[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Kukorica János

Well-Known Member
2016. szeptember 25.
576
686
93
Az fel sem merül benne, hogy pont ezért...? A kerékárút, ahol csak kerékpárnak van, az nem futásra van...

Halál fullos utakat nem használnak a biciklisek, inkább a kerékpárral közlekedni tilos táblát leszarva a fűúton mennek.. és ugye én vigyázzak rájuk, amikor mennék a dolgomra, de a nyomorult mögött egy fasza kis sor áll és mindenki arra vár, hogy végre megelőzhesse. (pl a budai alsó rakparton)

Már elnézést, de ez ordas hülyeség. Ki a tököm találta ki azt, hogy az út csak az autósoké...? Vagy én szerinted nem fizetek ÁFÁ-t a kerékpáros alkatrészektért? Vagy szerint az az autó/teherautó, ami a idehozta az alkatrészt, az nem benzin/gázolajjal megy?

Én 300 000-ért raktam most bele új turbót. 200 000 ft-volt a kormánymű csere, plusz az első futómű csere. 250 000 volt a hengerfejtömítés csere, plusz a síkolás. Vezérlés csere 100 000, egy szett gumi 60 000 körül van, az olcsóbb fajta (15 000/darab) úgy érzed, hogy ugyanannyi áfát fizetünk? 100 000+ volt az átíratás és szintén 100 000+ volt, a honosítás. Minden évben fizetem a kötelezőt + a súlyadót. Az apróságokat nem is írtam be, mint a 7500 kilóméterenkénti olajcserét és a kopóalkatrészek folyamatos cseréjét sem. De szélvédőcsere 25 000 lámpacsere 30 000 szóval szerintem ne vegyük egy lapra egy bicikli és egy autó fenntartásának a költségeit és, hogy ki mennyi adót és járulékot fizetget a saját járműve után. És ugye az üzemanyag árának a 40%-a is áfa. Ez már !1 volt az autós biciklis totón.
Utakat azért épít az emberiség ősidők óta, hogy a hadseregek és a kereskedők minél zavartalanabbul jussanak el Aból Bébe. Mivel egyik tevékenységhez sincs köze a biciklinek, ezért a biciklisek számára biztos nem épültek az utak. Az autósok, már nézőpont kérdése :)
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

sata

Well-Known Member
2014. július 20.
409
506
93
Na emberek, lehet iratkozni. Hogy el ne butuljunk :)

Az ELTE elindítja a Gender Studies mesterszak magyarosított változatát szeptembertől.

"a képzés során különös figyelmet fordítunk a társadalmi nemi egyenlőtlenségek magyarországi és kelet-közép-európai megjelenési formáira, a régióspecifikus magyarázatokra, elméletekre, megközelítésekre"

A kötelező kurzusok a teljesség igénye nélkül:
  • Társadalmi nemek szociálpszichológiája
  • Bevezetés a feminista irodalom- és kultúraelméletekbe
  • Antidiszkrimináció és emberi jogok a társadalmi nemek perspektívájából
  • Testelméletek és testtörténetek
  • Férfikutatások
  • Feminista filozófia
  • Gendernyelvészet
  • Aktuális genderkérdések a hazai és nemzetközi közbeszédben
  • Nem és karrier
  • Társadalmi nemek a médiában
  • Szexuális kisebbségek
  • Globális perspektívák a társadalmi nemek tudományában
Na ki jött izgalomba ? :D
Hiánypótló az hétszentség... :D
 
M

molnibalage

Guest
Halál fullos utakat nem használnak a biciklisek, inkább a kerékpárral közlekedni tilos táblát leszarva a fűúton mennek.. és ugye én vigyázzak rájuk, amikor mennék a dolgomra, de a nyomorult mögött egy fasza kis sor áll és mindenki arra vár, hogy végre megelőzhesse. (pl a budai alsó rakparton)
Mivel én még olyan út közelében nem jártam, ahol tilos a kerékpározás, ezért itt nem tudok semmit mondani... Viszont érdekes módon olyan még nem volt a városban, hogy a villamos szabálytalanul parkoló bringás miatt nem tud haladni... Hmhm...

Én 300 000-ért raktam most bele új turbót. 200 000 ft-volt a kormánymű csere, plusz az első futómű csere. 250 000 volt a hengerfejtömítés csere, plusz a síkolás. Vezérlés csere 100 000, egy szett gumi 60 000 körül van, az olcsóbb fajta (15 000/darab) úgy érzed, hogy ugyanannyi áfát fizetünk? 100 000+ volt az átíratás és szintén 100 000+ volt, a honosítás. Minden évben fizetem a kötelezőt + a súlyadót. Az apróságokat nem is írtam be, mint a 7500 kilóméterenkénti olajcserét és a kopóalkatrészek folyamatos cseréjét sem. De szélvédőcsere 25 000 lámpacsere 30 000 szóval szerintem ne vegyük egy lapra egy bicikli és egy autó fenntartásának a költségeit és, hogy ki mennyi adót és járulékot fizetget a saját járműve után. És ugye az üzemanyag árának a 40%-a is áfa. Ez már !1 volt az autós biciklis totón.
Szerinted te koptatod jobban az utat a tonnás kocsiddal ami 3-4-szer akkora sebességel gyűri az utat vagy a bringa? Szerinted a bringás kormol jobban vagy a kocsid? Hm...? Szóval jó lenne leállni azzal a balfasz dumával, hogy az út az autósé. Lófaszt. Az autóé is. Az autó lelőtt meg mindenkié volt az út, csak az autós propaganda az USA-ból kiindulva hihetetlenül sikeres volt. Érdekes módon a világ értelmesebb felé az autózás belvárosi visszaszorítása a cél, mert rájöttek, hogy kurva nagy hülyeséget csináltak, élhetetlen város a végeredmény.

Te fővárosi vagy? Sétálj már a belvárosban, ahol a szűk utácban a gyalogosforgalmat is helyenként kiszorította meg az városon átmenő autópályáknál, ahol zaj és bűz van, de élet az nincs. Tényleg kurva jó és hasznos...

Ja, az autódban meg van légkondi és fűtés és nem emberi erővel hajtod és univerzális is, mert messzira is mész vele, akár 1000 km-re is. Bringával ezt nem teszed meg. Jó reggelt ez a kényelmed ára meg az, hogy nem mozogsz, míg én meg igen. Szóval jó lenne nem előadni itt mártírt, mert elfog a röhögőcsörcs..

Utakat azért épít az emberiség ősidők óta, hogy a hadseregek és a kereskedők minél zavartalanabbul jussanak el Aból Bébe. Mivel egyik tevékenységhez sincs köze a biciklinek, ezért a biciklisek számára biztos nem épültek az utak. Az autósok, már nézőpont kérdése :)
Ez a rész a mosoly ellenére nettó trollkodás, mert pont benne van a lényeg. Utak az autók előtt is épület, annak használata nem az autsókok privilégiuma. Vagy akkor mától kérhetem az összes olyan parkolóhely megszűntetését, ami járdából veszi el a helyet vagy jártára kell ráálléni? Izé...
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Kukorica János

Well-Known Member
2016. szeptember 25.
576
686
93
Mivel én még olyan út közelében nem jártam, ahol tilos a kerékpározás, ezért itt nem tudok semmit mondani... Viszont érdekes módon olyan még nem volt a városban, hogy a villamos szabálytalanul parkoló bringás miatt nem tud haladni... Hmhm...

De olyan van, hogy pl a rakparton szabálytalanul közlekedő bringás/bringások miatt nem lehet haladni, ezt általában 2-esben huzatással szoktam honorálni, ami nem kis korommennyiség :)
Szerinted te koptatod jobban az utat a tonnás kocsiddal ami 3-4-szer akkora sebességel gyűri az utat vagy a bringa? Szerinted a bringás kormol jobban vagy a kocsid? Hm...? Szóval jó lenne leállni azzal a balfasz dumával, hogy az út az autósé. Lófaszt. Az autóé is. Az autó lelőtt meg mindenkié volt az út, csak az autós propaganda az USA-ból kiindulva hihetetlenül sikeres volt. Érdekes módon a világ értelmesebb felé az autózás belvárosi visszaszorítása a cél, mert rájöttek, hogy kurva nagy hülyeséget csináltak, élhetetlen város a végeredmény.

Te fővárosi vagy? Sétálj már a belvárosban, ahol a szűk utácban a gyalogosforgalmat is helyenként kiszorította meg az városon átmenő autópályáknál, ahol zaj és bűz van, de élet az nincs. Tényleg kurva jó és hasznos...

Ja, az autódban meg van légkondi és fűtés és nem emberi erővel hajtod és univerzális is, mert messzira is mész vele, akár 1000 km-re is. Bringával ezt nem teszed meg. Jó reggelt ez a kényelmed ára meg az, hogy nem mozogsz, míg én meg igen. Szóval jó lenne nem előadni itt mártírt, mert elfog a röhögőcsörcs..

Nem vagyok fővárosi, abban a csatorna, hányás, hugy, csöves és kutyaszarszagú városban én nem tudnék élni. (ezen már nem sokat dob az autófüst) Én az aglomerációban élek a dunakanyarban egy hegyen, ahonnan Budapest adja a kilátást 10 percre az erdőtől, ám sokszor járok be dolgozni pestre, mert mostmár vállalkozó vagyok és ha onnan jön a megrendelés, akkor oda kell menni. Amint az előbb leírtam neked, a kis extrámért, amit autónak hívnak én messzemenően többet fizetek, mint bármelyik bringás, a közösbe ezáltal én sokkal többel szállok, be ezért engedtessék meg nekem, hogy ne a biciklisek legyenek az elsők az amúgy a neve szerint is autóúton.
Mivel évek óta boxolok és földharcolok, plusz rendszeresen futok, nem győztél meg, hogy többet sportolsz nálam. (ez főszezonban a futóedzések nélkül is 12 edzés / hét és nehéz fizikai munkát végzek)

Ami a világ értelmesebbik felét illeti épp most szállják meg őket az arabok és a négerek. Akik ennyire értelmesek, annak a példáit nem biztos hogy követni akarom.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 075
113
A 11-es nem autóút, csak főút. A hozzád legközelebbi autóút az M0, de arre meg fel se hajthat biciklis, autóutakon ugyanis szigorúan tilos biciklivel közlekedni!

De egyébként igen, a főutakról (első és másodrendű) le kellene tiltani a bicikliseket!
 
M

molnibalage

Guest
De olyan van, hogy pl a rakparton szabálytalanul közlekedő bringás/bringások miatt nem lehet haladni, ezt általában 2-esben huzatással szoktam honorálni, ami nem kis korommennyiség :)


Nem vagyok fővárosi, abban a csatorna, hányás, hugy, csöves és kutyaszarszagú városban én nem tudnék élni. (ezen már nem sokat dob az autófüst) Én az aglomerációban élek a dunakanyarban egy hegyen, ahonnan Budapest adja a kilátást 10 percre az erdőtől, ám sokszor járok be dolgozni pestre, mert mostmár vállalkozó vagyok és ha onnan jön a megrendelés, akkor oda kell menni. Amint az előbb leírtam neked, a kis extrámért, amit autónak hívnak én messzemenően többet fizetek, mint bármelyik bringás, a közösbe ezáltal én sokkal többel szállok, be ezért engedtessék meg nekem, hogy ne a biciklisek legyenek az elsők az amúgy a neve szerint is autóúton.
Mivel évek óta boxolok és földharcolok, plusz rendszeresen futok, nem győztél meg, hogy többet sportolsz nálam. (ez főszezonban a futóedzések nélkül is 12 edzés / hét és nehéz fizikai munkát végzek)

Ami a világ értelmesebbik felét illeti épp most szállják meg őket az arabok és a négerek. Akik ennyire értelmesek, annak a példáit nem biztos hogy követni akarom.
1. Nem autóút a neve.
2. Engedettség meg nekem, hogy mivel hozzád képest nem használom sem az utat terhelésben, sem felületen sem parkolásban, akkor kimondjam, hogy használat arányához képest te semmivel sem fizetsz többet.
 
M

molnibalage

Guest
A 11-es nem autóút, csak főút. A hozzád legközelebbi autóút az M0, de arre meg fel se hajthat biciklis, autóutakon ugyanis szigorúan tilos biciklivel közlekedni!

De egyébként igen, a főutakról (első és másodrendű) le kellene tiltani a bicikliseket!
Nettó faszság ez az igény.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A 11-es nem autóút, csak főút. A hozzád legközelebbi autóút az M0, de arre meg fel se hajthat biciklis, autóutakon ugyanis szigorúan tilos biciklivel közlekedni!

De egyébként igen, a főutakról (első és másodrendű) le kellene tiltani a bicikliseket!
Nyugodtan meg lehetne tenni, ennek csak annyi a feltétele, hogy kerékpárutakat kell melléjük építeni. Mert ugye ha én nem tilthatlak ki téged autóstól az utcámból (lenne rá szándék), akkor te se tilts ki senkit a közutakról, mert nem csak a te pénzedből épült, annak a pénze is benne van akinek nincs autója.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
M

molnibalage

Guest
Mivel évek óta boxolok és földharcolok, plusz rendszeresen futok, nem győztél meg, hogy többet sportolsz nálam. (ez főszezonban a futóedzések nélkül is 12 edzés / hét és nehéz fizikai munkát végzek)

Ami a világ értelmesebbik felét illeti épp most szállják meg őket az arabok és a négerek. Akik ennyire értelmesek, annak a példáit nem biztos hogy követni akarom.
Ezen felül a kommented ezen része is nettó vörös posztó. Pont te vagy az, aki miatt részben élhetetlen a főváros és még neked áll feljebb és osztod magasztos hülyeségeidet...

Az utolsó felének meg semmi köze a közlekedés szervezéshez. Én évi 4 ezer km körül tekerek (ennek számottevő része hegynek felfele) és emelett még röplabdázom is, ha már ennyire feszegeted a témát.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Halál fullos utakat nem használnak a biciklisek, inkább a kerékpárral közlekedni tilos táblát leszarva a fűúton mennek.. és ugye én vigyázzak rájuk, amikor mennék a dolgomra, de a nyomorult mögött egy fasza kis sor áll és mindenki arra vár, hogy végre megelőzhesse. (pl a budai alsó rakparton)
Ha haladni akar, akkor kénytelen, mert ahol ki van jelölve a kerékpárút, ott gyakorlatilag nonstopban fotózkodnak a turisták, meg rengeteg a gyalogos. Legalább 50% menetidőt spórol valaki, ha mondjuk az Árpád hídtól el akar jutni a Lágymányosiig, mindazonáltal azért a fullostól messze van. Sajnos ott is szar a nyomvonala a kerékpárútnak. o_O
De olyan van, hogy pl a rakparton szabálytalanul közlekedő bringás/bringások miatt nem lehet haladni, ezt általában 2-esben huzatással szoktam honorálni, ami nem kis korommennyiség :)
Ezt a környezetvédelem dolgot nem a Te eszedhez szabták, mi?o_O

Ráadásul, ahogy korábban is kifejtettem, ahol lehet meg kell szélesíteni az utakat és záróvonallal fedezett kerékpársávot kell kialakítani (városköziben mindenképpen), így az ilyen problémák gyakorlatilag megszűnnének.
-Nem bóklászna ott gyalogos, futó, mittudomén
-A hóeltakarítás meg lenne oldva egyszerre az autósok sávjával
-Mivel a közutakat ritkán nyomja fel a fák gyökere (ez a rossz tervezés miatt a bicikliutak nagy részénél 2-3 éven belül elkezdődik), ráadásul a kamionok sem mászkálnának rajta, ezért gyakorlatilag örök életű lenne.
- Nem lenne a közepén hirdetőtábla, postaláda, villanyoszlop.
-Egyszerre építhető az autók és a kerékpárosok által használható útvonal, egy tenderből kevesebb földmunkával.
-A kerékpáros, ha haladni szeretne, nem kényszerül a nagytestűek sávjába, mert egy saját „elkülönített” pályán közlekedik. Ebből adódóan mindkét közlekedési nem független a másiktól.

Ez a rendszer pl Vecsésen, Alsónémedin, meg még valószínűleg sok helyen nagyon jól tud működni évek óta.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

Kukorica János

Well-Known Member
2016. szeptember 25.
576
686
93
Ezt a környezetvédelem dolgot nem a Te eszedhez szabták, mi?o_O

Mivel 4 évig kertészként dolgoztam, az éveket szorozd fel olyan átlagosan 10 000 elültetett növénnyel. (és akkor mindösszesen 5 kert 2000 növény/év) Emellett a saját kertemben zöldséget termesztek, ami a zöldségfogyasztásom 70%-át teszi ki egy évben. szelektíven gyűjtök mindent. Nem dohányzom és csak alkalom adtán iszom (születésnap, névnap, nevezetes nap) Nem szemetelek és utálom azokat is akik szemetelnek. Mindent vagy piacon, vagy a helyi embereknél veszünk, a külföldit, max banánból, vagy narancsból szeressük. (környezetterhelés míg idehozzák) Lehet mégis csak nekem való ez a környezet védelem dolog. :)
 

Kukorica János

Well-Known Member
2016. szeptember 25.
576
686
93
Ha haladni akar, akkor kénytelen, mert ahol ki van jelölve a kerékpárút, ott gyakorlatilag nonstopban fotózkodnak a turisták, meg rengeteg a gyalogos. Legalább 50% menetidőt spórol valaki, ha mondjuk az Árpád hídtól el akar jutni a Lágymányosiig, mindazonáltal azért a fullostól messze van. Sajnos ott is szar a nyomvonala a kerékpárútnak. o_O

Tehát az rossz ha a kerékpárosnak rossza a gyalogosok miatt, de az nem baj, ha nekem rossz a kerékpárosok miatt, mert ha nekem van plusz 50% menetidőm, azt senki le sem tojja. Egy kerékpárosnak holnap már okoztál egy kisebb füstmérgezést, mondd csak tovább az ilyen remekbeszabott érveket:)
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
Status
Not open for further replies.