Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Jah, Skoda aztán népautó, véletlenül se 1400ccm-es Opel Astra-k, TDI VW Golf-ok meg 1000ccm-es Suzuki Swift-ek cirkálnak ma az utakon.
Na, ez a másik fele. 2003-ban (bár ez régen volt) azért terveztem Swift mérethez autóemelőt Gépelemek I-en, mert kb. minden 4-5-dik (!) autó az akkori nyeszlet Swift volt. Hazafelé pár napon keresztül készítettem statisztikát és ez alapján választottam. Utcán odamentem párhoz, lemértem őket és terveztem. :)
 
Ez a 100 LE-s határ mi alapján lett meghúzva?
Csak mert a mai kocsik nagyon nehezek, a váltó áttétek meg hosszúak. Gyakorlatilag egy mai autóval 100 LE alatt nem lehet közlekedni.
Ez már nem az Astra F korszak, ahol a 85 LE-s Astra F az már tényleg egy villám volt. Még ma is fürge. (tapasztalat). Annyival másabb egy mai hasonló kategóriájú autó, hogy kb. 110-120 LE -vel tudja csak hozni ugyan azt a dinamizmust, mint amit az Astra F tudod annó 85 LE-vel.
Szóval ne legyen már luxus a 100 LE :-)
A három hengerre meg :hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Az összes röpis csapattársamnak, akiknek újabb vagy új autója van, 1,4-es vagy kisebb turbós kocsija van. Lehidaltam, hogy 3 hengeres motor is van, azt hittem, hogy a páros számú hengerszámot legalább tartják... Hogy ez hány LE azt nem tudom.


A listád azért vicces, mert nincs ok-okozati viszony. Ha gyenge autót akarnál venni, akkor nem tudsz. Nem azért mert nem akarsz, hanem mert nincs mit.


Látom meg se nézted a videót, egy órás gyorstöltéssel a félig üres kocsit nem sikerült feltölteni. A 880 km-et egy nap alatt nemigen tudnád levezetni főleg, ha még hegyet is kell mászni és mondjuk tél is van.
Én személykocsival 1350km-et teszek meg rendszeressen 10-12h alatt
Ez a 100 LE-s határ mi alapján lett meghúzva?
Csak mert a mai kocsik nagyon nehezek, a váltó áttétek meg hosszúak. Gyakorlatilag egy mai autóval 100 LE alatt nem lehet közlekedni.
Ez már nem az Astra F korszak, ahol a 85 LE-s Astra F az már tényleg egy villám volt. Még ma is fürge. (tapasztalat). Annyival másabb egy mai hasonló kategóriájú autó, hogy kb. 110-120 LE -vel tudja csak hozni ugyan azt a dinamizmust, mint amit az Astra F tudod annó 85 LE-vel.
Szóval ne legyen már luxus a 100 LE :)
A három hengerre meg :hadonaszos:
Az emberek többségének bármilyen új autó luxus.Nekem is 13éves 86le autom van
 
Kérnék egy becslést,kb meddig lehet még benzines,gázos,dízel kocsikkal közlekedni?
10-20év,20-30?

Ha csak azt kérdezed és nézed, hogy a kőolaj és földgáz még meddig lesz elérhető, mint ásványi nyersanyag, akkor a 100 éves becslésem egyáltalán nem volt túlzó, hanem talán még pesszimista is...
 
A világ melyik részére gondolsz?

A kérdés önmagában vicces/érdekes, mert szemét módon az is lehetne a kérdés, hogy az önálló autóhasználat meddig lesz tolerálható... :)


Azért vicces egy kicsit a vitátok a szemszögömből, mert egy dombtetőn, utaktől távolabb egy 20 x 20 km-es erdő látótávoldágában élek a jó levegón. De ha felmegyek Pestre fuldoklom abban a bűzben, amiben űti éltek valszeg....
 
Ez a 100 LE-s határ mi alapján lett meghúzva?
Csak mert a mai kocsik nagyon nehezek, a váltó áttétek meg hosszúak. Gyakorlatilag egy mai autóval 100 LE alatt nem lehet közlekedni.
Ez már nem az Astra F korszak, ahol a 85 LE-s Astra F az már tényleg egy villám volt. Még ma is fürge. (tapasztalat). Annyival másabb egy mai hasonló kategóriájú autó, hogy kb. 110-120 LE -vel tudja csak hozni ugyan azt a dinamizmust, mint amit az Astra F tudod annó 85 LE-vel.
Szóval ne legyen már luxus a 100 LE :)


Hm... Az Albeám 75 lóerős, teljesen elég; igaz csak városban, meg autópályán használom, forgalmas országúton gyakorlatilag nem - a kraft pedig oda kell az előzések miatt.

A céges, 9 személyes Renault Trafic meg 115 lóerős, azzal járok fel Bp-re és környékére Miskolcról. (Vérszállítás, anyagbeszerzés, műszerek javításra etc.)
Most szerdán reggel fél nyolckor indultam, Budapesten - konkrétan Dunakeszitől Budakesziig - 13 címem volt, megebédeltem a Polus Centerben, négy órára Miskolcon voltam.
Most akkor vagy én csinálok valamit rosszul vezetéstechnikailag, vagy te...o_O;)

Ahogy öregszem (jövő héten 48), egyre gyakrabban mondom, hogy mindenkit Skoda 105-el tanítanék vezetni, s az első két évet Nysan, UAZon, meg Roburon szocializálnám!:hadonaszos:
Na jó, időnként vezethetnének Nagypolszkit is...

A három hengerre meg :hadonaszos:
Egyet értünk!!!
Csak a kétütemű Wartburg kap felmentést!:)
 
Ha csak azt kérdezed és nézed, hogy a kőolaj és földgáz még meddig lesz elérhető, mint ásványi nyersanyag, akkor a 100 éves becslésem egyáltalán nem volt túlzó, hanem talán még pesszimista is...
ez az a kőolaj és földgáz, amelyikről 30 éve mondják, hogy még 20 évre elég? nincs igazán értelme az ilyen becsléseknek, nagyon bizonytalanok.
 
misinator

"Most akkor vagy én csinálok valamit rosszul vezetéstechnikailag, vagy te...o_O;)"

Az a rossz hírem, hogy nem te vagy ügyes és én béna, csak nem néztél utána annak amiről írsz.
A Fiat Albea 1045 kg, lényegében majdnem annyi, mint a fentebb említett Astra F, ami 85 LE-vel kifejezetten fürge.
E mellet egy 10+ éves konstrukciót nem neveznék új kocsinak :-)
Az új autó az a Fiat Tipo, amely ugyan ez a kategória csak épp 1200-1300 kg változattól függően. Nincs is hozzá 95 LE-nél gyöngébb motor, pedig az új autók között kifejezetten könnyűnek számít :-)
Egy 2008-as Renault Trafic 1600 kg körül van, 2 literes dízel, 114 LE, meg nem mellesleg 290 NM-s nyomatéka van, rövid váltó áttételezés mellet.
Szóval nagyon nem sikerült megcáfolnod azt amit írtam ;-)

A helyzet az, hogy a mai autók tömege mellet 100+ LE-vel lehet normálisan közlekedni. Ez van.
 
A német energiaforradalom bukása

Részlet a cikkből:

2017-ben a német nap- és szélerőművek csaknem százezer megawattra növekedett beépített teljesítménye a rendszer teljes beépített kapacitásának mintegy 49 százalékát adta, ám az összes nettó áramtermelésnek csak a 26 százalékát biztosította e két időjárásfüggő megújuló, miközben a termelés 61 százalékát továbbra is a szén- és gázerőművek, illetve a bezárásra ítélt atomerőművek biztosították.
A megújulókra, különösen a nap- és szélerőművekre nagy számuk ellenére Németországban sem lehet stabilan alapozni, hiszen termelésük attól függ, hogy éppen süt-e a nap vagy fúj-e a szél.

Vannak olyan téli és nyári időszakok, amikor minimálisra esik a nap- és szélerőművek termelése. 2018. január 11-én például a nap- és szélerőművek százezer megawatt beépített kapacitása még a déli órákban is csak hatezer megawatt értékelhető teljesítményt tudott biztosítani.

Ennek következményeként a megtermelt villamos energiának ezen erőművek csak a négy százalékát biztosították, miközben a 81 százalékát továbbra is a szén-, a gáz-, illetve a bezárásra ítélt atomerőművek adták. Az időjárásfüggő megújulókat és a természet törvényeit politikai döntésekkel nem lehet megváltoztatni. A német zöld lufi kipukkadt, ma egyetlen villamosenergia-rendszer sem üzemeltethető százszázalékosan megújulókkal.

http://magyaridok.hu/velemeny/nemet-energiaforradalom-bukasa-2739127/
 
misinator

"Most akkor vagy én csinálok valamit rosszul vezetéstechnikailag, vagy te...o_O;)"

Az a rossz hírem, hogy nem te vagy ügyes és én béna, csak nem néztél utána annak amiről írsz.
A Fiat Albea 1045 kg, lényegében majdnem annyi, mint a fentebb említett Astra F, ami 85 LE-vel kifejezetten fürge.
E mellet egy 10+ éves konstrukciót nem neveznék új kocsinak :)
Az új autó az a Fiat Tipo, amely ugyan ez a kategória csak épp 1200-1300 kg változattól függően. Nincs is hozzá 95 LE-nél gyöngébb motor, pedig az új autók között kifejezetten könnyűnek számít :)
Egy 2008-as Renault Trafic 1600 kg körül van, 2 literes dízel, 114 LE, meg nem mellesleg 290 NM-s nyomatéka van, rövid váltó áttételezés mellet.
Szóval nagyon nem sikerült megcáfolnod azt amit írtam ;-)

A helyzet az, hogy a mai autók tömege mellet 100+ LE-vel lehet normálisan közlekedni. Ez van.
Mégiscsak te csinalhatsz valamit rosszul, mert én is 200+ kilométerről járok Pestre, egy céges Skoda Octavia Mk1 SDI címkés csillagrombolóval. Velem együtt 1350kg, 68 LE. 16 év, 430ezer kilométer. A városi forgalomban lehet vele cikazni, csak nem erőből, hanem rutinból, az autópályán meg tartósan előzök szinte mindenkit GPS szerinti 148km\h körül tartott sebességgel. De mondhatnám, hogy a Baja-Jakabszállás-Békéscsaba útvonalon kb 1 órát vertem vele a GPS-re. (Igaz, hogy kaphattam volna ezert egy raklap csekket ha megfognak...)
Elismerem persze, hogy a sajat V6-os Mondeommal ugyanezeket a húzásokat jóval kényelmebben, jóval kevésbé feszítetten, kisebb rizikoval lehetne megtenni, és mellesleg nem nyomnám ki a szemét is. Én is amondó vagyok, hogy nem feltétel a 100+ LE csak rutin kell hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Mégiscsak te csinalhatsz valamit rosszul, mert én is 200+ kilométerről járok Pestre, egy céges Skoda Octavia Mk1 SDI címkés csillagrombolóval. Velem együtt 1350kg, 68 LE. 16 év, 430ezer kilométer. A városi forgalomban lehet vele cikazni, csak nem erőből, hanem rutinból, az autópályán meg tartósan előzök szinte mindenkit GPS szerinti 148km\h körül tartott sebességgel. De mondhatnám, hogy a Baja-Jakabszállás-Békéscsaba útvonalon kb 1 órát vertem vele a GPS-re. (Igaz, hogy kaphattam volna ezert egy raklap csekket ha megfognak...)
Elismerem persze, hogy a sajat V6-os Mondeommal ugyanezeket a húzásokat jóval kényelmebben, jóval kevésbé feszítetten, kisebb rizikoval lehetne megtenni, és mellesleg nem nyomnám ki a szemét is. Én is amondó vagyok, hogy nem feltétel a 100+ LE csak rutin kell hozzá.


Azért vezessetek biztonságosan, mert herótom van az olyan előzésektől, (mondjuk a szembejövő sávban), amikor a balesetet csak úgy kerülhetem el, ha radikálisan lassítok, vagy padlóba nyomom a féket...
 
A német energiaforradalom bukása

Részlet a cikkből:

2017-ben a német nap- és szélerőművek csaknem százezer megawattra növekedett beépített teljesítménye a rendszer teljes beépített kapacitásának mintegy 49 százalékát adta, ám az összes nettó áramtermelésnek csak a 26 százalékát biztosította e két időjárásfüggő megújuló, miközben a termelés 61 százalékát továbbra is a szén- és gázerőművek, illetve a bezárásra ítélt atomerőművek biztosították.
A megújulókra, különösen a nap- és szélerőművekre nagy számuk ellenére Németországban sem lehet stabilan alapozni, hiszen termelésük attól függ, hogy éppen süt-e a nap vagy fúj-e a szél.

Vannak olyan téli és nyári időszakok, amikor minimálisra esik a nap- és szélerőművek termelése. 2018. január 11-én például a nap- és szélerőművek százezer megawatt beépített kapacitása még a déli órákban is csak hatezer megawatt értékelhető teljesítményt tudott biztosítani.

Ennek következményeként a megtermelt villamos energiának ezen erőművek csak a négy százalékát biztosították, miközben a 81 százalékát továbbra is a szén-, a gáz-, illetve a bezárásra ítélt atomerőművek adták. Az időjárásfüggő megújulókat és a természet törvényeit politikai döntésekkel nem lehet megváltoztatni. A német zöld lufi kipukkadt, ma egyetlen villamosenergia-rendszer sem üzemeltethető százszázalékosan megújulókkal.

http://magyaridok.hu/velemeny/nemet-energiaforradalom-bukasa-2739127/
Még nem durrant ki, mert fizettetik a :
- 30cent/kWh-s árat
-ca. 250Eur/év/ingatlan távközlési adót
- a volt NDK-s tartomány kivételével minden tartomány lakosa havi 5,5% szolidalitási adót fizet a volt NDK-s tartományok fejleszésére

Szóval van keret az ilyen hülyeségekre. Kedden kötelezō céges rendezvény keretében kellett 60 percen keresztül hallgatnom, hogy miért jók a szélkerekek.

Továbbra is az a véleményem, hogy ez egy hatalmas szélhámosság.
 
notaricon

" az autópályán meg tartósan előzök szinte mindenkit GPS szerinti 148km\h körül tartott sebességgel. "
" De mondhatnám, hogy a Baja-Jakabszállás-Békéscsaba útvonalon kb 1 órát vertem vele a GPS-re"


Gratulálok hozzá.... :(

"(Igaz, hogy kaphattam volna ezert egy raklap csekket ha megfognak...) "

Igaz, hogy mindenkit veszélyeztettél a forgalomban. Inkább ez a helyes megfogalmazás.

"Elismerem persze, hogy a sajat V6-os Mondeommal ugyanezeket a húzásokat jóval kényelmebben, jóval kevésbé feszítetten, kisebb rizikoval lehetne megtenni, és mellesleg nem nyomnám ki a szemét is."


Igen, az fantasztikus dolog, amikor 60 LE-s szaroknak kinyomják a szemét, hogy a forgalom ritmusát tudják tartani. Amikor pedig ugyan ilyen autókkal előzgetnek előttem mindenki életét veszélyeztetve azt különösen imádom. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and 2ndt
Igen, az fantasztikus dolog, amikor 60 LE-s szaroknak kinyomják a szemét, hogy a forgalom ritmusát tudják tartani. Amikor pedig ugyan ilyen autókkal előzgetnek előttem mindenki életét veszélyeztetve azt különösen imádom. :rolleyes:

Én majdnem résztvevője lettem egy tömegkarambolnak amikor az M3-ason lejtőn megindult a belső sáv 140-nel, majd kivágódott a Suzuki Swift (mi más?) a busz mögül kb 100-zal, egész sor satufék, én 3. voltam kb. 10 centire voltam lassítás után az előttem levőtől...

De a 15 éves kivakszolt bmw-vel városban kilóhússzal vergődő nyomorékoktól azért messze van...
 
Én majdnem résztvevője lettem egy tömegkarambolnak amikor az M3-ason lejtőn megindult a belső sáv 140-nel, majd kivágódott a Suzuki Swift (mi más?) a busz mögül kb 100-zal, egész sor satufék, én 3. voltam kb. 10 centire voltam lassítás után az előttem levőtől...

De a 15 éves kivakszolt bmw-vel városban kilóhússzal vergődő nyomorékoktól azért messze van...
OFF

Az autósok kb. 90+ százaléka nem tartja be a követési távolságot. Én persze mazsolva vagyok, a jogsi megszerzése óta 1-szer vezettem, de én legalább 1,5 sec követési távolságot tartottam tanulóként és bringázáskor is óvatos vagyok.

Mindig ámulok azokon a hülyéken, akik autópályán a másiktól kb. tized másodercnyi távolságot tartanak... Persze Isten állítólag a hülyékre vigyáz...
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and 2ndt
Próbáltam low profile módban maradni. Amíg ezeket az embereket hallgattam, feltaláltam egy új fogalmat:

műszaki prostituált

Pénzért bármirōl írnak olyan véleményt, amit a megrendelō szeretne. Gusztustalan
Páran néztek rám furcsán már, hogy miért ócsárolom a szélerőműveket, amikor áramlástechnikusként végeztem. Mire közöltem az, hogy miként végeztem az nem határozza meg azt, hogy azzal a tudással létrehozott berendezés hasznossága mekkora. Szép műszaki feladat, csak értelmetlen...