A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A liberálisban meg csak a leépítés ment. Ne keverjük ide ezeket.
No ako most átmegyek Molniba:hadonaszos:
Liberalizmus egy 18.századi eszme,ami alapja egy szemléletmód,miszerint:a törvény azt irja elő,mit tilos,minden más szabad.Szemben az addigi szemlélettel,miszerint csak azt szabad,amit a törvény megenged.A törvény elötti eggyenlőség,a mindenkire eggenlően vonatkozó jogok és kőtelességek elve.Az akkor szárnyátbontó kapitalizmus eszmélye,szemben a feudalizmus előjogokra épitő rendszerével.Nálunk SOHA nem volt liberális demokrácia.
 
Magad sem hiszed el gondolom, amit leírsz. A rendszerváltás óta folyamatosan, Beleértve az MDF vezette koalíciót, az MSZP-SZDSZ-es kormányzást és bizony-bizony a több ciklust is kormányzó FIDESZ-es kormányzatokat, kivétel nélkül és folyamatosan ment a haderő leépítése. Bizonyos tekintetben még most is leépítik. És azt várnád el, hogy tapsikoljak 100 db rohadt busznak? Tudod mennyi felszerelés lett elkótyavetyélve. 20 év megfeszített haderőfejlesztés sem lenne elég a fele pótlására sem.... És ez itt nem Belpol, hanem sajnos a rendszerváltás óta egy töretlen folyamat... A jelenlegi vezetés PR-ben még mindig jó volt...Kb. annyi értéke van a buszoknak a mai haderőn belül, mint ami volt a VSZ idején. akkor is voltak buszok a laktanyákban, de annyira nem tartották azokat harceszközként nyilván, hogy még zöldre se voltak festve... csak akkor az volt a különbség, hogy egy a mai magyar hadsereg nagyságú szervezetnek meg lett volna mindenből a kor színvonalán álló technikai eszköze..
Na, akkor neked is azt tudom írni, mint Sharidnak. De ha tisztában vagytok ezzel, akkor nem értem, minek jöttök ilyenekkel, mint fentebb. Most legalább körvonalazódik valami, ami simán jó is lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: Spartan.asfv
Hm.Kell busz.Nem vitatom.Laktanánként 3db.Oké.Hány laktanyánk van?Ha azt látom(és látom!),hogy a szerb,lengyel,osztrák,francia vagy brit katonát ponyvás teherautoval utaztatják,tán a magyar honvéd cukorbol van?(bocs Dudi)Megfázik?!LEGYENY MEGFELELŐ EGYENRUHÁJA!Határon 50lábas busz kell beavatkozó csoport szállitására?Nem inkább egy Micu L300 jellegű terepjáró?Költsghatékonyság,feladatorientáltság tán ismeretlen fogalom?Vagy az adófizető majd úgyis fizeti?Azért van


Ha magyar gyártású, rövid határidővel beszerezhető buszokat tudnak vásárolni, akkor miért kellene pl Debrecenből a déli határra ponyvás teherautón szállítani a katonát? Vagy a Debrecen/Vásárhely/Szentes stb. mennyivel jobb lenne ponyvással szállítani a Bakonyba? Elmegy oda 30 fő és máris egy busz egy napra ki is esett, és gondolom nem ennyien mennek egyszerre. Közben meg vannak más feladatok is; pl. díszelgésre menni, és van, hogy mind egyszerre.
És akkor még nem is volt szó -ha érinti a beszerzés ezt a szegmenst- a munkába járós buszokról, amiből nem 1-2 szokott állni pl. Vásárhelyen. Sem esetleg a tartalékosokról, vészhelyzetekről stb.-ről sem esett szó.
No, meg nem csak laktanyák vannak. Van busza pl HM EI-nek is. (A csirketelepen :) )
100 busz teljesen reális. Még csak nem is sok.
 
Na, akkor neked is azt tudom írni, mint Sharidnak. De ha tisztában vagytok ezzel, akkor nem értem, minek jöttök ilyenekkel, mint fentebb. Most legalább körvonalazódik valami, ami simán jó is lehet.


OKÉ, akkor majd várunk, hátha jó lesz. De biztos én vagyok a hülye, ha nekem még nem körvonalazódott semmi lényeges fejlesztési irány...
 
Hm.Kell busz.Nem vitatom.Laktanánként 3db.Oké.Hány laktanyánk van?Ha azt látom(és látom!),hogy a szerb,lengyel,osztrák,francia vagy brit katonát ponyvás teherautoval utaztatják,tán a magyar honvéd cukorbol van?(bocs Dudi)Megfázik?!LEGYENY MEGFELELŐ EGYENRUHÁJA!Határon 50lábas busz kell beavatkozó csoport szállitására?Nem inkább egy Micu L300 jellegű terepjáró?Költsghatékonyság,feladatorientáltság tán ismeretlen fogalom?Vagy az adófizető majd úgyis fizeti?Azért van

El sem hinnéd,hogy mi milyen szinten ridegtartáson vagyunk a nyugati katonákhoz képest szóval nagyobb butaságot nem is mondhattál volna.Milyen busz a határra?Ki meg hol írt ilyet?
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
El sem hinnéd,hogy mi milyen szinten ridegtartáson vagyunk a nyugati katonákhoz képest szóval nagyobb butaságot nem is mondhattál volna.Milyen busz a határra?Ki meg hol írt ilyet?


Erről a mai magyar katonai ridegtartásról írhatnál bővebben, ha teheted, hogy mi, mai civilek (de korábbi sorosok) is megismerhessük a valóságot és mondjuk egy összehasomlítást a ny-i hadseregek katona tartásával.. Szerintem sokakat érdekelne az infó...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Anyira nem kell busz hogy avinal rendszeres hogy a busz megviszi az allomanyt majd visszaut neki a laktanyaba mert van mas felafat majd delutan vissza kecsora az avis allomanyerrt termeszetesen csuszva majd vissza a masikert meg nagyobb csuszassal.... Volt mar ra pl nem is egyszer... Es ne legyen az embernek tele a toke utaptanna... Nem soros vilag tudod ez is a panasz egy resze ami egy csepp a leszereleshez
Ha magyar gyártású, rövid határidővel beszerezhető buszokat tudnak vásárolni, akkor miért kellene pl Debrecenből a déli határra ponyvás teherautón szállítani a katonát? Vagy a Debrecen/Vásárhely/Szentes stb. mennyivel jobb lenne ponyvással szállítani a Bakonyba? Elmegy oda 30 fő és máris egy busz egy napra ki is esett, és gondolom nem ennyien mennek egyszerre. Közben meg vannak más feladatok is; pl. díszelgésre menni, és van, hogy mind egyszerre.
És akkor még nem is volt szó -ha érinti a beszerzés ezt a szegmenst- a munkába járós buszokról, amiből nem 1-2 szokott állni pl. Vásárhelyen. Sem esetleg a tartalékosokról, vészhelyzetekről stb.-ről sem esett szó.
No, meg nem csak laktanyák vannak. Van busza pl HM EI-nek is. (A csirketelepen :) )
100 busz teljesen reális. Még csak nem is sok.
 
OKÉ, akkor majd várunk, hátha jó lesz. De biztos én vagyok a hülye, ha nekem még nem körvonalazódott semmi lényeges fejlesztési irány...
Akkor úgy tűnik valóban az vagy, mert már sok-sok oldalon keresztül az a téma, hogy cseh kézifegyvereket veszünk, illetve fogunk gyártani licencben, harcjárművek meg lengyelek lesznek. Ha neked ez nem körvonalazódó jó irány, akkor nem tudom mi az. Az más kérdés, hogy most is csak a szájkarate megy, vagy tényleg megvalósul-e ebből valami, de a lényeg, az irány már megvan.
 
Akkor úgy tűnik valóban az vagy, mert már sok-sok oldalon keresztül az a téma, hogy cseh kézifegyvereket veszünk, illetve fogunk gyártani licencben, harcjárművek meg lengyelek lesznek. Ha neked ez nem körvonalazódó jó irány, akkor nem tudom mi az. Az más kérdés, hogy most is csak a szájkarate megy, vagy tényleg megvalósul-e ebből valami, de a lényeg, az irány már megvan.

Köszi a megerősítést, de magad sem zárod ki, "lehet csak a szájkarate" megy...
 
Akkor úgy tűnik valóban az vagy, mert már sok-sok oldalon keresztül az a téma, hogy cseh kézifegyvereket veszünk, illetve fogunk gyártani licencben, harcjárművek meg lengyelek lesznek. Ha neked ez nem körvonalazódó jó irány, akkor nem tudom mi az. Az más kérdés, hogy most is csak a szájkarate megy, vagy tényleg megvalósul-e ebből valami, de a lényeg, az irány már megvan.
Inkább troll, mint Sharid.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
troll_borito.jpg
 
A buszos témához: Gondolom az mindenkinek világos hogy nem egyszerre kapja meg az MH a 100 buszt, hanem mondjuk 3-5-7év alatt.
 
El sem hinnéd,hogy mi milyen szinten ridegtartáson vagyunk a nyugati katonákhoz képest szóval nagyobb butaságot nem is mondhattál volna.Milyen busz a határra?Ki meg hol írt ilyet?
Valaki határt is irta,hogy oda is kell.Kerülgettem én svéd konvolytszakadó hoban még rájuk is áltam,had törjék a havat elöttem.Pihenőben beszéltem is velük.Gyakorlatra mentek,vagy 400kmt.Megvan hözza a ruházatuk.Ma is hordom a tölük kapot télisápkát.Scaniának a ponyvája alatt meg volt hőlégbefuvó,Kell busz is,de talán működőképes,bevethető teherautó legyen a fontossabb.
 
Én is, és ahogy nézem az aktív katonák is a buszok pártján állnak, ha utazásról van szó. De érdekes a felvetés, hogy inkább több teherautó kéne, mint busz. Valami érv, ellenérv ezek közt? A buszoknál, mint írtátok, reális a 100 db, ez egyszerűen kell. Van valami érv a teherautók mellett, hogy masszívan növelni a számukat, akár a buszok kárára is? Utazni nyilván nem kényelmes rajtuk 100 km-eket, de megpakolni meglehet őket. Van mivel? Milyen eltérések vannak árban egy busz, és egy olyan tgk közt, ami megfelel utasszállításra, és rakomány cipelésre? Ez vállalható? Szóval lenne értelme a teherautók sokoldalúságára hivatkozva növelni a számukat? Vagy ez egyértelműen, és én erre szavazok, nem vagy-vagy kérdés, hanem kell mindkettő.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Erről a mai magyar katonai ridegtartásról írhatnál bővebben, ha teheted, hogy mi, mai civilek (de korábbi sorosok) is megismerhessük a valóságot és mondjuk egy összehasomlítást a ny-i hadseregek katona tartásával.. Szerintem sokakat érdekelne az infó...

65M sátor vs. lakókonténer.Szerintem nem akarod,hogy folytassam.