Sz-300P / SA-10 Grumble, Sz-300V / SA-12 Gladiator / S-300 (Szovjetunió)

04e7b-s-400_launch.jpg
 
Naszóval, egy kompozit diagram, a repülési idő, a HMZ és a maximális túlterhelés látható rajta. A hármas számcsoportokból az első a max. G. Közel 18G a max. a jobb felső sarokban 24km magasban és 80 km táján 2G.

fe1hvv5vmsi2k70t1app.jpg


Az 5V55R (Sz-300PT, PSz) tömege (1660 kg) alig tér el az az 48N6 (Sz-300PMU-1) tömegétől (1800 kg), a HMZ mégis furán levágódik a magasság emelkedésével is, de alacsonyan rendkívül kicsi az Sz-300MPU-1-hez képest. Ez valószínűleg azért van, ami korábban is probléma volt az Sz-200 Vegánál is, a rakéta hőterhelése nagy volt és ennyit bírt.

A rakéta viszont bőven bír sebességgel a HMZ szélés is, ez a lenti a diagramon látszik. A HMZ szélén magasságtól függően M3-4 táján van még a sebesség úgy, hogy a rakéta lefelé jön majd, tehát a gravicátió gyorsítani fogja. (A sebesség görbe egyre lapasodik.)
0m16e2vs4g7hh8dziar9.jpg


A hőterhelés problémáját később megoldották és a kis magasságú HMZ a PMU-1-nél teljes lett. A PMU-1-nél változott is radar, a HMZ így lett 150 km.

hilr9fn3ylo6zk7pperi.jpg

Sz-300PMU-1 HMZ fent. A korábbi kompozik képen látható, hogy a HMZ jobb felső részén a rakéta már alig képes manőverre (2G), gyakorlatilag egy ballisztikus rakéta, ahogy az összes pályán az, végfázis manőverezéssel. Emiatt törik le a 80 km után kicsit a magassága a PMU-1-nek. Viszont látható, hogy kis magasságon már a horizontig ér le a HMZ.

Ezen van az PMU-1 rakétája (48N6) és az Sz-400 HMZ 250 km-ig.
qarhdn9ciaahcp5y8fwo.jpg
 
5P85SE2 TEL az Sz-300PMU2 rendszerhez
1280px-30N6E2_radar_(S-300PMU2)_-_100th_Anniversary_VVS-R_-03.jpg

S-300.jpg

5P85SE2_of_the_SAM_system_S-300_PMU-2_SAM.jpg

5P85DE
s-300pmu_obr6_129.jpg

Úgy látszik, hogy vegyesen is alkalmazzák a TEL járműveket.
1029989480.jpg

64N6E2 Távolfelderítő lokátor menetben és harchelyzetben a kínai légvédelem Sz-300PMU2 ADMS-ben
14078928_2007050209395826609400.jpg

0_5e976_ff091b02_XXXL.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Még az éles alkalmazás sem jelent automatikusan levonható következtetéseket:
- Ki volt az alkalmazó?
- Tanult e az első /"nyilvánosan"/ éles alkalmazás hibáiból? Stb.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Még az éles alkalmazás sem jelent automatikusan levonható következtetéseket:
- Ki volt az alkalmazó?
- Tanult e az első /"nyilvánosan"/ éles alkalmazás hibáiból? Stb.
Meg amit nagyon szeretnek rengetegen ignorálni: Túlerő.

Az mindent visz.

Jelenleg ha a Huaf egy varázslatos mesebeli/elméleti patika tisztaságú steril félszigeten megütközne a Gripen + Amraam kombónkkal, akkor is a KNDK nyerne a rengeteg Mig-21-ével, mert túlzás nélkül több vadászgépük van mint nekünk rakétánk, mégis hibás következtetés lenne ebből levonni azt, hogy a Mig-21 + gépágyú jobb mint a Gripen + Amraam.

Ennyit számít a túlerő.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and akagi
Meg amit nagyon szeretnek rengetegen ignorálni: Túlerő.

Az mindent visz.

Jelenleg ha a Huaf egy varázslatos mesebeli/elméleti patika tisztaságú steril félszigeten megütközne a Gripen + Amraam kombónkkal, akkor is a KNDK nyerne a rengeteg Mig-21-ével, mert túlzás nélkül több vadászgépük van mint nekünk rakétánk, mégis hibás következtetés lenne ebből levonni azt, hogy a Mig-21 + gépágyú jobb mint a Gripen + Amraam.

Ennyit számít a túlerő.
Vicces kedvedben vagy!;)
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Meg amit nagyon szeretnek rengetegen ignorálni: Túlerő.

Az mindent visz.

Jelenleg ha a Huaf egy varázslatos mesebeli/elméleti patika tisztaságú steril félszigeten megütközne a Gripen + Amraam kombónkkal, akkor is a KNDK nyerne a rengeteg Mig-21-ével, mert túlzás nélkül több vadászgépük van mint nekünk rakétánk, mégis hibás következtetés lenne ebből levonni azt, hogy a Mig-21 + gépágyú jobb mint a Gripen + Amraam.

Ennyit számít a túlerő.

Nem steril sziget a világ és mindig rengeteg feltétel van. Ettől még persze alavető igazság hogy "a mennyiségnek is megvan a minősége".

De uígy fontos pl a mi jön szembe. Szerbek tán Koszovó esetén T-34et alkalmaztak. Ha nincs ATGM a T-34 is modern.