Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 553
12 908
113
A másik ilyen kósza gondolat az alkalmazása. Ha nem támadó beállítottságú katonai doktrinájuk van, akkor kell nekik feltétlen a stealth gép? Olyan hangsúlyosan fejlesztik a földi légvédelmet, hogy elegendő a jelenlegi tempóban fejleszteni a légierőt egy alapvetően védekező beállítottság mellett?
Fenntartom, hogy mindez simán lehet orbitális hülyeség, csak gondolatkísérletek részemről.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 813
113
Putyin szavait idézve amit kb 4-5 éve mondott. Az oroszok 20 évvel vannak lemaradva a légi harcászati rakéták terén(a SZU-ban ez nem volt prioritás) .
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 889
15 513
113
A másik ilyen kósza gondolat az alkalmazása. Ha nem támadó beállítottságú katonai doktrinájuk van, akkor kell nekik feltétlen a stealth gép? Olyan hangsúlyosan fejlesztik a földi légvédelmet, hogy elegendő a jelenlegi tempóban fejleszteni a légierőt egy alapvetően védekező beállítottság mellett?
Fenntartom, hogy mindez simán lehet orbitális hülyeség, csak gondolatkísérletek részemről.
Egy hasonlattal élve a légvédelem az ország számára olyan mint a lövésznek a golyóálló mellény, míg a légierő a fegyvere. Nagyon jó dolog a golyóálló mellény, rengeteg ember életét megmentette de ha valaki csak arra hagyatkozik, akkor régen rossz. Védelemben a vadászgép épp annyira fontos mint támadásban. A légvédelemben nincs kezdeményezés ő csak az ellenfél kezdeményezésére lehet valamilyen védelem, de ha nincs kezdeményezésed előbb utóbb az ellen ledarál. Szóval a vadászgép elengedhetettlen a hatékony védelemhez. Védelem esetén lehet a bombázóflottád nem annyira lényeges, meg a stratégiai légi szállítási kapacitás, de a vadászgépé mindenképp.
 
M

molnibalage

Guest
Egy hasonlattal élve a légvédelem az ország számára olyan mint a lövésznek a golyóálló mellény, míg a légierő a fegyvere. Nagyon jó dolog a golyóálló mellény, rengeteg ember életét megmentette de ha valaki csak arra hagyatkozik, akkor régen rossz. Védelemben a vadászgép épp annyira fontos mint támadásban. A légvédelemben nincs kezdeményezés ő csak az ellenfél kezdeményezésére lehet valamilyen védelem, de ha nincs kezdeményezésed előbb utóbb az ellen ledarál. Szóval a vadászgép elengedhetettlen a hatékony védelemhez. Védelem esetén lehet a bombázóflottád nem annyira lényeges, meg a stratégiai légi szállítási kapacitás, de a vadászgépé mindenképp.
Egy másik hansolattal. A légvédelem a lóvontatta gyalogság, a vadászgép a full gépesített pc. hadosztály. Mindkettőnek meg volt a maga szerepe és képességeinek korlátja. Na me az ára is..
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 553
12 908
113
Egy hasonlattal élve a légvédelem az ország számára olyan mint a lövésznek a golyóálló mellény, míg a légierő a fegyvere. Nagyon jó dolog a golyóálló mellény, rengeteg ember életét megmentette de ha valaki csak arra hagyatkozik, akkor régen rossz. Védelemben a vadászgép épp annyira fontos mint támadásban. A légvédelemben nincs kezdeményezés ő csak az ellenfél kezdeményezésére lehet valamilyen védelem, de ha nincs kezdeményezésed előbb utóbb az ellen ledarál. Szóval a vadászgép elengedhetettlen a hatékony védelemhez. Védelem esetén lehet a bombázóflottád nem annyira lényeges, meg a stratégiai légi szállítási kapacitás, de a vadászgépé mindenképp.
Egy védekező helyzetben a 4++ gen gépek nem alkalmasak erre a feladatra? Értem én, hogy mi lesz 10-20 év múlva meg minden, de vajon mit tudhatnak az oroszok amit mi nem, hogy ennyire áttették a fókuszt a fejlesztésekben?
Azt nem tudom elfogadni, hogy nincs rá pénz, mert pénz arra van amire rányomják, legfeljebb máshonnan vesznek el. De ha már mindenképpen pénzügyi vonalon akarnánk megokolni a döntést akkor sem lehet a racionalitás vonalán haladni mivel szubjektív viszonyok erősen torzítják a piaci teret Oroszországban. Szóval ezen a vonalon el tudom képzelni, hogy a Szuhoj kicsit kiesett a pixisből, esetleg túl nagyot loptak a fejlesztési pénzekből és az eredmény kevés lett, most pedig megszívatják őket. Az orosz gondolkodást ismerve, ha valakit meg kell szívatni, akkor az meg lesz szívatva kerüljön akármibe.
 
M

molnibalage

Guest
Akkor sem engedték amikor gyakorlatilag csőd közeli állapotban volt az ország.
És, ezt ki mondta?
Akkor nem szöszöltek volna évtizedes nagyságrendet a Szu-35-tel. Nézd meg, hogy egy hasonló vagy durvább F-15E legacy gép összerakása mennyi volt vagy az F-15E-é.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 542
90 620
113
És, ezt ki mondta?
Akkor nem szöszöltek volna évtizedes nagyságrendet a Szu-35-tel. Nézd meg, hogy egy hasonló vagy durvább F-15E legacy gép összerakása mennyi volt vagy az F-15E-é.
AO arról beszélt,hogy ha ezt abbahagyják akkor lehúzhatja a rolót az egész katonai harcászatigép ágazat.Na ezt nem fogják engedni.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 990
66 386
113
Nekem ez a gondolat màr egy ideje motoszkal a fejemben. Elvegre nem lehet feltetelezni, hogy az oroszok tök hülyék. ( Bàr sokan ezt gondoljàk. Persze ezzel a logikaval azt is lehet àllitani, hogy az amik tök hülyék, hogy aranyàron vesznek kètes èrtekű csodafegyvereket.) Ki mondja, hogy az egesz F22 és F35 vonal nem egy vakvàgàny sok szempontból ?
Megkeresztezhettek ! :)
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 306
70 837
113
Az eredeti Szu-35-össel, még több, is, mint egy évtizedet szöszöltek. 1982-ben kezdődött a projekt, hogy az alap Szu-27-est annak gyártási megindulása előtt már arra szintre fejlesszék, ahová eredetileg szerették volna. 1988-ban szállt fel az első ilyen félig-meddig kész T-10M, az első Szu-27M 1992.re lett kész, ekkor a nagy pénszerzős, kikönyökölős játékban átnevezték Szu-35-re, majd 1995-ben a Military Technologyban megjelent interjúban olvasta Pjotr Gyenyekinnel, az akkri vezérkari főnökkel készült interjúban, hogy 1996-tól megkezdik a rendszersítést. Én vártam és csak vártam, közben valóban elkészült 3 azaz 3 szériagép, melyek egyből ahogy voltak, mentek is Aktyubinszkba. Ekkor már elkészült 12 prototpus, illetve nullszéria. Tehát 1998 augusztusára, az orosz államcsőd idejére lényegében megkezdődött a Szu-35-ös sorozatgyártása. Taps. Ennyi is volt, mivel abban az évben a harmadik példány után le is állt. A gépeket Aktyubinszkban 2001-ig tesztelték, majd az utolsó export próbálkozások 2002-ig folytak, amikor is a Szu-37-esnek nevezeett 711-es példányt is visszalakították Szu-35 standardra, de komolyabb kormányvezérlő rendszerrel. Ez az egy példány lett a promógép, kapta is az ívet brutálisan, míg decemberben a levegőben ketté nem tört, Zsukovszkijtól nem messze. A 2003-as brazil tenderen még megpróbálkoztak, de élböl kiestek a "műfajidegen" ajánlatukkal, miivel oda a Rafale-Typhoon- Gripen kategória nevezhetett. 22 évvel az indulás után állították le végleg a Szu-35-öst.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 306
70 837
113
Nekem ez a gondolat màr egy ideje motoszkal a fejemben. Elvegre nem lehet feltetelezni, hogy az oroszok tök hülyék. ( Bàr sokan ezt gondoljàk. Persze ezzel a logikaval azt is lehet àllitani, hogy az amik tök hülyék, hogy aranyàron vesznek kètes èrtekű csodafegyvereket.) Ki mondja, hogy az egesz F22 és F35 vonal nem egy vakvàgàny sok szempontból ?
Megkeresztezhettek ! :)

Megkeresztezni? :) Az meg mi a jófene? Keresztelést nem vállalok, keresztezni nem akarlak semmivel, de szerintem más se. Fura egy felhívás volt ez hallod-e...
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus
M

molnibalage

Guest
AO arról beszélt,hogy ha ezt abbahagyják akkor lehúzhatja a rolót az egész katonai harcászatigép ágazat.Na ezt nem fogják engedni.
A MiG irodát is hagyták szinte meghalni, az utolsó utáni pillanatban mentették meg. Cserébe összerakták azt a MiG-29K-t újra, amit manufakturális módszerekkel gyártottak le és alapvető problémái vannak..
 
M

molnibalage

Guest
Nekem ez a gondolat màr egy ideje motoszkal a fejemben. Elvegre nem lehet feltetelezni, hogy az oroszok tök hülyék. ( Bàr sokan ezt gondoljàk. Persze ezzel a logikaval azt is lehet àllitani, hogy az amik tök hülyék, hogy aranyàron vesznek kètes èrtekű csodafegyvereket.) Ki mondja, hogy az egesz F22 és F35 vonal nem egy vakvàgàny sok szempontból ?
Megkeresztezhettek ! :)
A Red Flag beszámolók nem erről árulkodnak. Inkább arról, hogy 4++ gépek sem tudnak érdemben mit kezdeni a Raptorral...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 542
90 620
113
A MiG irodát is hagyták szinte meghalni, az utolsó utáni pillanatban mentették meg. Cserébe összerakták azt a MiG-29K-t újra, amit manufakturális módszerekkel gyártottak le és alapvető problémái vannak..

Tehát nem hagyták meghalni...
Gálánsan megfeledkezel az M2-ről és a MIG-35-re is van állami megrendelés.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
53 542
90 620
113
De nem a gyalogságot vontatták lóval hanem bizonyos eszközöket(az egész hadtápot,tüzérséget stb).