A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

A buszos témához: Gondolom az mindenkinek világos hogy nem egyszerre kapja meg az MH a 100 buszt, hanem mondjuk 3-5-7év alatt.
Attól csak még gázabb az egész, ha tényleg így lenne, és mégis szóba kerül, mint komoly fejlesztés! Tudni illik mindenhol, a szomszédokban is fegyvereket említenek fejlesztésként, és a beszerzésük ütemtervét. Ehhez képest itt folyamatosan megy a titkolózás! Megtisztelhetnék már a katonáinkat, és a betöltetlen helyekre várt jelölteket azzal, hogy nem kamikázeként tekintenek rájuk, hanem megtudhatnák, hogy számíthatnak-e valami javulásra. És akkor a betöltetlen helyek száma is csökkenne. Feltéve ha lesz tényleges, említésre méltó fejlesztés!
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Én is, és ahogy nézem az aktív katonák is a buszok pártján állnak, ha utazásról van szó. De érdekes a felvetés, hogy inkább több teherautó kéne, mint busz. Valami érv, ellenérv ezek közt? A buszoknál, mint írtátok, reális a 100 db, ez egyszerűen kell. Van valami érv a teherautók mellett, hogy masszívan növelni a számukat, akár a buszok kárára is? Utazni nyilván nem kényelmes rajtuk 100 km-eket, de megpakolni meglehet őket. Van mivel? Milyen eltérések vannak árban egy busz, és egy olyan tgk közt, ami megfelel utasszállításra, és rakomány cipelésre? Ez vállalható? Szóval lenne értelme a teherautók sokoldalúságára hivatkozva növelni a számukat? Vagy ez egyértelműen, és én erre szavazok, nem vagy-vagy kérdés, hanem kell mindkettő.
Hadseregnek mi az elsődleges feladat?Persze,hogy kell busz,"munkásbusz"kategoria mindenképpen.De gyakorlatra tessenek teherautóval menni.Jolfelszerelt,jol karbantartot,célszerű teherkocsival.
 
Hadseregnek mi az elsődleges feladat?Persze,hogy kell busz,"munkásbusz"kategoria mindenképpen.De gyakorlatra tessenek teherautóval menni.Jolfelszerelt,jol karbantartot,célszerű teherkocsival.

Dehogy kell oda teherautóval menni.
Már eleve 1000× költséghatékonyabb a busz.Gondolj bele egy buszra fel fér 40-60 ember egy teherautóra meg 16-an (RÁBA) vagy 24-en(URAL).Na számolgass,mennyivel olcsóbb a busz...
 
Dehogy kell oda teherautóval menni.
Már eleve 1000× költséghatékonyabb a busz.Gondolj bele egy buszra fel fér 40-60 ember egy teherautóra meg 16-an (RÁBA) vagy 24-en(URAL).Na számolgass,mennyivel olcsóbb a busz...


Végtére is, az I. VH-ban francia katonák is mentek taxival a frontra...
 
Dehogy kell oda teherautóval menni.
Már eleve 1000× költséghatékonyabb a busz.Gondolj bele egy buszra fel fér 40-60 ember egy teherautóra meg 16-an (RÁBA) vagy 24-en(URAL).Na számolgass,mennyivel olcsóbb a busz...
Hm.A menetgyakorlat nem lehet része a gyakorlatnak?M esetén busszal mentek?Soföröknek nem kell vezetési gyakorlat?Vagy ök külön elvezetgetnek az üres kocsival?Az ugy olcsóbb lesz?Azon ritka esetben,mikor tényleg jobb,ha busszal mentek,összHM szinten pár távolsági busz megoldja.De az is lehet,olcsóbb alkalmilag bérelni
 
Hm.A menetgyakorlat nem lehet része a gyakorlatnak?M esetén busszal mentek?Soföröknek nem kell vezetési gyakorlat?Vagy ök külön elvezetgetnek az üres kocsival?Az ugy olcsóbb lesz?Azon ritka esetben,mikor tényleg jobb,ha busszal mentek,összHM szinten pár távolsági busz megoldja.De az is lehet,olcsóbb alkalmilag bérelni

Akkor gyalogolj el Debrecenből a Bakonyba...
Nem a vezetési gyakorlatokon szigorúan tilos személyt szállítani.