biciklissen szemben, aki mögött még ipar sem áll, hogy az adózzon legalább, amíg az autós mögött álló ipar, ami maga a gazdaság lényegében és az autós maga olyan iszonyú mennyiségű adóbevételt produkál, hogy nélküle itt neolitikum lenne!
És ez így megéri, hogy a kölköd asztmás legyen, meg évente pár (tíz)ezren évente ezért dobják fel idő előtt a pacskert?
Szerintem, egy kis infrastruktúra fejlesztést kibirnánk azért, hogy néhány gyerkőccel kevesebbnek legyenek fulladozós rohamai.
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis
Szerintem a kerékpàr egy közlekedési eszköz. Minél többen hasznàljàk, annàl nagyobb a jogos igény a szabalyozasukra: Kresz ismeretek bizonyitàsa, felelösségbiztositàs, valamilyen mòdon a felismerhetöseg biztositàsa, rendszammal vagy màs mòdon, hogy a szabalytalansàgokat birsàgolni lehessen stb. A jelenlegi partizànmentalitàs és a növekvö anarchia nem megoldás hosszabb tàvon.
 
És ez így megéri, hogy a kölköd asztmás legyen, meg évente pár (tíz)ezren évente ezért dobják fel idő előtt a pacskert?
Szerintem, egy kis infrastruktúra fejlesztést kibirnánk azért, hogy néhány gyerkőccel kevesebbnek legyenek fulladozós rohamai.
Se kölköm se unokàm nem asztmàs...én sem. Legfeljebb allergiànk van a parlagfü miatt....
 
Ja, pont ezt mondom, hogy egy kevés aszfalttal és festékkel mennyit lehetne dobni a helyzeten és mennyi bosszankodástól szabadulhatnánk meg.
A dunakanyarban elég faszák a bicikli utak és mégsem használják őket. Nekem futni jó, a bringásoknak meg nem jó bringázni.
Igen, ez sajnos kurva nagy baj, hogy a kerékpárost folyamatosan fogja/akadályozza a kresz a menetidő indokolatlan növelésével, pedig gyakorlatilag környezetterhelés, zajterhelés és az út rongálása nélkül közlekedik.
Haladsz magadnak előre a kerékpárútnak kinevezett izén és ahol csak lehet, fogja magát és odabasz egy kerékpárút vége táblát, hogy menjél át a zebrán, hogy ott is tudj 3-4 utca hosszan menni, mert oda építi a bicikliút következő szakaszát, aztán megint átfűzi a túloldalra, mint ahogy az Üllői úton megcsinálták az elmeroggyantak.
Engem is nagyon zavarnak a jelzőlámpák. Folyamatosan megállásra kényszerítenek, ami jelentősen megnöveli az autóm fogyasztását és káros anyag kibocsátását. Erre mondta egy közlekedési mérnök barátom, amikor rákérdeztem, hogy miért van ennyi jelzőlámpa és miért vannak ilyen szarul beállítva, hogy nem mindegy, pl egy adott településen havonta 800 000 liter vagy 1 000 000 liter üzemanyag fogy el. Ezt nyugodtan gondold tovább országos szintre. Egyébként jellemző, hogy a szentendrei úton oda is raktak kaszásdűlőnél zebrát, ahol van aluljáró, nehogy a sok túlsúlyos haszontalannak 20 lépcsővel csökkentenie kellejen a kórházi cehhet. Emellett az autómért annyi plusz adót fizetek, ha csak a benzin árát vesszük, aminek kb 40%-a tisztán adó emellett, még hozzájárulok, az autóalkatrészek révén, ami szintén nem olcsó mulatság,de nekem kell kötelező biztosítás, ami ugye egy bringásnak nem kell, teljesítményadó és még sorolhatnám, hogy hol és mennyivel járulok hozzá ahhoz, hogy szennyezhessem a levegőt és előre kifizetem egy fél élet alatt 15 ebből fakadó rákosnak a teljes kezelési költségét :) De ami az idegesítő, hogy mindenki, aki pl 10 000ft-ot fizet a nyomorult bkv bérletéért havonta, (senki ne higyje h ebből megy a tömegközlekedés) a biciklisek és még a franc se tudja kiknek az igényei előbbre vannak véve, azokénál, akik messze sokkal többel hozzájárulnak a közös kasszához amiből, az infrastruktúrát fejleszthetnék.
 
És ez így megéri, hogy a kölköd asztmás legyen, meg évente pár (tíz)ezren évente ezért dobják fel idő előtt a pacskert?
Szerintem, egy kis infrastruktúra fejlesztést kibirnánk azért, hogy néhány gyerkőccel kevesebbnek legyenek fulladozós rohamai.

A neolitikum is így kezdődött. A makkegészséges robosztus mezolitikumi vadászok kicsiny csoportjai álltak szemben a gracilis, göthös és betegségektől gyötört földművesek tömegével. A komplexitás növekedésének megvan az ára. Az asztmát pedig genetikailag kell kiküszöbölni, egy nemzeti eugenikai program keretében.
 
Szerintem a kerékpàr egy közlekedési eszköz. Minél többen hasznàljàk, annàl nagyobb a jogos igény a szabalyozasukra: Kresz ismeretek bizonyitàsa, felelösségbiztositàs, valamilyen mòdon a felismerhetöseg biztositàsa, rendszammal vagy màs mòdon, hogy a szabalytalansàgokat birsàgolni lehessen stb. A jelenlegi partizànmentalitàs és a növekvö anarchia nem megoldás hosszabb tàvon.
Ha megfigyelted, akkor nem az általad felsoroltak miatt tiltakoztam, hanem annyit jegyeztem meg, hogy ha a kresz nem kezelné az autósokat élő Istenként, hanem figyelembe venné, hogy a közlekedésnek vannak más résztvevői is és nem mindenáron őket akadályozná, az lehet, hogy jobb lenne.:)
Egyébként emellett csak annyit akartam, hogy érvényesüljön a motorosok által használt köszöntés: széles utat. (szó szerint, záróvonallal védett kerékpársávval)

A dunakanyarban elég faszák a bicikli utak és mégsem használják őket. Nekem futni jó, a bringásoknak meg nem jó bringázni.
máshol meg egyáltalán nem jók, sőt kifejezetten veszélyesek.

Engem is nagyon zavarnak a jelzőlámpák. Folyamatosan megállásra kényszerítenek, ami jelentősen megnöveli az autóm fogyasztását és káros anyag kibocsátását.
Kell valami kompromisszum, hogy úgy általában tudjanak élni az emberek is, ne csak az autós legyen kiszolgálva. Amúgy ezt valahogy úgy tanították, hogy a megengedett sebességnek van valami optimuma (30-40 környékén), ahol a káros anyag kibocsátás minimumot mutat.

Egyébként jellemző, hogy a szentendrei úton oda is raktak kaszásdűlőnél zebrát, ahol van aluljáró, nehogy a sok túlsúlyos haszontalannak 20 lépcsővel csökkentenie kellejen a kórházi cehhet. E
Bőven van ezen kívül elbaszott műtárgy az országban, ráadásul egy tolókocsis/járókeretes néni/bácsi lefelé még csak-csak legurul a lépcsőn, de aztán hogy jön fel a túloldalon?

De ami az idegesítő, hogy mindenki, aki pl 10 000ft-ot fizet a nyomorult bkv bérletéért havonta, (senki ne higyje h ebből megy a tömegközlekedés) a biciklisek és még a franc se tudja kiknek az igényei előbbre vannak véve, azokénál, akik messze sokkal többel hozzájárulnak a közös kasszához amiből, az infrastruktúrát fejleszthetnék.
Egyrészt, ha ezek is mind autóznának, akkor Te szopnád be, mert még ennyire sem lehetne közlekedni.
Ráadásul fajlagosan a legtöbb környezetterhelést Te jelented, szóval, azért nem árt, ha az okozott kárt meg is téríted valahogy.

A neolitikum is így kezdődött. A makkegészséges robosztus mezolitikumi vadászok kicsiny csoportjai álltak szemben a gracilis, göthös és betegségektől gyötört földművesek tömegével. A komplexitás növekedésének megvan az ára. Az asztmát pedig genetikailag kell kiküszöbölni, egy nemzeti eugenikai program keretében.

Érdekes, hogy ha „rólunk” (mindannyiónkról) van szó itt Európában, akkor neked nem számítanak az áldozatok, pár hónappal ezelőtt meg nagyon lelkendeztél, hogy megagigavárosok kellenek a világba és meg voltál botránkozva, hogy nem szabad az előrejelezhetően felesleges későbbi embermilliárdok megszületésének korlátot szabni egy átfogó születésszabályozási programmal. o_O
 
Érdekes, hogy ha „rólunk” (mindannyiónkról) van szó itt Európában, akkor neked nem számítanak az áldozatok, pár hónappal ezelőtt meg nagyon lelkendeztél, hogy megagigavárosok kellenek a világba és meg voltál botránkozva, hogy nem szabad az előrejelezhetően felesleges későbbi embermilliárdok megszületésének korlátot szabni egy átfogó születésszabályozási programmal. o_O

Nap, mint nap tapasztalom, hogy az átlag magyar mennyire nem tud olvasni, milyen nehézségei vannak a szövegértelmezésben. Ez is csak egy példa erre.
 
máshol meg egyáltalán nem jók, sőt kifejezetten veszélyesek.

Ezzel arra próbáltam utalni és már leírtam, hogy itt van jó bicikli út de mégis megy az ugatás és nem használják rendeltetés szerűen, mert az autósokat feltartani jobb.

Kell valami kompromisszum, hogy úgy általában tudjanak élni az emberek is, ne csak az autós legyen kiszolgálva. Amúgy ezt valahogy úgy tanították, hogy a megengedett sebességnek van valami optimuma (30-40 környékén), ahol a káros anyag kibocsátás minimumot mutat.

Egy autó 90 -110 km/óra között fogyaszt optimálisan.

Bőven van ezen kívül elbaszott műtárgy az országban, ráadásul egy tolókocsis/járókeretes néni/bácsi lefelé még csak-csak legurul a lépcsőn, de aztán hogy jön fel a túloldalon?

A metróba is lejutnak valahogy.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
Status
Not open for further replies.