A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 912
72 950
113
Évi 10 db terepjáró nem mennyiség. Krisss mi a gond a Hiluxal azon kívül hogy mindenféle alibi hadtest kapott eddig belőle kivéve a tényleges katonákat?
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 489
23 999
113
A Btr-eket is azért vették mert olcsó volt, akkori áron 50 millió forint volt darabja, mint listaáron egy merci 600 SEL full extrásan.

Sajnos ma már nincs luxusautóárban IFV.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and fip7

RomperStomper

Well-Known Member
2016. december 4.
1 068
5 621
113
Mihu, Hilux, akkor nagyjából látjuk hogy pazarolják majd el a GDP 2%-ig vezető úton a pénzeket úgy, hogy semmilyen fejlődés ne legyen, az ország továbbra is tökéletesen védtelen legyen, az iszonyú pénzekért teljesen fegyvertelen hadsereg miatt.

Zord írta a cikkben:
"A kiírás előzményeként a parlament pár hete pótköltségvetést szavazott meg a célra tízmilliárd forint összegben, és jövőre újabb tízmilliárd forint áll rendelkezésre a nagyjavításra."
Akkor a Mi24-es felújítás a honvédség költségvetéséből megy, vagy plusz forrásból?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 150
130 396
113
Évi 10 db terepjáró nem mennyiség. Krisss mi a gond a Hiluxal azon kívül hogy mindenféle alibi hadtest kapott eddig belőle kivéve a tényleges katonákat?
Már minden laktanyában van jópár darab. Egyébként semmi, a régi opelek helyett tökéletes (arra is szánják hálistennek)
 
  • Tetszik
Reactions: marton

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Az összeg egy részét érdemes volna a korábbi bundeswehr ajándék teherautók kiváltására fordítani, ha már terepjáró. Van vagy 500db jármű és az kb. 80 féle, ráadásul már akkor is örültek a németek, hogy eltakarítjuk a szemetet, itt meg örültek, hogy jaaajjj, nyugati technika, közben meg egyik-másik nem sokkal van egy Zil szintje fölött és ugye minden fajtához más alkatrészbeszállítót kell felhajtani...
A 90 előtti időkből csak a Kamaz motoros Uralokat volna szabad megtartani! Az összes többi típus selejtezendő az utolsó példányig.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 814
113
Az összeg egy részét érdemes volna a korábbi bundeswehr ajándék teherautók kiváltására fordítani, ha már terepjáró. Van vagy 500db jármű és az kb. 80 féle, ráadásul már akkor is örültek a németek, hogy eltakarítjuk a szemetet, itt meg örültek, hogy jaaajjj, nyugati technika, közben meg egyik-másik nem sokkal van egy Zil szintje fölött és ugye minden fajtához más alkatrészbeszállítót kell felhajtani...
A 90 előtti időkből csak a Kamaz motoros Uralokat volna szabad megtartani! Az összes többi típus selejtezendő az utolsó példányig.

A 90 előtti időkből már semminek sem szabadna lennie, ami teherautó, vagy terepjáró.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 562
11 324
113
Szerintem a régi jól bevált teherautókat/terepjárókat nem feltétlen kellene újra cserélni. Először is mert sokba kerülnek, másodsorban pedig nem feltétlenül jobbak. A mindenféle elektronikával telerakott új gépeknek mindig van valami baja. Nem mennek el olaj vagy víz nèlkül ha kell és sokkal érzékenyebbek a karbantartásra. A régi sikerszériákat rendszerben kellene tartani. Pl. Dizel Ural, UNIMOG...A francia hadseregben a mai napig igen közkedvelt a p4 és a VLRA amik pedig nem mai gyerekek, de elnyűhetetlenek.Még a különleges erők is VLRA t használnak pedig a 60as évek óta gyártják szinte változatlanul.
 

R0kaúr

Well-Known Member
2017. január 2.
373
377
63
az autó ipar fejlődik, minden csili-vili, ez van, ha fosunk az elektronikától, akkor újra rá kell állni a rába botondok gyártására, az faék, semmi elektronyika, teljesen jó...
 
  • Tetszik
Reactions: dudi and alfa74

R0kaúr

Well-Known Member
2017. január 2.
373
377
63
egyébként, ha megnézünk olyan országokat, ahol szintén nem a legkönnyebbek a természeti körülmények, semmivel sem pl., mint idehaza, akkor az látható, hogy a finnek pl. sisukat, tatrat, mercédest és scaniat használnak, gond nélkül, ezek közül egyedül a tátra ami régebbi gyártmány és nem modern, a csehek saját tatrakat és a legtöbb már a modern típus, arrafelé úgy tűnik elvannak ezekkel a modern vackokkal
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and therob

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
egyébként, ha megnézünk olyan országokat, ahol szintén nem a legkönnyebbek a természeti körülmények, semmivel sem pl., mint idehaza, akkor az látható, hogy a finnek pl. sisukat, tatrat, mercédest és scaniat használnak, gond nélkül, ezek közül egyedül a tátra ami régebbi gyártmány és nem modern, a csehek saját tatrakat és a legtöbb már a modern típus, arrafelé úgy tűnik elvannak ezekkel a modern vackokkal
Te csak így messziről szemléled a gépek világát, nem vagy nagyon benne, ugye?
Vajon a Gripenhez miért az eke egyszerű Volvót adta a svéd fél vontatni?