Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 940
10 698
113
Azt azért halkan megjegyzem, hogy ha netán fordítva lett volna a dolog és neadj isten megjelenne egy kép a Villámról egy rakéta blokkal, az itt nègermosdatók szénné fikázták volna azt. Szvsz! :D:D

Az vicc, hogy rakétablokkos kép még se a Su-57-ről se pedig az F-35-ről nem jelent meg!!!
A fikázás viszont már megy ezerrel. Van tipped, hogy melyi irányba?o_O
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 598
113
Nem mondtam, egy szóval sem, hogy van kép. De itt most tényleg azon megy az eszme csere, hogy esetleges konfliktusban elfogy az orosz űrerő összes olyan gépe amivel ésszerüen is lehet ub-blokkozni(Szu-25, Jak-130, Albatrosz, neadj isten Szu-34, ès kistársai Flankerek) és nekiállnak egy 5. generációsnak mondott, RaptorThunderboltkillerrel fognak alacsony támadni?? :D:D:hadonaszos::hadonaszos: És a világverő Kamov, Mil helikopáterekről még nem is szóltunk! Nekem tűnik csak értelmetlen pénz pocsékolásnak?? Rendesen be sem repülték még a gépet, de már butabombáznak és tuti még idén felpakolják rá a blokkot is! :):)
Én a Raptoros SDBzést is feleslegesnek érzem, nem kicsit! De ez csak az èn szerèny magán véleményem, nem lenézve a az UB-blokk pusztító hatását, mert hát nem szívesen tartózkodnék a közelben még akkor sem, ha esetlegesen egy ős öregnek titulált Alba szòrná az ellenre! Bocsi ha az jött le, hogy a Pak- Fa ellen vagyok. Messze a legígéretesebb orosz fejlesztés évek óta!
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 598
113
Na ezt kicsit meg kavartam, de 14 óra a kúton a sok mamlasz angollal kicsit sok volt mára! :D:confused:o_O:) ( Utálatos dolog vasárnap túlórázni, ha a beosztottad 40 percel munkakezdés előtt jelent beteget):hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 
M

molnibalage

Guest
Nem mondtam, egy szóval sem, hogy van kép. De itt most tényleg azon megy az eszme csere, hogy esetleges konfliktusban elfogy az orosz űrerő összes olyan gépe amivel ésszerüen is lehet ub-blokkozni(Szu-25, Jak-130, Albatrosz, neadj isten Szu-34, ès kistársai Flankerek) és nekiállnak egy 5. generációsnak mondott, RaptorThunderboltkillerrel fognak alacsony támadni?? :D:D:hadonaszos::hadonaszos: És a világverő Kamov, Mil helikopáterekről még nem is szóltunk! Nekem tűnik csak értelmetlen pénz pocsékolásnak?? Rendesen be sem repülték még a gépet, de már butabombáznak és tuti még idén felpakolják rá a blokkot is! :):)
Én a Raptoros SDBzést is feleslegesnek érzem, nem kicsit! De ez csak az èn szerèny magán véleményem, nem lenézve a az UB-blokk pusztító hatását, mert hát nem szívesen tartózkodnék a közelben még akkor sem, ha esetlegesen egy ős öregnek titulált Alba szòrná az ellenre! Bocsi ha az jött le, hogy a Pak- Fa ellen vagyok. Messze a legígéretesebb orosz fejlesztés évek óta!
A Raptor az SDB-t 12-14 km magasab hangsebesség felett piszok messzira eldobja ám...
 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 503
14 106
113
p_Be3jg5l-5s.jpg
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Ez mitől? Pompázs?
mh59.hu:
"...Július 20-án, szombaton a magyar JAS-39-es Gripen is bemutatkozott, a Royal International Air Tattoo airshow közönségének. A 70 ezer fős nézősereg leszálláskor tapssal köszönte meg Langó Viktor százados lendületes programját. A fiatal bemutatópilóta a zeltwegi repülőnapon nemrég bemutatott programot repülte, melynek látványos része a negatív túlterheléses manőver után az a pillanat, amikor a levegőbe jutó kerozint a forszázs lángja begyújtja, és a Gripen mögött pár pillanatra feltűnik a „fáklya”. ..."
griff%20z.jpg

Lehetseges, hogy ugyanez latszik a szu-57-es kepen.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
"Lelőttek egy MiG-21-t a "mérsékeltek", a pilóta fogságba esett"

Az a drága jó UB blokk ugye? :mad::mad: Helikopáteren oké de repcsin? :hadonaszos::hadonaszos:
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 815
67 085
113
Ez mitől? Pompázs?

Semmi extra, csak az oroszok is bevették a demóba a dump&burn mutatványt, ami az ausztrál F-111-esek műsora volt korábban.
image027.jpg


Ami a Gripeneinknek még negatív manővereknél a túlfolyón távozó keró alkalmi (ahogy sikerül) begyújtása, az az F-111-esnél a keró vészleengedéssel könnyebben előidézhető.
A T-50-es 117-es hajtóműve nem más, mint a Szu-35Sz 117Sz hajtóművének eseti átalakítása (igazi modernizáció a 117Sz-hez képest nincs, csak a kísérleti programhoz véghezvitt teljesítmény növelés van). A 117Sz, más néven AL-41F-1Sz pedig nem más, mint az AL-31FP jelentősen modernizált és teljesítménynövelt változata. Ami pedig nem más, mint a jó öreg AL-31F tolóerővektorált és FADEC-al felszerelt modernizált verziója.
A direkt keró vészleengedés az AL-31F-en a forszázsfúvókákon keresztül történt és ez a "képesség" egyszerűen átöröklődött a fent leírt családfa összes tagjára, így a konkurens Szaljut féle AL-31FM-1-esekre is.
Ebből egyenesen következik, hogy a vészleengedett keró begyújtása túlajdonképpen nem mostani mutatvány kellett volna, hogy legyen, hanem jóformán már 1977-től képes lényegében rá minden Flanker gép.

contrailscience.com_skitch_skitched_20121231_112902.jpg


Indian_Air_Force_Touch_the_sky_with_glory__YouTube_20140110_162243.jpg


A dump&burn mutatványt az ausztrálok már kétezerhétszáz éve is csinálták, de az oroszok ebben valamiért sose láttak fantáziát.
Azonban az is lehet, hogy a kiáramló és szétporladó kerozint csak úgy az utánégető hirtelen rákapcsolásával nem is olyan könnyű begyújtani, hiszen a vészleengedés azonnal leáll, amint a forszázs beindul, így a gép mögött hagyott kerozin nem biztos, hogy még be tud gyulladni.
A Gripen negatív túlfolyója nem a fúvócsőnél van, hanem attol külön, egy a két dolog nem zárja ki egymást, de a távoli elhelyezkedés miatt a begyújtás csak valamilyen irányváltásnál lehet, hogy a felhő beleérje a lángcsóvába. És akkor se mindig. Az F-111-esnél a leengedés a két fúvócső közöt van, emiatt a begyújtás szinte bármikor elvégezhető.
A PAK-FA az idei MAKSz szezonban töbször is vészleengedett, kizárólag show jelleggel, de nem tudták eddig begyújtani. Pár példa az elmúlt hetekből:

213988.jpg

213832.jpg

213812.jpg

212998.jpg
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 320
60 794
113
Amúgy ezzel a keróleengedés+begyújtással nem lehet védekezni IR rakéták ellen? Például a gép maga mögött szakaszosan tűzgömböket eregetne így vagy nem tudom :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 861
85 391
113
Semmi extra, csak az oroszok is bevették a demóba a dump&burn mutatványt, ami az ausztrál F-111-esek műsora volt korábban.
image027.jpg


Ami a Gripeneinknek még negatív manővereknél a túlfolyón távozó keró alkalmi (ahogy sikerül) begyújtása, az az F-111-esnél a keró vészleengedéssel könnyebben előidézhető.
A T-50-es 117-es hajtóműve nem más, mint a Szu-35Sz 117Sz hajtóművének eseti átalakítása (igazi modernizáció a 117Sz-hez képest nincs, csak a kísérleti programhoz véghezvitt teljesítmény növelés van). A 117Sz, más néven AL-41F-1Sz pedig nem más, mint az AL-31FP jelentősen modernizált és teljesítménynövelt változata. Ami pedig nem más, mint a jó öreg AL-31F tolóerővektorált és FADEC-al felszerelt modernizált verziója.
A direkt keró vészleengedés az AL-31F-en a forszázsfúvókákon keresztül történt és ez a "képesség" egyszerűen átöröklődött a fent leírt családfa összes tagjára, így a konkurens Szaljut féle AL-31FM-1-esekre is.
Ebből egyenesen következik, hogy a vészleengedett keró begyújtása túlajdonképpen nem mostani mutatvány kellett volna, hogy legyen, hanem jóformán már 1977-től képes lényegében rá minden Flanker gép.

contrailscience.com_skitch_skitched_20121231_112902.jpg


Indian_Air_Force_Touch_the_sky_with_glory__YouTube_20140110_162243.jpg


A dump&burn mutatványt az ausztrálok már kétezerhétszáz éve is csinálták, de az oroszok ebben valamiért sose láttak fantáziát.
Azonban az is lehet, hogy a kiáramló és szétporladó kerozint csak úgy az utánégető hirtelen rákapcsolásával nem is olyan könnyű begyújtani, hiszen a vészleengedés azonnal leáll, amint a forszázs beindul, így a gép mögött hagyott kerozin nem biztos, hogy még be tud gyulladni.
A Gripen negatív túlfolyója nem a fúvócsőnél van, hanem attol külön, egy a két dolog nem zárja ki egymást, de a távoli elhelyezkedés miatt a begyújtás csak valamilyen irányváltásnál lehet, hogy a felhő beleérje a lángcsóvába. És akkor se mindig. Az F-111-esnél a leengedés a két fúvócső közöt van, emiatt a begyújtás szinte bármikor elvégezhető.
A PAK-FA az idei MAKSz szezonban töbször is vészleengedett, kizárólag show jelleggel, de nem tudták eddig begyújtani. Pár példa az elmúlt hetekből:

213988.jpg

213832.jpg

213812.jpg

212998.jpg

Most meg vagy,hibáztál!!! :D

Kétezerhétszáz éve az ausztrálok max az erdőt gyújtották fel nem a kerozint! :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Amúgy ezzel a keróleengedés+begyújtással nem lehet védekezni IR rakéták ellen? Például a gép maga mögött szakaszosan tűzgömböket eregetne így vagy nem tudom :)
Lehet hogy begyújtás nélkül jobb a védelmi hatásfok, hiszen a fúvócsőbe porlasztott kero begyújtás nélkül csak elpárolog ami rendesen hűti a kiáramló gázt meg a fúvócsövet+GSF-et, a gép mögötti gőzfelhő meg lehet hogy elég jól takarhat/álcázhat, mint minden felhő minden infravörös kisugárzást. Láttam már fotót vész-leeresztés közben Szu-27-ről, ennél jóval sűrűbb, gomolygóbb párafelhőt képes produkálni.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 815
67 085
113
Lehet hogy begyújtás nélkül jobb a védelmi hatásfok, hiszen a fúvócsőbe porlasztott kero begyújtás nélkül csak elpárolog ami rendesen hűti a kiáramló gázt meg a fúvócsövet+GSF-et, a gép mögötti gőzfelhő meg lehet hogy elég jól takarhat/álcázhat, mint minden felhő minden infravörös kisugárzást. Láttam már fotót vész-leeresztés közben Szu-27-ről, ennél jóval sűrűbb, gomolygóbb párafelhőt képes produkálni.
Igen, de sebesseg es magassag, azaz legallapot fuggo, hogy mennyire expandal a nyomas alatt porlasztott kerozin.
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy ezzel a keróleengedés+begyújtással nem lehet védekezni IR rakéták ellen? Például a gép maga mögött szakaszosan tűzgömböket eregetne így vagy nem tudom :)
Az AIM-9B szintű ellen nagyon talán még lehetett volna. Az all aspect rakéták ellen esélytelen, mert azok eleve áthelyezik a végfázisban az ütközési pontot. Azok csak megköszönik, hogy szemből vagy oldalról ekkora hőképet adsz.
 
  • Tetszik
Reactions: emel

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 320
60 794
113
molnibalage

Az sejtettem én is, hogy képalkotós IR rakéták ellen már nem fog működni, de ezek szerint a 60's-70's években még lett volna helye. Most meg már mindegy :)