Husky osztály / Project 545 Laika (Oroszország)

Ez nem vet fel biztonsági kérdéseket főleg, hogy a szovjet összeomlás után kb. semmilyen törődésre nem jutott zsé?

A K-44 például 2016-ban jött vissza a nagyjavításból, elvben a másik kettő is volt nagyjavításon. Persze, felvet kérdéseket, de az oroszok elég titkolódzósok a balesetek terén...

Egyébként ez a három Delta III-as a Csendes-óceáni flottában van, a Typhoonok és a Delta IV-ek mind az északiba, a Borej-osztályból az első az északiba, a második és harmadik a Csendes-óceániba (további 4 megy a Csendes-óceániba és 2 az Északiba, legalábbis jelenleg ennyi ismert). Feltehetően az új Borej-ek váltják majd a Delta III. és IV. egységeket.
 
A reaktorokkal és a hajótesttel érdemben nem lehet egy idő után mit kezdeni. Ez olyan, minthogy egy atomreaktort nem lehet felújtani, a neutron és egyéb sugárzás teszi a magáét...

Ha megérkezik a másik két Borej-A az Alekszandr Nyevszkij és Vlagyimír Monomah mellé(Borej)a CSO-i flottához azután kezdik kivonni az öreg Kalmárokat.
 
A K-44 például 2016-ban jött vissza a nagyjavításból, elvben a másik kettő is volt nagyjavításon. Persze, felvet kérdéseket, de az oroszok elég titkolódzósok a balesetek terén...

a Borej-osztályból az első az északiba, a második és harmadik a Csendes-óceániba (további 4 megy a Csendes-óceániba és 2 az Északiba, legalábbis jelenleg ennyi ismert). Feltehetően az új Borej-ek váltják majd a Delta III. és IV. egységeket.
8-at építenek összesen.4 lesz az ÉF-nál, 4 lesz a CSO-flottánál.
1. Jurij Dolgorukij (Borej) -ÉF-aktív szolgálatban
2. Alekszandr Nyevszkij(Borej) -CSOF-aktív szolgálatban
3. Vlagyimír Monomah(Borej) -CSOF-aktív szolgálatban
4. Knyaz Vlagyimír(Borej-A) -ÉF-vízen- tervezett átadás 2018 vége
5. Knyaz Oleg(Borej-A) -ÉF-építés alatt -tervezett átadás 2019-2020
6. Generalissimus Szuvorov - CSOF-építés alatt-tervezettt átadás 2020-2021
7. Imperator Alekszandr III-CSOF-építés alatt-tervezett átadás 2021-2022
8. Knyaz Pozsarszkij- ÉF-építés alatt-tervezettátadás 2022-2023

Ezenkívül tervben van még 4 darab Borej-B építése
4 Murenat(legújabb építésüeket) is aktív szolgálatban akarnak tartani még 2030-2035-ig)
összesen : 3 Borej, 5 Borej-A, 4 Borej-B és 4 Murena= 16 stratégiai tengeralattjáró
 
8-at építenek összesen.4 lesz az ÉF-nál, 4 lesz a CSO-flottánál.
1. Jurij Dolgorukij (Borej) -ÉF-aktív szolgálatban
2. Alekszandr Nyevszkij(Borej) -CSOF-aktív szolgálatban
3. Vlagyimír Monomah(Borej) -CSOF-aktív szolgálatban
4. Knyaz Vlagyimír(Borej-A) -ÉF-vízen- tervezett átadás 2018 vége
5. Knyaz Oleg(Borej-A) -ÉF-építés alatt -tervezett átadás 2019-2020
6. Generalissimus Szuvorov - CSOF-építés alatt-tervezettt átadás 2020-2021
7. Imperator Alekszandr III-CSOF-építés alatt-tervezett átadás 2021-2022
8. Knyaz Pozsarszkij- ÉF-építés alatt-tervezettátadás 2022-2023

Ezenkívül tervben van még 4 darab Borej-B építése
4 Murenat(legújabb építésüeket) is aktív szolgálatban akarnak tartani még 2030-2035-ig)
összesen : 3 Borej, 5 Borej-A, 4 Borej-B és 4 Murena= 16 stratégiai tengeralattjáró

Én úgy tudtam, hogy az 5. egység (Knyaz Oleg) is a Csendes óceáni flottába megy.
 
Én úgy tudtam, hogy az 5. egység (Knyaz Oleg) is a Csendes óceáni flottába megy.

2017 november végén nyilatkozta Alekszej Rahmanov az OSzK vezérigazgatója, hogy problémák vannak a TA finanszírozásával. A 6. és 7.-nél nincsenek (CSOF)
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu
Ez a kép/ábra mennyire lehet pontos?
Sub_Noise_Comparison_ENG.svg

Link: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/Sub_Noise_Comparison_ENG.svg
 

A probléma az, hogy nincs megadva a sebesség, a haladási mélység, és így tovább.

Ilyen sorvezetőnek megteszi, nagyon nagy általánosságban így viszonyulhatnak egymáshoz kis sebességnél az egységek, de elég sok kérdőjelet húznék azért (pl. az 1984-ben hadrendbe állított Akula mit keres az 1980 előtti évnél).

A tengeralattjárók nagyon kis sebességnél (2-3--4-6 csomó, függően az időszaktól) leginkább a belső zajok terén generál hangot (gépészet (amit lehet pl. rugalmas rögzítésű "tutajokra" szerelni), a szovjet hajóegységek külön kis sebességű "lopakodó" hajócsavarokkal rendelkeztek erre), keringtető szivattyúk (ez lekapcsolható a 688i ill. a Viktor III / Sierra / Akula osztálytól kezdve), ~8-12 csomóig csendes, ha ennél gyorsabb, akkor kavitálni kezd és onnantól zajosnak számít.

Szóval amikor arról van szó, hogy egy tengó 30 csomóra képes, akkor leginkább arról van szó, hogy az első időkben képes elévágni / utolérni egy hadihajót is adott esetben (1950-es, 60-as évek), később már egyre inkább csak arról, hogy ha torpedót indítanak ellene, akkor el tudjon menekülni előle, illetve hogy amikor "fel-" és "el-vonul" nagy távolságra, akkor képes azt gyorsan teljesíteni (csak közben süket mint az ágyú, és viszonylag távolról meghallja egy részeg halász is...).
 
Bocsánat, csak egy pontosítás: Projekt 667BDRM (Delta IV) szovjet/orosz neve Дельфин, azaz Delfin. A Delták szovjet/orosz megnevezései szerintem:

Project 667B Murena (Delta I)
Project 667BD Murena-M (Delta II)
Project 667BDR Kalmar (Delta III)
Project 667BDRM Delfin (Delta IV)
 
Hány yasen van most hadrendben ? És mennyit terveznek ? A huksy is hasonló VLS cellás lesz ?

A Projekt 545 'Lajka', amit korábban Husky-osztályként ismertünk még eléggé kezdetleges formában van.
Amit tudunk, az alapján feltehetően lesz pár VLS cellája, de nem annyi, mint a Jaszeny-osztálynak.
A feltételezések szerint az 'Akula'-osztályt kellene kiváltania, így egy olcsóbb, "tömeg" megoldás lesz a meglehetősen "high end" Jaszeny-el szemben.
 
A Projekt 545 'Lajka', amit korábban Husky-osztályként ismertünk még eléggé kezdetleges formában van.
Amit tudunk, az alapján feltehetően lesz pár VLS cellája, de nem annyi, mint a Jaszeny-osztálynak.
A feltételezések szerint az 'Akula'-osztályt kellene kiváltania, így egy olcsóbb, "tömeg" megoldás lesz a meglehetősen "high end" Jaszeny-el szemben.
Én inkább egy kisebb hajót képzelek el mint a Jíszeny az ebből adódó kisebb harcértékkel és árral, mintsem egy kevésbé modern hajót. Ezt jól alárámasztja a kevesebb VLS is.
 
Én inkább egy kisebb hajót képzelek el mint a Jíszeny az ebből adódó kisebb harcértékkel és árral, mintsem egy kevésbé modern hajót. Ezt jól alárámasztja a kevesebb VLS is.

A "kisebb" viszonylagos, a korábban lefotózott makett melletti leírás szerint 11 340 tonnás vízkiszorítású.

140_ru-laika-sub-info.jpg


Az Akula II. és a Jaszeny osztályhoz képest tehát kisebb, azok mindketten kb. 13 800 tonnásak lemerülve.
A fegyverzeti felsorolás semmitmondó, az Onyx-tól a Zirkon-ig mindent felsorolnak. Ezek VLS-ből indíthatóak, így általában azt feltételezik, hogy lesz rajta VLS indító, olyan 4-es megoldás, mint a Jaszeny-M-en is, csak nem 8db, hanem 4, vagyis lesz 16db VLS indítója meg 6-8db torpedóvetőcső.

De összességében nézve is egyfajta "visszalépés" a konzervatív szovjet-féle technológiákhoz. A Jaszeny esetén hatalmas gömb alakú szonár és mögött két függőleges oldalra néző szonár foglalja el az orrot, így a vetőcsövek csak a hajó oldalán kukucskálhatnak ki, mint az amerikai tengóknál.

A lefotózott modell ezzel szemben a "tradicionális" Viktor/Akula vonalat viszi tovább, az orr felső részén vetőcsövek, a szonár pedig alatta. Csak feltételezés, de talán ez esetben egy "folytatólagos" szonármegoldás lenne, tehát az orr alsó részén megfordulva egészen a hajó hátsó részégi érne mindkét oldalon az oldalsó szonár.

140_ru-husky-laika-class-submarine.jpg