A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Kicsit visszatérve, az általam itt betett PSZH-2 számítógépes rajzára. Félreértés ha valaki azt hitte ezt kellene gyártani, azért tettem be. Kaptam ilyen jellegű hozzászólást ugyanis. Azért raktam be hogy szemléltessem, közel 40 évvel ezelőtt is létezett már hazai tervezés ilyen eszközre. Akkor a politikai vezetés törölte, mert a KGST buszgyártásra kellett a teljes hazai ipari kapacitás, már azok, akik ilyen jellegű járművet tudtak volna gyártani. Egyébként 40 évvel ezelőtt, lehet jobb lett volna mint a BTR.
Minden szempontból jobb lett volna, mint a BTR.
 
Ahogy mi üzemeltetünk csak a lízing biztosítja azt,hogy legyen értelmes mennyiség ű bevethető harckocsi.
Ha Leopard 2A4 jön azt is el kell fogadni gondolkozás nélkül mert olyan a T-72M1 után mintha űrhajóba ülnél a vitorlázó gép után.
Vagy "megvásároljuk" de a szerződésben a szervizet az eladó fél biztosítja egy huzamosabb ideig. Egyébként teljesen hogy mindegy hogy mit veszel. Az "új" harckocsik legyen az német vagy lengyel az eladó fél ugyan úgy szerviz garanciát vállalhat rá. Az is igaz hogy nálunk minden fonákul működik. Mert mi jobban értünk mindenhez és minek ez a + alapon gondolkodunk. Utána meg sírunk és szidunk mindenkit csak a saját ökörségünket nem.
 
Olyan panduros benyomást kelt :)
A kerekeket kicsit szélesebbre venném. Remélem az alváz és a felfüggesztés elég erős lesz egy 120 mm aknavető toronyra amolyan lengyel cucc formábban :)
A modul rendszerű torony elrendezéseket támogatnám,mert számunkra nem lesz akkora erőforrás anyagilag mint a cseheknél,lengyeleknél hogy több száz db gyártsunk le hazai célra. Inkább szerezünk be több variálható tornyokat a leendő alvázakra. Mint pl az előbb említett aknavető,vagy 105 ös l-7 es agyúval vagy 30/20 mm toronnyal vagy mistral rendszerű légvédelmi rakéta toronnyal,vagy páncélvadász atgm toronnyal. Tehát rendelkeznénk pl okáért 80-120 db PSZH-2 el. Modul rendszerű több célra használható tornyokból meg vagy 40-60 db al. Békeidőben alap kiosztással és toronnyal, ha a szükség úgy kívánja akkor fél egy óra alatt bármilyen célra át tudnánk alakítani. Ha kell tüzérségi támogatás,ha kell 105 mm el támogató,ha kell légvédelmi támogató stb. Legtöbb helyen már így megyen a költségek miatt.
Ahogy ma az ipar áll,még a fenteb belinkelt btr87est se tudnánk önálloan gártani.Ki gyárt páncéllemezt,motort,vagy egy nyamvadt gp csövet?Összeszerelés a maximum,amire jelenleg képessek vagunk.Még ahoz is gond a szakképzett munkaerő.Nem örülök neki,de ez van.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
dudi

"Ahogy mi üzemeltetünk csak a lízing biztosítja azt,hogy legyen értelmes mennyiség ű bevethető harckocsi.
Ha Leopard 2A4 jön azt is el kell fogadni gondolkozás nélkül mert olyan a T-72M1 után mintha űrhajóba ülnél a vitorlázó gép után."


A német politikai vezetés hülyeségei miatt életveszélyes lenne egy ilyen lízing. Nem rég siránkoztak a törököknek, hogyha bevetik a Leopárd 2-őket akkor nem adnak el nekik több alkatrészt a tankhoz.... És ezek saját török tulajdonú járgányok. Ezektől bármit beszerezni/lízingelni iszonyat nagy botorság lenne.
 
dudi

"Ahogy mi üzemeltetünk csak a lízing biztosítja azt,hogy legyen értelmes mennyiség ű bevethető harckocsi.
Ha Leopard 2A4 jön azt is el kell fogadni gondolkozás nélkül mert olyan a T-72M1 után mintha űrhajóba ülnél a vitorlázó gép után."


A német politikai vezetés hülyeségei miatt életveszélyes lenne egy ilyen lízing. Nem rég siránkoztak a törököknek, hogyha bevetik a Leopárd 2-őket akkor nem adnak el nekik több alkatrészt a tankhoz.... És ezek saját török tulajdonú járgányok. Ezektől bármit beszerezni/lízingelni iszonyat nagy botorság lenne.

Vagy pedig egy akkora adag supportot kell megvenni amivel sokáig kihúzzuk adott esetben.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
dudi

"Ahogy mi üzemeltetünk csak a lízing biztosítja azt,hogy legyen értelmes mennyiség ű bevethető harckocsi.
Ha Leopard 2A4 jön azt is el kell fogadni gondolkozás nélkül mert olyan a T-72M1 után mintha űrhajóba ülnél a vitorlázó gép után."


A német politikai vezetés hülyeségei miatt életveszélyes lenne egy ilyen lízing. Nem rég siránkoztak a törököknek, hogyha bevetik a Leopárd 2-őket akkor nem adnak el nekik több alkatrészt a tankhoz.... És ezek saját török tulajdonú járgányok. Ezektől bármit beszerezni/lízingelni iszonyat nagy botorság lenne.

Miért vagy nálam letiltva?Hogy kell visszaállítani a letiltást?
 
dudi

Nem tudom dudi. Már a múltkor is ez volt. És engem is zavar, mert szívesen beszélgetnék veled itt a fórumon, de hiába válaszolok neked sosem reagálsz így meg nehéz :-)
 
Ahogy ma az ipar áll,még a fenteb belinkelt btr87est se tudnánk önálloan gártani.Ki gyárt páncéllemezt,motort,vagy egy nyamvadt gp csövet?Összeszerelés a maximum,amire jelenleg képessek vagunk.Még ahoz is gond a szakképzett munkaerő.Nem örülök neki,de ez van.
Felvilágositlak :) ma magyarországon minden elérhető. Még ultramodern plazmavágó is. Itt nem az kérdés hogy tudnánk gyártani hanem a kormányzati szándék és erőforrás. Ha a szükséges források a kormányzat részéről rendelkezésre fognak állni akkor lesz ember és háttér is hozzá. Onnantól számítva csak idő kérdése az egész.
 
Akkor hogy szeretnél kifizetni legalább 2 zászlóaljnyi modern harckocsit a lőszert, az a.. mindent__?
 
Felvilágositlak :) ma magyarországon minden elérhető. Még ultramodern plazmavágó is. Itt nem az kérdés hogy tudnánk gyártani hanem a kormányzati szándék és erőforrás. Ha a szükséges források a kormányzat részéről rendelkezésre fognak állni akkor lesz ember és háttér is hozzá. Onnantól számítva csak idő kérdése az egész.
És ki tudja legyártani a páncéllemezt?Ki tud fegyveracélt gártani,megmunkálni?Sorozatgártás szinten
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Olyan panduros benyomást kelt :)
A kerekeket kicsit szélesebbre venném. Remélem az alváz és a felfüggesztés elég erős lesz egy 120 mm aknavető toronyra amolyan lengyel cucc formábban :)
A modul rendszerű torony elrendezéseket támogatnám,mert számunkra nem lesz akkora erőforrás anyagilag mint a cseheknél,lengyeleknél hogy több száz db gyártsunk le hazai célra. Inkább szerezünk be több variálható tornyokat a leendő alvázakra. Mint pl az előbb említett aknavető,vagy 105 ös l-7 es agyúval vagy 30/20 mm toronnyal vagy mistral rendszerű légvédelmi rakéta toronnyal,vagy páncélvadász atgm toronnyal. Tehát rendelkeznénk pl okáért 80-120 db PSZH-2 el. Modul rendszerű több célra használható tornyokból meg vagy 40-60 db al. Békeidőben alap kiosztással és toronnyal, ha a szükség úgy kívánja akkor fél egy óra alatt bármilyen célra át tudnánk alakítani. Ha kell tüzérségi támogatás,ha kell 105 mm el támogató,ha kell légvédelmi támogató stb. Legtöbb helyen már így megyen a költségek miatt.
Az ábrán az Iveco 8x8 látható, nem tudtam odaírni mert a billentyűzetem lefagyott:)
 
Minden elérhető, csak a szakember nem....
A piaci szemlélet hol van :) Ha van pénzed, helyed, eszközeid bármit le tudsz gyártani. Még egy mbt is. Mindehez tőke ès akarás kell. Akkor szakember is lesz. Tőke, akarás nélkül nem megy.
Egyébként nekünk a gyártáshoz szükséges "páncél" lemezeket nem muszály legyártanni itthon. Jelenleg nem is vagyunk rá alkalmasak vagy csak részben. Vannak cégek itt is az euban akik erre szakosodtak. Nekünk csak a "bálás " igényeinket kell megadni A többit ők intézik.
Egyébként miért becsülitek le a hazai ipart. Ne a HM arzenál és társaiból induljatok ki. Azoknak még nem érdekük a piaci szemlélet.
 
Minden elérhető, csak a szakember nem....

Anno elég gyorsan jól képzett, autógyártásban magas színvonalon termelő szakembergárda lett, az autógyárakba toborzott, a cég által felkészített, géplatosokból, gépszerelőkből, autószerelőkből és a sorok mellett bármilyen szakmával rendelkezőkből, szakképzett emberek jó csapata lett. Bármelyik nagy autógyárban. Minden elérhető, ráadásul ma már elég gyorsan. Ami a páncéllemezt illeti. Lehet venni, vagy megrendelést adni, mondjuk a dunaújvárosi gyárnak. Nincs jelenleg gyártási technológiája hozzá ? Amennyiben olyan volumenű megrendelést kap, akkor a technológiát meg fogja venni a gyártó, hogy teljesítse a megrendelést. Ez a megrendelt mennyiség kérdése. Vagy megéri belevágni a gyártónak egy ilyen beruházásba, vagy nem éri meg. Utóbbi esetben ha nem éri meg, akkor meg lehet venni a páncéllemezt és abból készíteni, amit kell.
 
Pl A páncélozott Rába H-sorozathoz, és az Unimog mentőhöz, amik kimentek afgánba, azokhoz külföldről lett páncél. A Komondorhoz szintén
Rába H soeozatot sem tekintem önnálló gártásnak.Szvsz 30év fejlődés kéne,hogx önnálloan és elfogadható költséghatékonsággal gyártani tudjunk komolyabb harceszközt:(
 
Anno elég gyorsan jól képzett, autógyártásban magas színvonalon termelő szakembergárda lett, az autógyárakba toborzott, a cég által felkészített, géplatosokból, gépszerelőkből, autószerelőkből és a sorok mellett bármilyen szakmával rendelkezőkből, szakképzett emberek jó csapata lett. Bármelyik nagy autógyárban. Minden elérhető, ráadásul ma már elég gyorsan. Ami a páncéllemezt illeti. Lehet venni, vagy megrendelést adni, mondjuk a dunaújvárosi gyárnak. Nincs jelenleg gyártási technológiája hozzá ? Amennyiben olyan volumenű megrendelést kap, akkor a technológiát meg fogja venni a gyártó, hogy teljesítse a megrendelést. Ez a megrendelt mennyiség kérdése. Vagy megéri belevágni a gyártónak egy ilyen beruházásba, vagy nem éri meg. Utóbbi esetben ha nem éri meg, akkor meg lehet venni a páncéllemezt és abból készíteni, amit kell.
öö.. autógyártás... megrendelő felőli eszközök, befektetés , beszállítói lánc, gyártástechnológia, minőségbiztosítás. ja és piaca is van... (mikor mennyire)

Ja egyébként könnyű más szervével a csalánt ütlegelni, de te itt nagy mellénnyel bejelented, "mindent lehet, csak akarni kell" -(akkor a Miss Világszépe mellett fogok ébredni) - egy kis darab számú gyártásért előrángatnál egy komplett üzemet a semmiből.

ja. Strabag, Stadion reload...

250px-A_tan%C3%BA_Both_B%C3%A9la_II.JPG