Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Na ezt kicsit meg kavartam, de 14 óra a kúton a sok mamlasz angollal kicsit sok volt mára! :D:confused:o_O:) ( Utálatos dolog vasárnap túlórázni, ha a beosztottad 40 percel munkakezdés előtt jelent beteget):hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 
Nem mondtam, egy szóval sem, hogy van kép. De itt most tényleg azon megy az eszme csere, hogy esetleges konfliktusban elfogy az orosz űrerő összes olyan gépe amivel ésszerüen is lehet ub-blokkozni(Szu-25, Jak-130, Albatrosz, neadj isten Szu-34, ès kistársai Flankerek) és nekiállnak egy 5. generációsnak mondott, RaptorThunderboltkillerrel fognak alacsony támadni?? :D:D:hadonaszos::hadonaszos: És a világverő Kamov, Mil helikopáterekről még nem is szóltunk! Nekem tűnik csak értelmetlen pénz pocsékolásnak?? Rendesen be sem repülték még a gépet, de már butabombáznak és tuti még idén felpakolják rá a blokkot is! :):)
Én a Raptoros SDBzést is feleslegesnek érzem, nem kicsit! De ez csak az èn szerèny magán véleményem, nem lenézve a az UB-blokk pusztító hatását, mert hát nem szívesen tartózkodnék a közelben még akkor sem, ha esetlegesen egy ős öregnek titulált Alba szòrná az ellenre! Bocsi ha az jött le, hogy a Pak- Fa ellen vagyok. Messze a legígéretesebb orosz fejlesztés évek óta!
A Raptor az SDB-t 12-14 km magasab hangsebesség felett piszok messzira eldobja ám...
 
p_Be3jg5l-5s.jpg
 
Ez mitől? Pompázs?
mh59.hu:
"...Július 20-án, szombaton a magyar JAS-39-es Gripen is bemutatkozott, a Royal International Air Tattoo airshow közönségének. A 70 ezer fős nézősereg leszálláskor tapssal köszönte meg Langó Viktor százados lendületes programját. A fiatal bemutatópilóta a zeltwegi repülőnapon nemrég bemutatott programot repülte, melynek látványos része a negatív túlterheléses manőver után az a pillanat, amikor a levegőbe jutó kerozint a forszázs lángja begyújtja, és a Gripen mögött pár pillanatra feltűnik a „fáklya”. ..."
griff%20z.jpg

Lehetseges, hogy ugyanez latszik a szu-57-es kepen.
 
"Lelőttek egy MiG-21-t a "mérsékeltek", a pilóta fogságba esett"

Az a drága jó UB blokk ugye? :mad::mad: Helikopáteren oké de repcsin? :hadonaszos::hadonaszos:
 
Ez mitől? Pompázs?

Semmi extra, csak az oroszok is bevették a demóba a dump&burn mutatványt, ami az ausztrál F-111-esek műsora volt korábban.
image027.jpg


Ami a Gripeneinknek még negatív manővereknél a túlfolyón távozó keró alkalmi (ahogy sikerül) begyújtása, az az F-111-esnél a keró vészleengedéssel könnyebben előidézhető.
A T-50-es 117-es hajtóműve nem más, mint a Szu-35Sz 117Sz hajtóművének eseti átalakítása (igazi modernizáció a 117Sz-hez képest nincs, csak a kísérleti programhoz véghezvitt teljesítmény növelés van). A 117Sz, más néven AL-41F-1Sz pedig nem más, mint az AL-31FP jelentősen modernizált és teljesítménynövelt változata. Ami pedig nem más, mint a jó öreg AL-31F tolóerővektorált és FADEC-al felszerelt modernizált verziója.
A direkt keró vészleengedés az AL-31F-en a forszázsfúvókákon keresztül történt és ez a "képesség" egyszerűen átöröklődött a fent leírt családfa összes tagjára, így a konkurens Szaljut féle AL-31FM-1-esekre is.
Ebből egyenesen következik, hogy a vészleengedett keró begyújtása túlajdonképpen nem mostani mutatvány kellett volna, hogy legyen, hanem jóformán már 1977-től képes lényegében rá minden Flanker gép.

contrailscience.com_skitch_skitched_20121231_112902.jpg


Indian_Air_Force_Touch_the_sky_with_glory__YouTube_20140110_162243.jpg


A dump&burn mutatványt az ausztrálok már kétezerhétszáz éve is csinálták, de az oroszok ebben valamiért sose láttak fantáziát.
Azonban az is lehet, hogy a kiáramló és szétporladó kerozint csak úgy az utánégető hirtelen rákapcsolásával nem is olyan könnyű begyújtani, hiszen a vészleengedés azonnal leáll, amint a forszázs beindul, így a gép mögött hagyott kerozin nem biztos, hogy még be tud gyulladni.
A Gripen negatív túlfolyója nem a fúvócsőnél van, hanem attol külön, egy a két dolog nem zárja ki egymást, de a távoli elhelyezkedés miatt a begyújtás csak valamilyen irányváltásnál lehet, hogy a felhő beleérje a lángcsóvába. És akkor se mindig. Az F-111-esnél a leengedés a két fúvócső közöt van, emiatt a begyújtás szinte bármikor elvégezhető.
A PAK-FA az idei MAKSz szezonban töbször is vészleengedett, kizárólag show jelleggel, de nem tudták eddig begyújtani. Pár példa az elmúlt hetekből:

213988.jpg

213832.jpg

213812.jpg

212998.jpg
 
Amúgy ezzel a keróleengedés+begyújtással nem lehet védekezni IR rakéták ellen? Például a gép maga mögött szakaszosan tűzgömböket eregetne így vagy nem tudom :-)
 
Semmi extra, csak az oroszok is bevették a demóba a dump&burn mutatványt, ami az ausztrál F-111-esek műsora volt korábban.
image027.jpg


Ami a Gripeneinknek még negatív manővereknél a túlfolyón távozó keró alkalmi (ahogy sikerül) begyújtása, az az F-111-esnél a keró vészleengedéssel könnyebben előidézhető.
A T-50-es 117-es hajtóműve nem más, mint a Szu-35Sz 117Sz hajtóművének eseti átalakítása (igazi modernizáció a 117Sz-hez képest nincs, csak a kísérleti programhoz véghezvitt teljesítmény növelés van). A 117Sz, más néven AL-41F-1Sz pedig nem más, mint az AL-31FP jelentősen modernizált és teljesítménynövelt változata. Ami pedig nem más, mint a jó öreg AL-31F tolóerővektorált és FADEC-al felszerelt modernizált verziója.
A direkt keró vészleengedés az AL-31F-en a forszázsfúvókákon keresztül történt és ez a "képesség" egyszerűen átöröklődött a fent leírt családfa összes tagjára, így a konkurens Szaljut féle AL-31FM-1-esekre is.
Ebből egyenesen következik, hogy a vészleengedett keró begyújtása túlajdonképpen nem mostani mutatvány kellett volna, hogy legyen, hanem jóformán már 1977-től képes lényegében rá minden Flanker gép.

contrailscience.com_skitch_skitched_20121231_112902.jpg


Indian_Air_Force_Touch_the_sky_with_glory__YouTube_20140110_162243.jpg


A dump&burn mutatványt az ausztrálok már kétezerhétszáz éve is csinálták, de az oroszok ebben valamiért sose láttak fantáziát.
Azonban az is lehet, hogy a kiáramló és szétporladó kerozint csak úgy az utánégető hirtelen rákapcsolásával nem is olyan könnyű begyújtani, hiszen a vészleengedés azonnal leáll, amint a forszázs beindul, így a gép mögött hagyott kerozin nem biztos, hogy még be tud gyulladni.
A Gripen negatív túlfolyója nem a fúvócsőnél van, hanem attol külön, egy a két dolog nem zárja ki egymást, de a távoli elhelyezkedés miatt a begyújtás csak valamilyen irányváltásnál lehet, hogy a felhő beleérje a lángcsóvába. És akkor se mindig. Az F-111-esnél a leengedés a két fúvócső közöt van, emiatt a begyújtás szinte bármikor elvégezhető.
A PAK-FA az idei MAKSz szezonban töbször is vészleengedett, kizárólag show jelleggel, de nem tudták eddig begyújtani. Pár példa az elmúlt hetekből:

213988.jpg

213832.jpg

213812.jpg

212998.jpg

Most meg vagy,hibáztál!!! :D

Kétezerhétszáz éve az ausztrálok max az erdőt gyújtották fel nem a kerozint! :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 
Amúgy ezzel a keróleengedés+begyújtással nem lehet védekezni IR rakéták ellen? Például a gép maga mögött szakaszosan tűzgömböket eregetne így vagy nem tudom :)
Lehet hogy begyújtás nélkül jobb a védelmi hatásfok, hiszen a fúvócsőbe porlasztott kero begyújtás nélkül csak elpárolog ami rendesen hűti a kiáramló gázt meg a fúvócsövet+GSF-et, a gép mögötti gőzfelhő meg lehet hogy elég jól takarhat/álcázhat, mint minden felhő minden infravörös kisugárzást. Láttam már fotót vész-leeresztés közben Szu-27-ről, ennél jóval sűrűbb, gomolygóbb párafelhőt képes produkálni.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fip7
Lehet hogy begyújtás nélkül jobb a védelmi hatásfok, hiszen a fúvócsőbe porlasztott kero begyújtás nélkül csak elpárolog ami rendesen hűti a kiáramló gázt meg a fúvócsövet+GSF-et, a gép mögötti gőzfelhő meg lehet hogy elég jól takarhat/álcázhat, mint minden felhő minden infravörös kisugárzást. Láttam már fotót vész-leeresztés közben Szu-27-ről, ennél jóval sűrűbb, gomolygóbb párafelhőt képes produkálni.
Igen, de sebesseg es magassag, azaz legallapot fuggo, hogy mennyire expandal a nyomas alatt porlasztott kerozin.
 
Amúgy ezzel a keróleengedés+begyújtással nem lehet védekezni IR rakéták ellen? Például a gép maga mögött szakaszosan tűzgömböket eregetne így vagy nem tudom :)
Az AIM-9B szintű ellen nagyon talán még lehetett volna. Az all aspect rakéták ellen esélytelen, mert azok eleve áthelyezik a végfázisban az ütközési pontot. Azok csak megköszönik, hogy szemből vagy oldalról ekkora hőképet adsz.
 
  • Tetszik
Reactions: emel
molnibalage

Az sejtettem én is, hogy képalkotós IR rakéták ellen már nem fog működni, de ezek szerint a 60's-70's években még lett volna helye. Most meg már mindegy :-)
 
molnibalage

Az sejtettem én is, hogy képalkotós IR rakéták ellen már nem fog működni, de ezek szerint a 60's-70's években még lett volna helye. Most meg már mindegy :)
Nem csak képalkotósak all aspect rakéták. Az első ilyen az AIM-9L volt, 1974/75 táján már szállították a jenkiknek...

A rear aspect rakéták ellen sem biztos, hogy soka érne, mert a rakléta közeledési szögétől és az éppen aktuális fejlettségtől függ, hogy az a távolság ér-e valamit vagy sem. A régi közelségi gyújtók eleve szarok voltak...
http://airbase.blog.hu/2017/07/31/tengereszpilotak_ollojaban

Viszont mivel a közelségi gyújtó tömör tárgyhoz képest méri magát én még azt is megkockáztatom, hogy simán átrepül a rakéta a lángon - hiszen az csak hőforrás, de nem szilárd - és ugyanúgy elcsapja a gépet...
 
Molni

"Viszont mivel a közelségi gyújtó tömör tárgyhoz képest méri magát én még azt is megkockáztatom, hogy simán átrepül a rakéta a lángon - hiszen az csak hőforrás, de nem szilárd - és ugyanúgy elcsapja a gépet..."

Ez is lehetséges, bár ha ez így van akkor ez a mai infra fáklyákra is igaz, hiszen kicsi a méretük, így nem biztos, hogy elműködtetik a közelségi gyújtót. Így pedig a rakéta túlszaladhat rajtuk akár a repülőgép irányába is.
 
Molni

"Viszont mivel a közelségi gyújtó tömör tárgyhoz képest méri magát én még azt is megkockáztatom, hogy simán átrepül a rakéta a lángon - hiszen az csak hőforrás, de nem szilárd - és ugyanúgy elcsapja a gépet..."

Ez is lehetséges, bár ha ez így van akkor ez a mai infra fáklyákra is igaz, hiszen kicsi a méretük, így nem biztos, hogy elműködtetik a közelségi gyújtót. Így pedig a rakéta túlszaladhat rajtuk akár a repülőgép irányába is.
Ööö, ki mondta, hogy az infracsapda arra való, hogy elműködjön...? Az infracsapda lényege az, hogy azt követi a rakéta. Szépen keresztülrepül rajta, a közelségi gyújtó nem lép működésbe, mert nem aktiválja semmi. Viszont mivel a célpont manőverezik, az már rakéta látószögén kívül van...
(Ez még nem manavőerező cél esetén is sokszor teljesül...)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7