AESA radarok (repülőgépeken)

Ahol bármit sorozatban gyártanak, ott várhatók az áttörések. Most vett a fiam egy laptopot. Ugyanannyit tud, mint a földi számítógép, oszt a hűtőteljesítménye talán ha 2 %a. Hát így.

Nem a hűtés árától esett töredékére annak a laptopnak az ára. Márha töredékére esett. Ja az nem.
 
???
Fogalmam sincs, a lényeg, hogy sikerült letornászni az árát. Őszintén mikor azt olvastam, hogy a JF-17-be AESA-t terveznek, hittem is meg nem is. A lényeg, hogy nagyon ambíciózus dolognak tartottam. De most már teljesen hihető a dolog. Ráadásul ahogy értem a régebbi J-10, J-11, JH-7A gépeiket is át akarják szerelni ilyen radarokkal. Lehet, "igazi" AESA radarokkal messze nem érte volna meg a vesződés és a befektetés, de így már teljesen más a szitu.

Akkor huzzuk ki a hűtést mint okot.
Amúgy sztem ha van egy jó, még sok üzemidő tartalékkal rendelkező platformod büdös jó üzlet lehet egy PD-mecha->AESA upgrade, ha sw, libraryk... is mögötte vannak. Hiába 5-10+m$ egy AESA radar, még mindig töredék az ára a komplett platformhoz képest.

pl F-16 NG upgrade. Platformban még van ~4000h. 5m$ból persze saját részre mindenestűl megvan az APG-83 upgrade. (radar, szerelés, support 3.3m$/db) http://defence-blog.com/news/f-16-fighters-of-u-s-air-national-guard-are-getting-new-aesa-radar.html
Érted 5m$ ért van csúcsvadászod... finoman szólva jó üzlet.
 
Akkor huzzuk ki a hűtést mint okot.
Amúgy sztem ha van egy jó, még sok üzemidő tartalékkal rendelkező platformod büdös jó üzlet lehet egy PD-mecha->AESA upgrade, ha sw, libraryk... is mögötte vannak. Hiába 5-10+m$ egy AESA radar, még mindig töredék az ára a komplett platformhoz képest.

pl F-16 NG upgrade. Platformban még van ~4000h. 5m$ból persze saját részre mindenestűl megvan az APG-83 upgrade. (radar, szerelés, support 3.3m$/db) http://defence-blog.com/news/f-16-fighters-of-u-s-air-national-guard-are-getting-new-aesa-radar.html
Érted 5m$ ért van csúcsvadászod... finoman szólva jó üzlet.

Az ő esetükben vagy 100 gépről van szó.
 
Akkor huzzuk ki a hűtést mint okot.
Amúgy sztem ha van egy jó, még sok üzemidő tartalékkal rendelkező platformod büdös jó üzlet lehet egy PD-mecha->AESA upgrade, ha sw, libraryk... is mögötte vannak. Hiába 5-10+m$ egy AESA radar, még mindig töredék az ára a komplett platformhoz képest.

pl F-16 NG upgrade. Platformban még van ~4000h. 5m$ból persze saját részre mindenestűl megvan az APG-83 upgrade. (radar, szerelés, support 3.3m$/db) http://defence-blog.com/news/f-16-fighters-of-u-s-air-national-guard-are-getting-new-aesa-radar.html
Érted 5m$ ért van csúcsvadászod... finoman szólva jó üzlet.
Az F-16 pusztán AESA radar cserétől nem lesz csúcsvadász...

Az EF-en van a világ egyik legjobb IRST rendszere...
Meteor...
MAWS...
Vontatott csali...
AESA radar viszont még nincs...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Az ő esetükben vagy 100 gépről van szó.

igaziból mindegy mennyi, csak arra akartam rámutatni, hogy az elmúlt nagyon sok év ökölszabálya, hogy nincs ilyen szintű radar upgrade egy gépen az nem érvényes pont azért mert egy AESA akkora képességnövekedést ad. Amúgy ez nem USAF, hanem NG. USAF így, hogy F-35A révbe ért befejezi a duzzogást és lesz 300+ F-16 AESA... upgrade...

@molnibalage Persze, de ilyen alapon ugye egy EF se csúcsvadász mert nincs benne AESA. Egy Su-35 meg mégannyira sem.
 
Viszont egy nagyon komoly képességnövekedést eredményez.
Támadókapacitásban igen, védekező oldalon jóval kevesebbet... A támadási oldalon a Meteor olyan szintű előny BVR-ban, mintha az AIM-7M-et vetném össze egy AIM-7E-vel.

A MAWS és AESA Radar párosa tud még durva lenni, ha a MAWS viszonylag messz lát.
 
Ez csak mint érdekesség. Thales I-Master SAR radar UAV-khez.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Thales-iMAster-SAR-GMTI-682x1024.jpg

Érdekes hogy az udvaron még a keréknyomokat is tudja érzékelni...

Egy ilyen kis vacak azért eléggé fel tudja dobni pl. egy szintén Thales gyártmányú Watchkeeper harcértékét...
maxresdefault.jpg

Első torony a radar, a hátsó az elektro-optikai érzékelő.

+ ezek mellé most kap még egy harmadik COMINT szenzorcsomagot is.
http://defense-update.com/20170911_as3_comint.html
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ez csak mint érdekesség. Thales I-Master SAR radar UAV-khez.
A kép alapján kiszámolható az üzemi freki/hullámhossza a cuccnak, ha ismert lenne az antenna pontos mérete. Ez valahol 20 GHz táján lehet első blikkre. Igen jó felbontás és keskeny nyaláb, de ennek hatótávolsága sanszosan 20 km sincs és egy komolyabb köd/eső is bezavarhat neki, mert itt már számottevő a légköri elnyelődés.
 
A DARPA bejelentette hogy sikeresen tesztelték az új VISAR (Video SAR) radarjukat.
https://www.darpa.mil/news-events/2017-09-28
visar_619x316.jpg

A lényeg hogy olyan esetekben is teljes mozgóképet kapnak a harctérről amikor a hagyományos EO/IR rendszerek már nem látnak semmit (füst, sűrű felhőzet, homokvihar, stb...)
Tehát a SAR radar másodpercenként 20-24 felvételt készít és ebből egy mozgóképet hoznak létre...:eek:

Néhány éve a Sandia hozott nyilvánosságra néhány VISAR videót.
videó statikus célpont:
http://www.sandia.gov/radar/_assets/videos/solartower.mp4
videó mozgó célpont követés:
http://www.sandia.gov/radar/_assets/videos/victr.mp4

Egy elemzés a videókról:
https://people.eecs.ku.edu/~callen58/826/826_Seybert-Video_SAR.pdf
 
Hát ez eléggé fejlett mikroelektronika Ugyan is itt nem fehér köpenyes asszonyok játszanak forrasztóval mint az oroszoknál.
Kínai radarokról
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.