Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Bakker, te tényleg ennyire nem akarod megérteni amit mondanak neked. Itt most a töltőhálózat sűrűségéről beszélünk. Ami nálunk itthon gyér, de Norvégiában vagy az USA keleti és nyugati partján már korántsem az. De nem telne ám sok idődbe beütni a gugli-ba, hogy tesla supercharger network...
de tessék itt egy link:

https://www.tesla.com/de_DE/findus#/bounds/65,55,34,-11?search=supercharger&name=Europe

aztán láthatnád, hogy milyen a lefedettség, és hogy milyen üzemben bővül a hálózat. Arról már nem is beszélek, hogy pl. a nagy német autógyárak tavaly egyeztek meg a saját 350 kw-os gyorstöltő szabványukról, amiből 2019-re végére 400-at akarnak telepíteni. És ez csak a supercharger hálózat. a normál töltők amiket utcán vagy parkolóházakba telepítenek azok ebben nincsenek benne.



jajaj..

persze most így retrospektív nagy ugrás volt...de azért a XIX. század végén XX. század elején egészen máshogy néztek ám az autókra....
Aztán a hatótávolságot leszámítva miben is olyan nagy visszalépés az e-autó? Ráadásul itt megint figyelmen kívül hagyod a fejlődést. szerinted mi lenne az a hatótáv, amikor már nem jelentene komoly korlátozó tényezőt? Mert én ezt szubjektíve 600 km környékére tenném. Attól meg azért nem vagyunk messze. De csak úgy megkérdem, hogy szerinted az 50-60-70-es évek nagy amcsi benzinzabáló szörnyeinek mennyi volt a hatótávolsága? Csak úgy mondom, hogy az ikonikus 1968-as Cadillac De Ville fogyasztása 25 l/100 km volt. Ha volt egy 125 literes tankja, akkor tudott 500 km-es hatótávot...aztán mégis együtt tudtak élni vele...



megint nem akarod megérteni amit mondok. Én itt most a technológiák terjedésére utaltam. Hogy az új technológiák drágák ezért jellemzően a prémium/luxus szegmensben jelennek meg először aztán onnan terjednek tovább. Miért lenne ez másképp a villanyautóval?



Aztán miért is vagy te ebben olyan biztos, hogy az alaptechnológia olyan rohadt drága?
10 éve mennyi volt 1kwh akku kapacitás?

http://gurulohordo.blog.hu/2015/04/..._attores_az_elektromos_autoknal_gurulo_linkek

7 év alatt 60%-ot estek az árak...
És ásíthatsz az újabb világmegváltó akkutól, csak aztán meg nehogy nagyokat pislogjál....
pont azért írtam a lítium-ként és nem mondjuk a lítium-levegő, vagy fém-levegő akksikat amik még sokkal komolyabb előrelépést ígérnek, mert ott tényleg már küszöbön áll az ipari szintű bevezetés..ez persze nem egyik napról a másikra fog történni, de a következő 5 év fejlődésében ez már meghatározó lehet...és a lítium kénnek az energisűrűsége mellett pont az ára a másik nagy előnye...és amint írtam az Airbus Zephyr HAPS-ot (amiről gondolom hallottál már) ilyen aksikkal szerelték fel...vagyis ez más messze nem a "labóratóriumi körülmények között működök" dolog. De itt van 2 link a területen piacvezető cégekről:

https://oxisenergy.com/

http://www.sionpower.com/why-we-are-different.php



Azt ugye tudod hogy a legtöbb elektromos autót az USA-ban adják el, ahol baromi olcsó a benzin....




a 3. világban egy 1.4-es golf árára is csak pislogva néznek...





na csak megérted te ha akarod. Az elektromos autóban meg gondolom nincsen k+f, ugye? De gondolom szerinted annak sincs hatása az árra, hogy a golf MQB platfromjából, illetve a belerakott motorokból/sebváltóból évente több milliót gyártanak, e-golf-ból meg 50ezret...tudod méretgazdaságosság...
Ne mérgedj be,de a probléma maga a litium.egyszerüen nincs belőle elég.
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Te most tényleg a világ egyik leggazdagabb országával példálózól, ahol az áram ára a német fele és alig drágább, mint a rezsicsökkentés előtti magyar áramár?


Lásd fent...


Nem. 100 éve nem nagyon tudtam volna világ egyes részein érvelni ellene akkora ugrás volt. A mai villanyautó meg visszalépés n+1 területen a benzineshez képest a töltőhálózat és támogatás ellenére is. Anélkül meg aztán hajjaj...


Ez az érv is fals. Te a kényelmi funkciókat és kiegészítőket kevered az alapvető működési paraméterekkel. Szezon és fazon. Ezek lehetnek bármilyen hajtású járműben.


Rövidtávon egészen biztosan nincs és hosszútávon is kérdéses. A nagyvárosokban car sharingre ideális, de globálisan fényévekre vannak attól, hogy kiszorítsa a b/g meghajtást, mert nem praktikusak ÉS (hangsúlyozom az és-t), kurva drágák. És ez az ár nem fog csökkeni, mert az alaptechnológia dárgább. A vak hittel meg kérlek ne fárassz. 15+ éve hallom a híreket az n+1-dik csodakksiról. Már csak ásítok.


A probléma az, hogy ha a támogatás eltűnik, akkor a lehúzós b/g-vel szemben is elvérzik. Vagy, ha ma eltörölnék a b/g jövedéki adóját, akkor is. Ez itthon. A világ egyes részein meg már most nem olcsóbb áramot tankolni úgy, hogy az igény még nem is nőtt meg annyira, csak saját maguk kúrták szét a gridet.




Ez még az USA-ban sem népautó, nemhogy a világ fennmaradó 95% lakosságnak...


A 3. világban ezekre az árakra is pislogva néznek...


De, akarom.


A mobiloknál az fejlesztési költséget fizeted ki, hiszen nyilvánvalóan nem az anyag sok benne. A vellanyautóban viszont az anyag is sok. Ezen felül a Li még mindig szűk km. Erről persze tök jó nem tudomást venni... Emiatt is önmagában képes lehet leszállni az egész ára...


Akkor megengedő voltam, mert én csak 30%-os hatásfokkal számoltam...




Persze, most tervezek megbotránkoztatni mindenkit, főleg a fövárosi panelindiánokat. Épp az imént beszéltem át a barátnőmmel, hogy 10 év után egybekelünk. Ennek pedig egyenes ági következménye, hogy a porhüvelyünk nyugvóhelyéről gondolkodunk. már megterveztem kettőnk közös vörösmárvány tumbáját, ami egész alakos síremlék, reneszánsz párhuzamokkal és a barátnőm kezét fognám legalábbis szobron (tumbán) remélem a halálom után néhány évszázadig... Szerintem egy jó ötlet, főleg úgy, hogy ott a felmenőim kb. 500 éve temetkeznek. Bizarr dolognak tűnik, a barátnőm sem repes érte, mondván nem kíván még meghalni, de hát ilyen szintű síremléket azért az emberek eletükben szoktak megvalősítani. Na ez bizonyítja, hogy bizonyos fokig ultra konzervatív vagyok, mivel itt az egyházjog szerint még én vagyok a kegyúr...Másrészt mérnökként azért az új tud. eredményekkel dolgozom. Skizofrénia, mert a barátnőm családja se fogadta osztatlan lelkesedéssel az elképzelést...Nyilván azért írtam meg ide ezut a sztoruit, hogy kinek-kinek meglegyen rá a pozitív vagy a negatív véleménye, amit megoszt velem...
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 476
2 834
113
Persze, most tervezek megbotránkoztatni mindenkit, főleg a fövárosi panelindiánokat. Épp az imént beszéltem át a barátnőmmel, hogy 10 év után egybekelünk. Ennek pedig egyenes ági következménye, hogy a porhüvelyünk nyugvóhelyéről gondolkodunk. már megterveztem kettőnk közös vörösmárvány tumbáját, ami egész alakos síremlék, reneszánsz párhuzamokkal és a barátnőm kezét fognám legalábbis szobron (tumbán) remélem a halálom után néhány évszázadig... Szerintem egy jó ötlet, főleg úgy, hogy ott a felmenőim kb. 500 éve temetkeznek. Bizarr dolognak tűnik, a barátnőm sem repes érte, mondván nem kíván még meghalni, de hát ilyen szintű síremléket azért az emberek eletükben szoktak megvalősítani. Na ez bizonyítja, hogy bizonyos fokig ultra konzervatív vagyok, mivel itt az egyházjog szerint még én vagyok a kegyúr...Másrészt mérnökként azért az új tud. eredményekkel dolgozom. Skizofrénia, mert a barátnőm családja se fogadta osztatlan lelkesedéssel az elképzelést...Nyilván azért írtam meg ide ezut a sztoruit, hogy kinek-kinek meglegyen rá a pozitív vagy a negatív véleménye, amit megoszt velem...

(na és ah váltok? van legalább ikertestvére?)
 
T

Törölt tag 1711

Guest

USA-ban csak a pótkocsi mérete van korlátozva, a vontatóé nem, így ott működhet. Ráadásul az össztömeg meg kevesebb, mint az EU-ban, 40 tonna helyett csak 36,3, ami a nehezebb vontatóval kombinálva néha fele annyi árut jelent.
Skandináv térség meg külön világ, ott a gyér vasúthálózat miatt 90 tonnás felsővezetékről üzemelő kamionok is előfordulnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Sharid

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Mi a szösz??

A Roszatom magyarországi leányvállalata, a Ganz Engineering és Energetikai Gépgyártó Kft. megállapodást kötött a Blue World Power and Energy Services PTY Ltd. dél-afrikai céggel mini vízerőmű létesítéséről Dél-Afrikában – közölte az orosz állami atomenergetikai konszern hétfőn az MTI-vel.

http://magyaridok.hu/gazdasag/rosza...ni-vizeromuvet-letesit-del-afrikaban-2738767/
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Kiegészítve azzal, hogy ha piaci áron és kötelező átvétellel - nemhogy anélkül - kéne tolni, akkor kb. senki nem rakná fel. Tehát a bolygó másik oldalán levő környezetszennyezést az adófizetők dobják összes egy szűk csoportnak.

Ez mi, ha nem az őrület definíciója...? :confused::eek:


Ide teszem be, bár a visszajelzések, javaslatok topicban kértél meg a véleményem leírására.....

Ígértem, korábban, hogy egyszer részletesebben leírom, mi a baj szerintem veled. Előre jelezném nekem nem túl sok, és az idő előre haladtával egyre kevesebb.. Előre bocsátom azt is hogy különösebb bajom nincsen sem senki mással sem.

az egész szerintem a részemről abból indult ki, hogy úgy vettem észre, sokan úgy, és azt kommentelik, ami a legkönnyebben leüthető magas labda, azaz olyanokkal vitáznak, akik tudásban nincsenek partiban egyáltalán velük. (Ezek a nem túl alapos vélemények simán lealázásra kerülnek, hiszen sok esetben szinte semmi közük az úgymond fizikai alapokhoz.)

Viszont ami probléma, az az, hogy ebből az egysíkú hozzáállásból nem mindig derül ki a végén valami –mármint a vita tárgyával kapcsolatosan-, azon kívül hogy ki az okostojás, ki az okos, és ki a képzetlen. Pedig volt itt több, nem pont haditechnikai téma, ami érdekelt volna mélyebben. Ilyen pld. a klímaváltozás, az ember túlélési esélye ebben a szituban, a globális összefogás lehetetlensége (vagy éppen lehetősége), ami akkor és ott csak annyiban lett tárgyalva, hogy nem értettünk egyet, elbeszéltünk egymás mellett. (Lehet kellene nyitni egy ilyen topicot?)

Persze embere válogatja, de én –másokkal vitázva- akkor sem használnék olyan szófordulatokat (legfeljebb, ha tényleg felindulnék!), hogy ez általános iskolai 5. osztályos tananyag, stb… még akkor sem, ha netán igazam lenne. Egyrészt azért, mert ez megalázó a vitapartner számára, másrészt pedig azért, mert az ismeretterjesztés úgy jobban működik, ha a szellemi (iskolázottsági) fölényedet nem hangoztatod úton-útfélen. De ez csak egyéni vélemény, mindenki azt és úgy csinálja, ahogy jólesik neki. végül pedig, ha a vita nem ilyen hangnemben folyik, akkor talán több eredményre is jutunk.. Nekem pld. a harmadik olyan válaszodra, hogy én lennék a helyi megmondóember, meg okosbácsi, elment a kedvem az egész témától. gondolom vannak így mások is… Dudi-t sajnálom, sokat kap, szerintem teljesen feleslegesen (lásd az előzőeket.) Bizonyára én is, amikor írtam, nem biztos, hogy a topon voltam, azért el is fáradhat az ember (a munkában), meg pongyolán is fejezheti ki magát. Ez igaz, de akkor sem így kell helyretenni, hanem kissé több empátiával bele lehet képzelni azt, hogy a kommentelő lényegében mit szeretett volna közölnöm. Nekem a szövegszerkesztőn az írás pld. nehezen megy, mert nem szoktam hozzá csak a javításokhoz, mert a kézirataimat a mai napig a gépírónőm gépeli. (Egyébként ezt is! De ezt már én szúrtam ide.) Fáradtan, meg nem azért jön ide az enber, hogy másokat leteremtsen, vagy őt legorombítsák.

Másrészt azt vettem részre, hogy képzettebb vitapartner elől –és itt nem magamra gondoltam elsősorban- kitérsz. Erre két módszeredet tapasztaltam.

Az egyik technika, hogy egyáltalán nem reagálsz. A másik pedig az, hogy annak az írását akit éppen cáfolni akarsz, olyan apró állítások halmázává szeded szét, amelyek külön-külön már önmagukban sincsenek köszönő viszonyban az eredeti hozzászólás mondanivalójával. Így cáfolni valamit roppant könnyű, de az egész komment mondandóját kellene cáfolni, és nem a szétszedett részállításokat.

Ez itt nem színtiszta matematika, ha cáfolod a részállításokat, akkor sem biztos, hogy cáfolod a partnered lényegi állításait, mivel ez egy más műfaj, nincsen benne olyan szigorú logika, mint a tervezésben, vagy a modellezésbe (egyébként ott sem mindig), de van „beleérzés”, ami azért nem egzakt természettudomány…

Nyilván a légi háborúk témakörében nem vagyok kompetens, hiszen ezzel a témával csak olvasóként foglalkozom és megértek belőle annyit, amit a magam örömére meg tudok érteni.

Viszont látom, hogy a villamos energiatermeléssel kapcsolatosan egyértelmű véleményedet az atomenergia felhasználása mellett tetted le. Én sem gondolkodom ezen a téren nagyin máshogyan. Csak igazándiból érdeklődésem és a munkám miatt ennél tágabb környezetben feltett kérdésekre keresem magam a választ. Ezért örülnék, ha más emberek is megosztanák ezen a területen a véleményüket (nem csak Te!).

Például, érdekel a globális felmelegedés (vagy klímaváltozás), kinek hogyan tetszik.

Különösképpen az érdekel, hogy szerintetek az emberiség meg tudja-e oldani az előbb említett kihívást, na nem elméletileg, hanem ténylegesen?

Én abban, hogy meg tudja az emberiség oldani ezt a problémát, igen szkeptikus vagyok, és az emberiséget hajlamos vagyok egy, a jövőben kihalásra ítéltetett fajként definiálni … (Azt hiszem a tettei, amelyek a hozzászólásokban is tetten érhetők, illetve annak következményei bőven szolgáltattak okot erre a kijelentésre.

Egészében véve az érdekelne, hogy ki, milyen megoldási javaslatot lát ez ügyben. Azt hiszem az eddigi vélemények pro- és kontra, leragadtak az elektromos autók tankolási lehetőségeinél, pedig ez a problémakör egyrészt fontosabb, hogy csak ezt a szegmensét „beszéljük át”, másrészt jóval nagyobb hatása van az emberiség fennmaradására (hosszabb távon), mint ami eddig kiderült a szóbeli ütésváltásokból.

Összefoglalva: nekem személyesen semmilyen problémám nincsen senkivel, csak úgy érzem, sok esetben nem a lényegről beszélünk, hanem arról, hogy az óvodában kinek az apukája az erősebb. (Remélem, értitek a hasonlatot!)

Egyébként tök jó lenne, ha a kinek van igaza kérdésen túllépve ezekkel a kérdésekkel is foglalkoznánk!

Egyébként, csaó! Jó gondolkodást! Úgy veszem észre, hogy az idők folyamán csiszolódott a stílusod, egyre kevesebb a negatív jelző a partneredre. Csak így tovább! Így én is szívesebben olvasom a másokkal folytatott vitáidat!



Ui.:

Molni, egyébként Te nem éppen a régi ATOMTERV-nél dolgozol? Biztos átnevezték már… Volt ott vagy 20 éve egy haverom, igaz már régóta eljött onnan és a MAELGI-t boldogítja. Persze azt is átnevezték…
 

2ndt

Well-Known Member
2015. július 9.
2 644
1 563
113
@szpg9

Annyit tennek hozza (bar egyebkent jogos, amit irsz), hogy abszolut megertem azokat, akik a vegen mar elveszitik a turelmuket.
Tenyszeruen jogos az alapmuveletek szamonkerese, csak hat nem segit.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
A minapi e-autózásos beszélgetéseinkhez kapcsolódik. Ha nem lesz elég lítium, a vanádium is megteszi.

http://www.origo.hu/gazdasag/20180126-german-istenno-elnevezett-nyersanyag-kobalt-felfedezo.html

Jelenleg a lítium-ion technológiára épülő energiatároló megoldások a legelterjedtebbek a világon. Ugyanakkor a vanádium használatának számos előnye van a lítiummal szemben. Hosszabb ideig képesek a használatukkal épített rendszerek megőrizni az energiát. Ötvözőként a fémfeldolgozásban is használják, általában az autó- és repülőgép-gyártásban a fémalkatrészek erősítésére.Többször tölthetők újra, mint a lítiumos akkumulátorok, anélkül, hogy teljesítményükben jelentős romlás jelentkezne.Újrahasznosításuk egyszerűbben megoldható, mint a lítiumos telepeké.
Kínában épp azt szeretnék igazolni, hogy a vanádium legalább olyan jó erre a célra.A kormányzat is támogatja azt a fejlesztést, amelynek keretében Dalian kínai városban a Teslaénál kétszer nagyobb kapacitású energiatárolót szeretnének megépíteni – vanádiummal.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 572
113
Kérnék egy becslést,kb meddig lehet még benzines,gázos,dízel kocsikkal közlekedni?
10-20év,20-30?
 
M

molnibalage

Guest
Kárpát medence.
Beláthatatlan tűnik nekem ez az idő. Ez adódik a magyar átlagkeresetből, a villanyautók árádból és az autópark mostani állapotából. Ha kötelező lesz nyugaton a villanyautó, akkor az early bird vellanyautó tulajok használt autói is ott fognak kikötni szanszosan és nem itt. Az én véleményem az, hogy itthon a köv. 10-15 évben car sharing és luxust kategóriát leszámítva ritkaság lesz az ilyen.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and szpg9

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 572
113
Beláthatatlan tűnik nekem ez az idő. Ez adódik a magyar átlagkeresetből, a villanyautók árádból és az autópark mostani állapotából. Ha kötelező lesz nyugaton a villanyautó, akkor az early bird vellanyautó tulajok használt autói is ott fognak kikötni szanszosan és nem itt. Az én véleményem az, hogy itthon a köv. 10-15 évben car sharing és luxust kategóriát leszámítva ritkaság lesz az ilyen.


Akkor megnyugodtam,nem kell majd kerékpárral dolgozni járnom napi 60-80km-t,hogy dolgozhassak a nehézgépemen,amiben egy 5liter körüli adagolós dízelmoci pamacsol majd.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 207
60 132
113
papajoe

Elég abból kiindulni, hogy a mai napig lehet lovas kocsival közlekedni. Gondolom az belsőégésű motorral szerelt autókkal is így lesz majd. Alsóbb rendű utakon használhatod bármeddig.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
M

molnibalage

Guest
papajoe

Elég abból kiindulni, hogy a mai napig lehet lovas kocsival közlekedni. Gondolom az belsőégésű motorral szerelt autókkal is így lesz majd. Alsóbb rendű utakon használhatod bármeddig.
Vagy bütetőadó terhe mellett, ami egy idő után elviselhetetlenségig lehet fokozni és merögzött gazdagok csinálják és oldtimer autók felmentést kaphatnak, de azokkal nem lehet napi szinten autózni itthon.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Támaszd már alá valami felmérséssel az, hogy pl.a családok úgy választanak autót, hogy megnéznik az autó árát, csomagtaró méretét, árát, stb....
... és aztán a 100-ra való gyorsulás alapján választanak.

Nem tudom, hogy sírjak vagy röhögjek ezen a kijelentése.


Már, ha van kút a közeledben, ami eleve kitérő és ott kell szobroznod mellette. Te hogyna árazod be a saját szabadidődet? Ezen felül tömegesség esetén nem lesz ingyen. Mondom, herótom van, amikor egy fenntarható és egy nem fentartható, totálisan eltérő körülmények közötti összehasonlítást csinál valaki. Jobb helyeken erre a hazugság szó dívik...

Nem családok. Összesítve az eladások. Nem a 75les de még a kis turbós is eladhatatlan. Még a hude árérzékeny MOon is. Kettőt találhatsz mért.
Nem reprezentatív de csináltam egy keresést te is utánam csinálhatod. Hány 2017es azaz új Ocativat hirdetnek hasznaltauton 100le alatt és hányat 100le felett.
Ebben a pillanatban 5dbot 100le alatt. 79dbt 100le felett. A 79dbból 74db 150lenél erősebb!!!
És ez a hude árérzékeny Magyar piacon, az árszinvonal alján amúgy ár/értékben teljesen jó Skodánál.

Nem tudom, hogy sírjak e vagy röhöjek a kijelentéseden....

Ott a link. Lesz. A kissebb EPA szerint ami reális US használat 350kmet tud. Akinek ez kevés ott a nagyobb 500kmel. Ez magyar családnak mindenre elég. Ha BPről megy Olaszban Gardara az 880km. 2-3* kell megállni. Én jelenleg benzinessel is megállok 2-3*. Belegondolva inkább 3-4*. Amikor megállok akkor tankoláson kívül komplett család kaki, pisi, kv. Eközben fél óra a 10->90%. Ahogy írtam. Nekem mindenre elég. És a magyar családosok 99%nak detto.


Paks 1 hosszabítás:
Én azt láttam, hogy Paks 2 simán át lett nyomva. Innen nem tudom mi probléma lenne egy Paks 1 hosszabbítással.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Nem családok. Összesítve az eladások. Nem a 75les de még a kis turbós is eladhatatlan.
Az összes röpis csapattársamnak, akiknek újabb vagy új autója van, 1,4-es vagy kisebb turbós kocsija van. Lehidaltam, hogy 3 hengeres motor is van, azt hittem, hogy a páros számú hengerszámot legalább tartják... Hogy ez hány LE azt nem tudom.

Még a hude árérzékeny MOon is. Kettőt találhatsz mért.
Nem reprezentatív de csináltam egy keresést te is utánam csinálhatod. Hány 2017es azaz új Ocativat hirdetnek hasznaltauton 100le alatt és hányat 100le felett.
Ebben a pillanatban 5dbot 100le alatt. 79dbt 100le felett. A 79dbból 74db 150lenél erősebb!!!
És ez a hude árérzékeny Magyar piacon, az árszinvonal alján amúgy ár/értékben teljesen jó Skodánál.
A listád azért vicces, mert nincs ok-okozati viszony. Ha gyenge autót akarnál venni, akkor nem tudsz. Nem azért mert nem akarsz, hanem mert nincs mit.

Ott a link. Lesz. A kissebb EPA szerint ami reális US használat 350kmet tud. Akinek ez kevés ott a nagyobb 500kmel. Ez magyar családnak mindenre elég. Ha BPről megy Olaszban Gardara az 880km. 2-3* kell megállni. Én jelenleg benzinessel is megállok 2-3*. Belegondolva inkább 3-4*. Amikor megállok akkor tankoláson kívül komplett család kaki, pisi, kv. Eközben fél óra a 10->90%. Ahogy írtam. Nekem mindenre elég. És a magyar családosok 99%nak detto.
Látom meg se nézted a videót, egy órás gyorstöltéssel a félig üres kocsit nem sikerült feltölteni. A 880 km-et egy nap alatt nemigen tudnád levezetni főleg, ha még hegyet is kell mászni és mondjuk tél is van.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem családok. Összesítve az eladások. Nem a 75les de még a kis turbós is eladhatatlan. Még a hude árérzékeny MOon is. Kettőt találhatsz mért.
Nem reprezentatív de csináltam egy keresést te is utánam csinálhatod. Hány 2017es azaz új Ocativat hirdetnek hasznaltauton 100le alatt és hányat 100le felett.
Ebben a pillanatban 5dbot 100le alatt. 79dbt 100le felett. A 79dbból 74db 150lenél erősebb!!!
És ez a hude árérzékeny Magyar piacon, az árszinvonal alján amúgy ár/értékben teljesen jó Skodánál.

Jah, Skoda aztán népautó, véletlenül se 1400ccm-es Opel Astra-k, TDI VW Golf-ok meg 1000ccm-es Suzuki Swift-ek cirkálnak ma az utakon.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger