Tiger / EC665 (Eurocopter,Airbus)

Bundeswehr Tigris helikopterek áttelpülése Maliba.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Talán ebbe a topicba illik leginkább a téma...
Adatok a Francia hadsereg és haditengerészet jellemzően hazai gyártású (Airbus Helicopters) helikoptereinek hadrafoghatóságáról és karbantartási költségeiről.
http://www.defensenews.com/articles/french-military-helicopter-readiness-depends-on-the-fleet
Hadsereg 59 db Tiger hadrafoghatóság: 25,6%, éves karbantartási klts.: 88,6 millió EUR (átlagéletkor 5,5 év);
Hadsereg 17 db NH90 hadrafoghatóság: 41,4%, éves karbantartási klts.: 61,5 millió EUR (átlagéletkor 3 év);
Haditengerészet 15 db NH90 Caïman hadrafoghatóság: 38,4%, éves karbantartási klts.: 47 millió EUR (átlag életkor 3,4 év);
A Cougar db. számát nem írják, de az átlag életkoruk 26,3 év és a hadrafoghatóságuk 9,9% (!!) 40,27 millió EUR éves karbantartási ráfordítás mellett!

A Tiger esetében egy rutin szerviz 183 napig tart, de átlagban a gépek 383 napig állnak szervízben...
 
Talán ebbe a topicba illik leginkább a téma...
Adatok a Francia hadsereg és haditengerészet jellemzően hazai gyártású (Airbus Helicopters) helikoptereinek hadrafoghatóságáról és karbantartási költségeiről.
http://www.defensenews.com/articles/french-military-helicopter-readiness-depends-on-the-fleet
Hadsereg 59 db Tiger hadrafoghatóság: 25,6%, éves karbantartási klts.: 88,6 millió EUR (átlagéletkor 5,5 év);
Hadsereg 17 db NH90 hadrafoghatóság: 41,4%, éves karbantartási klts.: 61,5 millió EUR (átlagéletkor 3 év);
Haditengerészet 15 db NH90 Caïman hadrafoghatóság: 38,4%, éves karbantartási klts.: 47 millió EUR (átlag életkor 3,4 év);
A Cougar db. számát nem írják, de az átlag életkoruk 26,3 év és a hadrafoghatóságuk 9,9% (!!) 40,27 millió EUR éves karbantartási ráfordítás mellett!

A Tiger esetében egy rutin szerviz 183 napig tart, de átlagban a gépek 383 napig állnak szervízben...
https://en.wikipedia.org/wiki/French_Army_Light_Aviation
Ha jól olvasom, kb. 20+16+16 puma lehet három ezrednél elosztva (Ez az ALAT gépállománya).
Ezzel nekem az jön ki, hogy ~10%-os üzemképesség mellett egy pumára évi 240millió Ft-nyi eurót költenek.
Az NH-90-nél pedig 42%-os üzemképesség volt gépenként átlag 1120millió Ft-ból.
Van egy olyan érzésem, hogy kétszeres pénzből a puma jóval több, mint kétszeres üzemképességet produkálna...
 
Talán ebbe a topicba illik leginkább a téma...
Adatok a Francia hadsereg és haditengerészet jellemzően hazai gyártású (Airbus Helicopters) helikoptereinek hadrafoghatóságáról és karbantartási költségeiről.
http://www.defensenews.com/articles/french-military-helicopter-readiness-depends-on-the-fleet
Hadsereg 59 db Tiger hadrafoghatóság: 25,6%, éves karbantartási klts.: 88,6 millió EUR (átlagéletkor 5,5 év);
Hadsereg 17 db NH90 hadrafoghatóság: 41,4%, éves karbantartási klts.: 61,5 millió EUR (átlagéletkor 3 év);
Haditengerészet 15 db NH90 Caïman hadrafoghatóság: 38,4%, éves karbantartási klts.: 47 millió EUR (átlag életkor 3,4 év);
A Cougar db. számát nem írják, de az átlag életkoruk 26,3 év és a hadrafoghatóságuk 9,9% (!!) 40,27 millió EUR éves karbantartási ráfordítás mellett!

A Tiger esetében egy rutin szerviz 183 napig tart, de átlagban a gépek 383 napig állnak szervízben...
5 éves és25%, és kb egy év míg leszervizelik? Hát akkor mennyit kéne egy századhoz venni, 40-db?
 
S mi lenne ezekkel egy olyan elhúzódó, de intenzív konfliktusban, ahol - valami csoda folytán - még csak nem is lenne lelövésből gépveszteségük?
Pár hét után bejelentenék, hogy kérnek egy év halasztást?:eek:
 
S mi lenne ezekkel egy olyan elhúzódó, de intenzív konfliktusban, ahol - valami csoda folytán - még csak nem is lenne lelövésből gépveszteségük?:eek:
- mindenük megvan hozzá hogy uj gépeket gyártsanak;
- egy gepet - ha a szükseg úgy hozza - messze tovabb lehet üzemeltetni a normal szerviz ūzemidőnél (ld.:brit Chinook a Falklandon)
- nekem valami azt súgja hogy ezek a hihetetlen szerviz idők es klts.ek egyfajta bujtatott allami tamogatasok az Airbusnak amik segitenek fennatartani egy indokolatlanul magas kapacitast es ahhoz kapcsolodo vizfejet. Ha a szukseg ugy hozna hihetetenül fel tudnának gyorsulni.
 
Talán ebbe a topicba illik leginkább a téma...
Adatok a Francia hadsereg és haditengerészet jellemzően hazai gyártású (Airbus Helicopters) helikoptereinek hadrafoghatóságáról és karbantartási költségeiről.
http://www.defensenews.com/articles/french-military-helicopter-readiness-depends-on-the-fleet
Hadsereg 59 db Tiger hadrafoghatóság: 25,6%, éves karbantartási klts.: 88,6 millió EUR (átlagéletkor 5,5 év);
Hadsereg 17 db NH90 hadrafoghatóság: 41,4%, éves karbantartási klts.: 61,5 millió EUR (átlagéletkor 3 év);
Haditengerészet 15 db NH90 Caïman hadrafoghatóság: 38,4%, éves karbantartási klts.: 47 millió EUR (átlag életkor 3,4 év);
A Cougar db. számát nem írják, de az átlag életkoruk 26,3 év és a hadrafoghatóságuk 9,9% (!!) 40,27 millió EUR éves karbantartási ráfordítás mellett!

A Tiger esetében egy rutin szerviz 183 napig tart, de átlagban a gépek 383 napig állnak szervízben...
Erősen gyanítható, hogy ebben az esetben szervíz=hangár...
Az persze vicces, hogy a Grandeaur országában is kannibalizálásból tartják fenn a zsír új flottát. Azt hinné az ember, ilyet csak a MÁV csinál.
 
- mindenük megvan hozzá hogy uj gépeket gyártsanak;
- egy gepet - ha a szükseg úgy hozza - messze tovabb lehet üzemeltetni a normal szerviz ūzemidőnél (ld.:brit Chinook a Falklandon)
- nekem valami azt súgja hogy ezek a hihetetlen szerviz idők es klts.ek egyfajta bujtatott allami tamogatasok az Airbusnak amik segitenek fennatartani egy indokolatlanul magas kapacitast es ahhoz kapcsolodo vizfejet. Ha a szukseg ugy hozna hihetetenül fel tudnának gyorsulni.
Valószínűleg komolyabb igénybevétellel, repteljesítménnyel, eszközhasználattal járó konfliktus esetén jobbak lennének a mutatók. Ennek hiányában kevésbé kell pörgetni a dolgokat.
 
Spanyol Tiger és VRC-105.

ejercitodetierra_20_7_2017_2_8_56_50.jpg
 
A Maliban leesett Tiger 550 méteren krúzolt, amikor lerepültek a rotorlapátjai.
 
A németek feloldották a Tigerekre elrendelt repülési tilalmat és négy gépet kiküldenek Maliba.
http://www.janes.com/article/75264/germany-sends-fourth-tiger-helicopter-to-mali
http://www.spiegel.de/politik/deuts...-triebwerksklappen-vor-absturz-a-1172779.html
Szerintük a nyári baleset oka az lehetett - bár egyértelmű bizonyíték nincs - hogy repülés közben leszakadt az egyik hajtómű burkoló lemeze.
Ezt arra alapozzák hogy a lemezt több kilóméterre találták meg a baleset helyszínétől.
image-1192820-860_poster_16x9-xhkt-1192820.jpg

Arra gondolhatnak hogy a leszakadt lemez felrepülhetett a rotor lapátok közé és részben ez okozhatta hogy azok leszakadtak.
Gyanúsított továbbá a robotpilóta is. Az arra vonatkozó korlátozás érvényben marad (nem szabad használni turbulens időben)
 
A Franciák megkapták az első korszerűsített Tiger HAD helikopterüket.
http://defence-blog.com/news/first-...enters-service-with-french-army-aviation.html
DRjm2tVUEAEIOPy.jpg

A HAP verzióhoz képest az alábbiak változtak:
- több mint száz helyen változott a sárkány;
+1500 új alkatrész;
+ 250 kábel;
nagyobb max. felszálló súly, korszerűbb (erősebb) MTR 390 E turbinák, új STRIX EO berendezés, képes Hellfire II-őt hordozni és indítani.
A Franciák első körben 36 helikoptert modernizálnak és az új gyártású gépek is már ilyenek lesznek
Magánvélemény: a Tigerek elég kiforratlan konstrukciónak bizonyultak úgyhogy valószínűleg erősen időszerű volt a tanulságok levonása...
 
Én szimplán nem csak nem így látom, hogy pazarlás lenne az is. Ha így nézed, csak pazarolnak az amcsik, oroszok, kínaiak is, mert hát kurva sok pénzt elköltenek azok is, aztán néha mekkora blama lesz ott is egy egy program?
A 14,5 milliárd egy korszerű és maga korában forradalmi kompozit alacsony észlelhetőségű harci heli programra az honnan nézve sok? Csak azért kérdem mert a Lengyelek csak Patriotokra elköltik ennek kapásból a felét, és ott azzal ők nem lesznek semmi plusz tudásnak a birtokában...
Mi a frászkarikától lenne alacsony észlelhetőségű...?