F-35 Lightning II (Lockheed Martin)

Lehet szűrni. De ha akarod igen eléd rakja.

Olyan sok újdonság amúgy nincs a dologban. Ezt mondták mint cél 10éve most meg itt van. Na bumm.
Sisakkal meg nagyobb kikelződ van, mindha körbe raktak volna 10db 40"os monitorral. 10db 40"es monitorra meg azért kifér egysmás.

Erről jó video az nem lesz, itt egy korábba amin még csak DAS adatok vannak. Tehát APG-81+EOTS+datalink+egyébb adatok nem. Kijelző méret demozásra talán jó, vagy be kell meni hülyeboltba és ki kell probálni egy leggagyibb, überpixeles GearVrt. Talán lesik.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Amúgy ja itt is elmondja amit 101* linkeltem, hogy DAS jelez ha indítanak rád, megmondja, ha te vagy a cél, követi a rakétát, mehet csali, irányváltás, vagy jelezheti az optimális pillanatot az adott elkerülő manőver megkezdésére....
Eközben pedig ugye EOTS/APG81 már rá is nézett indítás helyére és mehet egy SDB. Még ha mozog is telar APG81/EOTS/DAS/egyébb szépen követi.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Én csak simán elolvastam amit leírt, hogy látja szinte az egész közel-kelet minden katonailag érdekes pontját megjelenítve azon az egy akármekkora kijelzőn. Ami hülyeség.
Látom a szövegértelmezés nem erősséged... Nyilvánvalóan nem arról van szó, hogy tetszőleges zoom mellett... Ha ennyire nem megy a dolog, akkor neked sajnos írhat az ember bármit...
 
Csak a szövegböl kiindulva, szerintem ez a rendszer szinte könyörög a hekkelésért, de legalàbb a zavaràsért. Tévedek?
Ezt minek kockàztatjàk meg? Akkor mi marad? A tèrkép?
( Különösen, hogy az oroszok az us vàlasztasokat is ugyebàr mehekkelték? :) Irony off)
 
Látom a szövegértelmezés nem erősséged... Nyilvánvalóan nem arról van szó, hogy tetszőleges zoom mellett... Ha ennyire nem megy a dolog, akkor neked sajnos írhat az ember bármit...
Neked meg az olvasás nem megy. Nézd meg mit írt oda és azután okoskodj. "megjelenik a pilótafülkém hatalmas méretű kijelzőjén szinte az egész Közel-Kelet légi és földfelszíni katonai helyzetképe"
 
Csak a szövegböl kiindulva, szerintem ez a rendszer szinte könyörög a hekkelésért, de legalàbb a zavaràsért. Tévedek?
Ezt minek kockàztatjàk meg? Akkor mi marad? A tèrkép?
( Különösen, hogy az oroszok az us vàlasztasokat is ugyebàr mehekkelték? :) Irony off)

Minden rendszer könyörög a "hekkelésért". Az F-15/Patrioté uugy ahogy a Mig-31/S400é. De a zárt direkt adatkapcsolatos rendszerek valós idejú feltörése nagyon nehéz dolog. Igen nem elképzelhetetlen Buserbe is bement pendriveon stuxnet. Igazából már az APG81/MADL jammelése is nagyon nagy eredmény lenne, hoyg DASról ne szóljak.

Az US választások hekkelését meg könyörgöm már ne keverjük ide. Egy Facebook, twitterre mindenki azt ír amit akar. Ha fizetsz 10.000 embernek, hogy poszoltja azt úgy amit írsz hát fogja. Ha ez hekkelés akkor 0 tudással bárki lehet hekker. De ettől még nem törtek be a facebookhoz, twitterhez, pedig az baromira egy nyilt hálózaton leledzik.
 
Neked meg az olvasás nem megy. Nézd meg mit írt oda és azután okoskodj. "megjelenik a pilótafülkém hatalmas méretű kijelzőjén szinte az egész Közel-Kelet légi és földfelszíni katonai helyzetképe" Ezt írja baszdmeg. Tudsz-e olvasni?! Na ha nem akkor tanulj meg! Hogy te mit képzelsz ezután bele, az olyan mint 5-8 osztályban a verselemzés, de itt konkrétan ezt írja. És ez hülyeség, marketing duma, de a hülyéknek s a rajongóknak ez kell.

Az a baj, hogy én is kb így fogalmaznám meg. A rendszer pont ezt tudja.

F-35 meg még sok rajongást imo nem érdemelt ki. Az olyannak szólhat mint az F-15/F-16.... amik ugye ilyen csodák nélkül agyon mészárolják megjelenésük óta a Szu/orosz vadászgépeket.
igen nem úgy van mert 1gnnel le vannak maradva, jahát igen 10+évet késéssel lett Su27 F-15 után. Most, hogy is állunk? Lesz 30db Su-57 2027ig? kucc kucc.
 
Neked meg az olvasás nem megy. Nézd meg mit írt oda és azután okoskodj. "megjelenik a pilótafülkém hatalmas méretű kijelzőjén szinte az egész Közel-Kelet légi és földfelszíni katonai helyzetképe"
IGen, megjelenik, a zoom-tol függő részletességgel. Meddig tolod még fullba jó szokásod szerint?
 
Minden rendszer könyörög a "hekkelésért". Az F-15/Patrioté uugy ahogy a Mig-31/S400é. De a zárt direkt adatkapcsolatos rendszerek valós idejú feltörése nagyon nehéz dolog. Igen nem elképzelhetetlen Buserbe is bement pendriveon stuxnet. Igazából már az APG81/MADL jammelése is nagyon nagy eredmény lenne, hoyg DASról ne szóljak.

Az US választások hekkelését meg könyörgöm már ne keverjük ide. Egy Facebook, twitterre mindenki azt ír amit akar. Ha fizetsz 10.000 embernek, hogy poszoltja azt úgy amit írsz hát fogja. Ha ez hekkelés akkor 0 tudással bárki lehet hekker. De ettől még nem törtek be a facebookhoz, twitterhez, pedig az baromira egy nyilt hálózaton leledzik.
Irony off- irtam!!
 
Olvastam, hogy a Rafale a korábbi DDM helyett megkapja a DDM NG infravörös MAWS-ot, ami már szintén képalkotós. elképzelhető, hogy akkor a Rafale-nek is lesz hasonló képessége, mint az F35-nek a DAS-al? Plusz ott van még ugye az OSF is
 
Olvastam, hogy a Rafale a korábbi DDM helyett megkapja a DDM NG infravörös MAWS-ot, ami már szintén képalkotós. elképzelhető, hogy akkor a Rafale-nek is lesz hasonló képessége, mint az F35-nek a DAS-al? Plusz ott van még ugye az OSF is
A DAS szintű képességhez min. 6 db érzékelő kell. Ha csak egy db van, akkor legfeljebb PIRATE szintről van szó.
 
A DAS szintű képességhez min. 6 db érzékelő kell. Ha csak egy db van, akkor legfeljebb PIRATE szintről van szó.

Nem tudom, hány szenzor alkotja a rendszert. De ez a korábbi DDM MAWS-ot váltotta, ami 360 fokos lefedést biztosított, szóval biztosan több érzékelőből áll. Én az EF alapján 3-ra tippelnék.
 
Nem tudom, hány szenzor alkotja a rendszert. De ez a korábbi DDM MAWS-ot váltotta, ami 360 fokos lefedést biztosított, szóval biztosan több érzékelőből áll. Én az EF alapján 3-ra tippelnék.

Kéne tudni az érzékelők számát. Kettő van ugye itt http://www.mbda-systems.com/wp-content/uploads/2015/07/ddm-ng-1.375-900x500.jpg ha beömlő elött/felettiek is ilyesmik akkor 4de ez a kettő elég szar helyen van. Ha van még egy vhol lent az 5. Ezzel már elég jó lefedést adhat.

F-35nél viszont a DAS+APG81+EOTS+DataLink+egyébb szenzor fuziója dobja meg a gép harcértékét. DAS bármit érzékel lentről EOTS/APG81 ránéz. Ha nem fontos kuka, ha fontos rárakja térképre.
Annyira nem lepne meg ha Franciák hasonló irányba mentek volna el, DDM NG adott, Aesa adott, köv targeting pod (EOTS) 2020+ra kész. A sárkány ettől még 4genes marad de harcértékét tekintve dimenziót lépne rafi.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Nyilván szenzorfúzió a Rafaleon is van meg minden modern gépen.
És min alapszik egy a nyilván? Mert az F-16 CIIP akkor szerinted nem korszerű vagy az orosz gépek? Mert ilyen szintű automatizáltság nincs a ma hadrednben levő gépek többségét, totál mauálisan kell egy rakás dolgot csinálni a szenzorokkal, kapott GPS koordonátákkal, stb.

Az F-35 azért késik olyan sokat, mert agép rendszerei annyi mindent csinálnak a pilóta helyett, mintha 3 db WSO ülne mögötte, akik soha nem fáradnak el. A kapott adatok alapján a radarral automatikusan SAR képet készít, beszúr a DAS kontaktokra, frissíti az HSD, tehát a gép fő érzékelőit időosztásos módon hálózatba kötve is használhatja. Szó nincs erről egyetlen mai repcsinél sem, ott ezek manuális dolgok.

A baj az, hogy egy iszonyatosan komplex szoftert jelent, időkésés, szinkron problémáka, stb. Emiatt volt az egy ideig, hogy a kontaktusokat nem tudta összefésülni a rendszer és egy kontaktus 5 db volt, ha 5 db forrásból érkezett, stb.

Ehhez számítástechnikai kapacitás sem lenne a régebbi gépeken, megfelelő nagyságú kijelző sem, hogy ábrázold és customizálds a felülete. Az F-35 esetén a két nagy felületet úgy méretezed az ablakokat, ahogy a PC-den. Ehhez képest az 4++ gépeknél is fix MFD képernyők vannak, vagy max. minimálisan lehet belenyúlni.

Az F-35 és 4++ gépek között nagyobb a szakadék sok szempontból, mint ami volt a 3 és 4. gen között. A 3. és 4. gen gépek között a repteljesítmény és brutálisabb és jobb radar + számítógép volt a fő difif és presze már jobb kabinelredezése a kor szintjén, de kb. ennyi. MFD még nem volt, csak a F-18A-n volt először igazi MFD. Ehhez képest az F-35 nem csak brutálisabb érzékelőkkel gép, de úgy össze van hangolva, hogy ahhoz képest ma minden 4++ gép (haa automatizáltságot akarod leírni) retardált, süket és vak.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
DAS+APG81+EOTS+DataLink

Lehet a j-20 is hasonló lesz ?

rxkvMJW.png
 
Ehhez számítástechnikai kapacitás sem lenne a régebbi gépeken, megfelelő nagyságú kijelző sem, hogy ábrázold és customizálds a felülete. Az F-35 esetén a két nagy felületet úgy méretezed az ablakokat, ahogy a PC-den. Ehhez képest az 4++ gépeknél is fix MFD képernyők vannak, vagy max. minimálisan lehet belenyúlni.


Úgy látszik kína is követi ezt .
https://www.bilibili.com/video/av7462019/

1:7n-él ez is belenyúl :D

Meg egy friss kép róla
23978303147_d7f1f5dda1_k.jpg
 
És min alapszik egy a nyilván? Mert az F-16 CIIP akkor szerinted nem korszerű vagy az orosz gépek? Mert ilyen szintű automatizáltság nincs a ma hadrednben levő gépek többségét, totál mauálisan kell egy rakás dolgot csinálni a szenzorokkal, kapott GPS koordonátákkal, stb.

Az F-35 azért késik olyan sokat, mert agép rendszerei annyi mindent csinálnak a pilóta helyett, mintha 3 db WSO ülne mögötte, akik soha nem fáradnak el. A kapott adatok alapján a radarral automatikusan SAR képet készít, beszúr a DAS kontaktokra, frissíti az HSD, tehát a gép fő érzékelőit időosztásos módon hálózatba kötve is használhatja. Szó nincs erről egyetlen mai repcsinél sem, ott ezek manuális dolgok.

A baj az, hogy egy iszonyatosan komplex szoftert jelent, időkésés, szinkron problémáka, stb. Emiatt volt az egy ideig, hogy a kontaktusokat nem tudta összefésülni a rendszer és egy kontaktus 5 db volt, ha 5 db forrásból érkezett, stb.

Ehhez számítástechnikai kapacitás sem lenne a régebbi gépeken, megfelelő nagyságú kijelző sem, hogy ábrázold és customizálds a felülete. Az F-35 esetén a két nagy felületet úgy méretezed az ablakokat, ahogy a PC-den. Ehhez képest az 4++ gépeknél is fix MFD képernyők vannak, vagy max. minimálisan lehet belenyúlni.

Az F-35 és 4++ gépek között nagyobb a szakadék sok szempontból, mint ami volt a 3 és 4. gen között. A 3. és 4. gen gépek között a repteljesítmény és brutálisabb és jobb radar + számítógép volt a fő difif és presze már jobb kabinelredezése a kor szintjén, de kb. ennyi. MFD még nem volt, csak a F-18A-n volt először igazi MFD. Ehhez képest az F-35 nem csak brutálisabb érzékelőkkel gép, de úgy össze van hangolva, hogy ahhoz képest ma minden 4++ gép (haa automatizáltságot akarod leírni) retardált, süket és vak.

Az szenzorfúfió azt jelenti,hogy a gépben lévő szenzorok egy rendszerbe vannak integrálva és össze tudnak dolgozni.Az nem kérdés,hogy pl a MAWS meg a besugárzásjelző képes együttműködésre mi t ahogy az inra optika és a radar is.Tehát nem az a kérdés,hogy van-e 4.gen+++++++ gépeken szenzorfúzió hanem az,hogy milyen mélységű az integráció.
 
A szenzorfúzió az a része az 5.gen.gépeknek ami a "legkönnyebben"megvalósítható egy 4.gen++++ gépen hisz "csak"programot kell írni.Tehát marha sok idő kell hozzá és egy halom jó programozó.