kósza ötlet, de jól gondolom, hogy feleslegesen költséges lenne a magyar btr-eket úgy átmókolni, hogy a motor a sofőr mellé kerül, hátra pedig kap egy normális desszant ajtót, mint a modern gépeken egy átrendezett belső térrel?


Könyörgöm, felejtsük már el a BTR-80 családot! Mivel szar már, úgy, ahogy van. Kb. mindent át kéne tervezni és építeni rajta... Nem éri meg, semmilyen szempontból. Akár nyugati (Patria, Boxer), akár keleti (Bumerang), de "ugyanannyi" (korrupciós, haveri, szarrá túlárazott, stb. ismerjük, tudjuk...) pénzért sokkal jobb, nagyobb harcértékű cuccot lehet beszerezni.
 
mint írtam kósza ötlet volt, abból (is) kiindulva, hogy a csóri belarusszok is átmókolták a brdm2-ket caiman-ra, az sem volt egy egyszerű művelet szvsz
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
mint írtam kósza ötlet volt, abból (is) kiindulva, hogy a csóri belarusszok is átmókolták a brdm2-ket caiman-ra, az sem volt egy egyszerű művelet szvsz

Nem támadásnak szántam. :) De nagyon rühellem a BTR-t... Az a PSZH, amni közelről még a 7.62x39-et sem fogja meg... Amikor már a standard a .50 elleni védelem, nem a csapatszállítóknál, hanem a szaros 4-5 személyes terepjáróknál (JLTV, Hawkei...) is... Érted. :)
 
A BTR-ekhez akkor lenne érdemes hozzányúlni, hogy ha ledobnák őket a tartalékosoknak.
Új motor kéne ami elbír egy elektromos rendszert, távirányított fegyverállványt rá, némi elektronika, rpg rács, a belső felületekre kevlárszálas réteg. Az izraeliek árulnak ilyen csomagot hozzá.
Aztán jobb mint a platós teherautó.

Viszont az aktív alakulatoknál helye nincs neki.
 
kósza ötlet, de jól gondolom, hogy feleslegesen költséges lenne a magyar btr-eket úgy átmókolni, hogy a motor a sofőr mellé kerül, hátra pedig kap egy normális desszant ajtót, mint a modern gépeken egy átrendezett belső térrel?

Annyi pénzből szvsz lehetne építeni egy új járművet. Mármint lopás nélkül.

Amit viszont szerintem meg lehetne tenni - bár szerintem már írtam - hogy a tornyot lecserélni egy olyanra távirányítóra, ahol minden cucc kívül van, és nem lóg be az utastérbe, és így 10 lövészt szállíthatna a jármű, a tornyot meg az a anyósülésről lehetne vezérelni.

APC-ként így hatékonyabb lenne, IFV-nek meg úgye jó.
 
A BTR-ekhez akkor lenne érdemes hozzányúlni, hog a ty ha ledobnák őket a tartalékosoknak.
Új motor kéne ami elbír egy elektromos rendszert, távirányított fegyverállványt rá, némi elektronika, rpg rács, a belső felületekre kevlárszálas réteg. Az izraeliek árulnak ilyen csomagot hozzá.
Aztán jobb mint a platós teherautó.

Viszont az aktív alakulatoknál helye nincs neki.

Kiegészíteném egy szélesebb deszantajtóval az előbbi felsorolást.
Amúgy nem szükséges tíz embert szállítania a gépnek, de ha nincs bent a torony, akkor máris elfér az emberek felszerelése is, meg az esetleg egyéb szállítandó cuccok,. mert az eddig nagyon necces volt ha nagyobb málhákkal kellett beférni.
 
igor-gorkovenko-btr-80-2014-front-final.jpg


Motor-technikás, disel-guru, és hobby-tuning ismeretségemet körbetelefonálva megerősítettek abbabban, hogy jól gondolom, hogy a néhány kritikusan igénybevett alkatrész jobb, "nyugatira" cserélésével az eredeti motor lazán felhúzható 350 Le-re! Megbízhatóan!!!

Kb. 11l-ből (10.850 ccm, turbós!!!), "sima tununggal" kihozható a 35Le/liter teljesítmény!

Gyakorlatilag az eredeti motorból reálisan, valóban megcsinálható, a hűtés kismértékű kapacitásnövelésével, és nagymértékű üzembiztonság növelésével.
Az olajhűtést-kapacitást is lehet erősíteni.

Egy ilyen átépítést a nagyszervíz alkalmával meg lehet csinálni!

Megbecsülték: kb 500e HUF(!!!) anyagköltség!!!


A 450 Le-s lépcsőfok már "komolyabb"(huuuuuhhhhh, ;)):
1,5M HUF, anyagárat saccoltak, eredeti motorból!!!
A gyárnak is van ilyen változat (Köszönet a "szikráért" ravenlord-nak!)

És meg lehet tenni a német Leo-s trükköt: béke-üzemmódban csak 350Le, "élesben" 450Le: üzemóra, üzemanyag kímélő is!

BTR-82A_wheeled_armoured_infantry_fighting_vehicle_Russia_Russian_army_defence_industry_006.jpg
 
igor-gorkovenko-btr-80-2014-front-final.jpg


Motor-technikás, disel-guru, és hobby-tuning ismeretségemet körbetelefonálva megerősítettek abbabban, hogy jól gondolom, hogy a néhány kritikusan igénybevett alkatrész jobb, "nyugatira" cserélésével az eredeti motor lazán felhúzható 350 Le-re! Megbízhatóan!!!

Kb. 11l-ből (10.850 ccm, turbós!!!), "sima tununggal" kihozható a 35Le/liter teljesítmény!

Gyakorlatilag az eredeti motorból reálisan, valóban megcsinálható, a hűtés kismértékű kapacitásnövelésével, és nagymértékű üzembiztonság növelésével.
Az olajhűtést-kapacitást is lehet erősíteni.

Egy ilyen átépítést a nagyszervíz alkalmával meg lehet csinálni!

Megbecsülték: kb 500e HUF(!!!) anyagköltség!!!


A 450 Le-s lépcsőfok már "komolyabb"(huuuuuhhhhh, ;)):
1,5M HUF, anyagárat saccoltak, eredeti motorból!!!
A gyárnak is van ilyen változat (Köszönet a "szikráért" ravenlord-nak!)

És meg lehet tenni a német Leo-s trükköt: béke-üzemmódban csak 350Le, "élesben" 450Le: üzemóra, üzemanyag kímélő is!

BTR-82A_wheeled_armoured_infantry_fighting_vehicle_Russia_Russian_army_defence_industry_006.jpg

Nem tudod növelni a hűtés kapacitását,így is alig alig elég.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nem tudod növelni a hűtés kapacitását,így is alig alig elég.


Ha vicces szeretnék lenni, azt mondanám, hogy fogadjunk, ( :p ), de ehelyett javaslok egy plussz külső(felső) "dobozt": "tele" hűtőradiátorral, és ventillátorral!

Lépjük át saját árnyékunk -senki nem kötelez, hogy csak az eredeti helyet használhatjuk, ez nem Bernie(Ecc...)-Forma-1-e(a Ferrerinak mindent szabad, mássak a felét sem ;)).

A T-90-nél sem volt "snasz" az oroszoknak utólag-külső elhelyezéssel-dieselgenerátort "odafaragni" :).

Plussz egy saját/idegen radiátor, vagy akár az eredeti egy részét is kitelepíteni, hogy a belső elemek "szellősebbek" legyenek.
Biztos, hogy jót tesz az üzembiztonságnak, lenne hely a plussz olajhűtésnek.
Az eredeti hőkapcsolókat pedig kapásból cserélném, duplikálnám, és az eredetihez képest "csak ez a csere" ötszörösére emeli az üzembiztonsági tényezőt (visszaemlékezve orosz-ukrán "alkatrész emlékeimre")!!!

main-qimg-8c3421322dfa5865c096d9732f526c2b

877d9f0a89b32b0a5f4e086d082ff7e1.jpg

6x03c78SWmdjesRIs.jpeg
 
igor-gorkovenko-btr-80-2014-front-final.jpg


Motor-technikás, disel-guru, és hobby-tuning ismeretségemet körbetelefonálva megerősítettek abbabban, hogy jól gondolom, hogy a néhány kritikusan igénybevett alkatrész jobb, "nyugatira" cserélésével az eredeti motor lazán felhúzható 350 Le-re! Megbízhatóan!!!

Kb. 11l-ből (10.850 ccm, turbós!!!), "sima tununggal" kihozható a 35Le/liter teljesítmény!

Gyakorlatilag az eredeti motorból reálisan, valóban megcsinálható, a hűtés kismértékű kapacitásnövelésével, és nagymértékű üzembiztonság növelésével.
Az olajhűtést-kapacitást is lehet erősíteni.

Egy ilyen átépítést a nagyszervíz alkalmával meg lehet csinálni!

Megbecsülték: kb 500e HUF(!!!) anyagköltség!!!


A 450 Le-s lépcsőfok már "komolyabb"(huuuuuhhhhh, ;)):
1,5M HUF, anyagárat saccoltak, eredeti motorból!!!
A gyárnak is van ilyen változat (Köszönet a "szikráért" ravenlord-nak!)

És meg lehet tenni a német Leo-s trükköt: béke-üzemmódban csak 350Le, "élesben" 450Le: üzemóra, üzemanyag kímélő is!

BTR-82A_wheeled_armoured_infantry_fighting_vehicle_Russia_Russian_army_defence_industry_006.jpg
És ha véletlenül igényli a helyzet és ki kell vinni a kerekekre a plusz póvert, akkor a kardánok meg az osztóművek fogják lájkolni a legalább 35%-os teljesítménynövekedést?
Ha igen, meddig?
 
  • Tetszik
Reactions: endre
És ha véletlenül igényli a helyzet és ki kell vinni a kerekekre a plusz póvert, akkor a kardánok meg az osztóművek fogják lájkolni a legalább 35%-os teljesítménynövekedést?
Ha igen, meddig?


Jól látod, +35%-nál már nincs/nem biztos, hogy van ennyi tartalék a rendszerben!

Váltó igényel kíméletet, szerintem, vmilyen elektromos/elektronikus félautomata, "segéd" kellene!

Bár akkor már jobb a diesel-elektromos rendszer, az eredeti 350Le-s re húzott motorral.
De ez kb 25-35m/db :- (
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Jól látod, +35%-nál már nincs/nem biztos, hogy van ennyi tartalék a rendszerben!

Váltó igényel kíméletet, szerintem, vmilyen elektromos/elektronikus félautomata, "segéd" kellene!

Bár akkor már jobb a diesel-elektromos rendszer, az eredeti 350Le-s re húzott motorral.
De ez kb 25-35m/db :- (
Régebben valaki felvetette itt a fórumon, hogy érdemes lenne átalakítani 8x4-esre és egy kapcsolható hidrosztatikus segédhajtással szorult helyzetekben lehetne 8x8-as belőle.


 
Régebben valaki felvetette itt a fórumon, hogy érdemes lenne átalakítani 8x4-esre és egy kapcsolható hidrosztatikus segédhajtással szorult helyzetekben lehetne 8x8-as belőle.

Elveszne a "faék bonyolultság" (viszonylagos egyszerűség) maradék előnye is.

Akkor már inkáb inkább a diesel-elektromosat tartom jobbnak, mert azzal "együtjár" az automata váltó.
Ez pedig a gyakorlatban -jó megvalósítás esetén- kiküszöböli az emberi tényezők jelentős részét: rossz/kíméletlen/hibás váltó-kuplung használatból adódó meghibásodások! Az eredetileg is rossz ergonómiájú kezelhetőseg miatt ez komoly -bevethetőséget/hatékonyságot jelentősen befolyásoló problémája a BTR-nek!

A hosszútávú üzemeltetés alatt nagyon jelentős megtakarítás lenne az emberi hibák elmaradása! 10-15 év alatt bőven megtérülő költség, ráadásul 10% fogyasztás csökkenés benne van a rendszerben.
Rövidtávon a tisztán elektromos meghajtási mód miatt a felderítő ("lopakodó :) " ) üzemmód is megvalósul ;) !

Ha pedig ez OK, akkor már egy kompozit-acél szendvics(pót) páncél(vagy BDD) kb. +4 tonnából elég a 14,x es védelemig, kb. +7-9 tonnából a 23-30(?!?) mm-es védelemig!

És ez az ár -fegyverzettel együtt is- még a negyede-ötöde se egy új(hasonló) IFV-nek,!
De inkább páncélvadászt, felderítőt, csapatlégvédelmet, rakétatüzért(BM-21) csinálnék belőle.

Mert a hátul deszantolást megoldani túl bonyolultnak tartom.(Arra T-55/72-t építenék á

De a fenti feladatokat Diesel-elektromos verzióban, pótpáncélozva fillérekből meg tudja oldani!

Nem dobnám ki, arra(ezekre) használnám, amire szinte optimális!
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Szóba jöhet még Rába D20-as motorok beépítése is, kevéssel kisebb lökettérfogat (10350 cm^3) mellett nagyobb teljesítmény (320 LE). D10 TLL 235 és D11 UTL.
Nem tudom, hogy van-e belőle raktáron zsír új, újragyártható-e, vagy a több százezer kilométert futott Ikarusokból kibányászva fel lehet-e még újítani ésszerűen.
http://www.delpestibusz.hu/rbmot.html
http://www.delpestibusz.hu/rbmot.html
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek