Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

A másik ilyen kósza gondolat az alkalmazása. Ha nem támadó beállítottságú katonai doktrinájuk van, akkor kell nekik feltétlen a stealth gép? Olyan hangsúlyosan fejlesztik a földi légvédelmet, hogy elegendő a jelenlegi tempóban fejleszteni a légierőt egy alapvetően védekező beállítottság mellett?
Fenntartom, hogy mindez simán lehet orbitális hülyeség, csak gondolatkísérletek részemről.
 
Putyin szavait idézve amit kb 4-5 éve mondott. Az oroszok 20 évvel vannak lemaradva a légi harcászati rakéták terén(a SZU-ban ez nem volt prioritás) .
 
A másik ilyen kósza gondolat az alkalmazása. Ha nem támadó beállítottságú katonai doktrinájuk van, akkor kell nekik feltétlen a stealth gép? Olyan hangsúlyosan fejlesztik a földi légvédelmet, hogy elegendő a jelenlegi tempóban fejleszteni a légierőt egy alapvetően védekező beállítottság mellett?
Fenntartom, hogy mindez simán lehet orbitális hülyeség, csak gondolatkísérletek részemről.
Egy hasonlattal élve a légvédelem az ország számára olyan mint a lövésznek a golyóálló mellény, míg a légierő a fegyvere. Nagyon jó dolog a golyóálló mellény, rengeteg ember életét megmentette de ha valaki csak arra hagyatkozik, akkor régen rossz. Védelemben a vadászgép épp annyira fontos mint támadásban. A légvédelemben nincs kezdeményezés ő csak az ellenfél kezdeményezésére lehet valamilyen védelem, de ha nincs kezdeményezésed előbb utóbb az ellen ledarál. Szóval a vadászgép elengedhetettlen a hatékony védelemhez. Védelem esetén lehet a bombázóflottád nem annyira lényeges, meg a stratégiai légi szállítási kapacitás, de a vadászgépé mindenképp.
 
Egy hasonlattal élve a légvédelem az ország számára olyan mint a lövésznek a golyóálló mellény, míg a légierő a fegyvere. Nagyon jó dolog a golyóálló mellény, rengeteg ember életét megmentette de ha valaki csak arra hagyatkozik, akkor régen rossz. Védelemben a vadászgép épp annyira fontos mint támadásban. A légvédelemben nincs kezdeményezés ő csak az ellenfél kezdeményezésére lehet valamilyen védelem, de ha nincs kezdeményezésed előbb utóbb az ellen ledarál. Szóval a vadászgép elengedhetettlen a hatékony védelemhez. Védelem esetén lehet a bombázóflottád nem annyira lényeges, meg a stratégiai légi szállítási kapacitás, de a vadászgépé mindenképp.
Egy másik hansolattal. A légvédelem a lóvontatta gyalogság, a vadászgép a full gépesített pc. hadosztály. Mindkettőnek meg volt a maga szerepe és képességeinek korlátja. Na me az ára is..
 
Egy hasonlattal élve a légvédelem az ország számára olyan mint a lövésznek a golyóálló mellény, míg a légierő a fegyvere. Nagyon jó dolog a golyóálló mellény, rengeteg ember életét megmentette de ha valaki csak arra hagyatkozik, akkor régen rossz. Védelemben a vadászgép épp annyira fontos mint támadásban. A légvédelemben nincs kezdeményezés ő csak az ellenfél kezdeményezésére lehet valamilyen védelem, de ha nincs kezdeményezésed előbb utóbb az ellen ledarál. Szóval a vadászgép elengedhetettlen a hatékony védelemhez. Védelem esetén lehet a bombázóflottád nem annyira lényeges, meg a stratégiai légi szállítási kapacitás, de a vadászgépé mindenképp.
Egy védekező helyzetben a 4++ gen gépek nem alkalmasak erre a feladatra? Értem én, hogy mi lesz 10-20 év múlva meg minden, de vajon mit tudhatnak az oroszok amit mi nem, hogy ennyire áttették a fókuszt a fejlesztésekben?
Azt nem tudom elfogadni, hogy nincs rá pénz, mert pénz arra van amire rányomják, legfeljebb máshonnan vesznek el. De ha már mindenképpen pénzügyi vonalon akarnánk megokolni a döntést akkor sem lehet a racionalitás vonalán haladni mivel szubjektív viszonyok erősen torzítják a piaci teret Oroszországban. Szóval ezen a vonalon el tudom képzelni, hogy a Szuhoj kicsit kiesett a pixisből, esetleg túl nagyot loptak a fejlesztési pénzekből és az eredmény kevés lett, most pedig megszívatják őket. Az orosz gondolkodást ismerve, ha valakit meg kell szívatni, akkor az meg lesz szívatva kerüljön akármibe.
 
Akkor sem engedték amikor gyakorlatilag csőd közeli állapotban volt az ország.
És, ezt ki mondta?
Akkor nem szöszöltek volna évtizedes nagyságrendet a Szu-35-tel. Nézd meg, hogy egy hasonló vagy durvább F-15E legacy gép összerakása mennyi volt vagy az F-15E-é.
 
És, ezt ki mondta?
Akkor nem szöszöltek volna évtizedes nagyságrendet a Szu-35-tel. Nézd meg, hogy egy hasonló vagy durvább F-15E legacy gép összerakása mennyi volt vagy az F-15E-é.
AO arról beszélt,hogy ha ezt abbahagyják akkor lehúzhatja a rolót az egész katonai harcászatigép ágazat.Na ezt nem fogják engedni.
 
Nekem ez a gondolat màr egy ideje motoszkal a fejemben. Elvegre nem lehet feltetelezni, hogy az oroszok tök hülyék. ( Bàr sokan ezt gondoljàk. Persze ezzel a logikaval azt is lehet àllitani, hogy az amik tök hülyék, hogy aranyàron vesznek kètes èrtekű csodafegyvereket.) Ki mondja, hogy az egesz F22 és F35 vonal nem egy vakvàgàny sok szempontból ?
Megkeresztezhettek ! :)
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon
Az eredeti Szu-35-össel, még több, is, mint egy évtizedet szöszöltek. 1982-ben kezdődött a projekt, hogy az alap Szu-27-est annak gyártási megindulása előtt már arra szintre fejlesszék, ahová eredetileg szerették volna. 1988-ban szállt fel az első ilyen félig-meddig kész T-10M, az első Szu-27M 1992.re lett kész, ekkor a nagy pénszerzős, kikönyökölős játékban átnevezték Szu-35-re, majd 1995-ben a Military Technologyban megjelent interjúban olvasta Pjotr Gyenyekinnel, az akkri vezérkari főnökkel készült interjúban, hogy 1996-tól megkezdik a rendszersítést. Én vártam és csak vártam, közben valóban elkészült 3 azaz 3 szériagép, melyek egyből ahogy voltak, mentek is Aktyubinszkba. Ekkor már elkészült 12 prototpus, illetve nullszéria. Tehát 1998 augusztusára, az orosz államcsőd idejére lényegében megkezdődött a Szu-35-ös sorozatgyártása. Taps. Ennyi is volt, mivel abban az évben a harmadik példány után le is állt. A gépeket Aktyubinszkban 2001-ig tesztelték, majd az utolsó export próbálkozások 2002-ig folytak, amikor is a Szu-37-esnek nevezeett 711-es példányt is visszalakították Szu-35 standardra, de komolyabb kormányvezérlő rendszerrel. Ez az egy példány lett a promógép, kapta is az ívet brutálisan, míg decemberben a levegőben ketté nem tört, Zsukovszkijtól nem messze. A 2003-as brazil tenderen még megpróbálkoztak, de élböl kiestek a "műfajidegen" ajánlatukkal, miivel oda a Rafale-Typhoon- Gripen kategória nevezhetett. 22 évvel az indulás után állították le végleg a Szu-35-öst.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Nekem ez a gondolat màr egy ideje motoszkal a fejemben. Elvegre nem lehet feltetelezni, hogy az oroszok tök hülyék. ( Bàr sokan ezt gondoljàk. Persze ezzel a logikaval azt is lehet àllitani, hogy az amik tök hülyék, hogy aranyàron vesznek kètes èrtekű csodafegyvereket.) Ki mondja, hogy az egesz F22 és F35 vonal nem egy vakvàgàny sok szempontból ?
Megkeresztezhettek ! :)

Megkeresztezni? :) Az meg mi a jófene? Keresztelést nem vállalok, keresztezni nem akarlak semmivel, de szerintem más se. Fura egy felhívás volt ez hallod-e...
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus
AO arról beszélt,hogy ha ezt abbahagyják akkor lehúzhatja a rolót az egész katonai harcászatigép ágazat.Na ezt nem fogják engedni.
A MiG irodát is hagyták szinte meghalni, az utolsó utáni pillanatban mentették meg. Cserébe összerakták azt a MiG-29K-t újra, amit manufakturális módszerekkel gyártottak le és alapvető problémái vannak..
 
Nekem ez a gondolat màr egy ideje motoszkal a fejemben. Elvegre nem lehet feltetelezni, hogy az oroszok tök hülyék. ( Bàr sokan ezt gondoljàk. Persze ezzel a logikaval azt is lehet àllitani, hogy az amik tök hülyék, hogy aranyàron vesznek kètes èrtekű csodafegyvereket.) Ki mondja, hogy az egesz F22 és F35 vonal nem egy vakvàgàny sok szempontból ?
Megkeresztezhettek ! :)
A Red Flag beszámolók nem erről árulkodnak. Inkább arról, hogy 4++ gépek sem tudnak érdemben mit kezdeni a Raptorral...
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
A MiG irodát is hagyták szinte meghalni, az utolsó utáni pillanatban mentették meg. Cserébe összerakták azt a MiG-29K-t újra, amit manufakturális módszerekkel gyártottak le és alapvető problémái vannak..

Tehát nem hagyták meghalni...
Gálánsan megfeledkezel az M2-ről és a MIG-35-re is van állami megrendelés.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12
De nem a gyalogságot vontatták lóval hanem bizonyos eszközöket(az egész hadtápot,tüzérséget stb).