Ne próbáld már meg egyoldalúan lefesteni a mesét
„Elsősorban olyan utcákat lehetne kerékpáros utcává tenni, ahol jelenleg sincs átmenő autóforgalom, csak például célforgalom”
Szóval mindenhol nem lenne ilyen, csak mutatóba 1-2. (Mindazonáltal sok értelme valóban nincs.)
Az mondjuk olyan megmosolyogni való eufémizmus, hogy: „A jelenlegi szabályozás szerint kötelező a bicikliseknek a kerékpárutat használni ott, ahol az ki van jelölve. A gyakorlatban azonban gyakran csak a kétirányú út egyik oldalán van kerékpárút, és erről nehézkes és veszélyes átjutni az út túloldalára; vagy csak kerékpársáv van kijelölve a járdán, amely nem alkalmas arra, hogy a gyalogosokkal együtt egy biciklis is használja; vagy télen nincs megfelelő takarítás a kerékpárutakon. ”
Az kimaradt, hogy van kerékpárút, mert ki van táblázva, de gyakorlatilag akkora rakás szar, hogy gyalog se nagyon lehet közlekedni rajta. (pl. Kecskeméten a reptérhez vezető „kerékpárút, meg a Lajosmizséről Felsőlajosra vivő és az 52-es út menti szarhalom”)
És sajnos koncepció sincs, mert, ha országos útvonalat akarsz menni, akkor néha teljesen random módon ki van baszva egy pár kilóméteres szakaszon a tiltó tábla, aztán kerüljél 40km-eket, ha nem akarsz szabályt sérteni.
Igazából az a mélyen fájó, hogy (a városok között lusták az utak szélére még 1-1 méter aszfaltsávot rakni két oldalra, meg húzni egy-egy záróvonalat és akkor a problémák 80%-a meg lenne oldva. Például Nagylaktól Nagyszalontáig ez nagyon jól működik.
Persze az is jópofa, amikor a 6-os Eurovelon Szentendre után (a nagyfalu felé) a földúton folytatódik a nemzetközi kerékpárút és az útelágazódásnál nincs kirakva egy tábla, hogy merre menjél tovább. Ha rosszul döntesz, akkor egy kilóméter múlva jössz rá, hogy egy tanya bekötőútjára keveredtél, ami persze zsákutca