Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
https://en.wikipedia.org/wiki/French_Army_Light_AviationTalán ebbe a topicba illik leginkább a téma...
Adatok a Francia hadsereg és haditengerészet jellemzően hazai gyártású (Airbus Helicopters) helikoptereinek hadrafoghatóságáról és karbantartási költségeiről.
http://www.defensenews.com/articles/french-military-helicopter-readiness-depends-on-the-fleet
Hadsereg 59 db Tiger hadrafoghatóság: 25,6%, éves karbantartási klts.: 88,6 millió EUR (átlagéletkor 5,5 év);
Hadsereg 17 db NH90 hadrafoghatóság: 41,4%, éves karbantartási klts.: 61,5 millió EUR (átlagéletkor 3 év);
Haditengerészet 15 db NH90 Caïman hadrafoghatóság: 38,4%, éves karbantartási klts.: 47 millió EUR (átlag életkor 3,4 év);
A Cougar db. számát nem írják, de az átlag életkoruk 26,3 év és a hadrafoghatóságuk 9,9% (!!) 40,27 millió EUR éves karbantartási ráfordítás mellett!
A Tiger esetében egy rutin szerviz 183 napig tart, de átlagban a gépek 383 napig állnak szervízben...
5 éves és25%, és kb egy év míg leszervizelik? Hát akkor mennyit kéne egy századhoz venni, 40-db?Talán ebbe a topicba illik leginkább a téma...
Adatok a Francia hadsereg és haditengerészet jellemzően hazai gyártású (Airbus Helicopters) helikoptereinek hadrafoghatóságáról és karbantartási költségeiről.
http://www.defensenews.com/articles/french-military-helicopter-readiness-depends-on-the-fleet
Hadsereg 59 db Tiger hadrafoghatóság: 25,6%, éves karbantartási klts.: 88,6 millió EUR (átlagéletkor 5,5 év);
Hadsereg 17 db NH90 hadrafoghatóság: 41,4%, éves karbantartási klts.: 61,5 millió EUR (átlagéletkor 3 év);
Haditengerészet 15 db NH90 Caïman hadrafoghatóság: 38,4%, éves karbantartási klts.: 47 millió EUR (átlag életkor 3,4 év);
A Cougar db. számát nem írják, de az átlag életkoruk 26,3 év és a hadrafoghatóságuk 9,9% (!!) 40,27 millió EUR éves karbantartási ráfordítás mellett!
A Tiger esetében egy rutin szerviz 183 napig tart, de átlagban a gépek 383 napig állnak szervízben...
- mindenük megvan hozzá hogy uj gépeket gyártsanak;S mi lenne ezekkel egy olyan elhúzódó, de intenzív konfliktusban, ahol - valami csoda folytán - még csak nem is lenne lelövésből gépveszteségük?
Erősen gyanítható, hogy ebben az esetben szervíz=hangár...Talán ebbe a topicba illik leginkább a téma...
Adatok a Francia hadsereg és haditengerészet jellemzően hazai gyártású (Airbus Helicopters) helikoptereinek hadrafoghatóságáról és karbantartási költségeiről.
http://www.defensenews.com/articles/french-military-helicopter-readiness-depends-on-the-fleet
Hadsereg 59 db Tiger hadrafoghatóság: 25,6%, éves karbantartási klts.: 88,6 millió EUR (átlagéletkor 5,5 év);
Hadsereg 17 db NH90 hadrafoghatóság: 41,4%, éves karbantartási klts.: 61,5 millió EUR (átlagéletkor 3 év);
Haditengerészet 15 db NH90 Caïman hadrafoghatóság: 38,4%, éves karbantartási klts.: 47 millió EUR (átlag életkor 3,4 év);
A Cougar db. számát nem írják, de az átlag életkoruk 26,3 év és a hadrafoghatóságuk 9,9% (!!) 40,27 millió EUR éves karbantartási ráfordítás mellett!
A Tiger esetében egy rutin szerviz 183 napig tart, de átlagban a gépek 383 napig állnak szervízben...
Valószínűleg komolyabb igénybevétellel, repteljesítménnyel, eszközhasználattal járó konfliktus esetén jobbak lennének a mutatók. Ennek hiányában kevésbé kell pörgetni a dolgokat.- mindenük megvan hozzá hogy uj gépeket gyártsanak;
- egy gepet - ha a szükseg úgy hozza - messze tovabb lehet üzemeltetni a normal szerviz ūzemidőnél (ld.:brit Chinook a Falklandon)
- nekem valami azt súgja hogy ezek a hihetetlen szerviz idők es klts.ek egyfajta bujtatott allami tamogatasok az Airbusnak amik segitenek fennatartani egy indokolatlanul magas kapacitast es ahhoz kapcsolodo vizfejet. Ha a szukseg ugy hozna hihetetenül fel tudnának gyorsulni.
Mi a frászkarikától lenne alacsony észlelhetőségű...?Én szimplán nem csak nem így látom, hogy pazarlás lenne az is. Ha így nézed, csak pazarolnak az amcsik, oroszok, kínaiak is, mert hát kurva sok pénzt elköltenek azok is, aztán néha mekkora blama lesz ott is egy egy program?
A 14,5 milliárd egy korszerű és maga korában forradalmi kompozit alacsony észlelhetőségű harci heli programra az honnan nézve sok? Csak azért kérdem mert a Lengyelek csak Patriotokra elköltik ennek kapásból a felét, és ott azzal ők nem lesznek semmi plusz tudásnak a birtokában...