A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Évi 10 db terepjáró nem mennyiség. Krisss mi a gond a Hiluxal azon kívül hogy mindenféle alibi hadtest kapott eddig belőle kivéve a tényleges katonákat?
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
A Btr-eket is azért vették mert olcsó volt, akkori áron 50 millió forint volt darabja, mint listaáron egy merci 600 SEL full extrásan.

Sajnos ma már nincs luxusautóárban IFV.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and fip7
Mihu, Hilux, akkor nagyjából látjuk hogy pazarolják majd el a GDP 2%-ig vezető úton a pénzeket úgy, hogy semmilyen fejlődés ne legyen, az ország továbbra is tökéletesen védtelen legyen, az iszonyú pénzekért teljesen fegyvertelen hadsereg miatt.

Zord írta a cikkben:
"A kiírás előzményeként a parlament pár hete pótköltségvetést szavazott meg a célra tízmilliárd forint összegben, és jövőre újabb tízmilliárd forint áll rendelkezésre a nagyjavításra."
Akkor a Mi24-es felújítás a honvédség költségvetéséből megy, vagy plusz forrásból?
 
Évi 10 db terepjáró nem mennyiség. Krisss mi a gond a Hiluxal azon kívül hogy mindenféle alibi hadtest kapott eddig belőle kivéve a tényleges katonákat?
Már minden laktanyában van jópár darab. Egyébként semmi, a régi opelek helyett tökéletes (arra is szánják hálistennek)
 
  • Tetszik
Reactions: marton
Az összeg egy részét érdemes volna a korábbi bundeswehr ajándék teherautók kiváltására fordítani, ha már terepjáró. Van vagy 500db jármű és az kb. 80 féle, ráadásul már akkor is örültek a németek, hogy eltakarítjuk a szemetet, itt meg örültek, hogy jaaajjj, nyugati technika, közben meg egyik-másik nem sokkal van egy Zil szintje fölött és ugye minden fajtához más alkatrészbeszállítót kell felhajtani...
A 90 előtti időkből csak a Kamaz motoros Uralokat volna szabad megtartani! Az összes többi típus selejtezendő az utolsó példányig.
 
Az összeg egy részét érdemes volna a korábbi bundeswehr ajándék teherautók kiváltására fordítani, ha már terepjáró. Van vagy 500db jármű és az kb. 80 féle, ráadásul már akkor is örültek a németek, hogy eltakarítjuk a szemetet, itt meg örültek, hogy jaaajjj, nyugati technika, közben meg egyik-másik nem sokkal van egy Zil szintje fölött és ugye minden fajtához más alkatrészbeszállítót kell felhajtani...
A 90 előtti időkből csak a Kamaz motoros Uralokat volna szabad megtartani! Az összes többi típus selejtezendő az utolsó példányig.

A 90 előtti időkből már semminek sem szabadna lennie, ami teherautó, vagy terepjáró.
 
Szerintem a régi jól bevált teherautókat/terepjárókat nem feltétlen kellene újra cserélni. Először is mert sokba kerülnek, másodsorban pedig nem feltétlenül jobbak. A mindenféle elektronikával telerakott új gépeknek mindig van valami baja. Nem mennek el olaj vagy víz nèlkül ha kell és sokkal érzékenyebbek a karbantartásra. A régi sikerszériákat rendszerben kellene tartani. Pl. Dizel Ural, UNIMOG...A francia hadseregben a mai napig igen közkedvelt a p4 és a VLRA amik pedig nem mai gyerekek, de elnyűhetetlenek.Még a különleges erők is VLRA t használnak pedig a 60as évek óta gyártják szinte változatlanul.
 
az autó ipar fejlődik, minden csili-vili, ez van, ha fosunk az elektronikától, akkor újra rá kell állni a rába botondok gyártására, az faék, semmi elektronyika, teljesen jó...
 
  • Tetszik
Reactions: dudi and alfa74
egyébként, ha megnézünk olyan országokat, ahol szintén nem a legkönnyebbek a természeti körülmények, semmivel sem pl., mint idehaza, akkor az látható, hogy a finnek pl. sisukat, tatrat, mercédest és scaniat használnak, gond nélkül, ezek közül egyedül a tátra ami régebbi gyártmány és nem modern, a csehek saját tatrakat és a legtöbb már a modern típus, arrafelé úgy tűnik elvannak ezekkel a modern vackokkal
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and therob
egyébként, ha megnézünk olyan országokat, ahol szintén nem a legkönnyebbek a természeti körülmények, semmivel sem pl., mint idehaza, akkor az látható, hogy a finnek pl. sisukat, tatrat, mercédest és scaniat használnak, gond nélkül, ezek közül egyedül a tátra ami régebbi gyártmány és nem modern, a csehek saját tatrakat és a legtöbb már a modern típus, arrafelé úgy tűnik elvannak ezekkel a modern vackokkal
Te csak így messziről szemléled a gépek világát, nem vagy nagyon benne, ugye?
Vajon a Gripenhez miért az eke egyszerű Volvót adta a svéd fél vontatni?