Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

https://vpk.name/news/195717_indiiskie_vvs_zabrakovali_rossiiskii_istrebitel.html

India végre belátta hogy nem érdemes az oroszokkal foglalkozni és az FGFA helyett az f-35 felé veszi az irányt.

És ezzel szerintem az f-35 lesz az első olyan repcsi amit az Egyesült Földi Erők alkalmaznak .

Már csak azért is mert a Franciák és a Németek is ebbe az irányba fognak tolódni

Dél-korea japán olasz UK Kanada Izrael SZA Lengyelország Hollandia India Németország Franciaország Katar Törökország Spanyolország Szingapúr Arab emirátusok Görögök Norvégia Dánia Belgium Egyiptom .

Ezért nem veszi komolyan a magyar kormánya fegyverkezést .

Kicsit át fordítva katonásan :

Ha Amerika velünk, kicsoda ellenünk ?

Kövezzetek meg ha nincs igazam ;)
 
https://vpk.name/news/195717_indiiskie_vvs_zabrakovali_rossiiskii_istrebitel.html

India végre belátta hogy nem érdemes az oroszokkal foglalkozni és az FGFA helyett az f-35 felé veszi az irányt.

És ezzel szerintem az f-35 lesz az első olyan repcsi amit az Egyesült Földi Erők alkalmaznak .

Már csak azért is mert a Franciák és a Németek is ebbe az irányba fognak tolódni

Dél-korea japán olasz UK Kanada Izrael SZA Lengyelország Hollandia India Németország Franciaország Katar Törökország Spanyolország Szingapúr Arab emirátusok Görögök Norvégia Dánia Belgium Egyiptom .

Ezért nem veszi komolyan a magyar kormánya fegyverkezést .

Kicsit át fordítva katonásan :

Ha Amerika velünk, kicsoda ellenünk ?

Kövezzetek meg ha nincs igazam ;)
Egyesült Földi Erők ;) ?! Hova kéred az első terméskövet :)?
 
  • Tetszik
Reactions: joker and fip7
Érdekes meglátás az indiaiak indoklásában. Szerintük a gép ára túl magas a várható képességeihez képest. Ismerős? F-22, F-35 ugyanez.
A kulcs a belső fegyvertérben, mint ATF koncepcióban van. A mai úgynevezett 5. generácisó gépek fő jellegzetessége ugyanis az alacsony észlelhetőségi miatt kialakított belső fegyvertér.
Ez még a nyolcvanas évekbeli ATF tenderből ered és simán átöröklődött a később JSF, PAK-FA és más elgodnolásokba is. Nyilván annak vélt harcászati és járulékos aerodinamikai előnyei miatt is.
Igen ám, de egy belső fegyvertér egyfelől erősen korlátozott harci képességeket is jelent, már ha mennyiségi és fegyvertömeg oldalról nézzük. És azok, akik nem a komplex képet nézik (politikusok és azok felkért elemzői), bizony látni fogják, hogy a Raptorba nem fér el a 2000 fontos JDAM, az F-35-be nem fér el a Raptor/F-15/F-18 rakéta mennyisége, hiszen lényegében annyi fegyvert tud hordozni, mint egy F-16-os.
És ha megnézzük, egy belső fegyvertér járulésok fejlesztési, gyártási és üzemeltetési költségei is magasabbak, mint egy külső fegyverfelfüggesztő alkalmazása.
Ezért van minden 5. generációs gépen külső fegyverhordási lehetőség, csak erre meg azt mondja a véleményformáló vagy döntéshozó réteg, hogy minek fizessek ki egy stealth gépet, ha érdemben használni csak külső függesztményekkel tudom? A Szu-57-es esetében pedig még csak nem is tudjuk, hogy miféle eszközökel vértezhető fel a belső fegyvertér.

Az első belső fegyverteres gépek az F-102-es, F-105-ös, F-106-os és F-111-esből a két tisztán elfogóvadász végigszolgálta jóformán csak belső fegyvertérrel a aját történetét, de a más két, csapásmérő feladatkörű madár nagyon hamar elhagyta ezt a lehetőséget.

A belső fegyvertér inkább az elfogó és légiharc feladatkörnek kedvez. Látszólag ezen a téren paradigmaváltással ér fel az F-35-ös belsőleg hordozható két darab 2000 fontos bombája és az amellé berakható AIM-120-asok is, de pont ezekre mondja a kritikus hang, hogy a bekerülési költséghez képest szerény képesség.

És akkor lehet vitatkozni, hogy amúgy milyen előnyökkel jár, hogy egy gép alacsony észlelhetőség és BVR képesség mellett képes hordozni két 2000 fontos bombát.
Mert ha a Szu-57-es két hosszanti fegyverterébe is befér legalább egy KAB-1500-ös és három R-77-es, azt mondom szavuk se lehet az indusoknak.
 
India maga sem tudja hogy mit akar. Jellemző a Rafale projectre is, építgették a nagy vágyálmokat, hogy majd 128 db és otthon gyártva, koppantak, aztán lett simán kényszerűségből beszerezve mennyi is, két tucat? Kapkodnak ide - oda.
 
India maga sem tudja hogy mit akar. Jellemző a Rafale projectre is, építgették a nagy vágyálmokat, hogy majd 128 db és otthon gyártva, koppantak, aztán lett simán kényszerűségből beszerezve mennyi is, két tucat? Kapkodnak ide - oda.

Meg is lehet érteni,hogy a franciák nem adtak olyan garanciát az indiai kókány gyártásra mintha ők gyártották volna...
 
Olvastam olyat is, hogy nem csak ez volt a gond, de az árral is cigánykodtak az Indiaiak, nem akartak/tudtak fizetni annyit amennyibe megállapodtak az elején a Franciákkal. Szerintem ennek is lehet alapja, mert ha elég a pénz, a Franciák oda költöztették volna esélyesen a teljes Dassault gyárat, és még ki is keresztelkedik az egész vezérkar, és felveszik a hindu vallást is ha kell. Mindig mindennek ára van, az Indiaiak nem fizettek annyit hogy ez beleférjen.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A belső fegyvertér inkább az elfogó és légiharc feladatkörnek kedvez. Látszólag ezen a téren paradigmaváltással ér fel az F-35-ös belsőleg hordozható két darab 2000 fontos bombája és az amellé berakható AIM-120-asok is, de pont ezekre mondja a kritikus hang, hogy a bekerülési költséghez képest szerény képesség.
Ja, aki kétbitesen csak a mennyiségi tűzerőt nézni, az képes ekkora bugyutaságot mondani. Az mennyit ért, hogy szemből közeldve egy F-35 NEZ-en belül indíthatja az AIM-120-at úgy, hogy a 4++ gép sanszosan kb. akkor érzékeli az F-35-öt, amikor kifordul és már távolodni kezd...

Belső fegyvezét esetén meg a legnagyobb légellenállású csapásmérő fegyverzet belül vihető, ami nem hátrány, ha már valaki éppen az adott bevetésen nem érzi szükségét a stealthmnek. Egy 4++ gép soha nem lesz stealth egy 5. gen igen és akkor is 4++ gép RCS alatt maradt és eléri annak terhelését.

Nem értem, hogy hol a gond... [fejvakarás]

És akkor lehet vitatkozni, hogy amúgy milyen előnyökkel jár, hogy egy gép alacsony észlelhetőség és BVR képesség mellett képes hordozni két 2000 fontos bombát.Mert ha a Szu-57-es két hosszanti fegyverterébe is befér legalább egy KAB-1500-ös és három R-77-es, azt mondom szavuk se lehet az indusoknak.
A PAK-FA beéső tere elég nagynak tűnik ehhez.
 
A kérdés továbbra is inkább az, hogy vajon igaza van-e az FGFA-kritikus indiai hangoknak, mikor gyakorlatilag minden egyes évben elmondják, hogy a gép képességei köszönőviszonyban sincsenek az árával és jobb lenne inkább F-35-ösre váltani?
 
Érdekes meglátás az indiaiak indoklásában. Szerintük a gép ára túl magas a várható képességeihez képest. Ismerős? F-22, F-35 ugyanez.
A kulcs a belső fegyvertérben, mint ATF koncepcióban van. A mai úgynevezett 5. generácisó gépek fő jellegzetessége ugyanis az alacsony észlelhetőségi miatt kialakított belső fegyvertér.
Ez még a nyolcvanas évekbeli ATF tenderből ered és simán átöröklődött a később JSF, PAK-FA és más elgodnolásokba is. Nyilván annak vélt harcászati és járulékos aerodinamikai előnyei miatt is.
Igen ám, de egy belső fegyvertér egyfelől erősen korlátozott harci képességeket is jelent, már ha mennyiségi és fegyvertömeg oldalról nézzük. És azok, akik nem a komplex képet nézik (politikusok és azok felkért elemzői), bizony látni fogják, hogy a Raptorba nem fér el a 2000 fontos JDAM, az F-35-be nem fér el a Raptor/F-15/F-18 rakéta mennyisége, hiszen lényegében annyi fegyvert tud hordozni, mint egy F-16-os.
És ha megnézzük, egy belső fegyvertér járulésok fejlesztési, gyártási és üzemeltetési költségei is magasabbak, mint egy külső fegyverfelfüggesztő alkalmazása.
Ezért van minden 5. generációs gépen külső fegyverhordási lehetőség, csak erre meg azt mondja a véleményformáló vagy döntéshozó réteg, hogy minek fizessek ki egy stealth gépet, ha érdemben használni csak külső függesztményekkel tudom? A Szu-57-es esetében pedig még csak nem is tudjuk, hogy miféle eszközökel vértezhető fel a belső fegyvertér.

Az első belső fegyverteres gépek az F-102-es, F-105-ös, F-106-os és F-111-esből a két tisztán elfogóvadász végigszolgálta jóformán csak belső fegyvertérrel a aját történetét, de a más két, csapásmérő feladatkörű madár nagyon hamar elhagyta ezt a lehetőséget.

A belső fegyvertér inkább az elfogó és légiharc feladatkörnek kedvez. Látszólag ezen a téren paradigmaváltással ér fel az F-35-ös belsőleg hordozható két darab 2000 fontos bombája és az amellé berakható AIM-120-asok is, de pont ezekre mondja a kritikus hang, hogy a bekerülési költséghez képest szerény képesség.

És akkor lehet vitatkozni, hogy amúgy milyen előnyökkel jár, hogy egy gép alacsony észlelhetőség és BVR képesség mellett képes hordozni két 2000 fontos bombát.
Mert ha a Szu-57-es két hosszanti fegyverterébe is befér legalább egy KAB-1500-ös és három R-77-es, azt mondom szavuk se lehet az indusoknak.

2000 fontos JDAM lassan obsolote kategória...
Fedélzeti fegyvert fejleszteni századannyiba kerül, mint egy platformot, ha pedig azon van X térfogat, oda már lehet tervezni akármit - akár előre is. Legyen az méretcsökkentett cucc (SDB, CUDA), vagy vadi új kategória (irányított energiájú eszközök, stb...). Az F-35 is vagy fél évszázadra van tervezve, és 2060-ban már nem igazán 2000 fontos JDAm-el számolnak szerintem...
A megléte konkrétan többet jelent, mint a mérete, mivel a miniatürizálás miatt adott térfogatra idővel egyre nagyobb hatásfokú akármit lehet betenni...
 
Mi legyen rá az alternatíva? Szegényesen képzett vitatható morálú szervezetlen arabok? Ettől valami rövidebb esetleg?
Talán az, hogy elkezdesz gondolkodni. Mert, ha kecskebaszók lennének, akkor a földön rohadna szét a gépparkjuk. De nem ez a helyzet. Értem, hogy neked sem szimpatikusak, de ezért ettől nem kell fullba tolni a kretént...