A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 373
19 754
113
65M sátor vs. lakókonténer.Szerintem nem akarod,hogy folytassam.

65M sátorban elég sok időt töltöttem, jól felfűthető, de kell valaki aki állandóan tüzel, mert percek alatt kihüű, ha hanyagolják. :) Na annak is 30 éve, hogy olyanban laktam, pár hadgyakorlat erejéig. :) Ezek szerint, azóta semmi változás e téren.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Az utolsó pár oldalt szimplán átugortam, nem tudom milyen értelmi szint kell ahhoz, hogy az ember tudja, mire is jó egy busz...de sokaknak látom ez megugorhatatlan akadály. Kár a szóért...hagyd a fenébe
Hm.Egykorvolt tanárom szavai jutnak eszembe:
Fázik a manus a magaslesen.Fázik!Hát őltőzzőn fel.Az se tetszik.Hát akkor ne menjen vadásznak,menjen a manus nőgyógyásznak!
A vita a buszok mennyiségén tört ki,és hogy mire kellenek.Amit meg el se olvasol,bölcsebb lenne,ha nem véleményeznél.....
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
A 100% pamut molinóra gondolsz?Az még tavasszal is kevés nem,hogy télen.
Hát,az ényém még meleg volt.Kemény minuszokra is jó volt.Azt viszont el tudom képzelni,hogy azóta erösdve romlott a minősége.65M bakancs is eredetileg 2rétegű marhabőr....
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 197
24 200
113
Hm.Egykorvolt tanárom szavai jutnak eszembe:
Fázik a manus a magaslesen.Fázik!Hát őltőzzőn fel.Az se tetszik.Hát akkor ne menjen vadásznak,menjen a manus nőgyógyásznak!
A vita a buszok mennyiségén tört ki,és hogy mire kellenek.Amit meg el se olvasol,bölcsebb lenne,ha nem véleményeznél.....

Vedd a fáradságot, olvasd vissza mit írtam, és mivel teltek az oldalak...
"...és hogy mire kellenek."-Te magad írtad!
Bölcsebb volna szimplán gondolkodni.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and vilmoci

silversisko

Active Member
2011. december 15.
161
161
43
Csak annyi kiegészítés, hogy az amerikaiak is érdekes módon buszokkal (is) jöttek-mentek Taszárról, Taszárra Ausztrián keresztül Németországba és Németországból (Kaiserslautern). Nem platóztatták őket, pedig gondolom ott is lehetett volna menetgyakorlat...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 865
72 737
113
Én annak idején mikor bejelentették nagyon fennakadtam a buszokon mert már nagyon unalmas hogy folyton csak olyan eszközöket vásároltak amikkel nem lehet lőni. Valamennyire most már bízom benn a közelmúltban jött hírek alapján hogy végre rendes harceszközöket is vásárolnak. Tény hogy szükséges egy korszerű busz flotta mert az Ikarusok minimum 25 évesek,ami van még pár újabb busz az meg nem elegendő. Télen se okos dolog platón utaztatni több száz embert mert másnapra fele táppénzen lesz. Aki nem hiszi próbálja ki.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 545
8 350
113
Az utobbi 2-3 oldalon keresztül ment az értelmetlen vita 100 db buszon keresztül. Meg ki ki hogyan platoztatná és menetgyakorlatra küldené a katonákat.
100 db busz a honvédségnek nem mennyisèg. Egy megyei volántársaságnál van legalább pár száz db, úgy hogy a szállító kapacitásnak nagy része csak ingázáskor van kihasználva. A többi járat nyuger meg szinte üresjárat.
Aki ült már platon sorosként vagy hívatásos, szerződéses katonáként az tudja hogy milyen kellemes érzést add a csupasz fa ülő plató hosszabb távon a farcsontnak meg az ülepnek. Főként rosszabb utakon. Javaslom a szakértőknek hogy ha lenne egy honvédelmi nyilt nap alkalmával probálják ki. Sorosként volt részem párszor hosszabb távot végigszenvedni az ergonomiai szempontbol tökéletes ural platon. Nem beszélve hogy vész il keményebb fékezésnèl az ember szó szerint felkenődött a plató elejébe.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and arcas

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Az utobbi 2-3 oldalon keresztül ment az értelmetlen vita 100 db buszon keresztül. Meg ki ki hogyan platoztatná és menetgyakorlatra küldené a katonákat.
100 db busz a honvédségnek nem mennyisèg. Egy megyei volántársaságnál van legalább pár száz db, úgy hogy a szállító kapacitásnak nagy része csak ingázáskor van kihasználva. A többi járat nyuger meg szinte üresjárat.
Aki ült már platon sorosként vagy hívatásos, szerződéses katonáként az tudja hogy milyen kellemes érzést add a csupasz fa ülő plató hosszabb távon a farcsontnak meg az ülepnek. Főként rosszabb utakon. Javaslom a szakértőknek hogy ha lenne egy honvédelmi nyilt nap alkalmával probálják ki. Sorosként volt részem párszor hosszabb távot végigszenvedni az ergonomiai szempontbol tökéletes ural platon. Nem beszélve hogy vész il keményebb fékezésnèl az ember szó szerint felkenődött a plató elejébe.


Bocsi én egy öreg Csepelen huszadmagammal télen 85-ben Nagyatádról a Bakonyba "mentem". Mivel többször lerobbantunk, 13 órán keresztül utaztunk. Akkor sem szállhattunk le, ha nem ment a masina, hanem fűtöttük egymást a mínust húszban. Pisilni, meg a ponyvakötözők között kirakott szerszánnal tudtunk. 20 éves se voltam, megváltás volt a Bakony, ahol azonnal beszakadtunk egy jeges tócsába, aztán combig merülve a vízbe toltuk ki a teherautót. Aztán hóesésben, szélben tábort vertünk, fát gyűjtöttünk a ránk fagyott ruhában, aztán megváltás volt, amikor a dobkályha mellett szárítkoztunk.Ezzel kb. el is telt az éjszaka, egy-két óra alvás után. (A váltás ruha felejtős volt.) 3 hétig ott maradtunk... Nem volt kellemes...Kibírtuk, mert edzettek és fiatalok voltunk. Talán a háborút frlfüggesztik akkor, ha esik a hó?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 066
130 068
113
Bocsi én egy öreg Csepelen huszadmagammal télen 85-ben Nagyatádról a Bakonyba "mentem". Mivel többször lerobbantunk, 13 órán keresztül utaztunk. Akkor sem szállhattunk le, ha nem ment a masina, hanem fűtöttük egymást a mínust húszban. Pisilni, meg a ponyvakötözők között kirakott szerszánnal tudtunk. 20 éves se voltam, megváltás volt a Bakony, ahol azonnal beszakadtunk egy jeges tócsába, aztán combig merülve a vízbe toltuk ki a teherautót. Aztán hóesésben, szélben tábort vertünk, fát gyűjtöttünk a ránk fagyott ruhában, aztán megváltás volt, amikor a dobkályha mellett szárítkoztunk.Ezzel kb. el is telt az éjszaka, egy-két óra alvás után. (A váltás ruha felejtős volt.) 3 hétig ott maradtunk... Nem volt kellemes...Kibírtuk, mert edzettek és fiatalok voltunk. Talán a háborút frlfüggesztik akkor, ha esik a hó?
Szokott lenni ilyen is. És volt értelme?
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Az utobbi 2-3 oldalon keresztül ment az értelmetlen vita 100 db buszon keresztül. Meg ki ki hogyan platoztatná és menetgyakorlatra küldené a katonákat.
100 db busz a honvédségnek nem mennyisèg. Egy megyei volántársaságnál van legalább pár száz db, úgy hogy a szállító kapacitásnak nagy része csak ingázáskor van kihasználva. A többi járat nyuger meg szinte üresjárat.
Aki ült már platon sorosként vagy hívatásos, szerződéses katonáként az tudja hogy milyen kellemes érzést add a csupasz fa ülő plató hosszabb távon a farcsontnak meg az ülepnek. Főként rosszabb utakon. Javaslom a szakértőknek hogy ha lenne egy honvédelmi nyilt nap alkalmával probálják ki. Sorosként volt részem párszor hosszabb távot végigszenvedni az ergonomiai szempontbol tökéletes ural platon. Nem beszélve hogy vész il keményebb fékezésnèl az ember szó szerint felkenődött a plató elejébe.
Hány valóban működő laktanya van ma Magyarországon?Mekkora HM tényleges,vizfej nélküli létszáma?Mekkora 100busz szállitási kapacitása,-karbantartáson lévők?Ezek voltak a kérdéseim.Válasz?
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Szokott lenni ilyen is. És volt értelme?


Pontosan annyi értelme volt, amennyit belegondolsz... Azt nem értettem, miért a laktanya legszarabb teherautóján indítják a táborépító előörsöt, talán egy jobb autóval lehetett volna lazább az út, viszont, amit ott és akkor a Bakonyban tapasztaltunk, pontosan annyi értelme volt, mint egy hdgyakorlatnak. Az extrém körülményeket is el kell tudni viselni annak aki erre a pályára megy, vagy csak oda sodródik...
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 373
19 754
113
Szokott lenni ilyen is. És volt értelme?

Hát, 87-ben még volt olyan, hogy mezőgazdasági munka, pár hét. Na, mi Szombathelyről mentünk Dánszentmiklósra. Ural platón, novemberben. Hajnali indulás, esti érkezés. El lehet képzelni, mindezt késő ősszel, egy teherautó platón. Még szerencse, hogy fent volt a ponyva. Vissza út, ugyan így. Mivel oszlopmenet volt, 50 km/h ha volt a sebesség. Katonák voltunk, nem tudom megfordult-e a fejünkben, hogy busz is van a világon. Lehet, de nem biztos. 30 év távlatából már erre nem emlékszem. Valahogy természetesnek vettük hogy teherautó. Ami persze lehet hogy nem volt helyénvaló békeidőben, pláne egy nem konkrét katonai feladatra utazva.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 865
72 737
113
Engem másodmagammal Ural platón akartak felvinni december közepén Szombathelyről Pestre valami ruházati ellátmányért. Szerencsére másnap annyi hó esett hogy lefújták. Mondjuk akkor örültem volna neki mert kicsit kiszabadult volna az ember bentről.
 
M

molnibalage

Guest
Hát, 87-ben még volt olyan, hogy mezőgazdasági munka, pár hét. Na, mi Szombathelyről mentünk Dánszentmiklósra. Ural platón, novemberben. Hajnali indulás, esti érkezés. El lehet képzelni, mindezt késő ősszel, egy teherautó platón. Még szerencse, hogy fent volt a ponyva. Vissza út, ugyan így. Mivel oszlopmenet volt, 50 km/h ha volt a sebesség. Katonák voltunk, nem tudom megfordult-e a fejünkben, hogy busz is van a világon. Lehet, de nem biztos. 30 év távlatából már erre nem emlékszem. Valahogy természetesnek vettük hogy teherautó. Ami persze lehet hogy nem volt helyénvaló békeidőben, pláne egy nem konkrét katonai feladatra utazva.
200 éve meg szekréen jártak. Akkor jó volt, akkor legyen most is jó...? Jaj...

Bocsi én egy öreg Csepelen huszadmagammal télen 85-ben Nagyatádról a Bakonyba "mentem". Mivel többször lerobbantunk, 13 órán keresztül utaztunk. Akkor sem szállhattunk le, ha nem ment a masina, hanem fűtöttük egymást a mínust húszban. Pisilni, meg a ponyvakötözők között kirakott szerszánnal tudtunk. 20 éves se voltam, megváltás volt a Bakony, ahol azonnal beszakadtunk egy jeges tócsába, aztán combig merülve a vízbe toltuk ki a teherautót. Aztán hóesésben, szélben tábort vertünk, fát gyűjtöttünk a ránk fagyott ruhában, aztán megváltás volt, amikor a dobkályha mellett szárítkoztunk.Ezzel kb. el is telt az éjszaka, egy-két óra alvás után. (A váltás ruha felejtős volt.) 3 hétig ott maradtunk... Nem volt kellemes...Kibírtuk, mert edzettek és fiatalok voltunk. Talán a háborút frlfüggesztik akkor, ha esik a hó?
Értem, neked szar volt, akkor legyen most is szar...
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 373
19 754
113
200 éve meg szekréen jártak. Akkor jó volt, akkor legyen most is jó...? Jaj...


Értem, neked szar volt, akkor legyen most is szar...

Dehogy, nem ezt írtam. :) Pontosabban azt, hogy akkor nem gondolkodtunk szerintem hogy a teherautó a jó megoldás-e, vagy van busz is a világon. :)
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
200 éve meg szekréen jártak. Akkor jó volt, akkor legyen most is jó...? Jaj...


Értem, neked szar volt, akkor legyen most is szar...


Már megbocsáss, de most nagyon nagy hülyeséget írtál le. Nem erről volt szó egyáltalán.
Röviden: így fekvés előtt:az a véleményem, hogy a háború a nagyon szar, és a katonának erre a nagyon szarra kell felkészülnie. Ebbe a nagyon szarra való felkészülésre jó volt mondjuk a Bakony, úgy, ahogy ezt az egy momentumot leírtam. Nem állítottam, hogy bárkit is lerobbant teherkocsin kell edzeni.. Ez csak eszembe jutott a napi téma kapcsán...
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 676
1 187
113
Az hogy a szar körülményekre edzed, az egy dolog. Ezt hívják kiképzésnek.
De azt hogy "ha a krumpli tud így utazni a platón hidegben" akkor a katona is, az egy másik...

A krumpli nem tud ilyen körülmények között utazni, mert megfagy. A fagyott krumpliból készült kaja meg tök szar.. Azért az emberek egy kicsit jobban bírják fagyás nélkül...

De alapvetően jobban megértetted, mit szerettem volna közölni....
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd