Amerikai hajtóművek (USA)

A Pratt & Whitney leszállította az utolsó F119 hajtóművet
http://www.aviationnews.eu/2013/01/18/pratt-whitney-delivers-final-production-f119-engine-to-the-u-s-air-force/
 
A Boeing C-17 Globemaster III teherszállító Pratt & Whitney F117 hajtóművei átlépték a 10 millió repült órát  

 

http://www.aviationnews.eu/2013/02/22/pratt-whitney-f117-engines-surpass-10-million-flight-hours-on-c-17-fleet/
 
ITEP program (USA)

Improved Turbine Engine Program - US Army
 
UFFj7.jpg


General_Electric_CJ805-21_at_Flugausstellung_Hermeskeil%2C_pic3.jpg


A General Electric General Electric CJ-805-21-as hajtóműve. A hajtómű a kétáramúsított egyáramú hajtóművek egy korai próbálkozása, ahol a fan a turbina lapát végére került, annak megtoldásaként.
A hajtómű belseje egy teljes értékű egyáramú hajtómű, amit körbe vesz egy második áram, attól teljeen szeparáltan. Nyilván így kisebb tömeg érhető el, mert egyetlen forgórésszel megoldható a fan hajtás is, ami lényegében a turbina. Hátránya, hogy a fanként használt turbina lapátvégek miatt túlságosan nyúlik a lapát, illetve a fan semmilyen módon nem vesz részt a kompresszióban (de emiatt lehetett egyszerűbben számolni vele), ugyanakkor nagyon megnövelték a turbina tömegét, aminek igy nagyobb lett a tehetetlensége. És mivel ez mereven össze volt kötve a kompresszorral, ha az bepompázsolt, akkor a turbina fordulatszáma is megérezte, így a külső átmérőjén dolgozó fan is.
Nem vált be...
 
https://defence-blog.com/news/gener...prototype-of-a-new-generation-jet-engine.html

Nagyobb tolóerőt esetleg lehet még elérni egy f -135 méretű hajóművel ?

Persze, hogy lehet, már kb 3 éve kész van a komplett, három lépcsős teljesítmény és hatásfoknövelő upgrade csomag.
Maga, a jelenlegi F135-ös variáns fékpadon, úgy, hogy az összes mechanikus fogyasztó (szivattyúk, generátorok) le volt választva a tengelyről, egy kísérlet során a széria 198kN helyett 220kN-t ért el.
Ezzel szemben a gépbe épített valós hajtómű esetében három lépcsőben tervezik a lapátok hűtésére fordított levegőmennyiség nagyságát csökkenteni és inkább a tolóerő javára fordítani, illetve erre alapozva a komplett munkaközeg mennyiségét emelni.
Kb a statikus 220-230kN és forszázs nélkül a 10%-al alacsonyabb fajlagos fogyasztás elérése a cél.
Ez utóbbiból arra lehet következtetni, hogy tolóerő növekedése kb úgy alakul, hogy maximál rezsimen kb 15, míg forszázson további 5-7kN plusz jelentkezik.
Gyanítom, így az utánégetés fajlagos fogyasztása nagyobb lesz, de a maximál rezsimé csökken.
 
Azért az érdekes hogy az f-35 tolóereje nagyobb mint az f-22-sé mégis gyorsabb az f-22-es mint az f-35 .
 
Meg hát ugye azt halottam hogy egy fordulónál sebbég esés van és az f-35 gyorsabban nyeri vissza a sebességét mint egy 4 gen gép.
 
Azért az érdekes hogy az f-35 tolóereje nagyobb mint az f-22-sé mégis gyorsabb az f-22-es mint az f-35 .
A szívócsatorna optimalizációja miatt van nagyrészt tudtommal, az F-35-től nem a nagy végsebességet várták el, hanem a hasznos M0.8-1.2 közötti tartományban a jó dinamikát.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
Azért az érdekes hogy az f-35 tolóereje nagyobb mint az f-22-sé mégis gyorsabb az f-22-es mint az f-35 .

Azért érdekes, hogy A MiG-31-es hajtóműve jóval erősebb, mint a MiG-25-ösé, aztán....

Ha már itt tartunk, az F-22-es hajtóműveiből ugyanúgy kettő van, mint az SR-71-esnek volt, de jóval erősebbek, mégis a Blackbird a gyorsabb.
Nem a nyers fékpadi tolóerő számít, hanem az aerodinamika és a karakterisztika.
 
Tudom,hogy szégyenkeznem kéne amiért nem ismerem fel akár egy törött csapágyból de milyen hajtóművek vannak a képen?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Tudom,hogy szégyenkeznem kéne amiért nem ismerem fel akár egy törött csapágyból de milyen hajtóművek vannak a képen?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

GE J79-esek. A szemben levőkről hiányzik a diffúzor és ami mögötte jön, tehát a forszázs kollektor és a lángstabilizátorok, a forszázskamra és a fúvócső.
Felismerhetők szemből a belépő keresztmetszetről és a kompresszorházról.