De hőlégbefúvó sincs a teherautókon.
Meg rendes ruházat sem.
Mint az én időmben.
Akkor sem volt, csak annak már 30 éve. 
De hőlégbefúvó sincs a teherautókon.
Meg rendes ruházat sem.
Akkor sem volt, csak annak már 30 éve. 
65M sátor vs. lakókonténer.Szerintem nem akarod,hogy folytassam.
Na annak is 30 éve, hogy olyanban laktam, pár hadgyakorlat erejéig.
Ezek szerint, azóta semmi változás e téren.Hm.Egykorvolt tanárom szavai jutnak eszembe:Az utolsó pár oldalt szimplán átugortam, nem tudom milyen értelmi szint kell ahhoz, hogy az ember tudja, mire is jó egy busz...de sokaknak látom ez megugorhatatlan akadály. Kár a szóért...hagyd a fenébe
Hát,az ényém még meleg volt.Kemény minuszokra is jó volt.Azt viszont el tudom képzelni,hogy azóta erösdve romlott a minősége.65M bakancs is eredetileg 2rétegű marhabőr....A 100% pamut molinóra gondolsz?Az még tavasszal is kevés nem,hogy télen.
Hm.Egykorvolt tanárom szavai jutnak eszembe:
Fázik a manus a magaslesen.Fázik!Hát őltőzzőn fel.Az se tetszik.Hát akkor ne menjen vadásznak,menjen a manus nőgyógyásznak!
A vita a buszok mennyiségén tört ki,és hogy mire kellenek.Amit meg el se olvasol,bölcsebb lenne,ha nem véleményeznél.....
Az utobbi 2-3 oldalon keresztül ment az értelmetlen vita 100 db buszon keresztül. Meg ki ki hogyan platoztatná és menetgyakorlatra küldené a katonákat.
100 db busz a honvédségnek nem mennyisèg. Egy megyei volántársaságnál van legalább pár száz db, úgy hogy a szállító kapacitásnak nagy része csak ingázáskor van kihasználva. A többi járat nyuger meg szinte üresjárat.
Aki ült már platon sorosként vagy hívatásos, szerződéses katonáként az tudja hogy milyen kellemes érzést add a csupasz fa ülő plató hosszabb távon a farcsontnak meg az ülepnek. Főként rosszabb utakon. Javaslom a szakértőknek hogy ha lenne egy honvédelmi nyilt nap alkalmával probálják ki. Sorosként volt részem párszor hosszabb távot végigszenvedni az ergonomiai szempontbol tökéletes ural platon. Nem beszélve hogy vész il keményebb fékezésnèl az ember szó szerint felkenődött a plató elejébe.
Szokott lenni ilyen is. És volt értelme?Bocsi én egy öreg Csepelen huszadmagammal télen 85-ben Nagyatádról a Bakonyba "mentem". Mivel többször lerobbantunk, 13 órán keresztül utaztunk. Akkor sem szállhattunk le, ha nem ment a masina, hanem fűtöttük egymást a mínust húszban. Pisilni, meg a ponyvakötözők között kirakott szerszánnal tudtunk. 20 éves se voltam, megváltás volt a Bakony, ahol azonnal beszakadtunk egy jeges tócsába, aztán combig merülve a vízbe toltuk ki a teherautót. Aztán hóesésben, szélben tábort vertünk, fát gyűjtöttünk a ránk fagyott ruhában, aztán megváltás volt, amikor a dobkályha mellett szárítkoztunk.Ezzel kb. el is telt az éjszaka, egy-két óra alvás után. (A váltás ruha felejtős volt.) 3 hétig ott maradtunk... Nem volt kellemes...Kibírtuk, mert edzettek és fiatalok voltunk. Talán a háborút frlfüggesztik akkor, ha esik a hó?
Hány valóban működő laktanya van ma Magyarországon?Mekkora HM tényleges,vizfej nélküli létszáma?Mekkora 100busz szállitási kapacitása,-karbantartáson lévők?Ezek voltak a kérdéseim.Válasz?Az utobbi 2-3 oldalon keresztül ment az értelmetlen vita 100 db buszon keresztül. Meg ki ki hogyan platoztatná és menetgyakorlatra küldené a katonákat.
100 db busz a honvédségnek nem mennyisèg. Egy megyei volántársaságnál van legalább pár száz db, úgy hogy a szállító kapacitásnak nagy része csak ingázáskor van kihasználva. A többi járat nyuger meg szinte üresjárat.
Aki ült már platon sorosként vagy hívatásos, szerződéses katonáként az tudja hogy milyen kellemes érzést add a csupasz fa ülő plató hosszabb távon a farcsontnak meg az ülepnek. Főként rosszabb utakon. Javaslom a szakértőknek hogy ha lenne egy honvédelmi nyilt nap alkalmával probálják ki. Sorosként volt részem párszor hosszabb távot végigszenvedni az ergonomiai szempontbol tökéletes ural platon. Nem beszélve hogy vész il keményebb fékezésnèl az ember szó szerint felkenődött a plató elejébe.
Szokott lenni ilyen is. És volt értelme?
Szokott lenni ilyen is. És volt értelme?

200 éve meg szekréen jártak. Akkor jó volt, akkor legyen most is jó...? Jaj...Hát, 87-ben még volt olyan, hogy mezőgazdasági munka, pár hét. Na, mi Szombathelyről mentünk Dánszentmiklósra. Ural platón, novemberben. Hajnali indulás, esti érkezés. El lehet képzelni, mindezt késő ősszel, egy teherautó platón. Még szerencse, hogy fent volt a ponyva. Vissza út, ugyan így. Mivel oszlopmenet volt, 50 km/h ha volt a sebesség. Katonák voltunk, nem tudom megfordult-e a fejünkben, hogy busz is van a világon. Lehet, de nem biztos. 30 év távlatából már erre nem emlékszem. Valahogy természetesnek vettük hogy teherautó. Ami persze lehet hogy nem volt helyénvaló békeidőben, pláne egy nem konkrét katonai feladatra utazva.
Értem, neked szar volt, akkor legyen most is szar...Bocsi én egy öreg Csepelen huszadmagammal télen 85-ben Nagyatádról a Bakonyba "mentem". Mivel többször lerobbantunk, 13 órán keresztül utaztunk. Akkor sem szállhattunk le, ha nem ment a masina, hanem fűtöttük egymást a mínust húszban. Pisilni, meg a ponyvakötözők között kirakott szerszánnal tudtunk. 20 éves se voltam, megváltás volt a Bakony, ahol azonnal beszakadtunk egy jeges tócsába, aztán combig merülve a vízbe toltuk ki a teherautót. Aztán hóesésben, szélben tábort vertünk, fát gyűjtöttünk a ránk fagyott ruhában, aztán megváltás volt, amikor a dobkályha mellett szárítkoztunk.Ezzel kb. el is telt az éjszaka, egy-két óra alvás után. (A váltás ruha felejtős volt.) 3 hétig ott maradtunk... Nem volt kellemes...Kibírtuk, mert edzettek és fiatalok voltunk. Talán a háborút frlfüggesztik akkor, ha esik a hó?
200 éve meg szekréen jártak. Akkor jó volt, akkor legyen most is jó...? Jaj...
Értem, neked szar volt, akkor legyen most is szar...
Pontosabban azt, hogy akkor nem gondolkodtunk szerintem hogy a teherautó a jó megoldás-e, vagy van busz is a világon. 
200 éve meg szekréen jártak. Akkor jó volt, akkor legyen most is jó...? Jaj...
Értem, neked szar volt, akkor legyen most is szar...
Az hogy a szar körülményekre edzed, az egy dolog. Ezt hívják kiképzésnek.
De azt hogy "ha a krumpli tud így utazni a platón hidegben" akkor a katona is, az egy másik...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..