A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

65M sátor vs. lakókonténer.Szerintem nem akarod,hogy folytassam.

65M sátorban elég sok időt töltöttem, jól felfűthető, de kell valaki aki állandóan tüzel, mert percek alatt kihüű, ha hanyagolják. :) Na annak is 30 éve, hogy olyanban laktam, pár hadgyakorlat erejéig. :) Ezek szerint, azóta semmi változás e téren.
 
Az utolsó pár oldalt szimplán átugortam, nem tudom milyen értelmi szint kell ahhoz, hogy az ember tudja, mire is jó egy busz...de sokaknak látom ez megugorhatatlan akadály. Kár a szóért...hagyd a fenébe
Hm.Egykorvolt tanárom szavai jutnak eszembe:
Fázik a manus a magaslesen.Fázik!Hát őltőzzőn fel.Az se tetszik.Hát akkor ne menjen vadásznak,menjen a manus nőgyógyásznak!
A vita a buszok mennyiségén tört ki,és hogy mire kellenek.Amit meg el se olvasol,bölcsebb lenne,ha nem véleményeznél.....
 
Hm.Egykorvolt tanárom szavai jutnak eszembe:
Fázik a manus a magaslesen.Fázik!Hát őltőzzőn fel.Az se tetszik.Hát akkor ne menjen vadásznak,menjen a manus nőgyógyásznak!
A vita a buszok mennyiségén tört ki,és hogy mire kellenek.Amit meg el se olvasol,bölcsebb lenne,ha nem véleményeznél.....

Vedd a fáradságot, olvasd vissza mit írtam, és mivel teltek az oldalak...
"...és hogy mire kellenek."-Te magad írtad!
Bölcsebb volna szimplán gondolkodni.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and vilmoci
Csak annyi kiegészítés, hogy az amerikaiak is érdekes módon buszokkal (is) jöttek-mentek Taszárról, Taszárra Ausztrián keresztül Németországba és Németországból (Kaiserslautern). Nem platóztatták őket, pedig gondolom ott is lehetett volna menetgyakorlat...
 
Én annak idején mikor bejelentették nagyon fennakadtam a buszokon mert már nagyon unalmas hogy folyton csak olyan eszközöket vásároltak amikkel nem lehet lőni. Valamennyire most már bízom benn a közelmúltban jött hírek alapján hogy végre rendes harceszközöket is vásárolnak. Tény hogy szükséges egy korszerű busz flotta mert az Ikarusok minimum 25 évesek,ami van még pár újabb busz az meg nem elegendő. Télen se okos dolog platón utaztatni több száz embert mert másnapra fele táppénzen lesz. Aki nem hiszi próbálja ki.
 
Az utobbi 2-3 oldalon keresztül ment az értelmetlen vita 100 db buszon keresztül. Meg ki ki hogyan platoztatná és menetgyakorlatra küldené a katonákat.
100 db busz a honvédségnek nem mennyisèg. Egy megyei volántársaságnál van legalább pár száz db, úgy hogy a szállító kapacitásnak nagy része csak ingázáskor van kihasználva. A többi járat nyuger meg szinte üresjárat.
Aki ült már platon sorosként vagy hívatásos, szerződéses katonáként az tudja hogy milyen kellemes érzést add a csupasz fa ülő plató hosszabb távon a farcsontnak meg az ülepnek. Főként rosszabb utakon. Javaslom a szakértőknek hogy ha lenne egy honvédelmi nyilt nap alkalmával probálják ki. Sorosként volt részem párszor hosszabb távot végigszenvedni az ergonomiai szempontbol tökéletes ural platon. Nem beszélve hogy vész il keményebb fékezésnèl az ember szó szerint felkenődött a plató elejébe.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and arcas
Az utobbi 2-3 oldalon keresztül ment az értelmetlen vita 100 db buszon keresztül. Meg ki ki hogyan platoztatná és menetgyakorlatra küldené a katonákat.
100 db busz a honvédségnek nem mennyisèg. Egy megyei volántársaságnál van legalább pár száz db, úgy hogy a szállító kapacitásnak nagy része csak ingázáskor van kihasználva. A többi járat nyuger meg szinte üresjárat.
Aki ült már platon sorosként vagy hívatásos, szerződéses katonáként az tudja hogy milyen kellemes érzést add a csupasz fa ülő plató hosszabb távon a farcsontnak meg az ülepnek. Főként rosszabb utakon. Javaslom a szakértőknek hogy ha lenne egy honvédelmi nyilt nap alkalmával probálják ki. Sorosként volt részem párszor hosszabb távot végigszenvedni az ergonomiai szempontbol tökéletes ural platon. Nem beszélve hogy vész il keményebb fékezésnèl az ember szó szerint felkenődött a plató elejébe.


Bocsi én egy öreg Csepelen huszadmagammal télen 85-ben Nagyatádról a Bakonyba "mentem". Mivel többször lerobbantunk, 13 órán keresztül utaztunk. Akkor sem szállhattunk le, ha nem ment a masina, hanem fűtöttük egymást a mínust húszban. Pisilni, meg a ponyvakötözők között kirakott szerszánnal tudtunk. 20 éves se voltam, megváltás volt a Bakony, ahol azonnal beszakadtunk egy jeges tócsába, aztán combig merülve a vízbe toltuk ki a teherautót. Aztán hóesésben, szélben tábort vertünk, fát gyűjtöttünk a ránk fagyott ruhában, aztán megváltás volt, amikor a dobkályha mellett szárítkoztunk.Ezzel kb. el is telt az éjszaka, egy-két óra alvás után. (A váltás ruha felejtős volt.) 3 hétig ott maradtunk... Nem volt kellemes...Kibírtuk, mert edzettek és fiatalok voltunk. Talán a háborút frlfüggesztik akkor, ha esik a hó?
 
Bocsi én egy öreg Csepelen huszadmagammal télen 85-ben Nagyatádról a Bakonyba "mentem". Mivel többször lerobbantunk, 13 órán keresztül utaztunk. Akkor sem szállhattunk le, ha nem ment a masina, hanem fűtöttük egymást a mínust húszban. Pisilni, meg a ponyvakötözők között kirakott szerszánnal tudtunk. 20 éves se voltam, megváltás volt a Bakony, ahol azonnal beszakadtunk egy jeges tócsába, aztán combig merülve a vízbe toltuk ki a teherautót. Aztán hóesésben, szélben tábort vertünk, fát gyűjtöttünk a ránk fagyott ruhában, aztán megváltás volt, amikor a dobkályha mellett szárítkoztunk.Ezzel kb. el is telt az éjszaka, egy-két óra alvás után. (A váltás ruha felejtős volt.) 3 hétig ott maradtunk... Nem volt kellemes...Kibírtuk, mert edzettek és fiatalok voltunk. Talán a háborút frlfüggesztik akkor, ha esik a hó?
Szokott lenni ilyen is. És volt értelme?
 
Az utobbi 2-3 oldalon keresztül ment az értelmetlen vita 100 db buszon keresztül. Meg ki ki hogyan platoztatná és menetgyakorlatra küldené a katonákat.
100 db busz a honvédségnek nem mennyisèg. Egy megyei volántársaságnál van legalább pár száz db, úgy hogy a szállító kapacitásnak nagy része csak ingázáskor van kihasználva. A többi járat nyuger meg szinte üresjárat.
Aki ült már platon sorosként vagy hívatásos, szerződéses katonáként az tudja hogy milyen kellemes érzést add a csupasz fa ülő plató hosszabb távon a farcsontnak meg az ülepnek. Főként rosszabb utakon. Javaslom a szakértőknek hogy ha lenne egy honvédelmi nyilt nap alkalmával probálják ki. Sorosként volt részem párszor hosszabb távot végigszenvedni az ergonomiai szempontbol tökéletes ural platon. Nem beszélve hogy vész il keményebb fékezésnèl az ember szó szerint felkenődött a plató elejébe.
Hány valóban működő laktanya van ma Magyarországon?Mekkora HM tényleges,vizfej nélküli létszáma?Mekkora 100busz szállitási kapacitása,-karbantartáson lévők?Ezek voltak a kérdéseim.Válasz?
 
Szokott lenni ilyen is. És volt értelme?


Pontosan annyi értelme volt, amennyit belegondolsz... Azt nem értettem, miért a laktanya legszarabb teherautóján indítják a táborépító előörsöt, talán egy jobb autóval lehetett volna lazább az út, viszont, amit ott és akkor a Bakonyban tapasztaltunk, pontosan annyi értelme volt, mint egy hdgyakorlatnak. Az extrém körülményeket is el kell tudni viselni annak aki erre a pályára megy, vagy csak oda sodródik...
 
Szokott lenni ilyen is. És volt értelme?

Hát, 87-ben még volt olyan, hogy mezőgazdasági munka, pár hét. Na, mi Szombathelyről mentünk Dánszentmiklósra. Ural platón, novemberben. Hajnali indulás, esti érkezés. El lehet képzelni, mindezt késő ősszel, egy teherautó platón. Még szerencse, hogy fent volt a ponyva. Vissza út, ugyan így. Mivel oszlopmenet volt, 50 km/h ha volt a sebesség. Katonák voltunk, nem tudom megfordult-e a fejünkben, hogy busz is van a világon. Lehet, de nem biztos. 30 év távlatából már erre nem emlékszem. Valahogy természetesnek vettük hogy teherautó. Ami persze lehet hogy nem volt helyénvaló békeidőben, pláne egy nem konkrét katonai feladatra utazva.
 
Engem másodmagammal Ural platón akartak felvinni december közepén Szombathelyről Pestre valami ruházati ellátmányért. Szerencsére másnap annyi hó esett hogy lefújták. Mondjuk akkor örültem volna neki mert kicsit kiszabadult volna az ember bentről.
 
Hát, 87-ben még volt olyan, hogy mezőgazdasági munka, pár hét. Na, mi Szombathelyről mentünk Dánszentmiklósra. Ural platón, novemberben. Hajnali indulás, esti érkezés. El lehet képzelni, mindezt késő ősszel, egy teherautó platón. Még szerencse, hogy fent volt a ponyva. Vissza út, ugyan így. Mivel oszlopmenet volt, 50 km/h ha volt a sebesség. Katonák voltunk, nem tudom megfordult-e a fejünkben, hogy busz is van a világon. Lehet, de nem biztos. 30 év távlatából már erre nem emlékszem. Valahogy természetesnek vettük hogy teherautó. Ami persze lehet hogy nem volt helyénvaló békeidőben, pláne egy nem konkrét katonai feladatra utazva.
200 éve meg szekréen jártak. Akkor jó volt, akkor legyen most is jó...? Jaj...

Bocsi én egy öreg Csepelen huszadmagammal télen 85-ben Nagyatádról a Bakonyba "mentem". Mivel többször lerobbantunk, 13 órán keresztül utaztunk. Akkor sem szállhattunk le, ha nem ment a masina, hanem fűtöttük egymást a mínust húszban. Pisilni, meg a ponyvakötözők között kirakott szerszánnal tudtunk. 20 éves se voltam, megváltás volt a Bakony, ahol azonnal beszakadtunk egy jeges tócsába, aztán combig merülve a vízbe toltuk ki a teherautót. Aztán hóesésben, szélben tábort vertünk, fát gyűjtöttünk a ránk fagyott ruhában, aztán megváltás volt, amikor a dobkályha mellett szárítkoztunk.Ezzel kb. el is telt az éjszaka, egy-két óra alvás után. (A váltás ruha felejtős volt.) 3 hétig ott maradtunk... Nem volt kellemes...Kibírtuk, mert edzettek és fiatalok voltunk. Talán a háborút frlfüggesztik akkor, ha esik a hó?
Értem, neked szar volt, akkor legyen most is szar...
 
200 éve meg szekréen jártak. Akkor jó volt, akkor legyen most is jó...? Jaj...


Értem, neked szar volt, akkor legyen most is szar...

Dehogy, nem ezt írtam. :) Pontosabban azt, hogy akkor nem gondolkodtunk szerintem hogy a teherautó a jó megoldás-e, vagy van busz is a világon. :)
 
200 éve meg szekréen jártak. Akkor jó volt, akkor legyen most is jó...? Jaj...


Értem, neked szar volt, akkor legyen most is szar...


Már megbocsáss, de most nagyon nagy hülyeséget írtál le. Nem erről volt szó egyáltalán.
Röviden: így fekvés előtt:az a véleményem, hogy a háború a nagyon szar, és a katonának erre a nagyon szarra kell felkészülnie. Ebbe a nagyon szarra való felkészülésre jó volt mondjuk a Bakony, úgy, ahogy ezt az egy momentumot leírtam. Nem állítottam, hogy bárkit is lerobbant teherkocsin kell edzeni.. Ez csak eszembe jutott a napi téma kapcsán...
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd
Az hogy a szar körülményekre edzed, az egy dolog. Ezt hívják kiképzésnek.
De azt hogy "ha a krumpli tud így utazni a platón hidegben" akkor a katona is, az egy másik...

A krumpli nem tud ilyen körülmények között utazni, mert megfagy. A fagyott krumpliból készült kaja meg tök szar.. Azért az emberek egy kicsit jobban bírják fagyás nélkül...

De alapvetően jobban megértetted, mit szerettem volna közölni....
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd